Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:30

Ik merk nu al dat ik energieker wordt.
Ik heb ineens weer zin om het huishouden te doen en vanavond te gaan sporten.

Ik werd overal moe van maar merkte dat het aan mijn voeding lag , alsof er een deken over mij heen lag.

Ik ben net zoals Liselot aan het tellen en houd het op 1300 per dag om die 10 kg te verliezen te komende weken.
Ik houd alles bij via myfitnesspal.

Ik wil heel graag mijn oude kleren weer passen van voor mijn zwangerschap.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 11:36

Succes dames!!! Ik ga ook eens wat te eten in elkaar draaien. Net lesgegeven en vanavond jureren voor het HTC. Even goed passen en meten vandaag.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:28

Vandaag tot 12 uur gered terwijl ik nog heb gesport en druk bezig ben geweest met paard wassen.

Stuk minder honger gevoel gehad dan als ik stil zit

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:37

Ik ga ook een poging doen. Voor schommelingen en hopelijk beetje gewicht kwijt.
Vanochtend begonnen, vet makkelijk. Om 7u uit bed, kinderen de deur uit voor school, glas water gedronken en weer mijn bed in en geslapen tot half 12 :D _O- Om 12u twee eitjes gebakken met ham en beetje kaas.

Morgen hele dag werken, dus niet liggen stinken in bed.. :=
Scheelt nogal denk ik.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:46

scooby09 schreef:
Ik lees nu al paar dagen mee.
Heeft iemand ervaring met IF en overgangs klachten?

Ik heb begrepen dat wat je eet of juist niet veel invloed kan hebben op je klachten verergen of juist minderen.
Ik ben benieuwd naar ervaring met IF en overgang.

Mijn ervaring is dat ik met IF niet minder last heb van de overgang. Maar bij mij zijn het juist de koolhydraten die mijn opvliegers oproepen -:(- -:(-

Ik volg op mijn vrije dagen wel de IF methode, ik merk dat als ik mijn nachtdiensten werk, mijn suikerspiegel te hard keldert en mijn bloeddruk ook schijnbaar, dit kan ik meten....en ik begin te trillen en zie zwart voor mijn ogen. Ik begin hevig te transpireren en wordt dan echt slap in mijn benen.
Als ik daar toch iets op kon vinden, zodat ik een ritme krijg in de IF. Ik volg de 16/8 methode. En beperk mijn koolhydraatinname.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:14

Begin is gemaakt. Laatste maaltijd was maandag om 19.00 uur. Daarna en gisteren niet meer gegeten. Viel me reuze mee! Vanmorgen om 10.00 uur wat yoghurt met druifjes en een handje noten gegeten. En dan niks tot ik vanavond weer mag gaan eten. Ben blij met hoe goed het is gegaan en dat voor de eerste keer :))

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:20

Leuk dat er een topic over is! Mijn schoonfamilie doet dit, en ik ben ook geïnteresseerd geraakt. Nu wilde ik wel graag dat mijn vriend meedoet, want als hij savonds na het eten gaat eten wil ik ook kwark met fruit :o
Dus afgesproken dat we het in november een maand gaan proberen. Daarna ga ik er waarschijnlijk verder mee, en hij niet.

Ik vroeg me wel wat af, ik leef op thee. Nu las ik dat lijstje van theesoorten die een calorie bevatten. Koffie bevat echter ook calorieën (1 of 2 per kop). Waarom mag die thee dan niet en koffie wel?

Ohja, ik ben wel van plan om mijn vast onder geen beding te verbreken. Iets met als je het doet.... Dus vandaar dat ik benieuwd ben.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:37

Zeedraakje schreef:
Begin is gemaakt. Laatste maaltijd was maandag om 19.00 uur. Daarna en gisteren niet meer gegeten. Viel me reuze mee! Vanmorgen om 10.00 uur wat yoghurt met druifjes en een handje noten gegeten. En dan niks tot ik vanavond weer mag gaan eten. Ben blij met hoe goed het is gegaan en dat voor de eerste keer :))

Poeh das bijna 36 uur niks dan?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:49

En ook nog eens erg weinig calorieën om je vast te breken. Het is wel de bedoeling dat je nog genoeg binnen krijgt natuurlijk, ga je zo wel voldoende eten over de week?

Ik lees hier ook mensen die 1300 cal per dag eten: als je dat echt structureel doet is het wel erg weinig denk ik.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:57

Dit topic heeft mij ook geïnspireerd, paar documentaires gekeken ook op YouTube. Super interessant allemaal!

Ik ben van het type ik doe het 100% goed of helemaal niet. Daarmee maak ik het mezelf niet zo gemakkelijk.
Zondagavond om 19u ong laatste maaltijd gehad, dan maandag door omstandigheden pas om 12.30 voor het eerst weer gegeten (note: ik wilde me eigenlijk eerst verder inlezen voor ik zou starten, maar door deze omstandigheden had ik dus al gevast.) Nouja. Dan maar doorzetten dus! Heb avond om 19u voor het laatst wat gegeten weer.
Moest gister werken, om 9u ontbeten, 19u weer laatste gegeten. Vandaag om 12.30 weer voor het eerst gegeten en mijn vriend staat nu te koken <3

Qua vasten gaat eigenlijk wel, momenten met honger maar dat is prima te negeren. Water of thee en gaan haha.
Merk dat ik vooral nog stukje inzicht mis in hoeveel kcal ik eigenlijk eet per dag. Ik wil wel wat afvallen: wil m'n lijf graag wat strakker, niet per se dunner.

Ik werk nu nog 2.5 week in de bediening in restaurant (8u per dag, hollen rennen vliegen). Dan november werk ik weer een maand voltijd op een boerderij (7dgn/week). December zal 32-40u/week fysio werk zijn, ook daar veel bewegen. Vanaf januari dan hopelijk weer wat meer regelmaat en wil dan ook graag weer starten met crossfit. Vandaar nu al starten met IF, dan kan ik daar vast aan wennen..

Ga denk toch even kijken voor zo'n app. Eens kijken hoe dat werkt!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:59

Welke documentaire is dat? Waar kan ik die vinden?

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:05

Ben het juist daarom zo gaan doen. Minder eten en echt keurig gezond lukt me niet langer dan 3 dagen. Als ik eenmaal eet, eet ik dan ook behoorlijk :o
Maar zoals nu merk ik dat als ik me voorneem helemaal niet te eten, dit me stukken makkelijker afgaat.
Zal de overige dagen dan ook gelukkig geen moeite hebben met voldoende eten. Dat ga ik wel goed in de gaten houden. Beetje rustig opbouwen maar daarna weer aan de gang(en). Eet gelukkig wel gevarieerd altijd en braaf genoeg groentes maar houd ook wel van brood en wat lekkers. Calorietechnisch kan dat nu ook wel dus ik vermoed dat dit wél vol te houden is voor me...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:10

Ik heb die van Dokters van Morgen gekeken en als je via YouTube naar Dr Jason Fung zoekt kom je veel tegen. Is Engelstalig wel.
En heb er nog een gekeken, ging ook over het onderzoek met de muizen (hier wellicht bekend?) En over dat bepaalde culturen waar vasten heel normaal is, de gezondheidseffecten. Maar kan hem zo snel even niet terug vinden en kom ook niet op de naam :')

Overigens wil ik graag 16/8 doen, maar goed, het is ook maar net hoe het uitkomt. Probeer me in elk geval vast te houden aan minimaal 14u vasten. En hoop dat dit gaat helpen m'n eeuwige hongergevoel te laten verminderen en dat ik nu ook het roer kan omgooien mbt suiker weer..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:17

@ Prulletje, bedankt voor je uitleg, scheelt mij weer typen.

En voor zich afvroeg uit welk boek ik het heb omdat men bedenkingen heeft;

Intermittent fasting van de foodsisters.

Behalve 3 weekmenu's, staat er ook allerlei tekst en uitleg over IF in die echt handig zijn om te weten en je helpen.

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:21

Zijn er ook mensen die dit doen terwijl ze heel onregelmatig werken? Ik wil dit ook proberen tegen mijn eetbuien, zeker 's avonds. Enige waar ik tegenaan loop is dat ik heel veel werk (horeca) en dan hebben we het over gemiddeld 50 uur per week rennen, hollen, vliegen, veel sjouwen met tafels en stoelen (restaurant en tevens zalencentrum voor vergaderingen, maar ook voor bruiloften en dergelijke). Mijn diensten zijn heel onregelmatig; dat kan zijn van 14:00 tot een uur of 00:00, maar ook van 10:00 tot 20:00. En er zijn ook diensten waarbij ik werk van 12:00 tot 14:00 en daarna weer van 17:00 tot een uur of 00:00. Dan zijn er in het weekend altijd nog uitschieters tot diep in de nacht. Daarbij komt ook dat ik mijn pauzes niet altijd in kan delen. Soms heb ik om 13:00 pauze voor de lunch, maar dit kan ook 14:30 worden. Andere dagen krijg ik om 15:30 of uiterlijk 16:30 mijn diner voorgeschoteld, al kan dit ook pas om 19:30/20:00 zijn. Dit is sterk afhankelijk van de drukte en het beschikbare personeel.
In het geval van vroeg eten is het na werktijd wel verleidelijk om nog even iets (of vrij veel) te eten, zeker met het oog op gemiddeld meer dan 15km lopen per werkdag.

Daarnaast rijd ik mijn paard zo'n 5 keer per week, ga ik twee keer per week naar de fysiotherapeut en 3 keer per week naar de sportschool (niet intensief, voornamelijk ivm oefeningen fysio). Ook heb ik een huishouden waar ik al amper aan toe kom, ik woon samen dus heb ook rekening te houden met mijn vriend. Ik ben dus echt dagelijks druk in de weer vanaf ongeveer 8:00 's ochtends (paard, huis en vriendlief) tot diep in de nacht (werk).

Hoe doen jullie dit?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:47

Ilsiie schreef:
als je via YouTube naar Dr Jason Fung zoekt kom je veel tegen. Is Engelstalig wel.

Fung staat binnen de IF-wereld bekend als onbetrouwbare bron. Samen met nog een hele waslijst aan mensen. Als je betrouwbare, wetenschappelijk onderbouwde informatie wil over onder andere IF is moet je de mensen/boeken/docu's/etc vandeze website NIET bekijken/lezen (en deze wel)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:58

Imre schreef:
Ilsiie schreef:
als je via YouTube naar Dr Jason Fung zoekt kom je veel tegen. Is Engelstalig wel.

Fung staat binnen de IF-wereld bekend als onbetrouwbare bron. Samen met nog een hele waslijst aan mensen. Als je betrouwbare, wetenschappelijk onderbouwde informatie wil over onder andere IF is moet je de mensen/boeken/docu's/etc vandeze website NIET bekijken/lezen (en deze wel)

Thanks, ga me erin verdiepen (en je email). Nadeel als je ergens nieuw komt, ben alleen maar blij dat je mensen erop opmerkzaam maakt!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:02

Er is ook zo vreselijk veel infomatie beschikbaar... Gelukkig hebben andere mensen al een selectie van gemaakt. Ik weet er ook nog niet zo veel van, maar die Fung wordt wel vaak genoemd als deze moet je niet hebben.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:20

Ik heb persoonlijk nog nooit iets gehoord over een hoeveelheid kcal die je binnen je vastenperiode mag nemen, maar het klinkt ergens wel logisch. Wellicht dat ik er zelf later nog eens induik. Voor nu neem ik in de vastenperiode niks dat kcal bevat.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:48

Voor de hongerigen; gebruik volle producten!
Ben met if 15 kilo afgevallen zonder hongergevoel. Starte met volle franse kwark en gebruikte roomboter. Verder zelf alles maken dus geen pakjes. Hongergevoel is weg. Suiker gebruikte ik al niet dus daar hoefde ik niet van af te kikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:29

Sall schreef:
[ [url=m/Bz6Xnz.png]Afbeelding[/url] ]

:D
Die hou ik erin!

Imre schreef:
Ilsiie schreef:

Super, bedankt. Zou mooi zijn als er ook zoiets voor Nederlandse sites, boeken en personen zou zijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:00

Vandaag vrij goede dag! Eet gezond en mag nu nog uurtje iets eten mits ik daar zin in heb. Vandaag geen vreetbuien

Oké heb 1 KitKat op :+

Rest wat kwark met bramen en 2 bolletjes. En dan zojuis andijviestamppot met Vega spekjes

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:06

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 20:31

Goed bezig iedereen!!

Ik lees het liefst wetenschappelijke artikelen. Die zijn voor mij het meest betrouwbaar.

Vandaag een slechte dag. Net proefgerichte clinics gegeven en moet nu nog gaan eten!

Ga een lekkere gezonde kapsalon eten van Sterk in de keuken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:49

Vandaag veel in de keuken gestaan, was best lastig om dan (nog) niet te eten. Vanochtend stoofpeertjes gemaakt, en vanmiddag pompoensoep :9
Om 12 uur meteen wat gegeten vlak voordat ik de kinderen uit school ging halen, want was beetje slappig. Daarna tegen 1 uur met de kinderen geluncht.
Daarna tot het avondeten niet meer gegeten, dat was eigenlijk net een tikje te lang, werd beetje chagrijnig :=

Al met al ben ik niet ontevreden, al doende leer ik wat wel en niet werkt.