Logisch dat je het spannend vind! Het gaat ook allemaal zo snel! Ik ben voor een cliënt van mij in de hospice geweest. Ik vond de sfeer zo fijn. Ook de mensen die er werkte. Petje af hoe hun dat doen. Cliënten was 30 en heeft er 1,5 week gelegen. Ouders hadden gezegd dat ze naar een vakantiehuis gingen. Ouders gaf dat rust maar ook de cliënte. Bijzondere tijd, vergeet ik nooit!
Hoop dat je er een goed gevoel bij hebt. En steun om je heen om dit te trekken. Zo heftig, zo snel ook.
Sinds dat ik het topic gelezen heb, moet ik steeds aan jullie denken. Vreselijk verdrietig, maar ik hoop dat jullie toch nog wat fijne en mooie momenten samen zullen hebben.
Sterkte bij het gesprek in het hospice en voor komende tijd voor jullie beiden natuurlijk.
Bij ons verderop in de straat is pas een hospice geopend, uitkijk over de weilanden en vlakbij een groot meer. Denk dat je het meer net niet vanuit het huis kan zien. Maar zeker goed bereikbaar om nog even met bv de rolstoel even van het uitzicht te genieten.
Ik hoop dat je een fijn gesprek hebt gehad ondanks de reden hiervoor zeer treurig is.
Paellapan
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 14:50
Het hospice is super, hele lieve mensen. Daar durf ik mam met een gerust hart achter te laten
De palliatief verpleegkundige en maatschappelijk werkster zijn ook bij mam geweest.
Ze had dat bij mij ook al aangegeven maar bij hen ook, dat mam graag nog 1x naar haar huisje wil en afscheid nemen van haar buurtjes en vriendin.
Dat gaat vrijdag gebeuren met de wensambulance Ik ga morgen naar haar huisje om iedereen in te lichten. Ben nu onderweg naar het ziekenhuis om haar dat te vertellen. Vanmiddag om 1300 de wens aangevraagd, zonet was het al geregeld
Fijn TS dat het hospice aanvoelt als een fijne plek! En ook fijn dat je moeder al zo snel met Ambulancewens nog even naar huis kan en de buren gedag kan zeggen. Morgen misschien ook lekker wat van je moeders persoonlijke spulletjes meenemen. Haar eigen nachtkleding, badjes, misschien haar eigen douchespulletjes en wat foto's. Ik roep maar even wat dingen. Als ze planten in huis heeft, misschien ook wat plantjes om haar kamer in het hospice een fijn, huiselijk gevoel te geven.
Paellapan
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 15:16
Dat doe ik zeker, hoewel ik op her moment echt in de overlevings modus zit. Straks in de hospice kan ik er nog vaker zijn.
Dat is een goeie Annick, dat ha ik doen. Eigen badpulletjes en nachtkleding is al hier. Een deel in het ziekenhuis en een deel bij mij.
Dat is ook logisch dat je nu in standje overleven zit. Er komt zoveel op je af. Als mam straks dichterbij zit, kun je hopelijk zelf wat meer je rust pakken en heb je wat meer tijd om alles een klein beetje te verwerken. Al zal er ook dan genoeg op je af komen.
Lieve TS, hier een stille meelezer. Ik wil je even een hart onder de riem steken in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat jullie in deze laatste periode nog waardevolle herinneringen kunnen maken.
TS ik lees al een tijdje mee. Maar heb er gewoon kippenvel van! Wat een onwijs trotse dochter ben jij die met veel liefde haar moeder wil lief hebben tot het einde! Huilen mag, lachen mag, maar maak mooie herinneringen Sterkte!
Fijn dat ze naar het hospice kan en je daar ene goed gevoel bij hebt. Na al het regelen, komt er dan ook wat meer tijd om alleen met elkaar bezig te zijn.
Afscheid nemen van haar huis en de buurt zal heftig zijn, maar goed dat het kan.
Heb je je tante al gesproken? Heel veel sterkte samen!
Paellapan
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 16:59
Dank jullie wel.
Tante bel ik vanavond. Ben nu nog in het ziekenhuis. Ze vliegt achteruit
Heeft in korte tijd 4x morfine gehaald, zoveel pijn. Dat vind ik vreselijk om te zien.