Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gomir schreef:Ik kan echt nog wel wat zaken bedenken die in de work-up van koorts horen als je er met de 'gewone' oorzaken niet uitkomt. Dus een second opinion is niet perse niet zinvol in deze situatie. Kan me voorstellen dat je niet naar je eigen afdeling wilt, maar er zijn meer ziekenhuizen. Gezien jouw woonplaats zou het MCL in Leeuwarden een hele logische keus kunnen zijn, daar zitten echt een aantal hele goede internisten!
Soms kan het overigens ook nog een reactie zijn op je medicatie, zoals bijvoorbeeld NSAID's.
Doutz16 schreef:Zou je niet een universitair ziekenhuis kunnen contacteren? Die vinden 'vage' gevallen altijd wel interessant.. Misschien kunnen die er iets mee?
Verder vind ik het super vervelend voor je.. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Sterkte
mariekeoo schreef:was liever geen "vaag" gevalletje geweest. Denk dat het dichtste bij na het UMCG het ISALA is?
gomir schreef:mariekeoo schreef:was liever geen "vaag" gevalletje geweest. Denk dat het dichtste bij na het UMCG het ISALA is?
Isala is geen academisch centrum, maar (net als Leeuwarden en Martini) een topklinisch ziekenhuis.
Als je naar een ander academisch centrum als het UMCG wil zit je aan UMCU (Utrecht) of Amsterdam UMC (locatie AMC of VUmc) vast.
Liselot schreef:Hilary schreef:Of RadboudMC, maar ik denk dat Utrecht dichterbij is.
Hier wel enorm goede ervaringen met Nijmegendenk dat dat trouwens qua reistijd niet veel doet met Utrecht
mariekeoo schreef:Doutz16 schreef:Zou je niet een universitair ziekenhuis kunnen contacteren? Die vinden 'vage' gevallen altijd wel interessant.. Misschien kunnen die er iets mee?
Verder vind ik het super vervelend voor je.. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Sterkte
was liever geen "vaag" gevalletje geweest. Denk dat het dichtste bij na het UMCG het ISALA is?
gomir schreef:Geen last van dubbelzien of visusverlies?
Waar zit de hoofdpijn precies en kun je iets meer zeggen over de kaakkramp? Zit dit aan de zelfde kant? Doet haren kammen ook pijn?
gomir schreef:Niet klassiek voor een arteritis temporalis zo op het eerste gezicht (daar zou je ook wel erg jong voor zijn), maar ik had wel even rode vlaggetjes bij je vorige post.
Is je arts echt niet te verleiden tot een PET-CT of ander aanvullend onderzoek?
Als je 50+ was deed ik direct onderzoek naar reuscelarteritis. Je leeftijd maakt dit onwaarschijnlijk, maar gezien het hele pakket aan symptomen zou ik het ook niet direct uit durven sluiten. Verwacht dan eigenlijk wel een verhoogde BSE/CRP in het lab trouwens.