Skeeleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy__

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:38

Kletskoekje, brrr krijg al kriebels bij het lezen van je bericht. Daarom voor mij geen heuvels. :=

Ik kan ook nog niet remmen. Ik kijk gewoon ver vooruit en laat me idd gewoon uitrollen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:58

Ik ben wel echt bewust aan het oefenenmet verschillende remtechnieken. Ik vind dat ik goed moet kunnen remmen als ik me in het verkeer wil begeven.
Ik pak nu nog rustiger stukken zonder kruisingen en met enkel fietsers, maar als ik straks grotere rondes wil skaten zal ik toch meer het verkeer in moeten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:20

Wij moeten hier wel een heuvel op en af... Ons doep is omringd door dijk, dus welke kant we ook opgaan, we komen een keer een heuvel tegen... Tenzij we door het dorp gaan, maarja, daar ligt geen asfalt.

We hadden hier 1 helling, waar mijn man 3 jaar geleden was gevallen. Vanaf dat moment durfden we niet meer te skeeleren. Toen de quarantaine er net was, weer opgepakt samen. Afgelopen weekend voor het eerst weer van die helling gegaan. En we waren toch een partij trots! :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:13

Drogon schreef:
De stukken naar beneden heb ik gewoon constant mijn rem lichtjes op de grond. Maar dat moest ik ook echt wel even oefenen eerst.

Ja dat doe ik ook idd!
Alleen laatst maakten m'n hersenen kortsluiting ofzo toen ik een bruggetje met een bocht er gelijk na af skeelerde, en was ik het bestaan van m'n remblokje vergeten en rolde ik zo de berm in en *boem* daar lag ik :')

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:07

Ik ben vanmorgen weer een rondje gegaan en doodsangsten uitgestaan. Ik kwam heuvels tegen! :') maar ik heb ze overleeft. :D

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:07

Ik kom hier me ook even melden!

Helaas gaat het skeeleren me nog niet heel goed af. Hoewel, het skeeleren in principe wel maar de blaren niet :( Ik heb tweedehands skeelers gekocht, dus is er een kans dat ik gewoon niet de juiste skeelers heb voor mijn voet ofzo? Of is het een kwestie van eelt kweken en opbouwen?

Ik krijg bij beide voeten aan de binnenkant blaren, geen idee hoe je dat deel van je voet noemt :+ Draag sportsokken, en had vandaag blaarpleisters geplakt maar die zijn halverwege door het zweet weer losgelaten. Zou twee paar sokken nog kunnen helpen?

Edit: ik skate trouwens echt nog geen grote stukken. De eerste keer was iets te enthousiast (+-7.5km) en toen lagen mijn voeten echt helemaal open. Daarna een keer of 3 rondjes van 4/5 km gemaakt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:22

Dorette ik heb op dezelfde plek wekenlang een blaar gehad. Ik heb geen tips voor je want elke rit schuurt hij weer open en heb ik weer pijn. Het is nu langzaam een grote dikke harde plek aan het worden maar het verdient geen schoonheidsprijs. :') Sportsokken blaren pleisters.. Ik heb het ook allemaal geprobeerd maar zonder succes. Om de week gaan skaten ipv 3 keer in de week was voor mij de oplossing uiteindelijk.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:41

Ik krijg alleen blaren wanneer ik mijn veters niet strak genoeg aantrek. Zijn je skeelers niet te groot?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:42

Welke bescherming hebben jullie en waar hebben jullie deze gekocht?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:12

Hmm ja misschien is het wel gewoon een kwestie van doorbijten.. Maar zulke kleine plekjes kunnen echt veel pijn geven ja :+

Ik heb drie lock sluitingen die ik op zijn strakst aantrek. Qua maat heb ik voor wel iets ruimte over, maar zeker geen hele maat. Dus een maat kleiner gaat wel knellen gok ik. Het helpt ook niet kee dat mijn ene voet langer is dan de andere qua goede maten vinden :\

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:51

En een zooltje? Ik heb in de meeste normale schoenen en rijlaarzen vaak blaren maar met zooltjes niet meer. Hakverhoger, of zool over hele lengte zou je nog kunnen proberen. Verder zou ik zo dun mogelijke sokjes aandoen, om wrijving tegen te gaan (schaatser gaan soms met blote voeten in hun schaatsen :+ )

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:14

Powerslide footies zijn daarvoor mogelijk een hele fijne oplossing, ik gebruik ze zelf al een aantal jaren en heb sindsdien geen blaren meer. :j

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:18

Wat vervelend als je zo last heb van blaren. Ik kan je er niet mee helpen, mijn skates zitten heerlijk en ik heb geen last van blaren gehad gelukkig.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:23

Thrive schreef:
Powerslide footies zijn daarvoor mogelijk een hele fijne oplossing, ik gebruik ze zelf al een aantal jaren en heb sindsdien geen blaren meer. :j

Zulke had ik inderdaad ook gezien, maar ik vroeg me af of die de plek bedekken waar ik mijn blaren krijg. Zit denk ik net op het randje?

Ik zal even een foto bijvoegen voor de plek.

Zooltjes kan ik idd ook nog even proberen! Dankjewel voor de tips allemaal :)

Spoiler:
Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:40

Oh die kende ik niet! Super handig! Zal zodra het loon binnen is die eens bestellen. :) Het zal de plek net wel of net niet bedekken.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:33

DoretteK schreef:
Zulke had ik inderdaad ook gezien, maar ik vroeg me af of die de plek bedekken waar ik mijn blaren krijg. Zit denk ik net op het randje?

Ik zal even een foto bijvoegen voor de plek.

Zooltjes kan ik idd ook nog even proberen! Dankjewel voor de tips allemaal :)

Spoiler:
[ [url=m/kMqafq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm ja, het zit er wat om inderdaad, maar ik denk dat het er net wel onder valt. Zo zitten ze bij mij:
Spoiler:
Afbeelding

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:46

Dankjewel! Moet denk ik net passen inderdaad, ga een paar proberen!:D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:39

Ook ik nooit last gehas van blaren. Sowieso draag ik lange kousen, welke boven mijn skeelers uitkomen. Wel heel vervelend zeg :(

julya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:53

Ik zet even een reactie omhet topic te volgen. Ik zit te denkenom te beginnen met skeeleren :)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:08

@Thrive, helaas kan ik die jij hebt nergens vinden in mijn maat (41) -O- Zie wel de MyFit footies langs komen maar durf die nog niet helemaal aan qua pasvorm := Twijfel twijfel twijfel...

Hee julya! Gewoon doen :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:18

DoretteK schreef:
@Thrive, helaas kan ik die jij hebt nergens vinden in mijn maat (41) -O- Zie wel de MyFit footies langs komen maar durf die nog niet helemaal aan qua pasvorm := Twijfel twijfel twijfel...

Hee julya! Gewoon doen :D

Als ik ze zo zie kan je misschien ook een enkelbrace-ding (je weet wel als je je enkel verstuikt heb en dan voor stevigheid) proberen en dan maatje groter zodat ie niet zo strak zit. Hopelijk is het niet te dik

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:19

Ik ben alleen bang dat die niet op mijn blarenplek vallen... :( Het is allemaal wat :+

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:26

julya schreef:
Ik zet even een reactie omhet topic te volgen. Ik zit te denkenom te beginnen met skeeleren :)

Gewoon doen idd! Ik heb ook weken getwijfeld of ik het nog wel zou durven :=

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:28

DoretteK schreef:
Ik ben alleen bang dat die niet op mijn blarenplek vallen... :( Het is allemaal wat :+

Dan is een zooltje nog een goedkoop experiment :D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:06

Ik meld me hier ook graag. Ben al een poosje weer aan het skeeleren geslagen. Onlangs verhuisd en waar ik hiervoor woonde was het echt niet te doen vanuit huis. Had destijds 2e hands skeelers overgenomen (bijna niet gebruikt), om vervolgens zelf misschien wel 4 jaar in de kast te laten liggen omdat ik niet goed durfde :')

Maar heb nu de smaak te pakken. Snel stukje skeeleren is een stuk van dik 7,5 km, is een mooi stuk weg vanuit m’n huis maar wel heel saai heen en weer. En af en toe doe ik een groter rondje van 10 tot 15 km.

Nu merk ik alleen dat m’n wieltjes echt minder worden, m’n rechter skeeler maakt ook meer lawaai dan m’n linker. Dus ik was wat aan het rondkijken voor nieuwe wieltjes en eventueel lagers? Heb geen idee wat er nu in zit, heb Nijdam skeelers met 4 wieltjes van 80mm dacht ik. Maar hebben jullie nog goedkopere adressen voor wieltjes ed? Als ik alles bij elkaar optel wat ik nu steeds tegen kom betaal ik er meer voor dan wat m’n skeelers gekost hebben en daardoor twijfel ik of ik niet wil investeren in een wat duurder paar. Ook omdat ik twijfel aan de pasvorm van mijn skeelers.

Ik wil eigenlijk grotere rondjes gaan maken maar twijfel heel erg wat handig is. Skeelers met 3 of 4 wieltjes en welke grootte?

https://www.bol.com/nl/p/tempish-black- ... oductImage

Deze vind ik eigenlijk veelte duur, maar dat systeem inplaats van veters lijken me heel fijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik loop altijd te klieren om m’n veters strak genoeg te krijgen :o