Askja schreef:Je mist het punt Palmera.
Het gaat hier om wederzijds respect zonder een ander te veroordelen op zijn/haar uiterlijk, waar verzorgingsrituelen als ontharen ook bij horen.
Ik vind het niet van respect getuigen als iemand die zich niet scheert/onthaart wordt gezien en, erger nog, behandeld als vies en onhygiënisch. Posts als die van jou waarin je het hebt over 'plakkerig en stinkend' haar dragen daar nou niet bepaald aan bij en maken alleen maar heel duidelijk hoe dwingend en eenzijdig de norm van hoe je eruit hoort te zien, met name als vrouw , feitelijk is, en dat vrouwen onderling daar behoorlijk hun steentje aan bijdragen. Haar op zich stinkt namelijk niet. Onaangename lichaamsgeur ontstaat door je te weinig - of juist te veel (!) wassen, en kan ook te maken hebben met je eetpatroon em gezondheid. Door een link te leggen tussen haar en lichaamsgeur wordt gesuggereerd dat iemand die haar oksel-, been- en schaamhaar wel laat staan, dùs stinkt. En daarmee bevestig je de norm, je zegt impliciet dat een vrouw zich hoort te scheren.
Kunnen we het er niet gewoon over eens zijn dat we verschillen in hoe we eruit (willen) zien, hoe we ons naar buiten toe presenteren qua kleding en verzorging, en ook hoe belangrijk dat voor ons is - zonder elkaar voortdurend te be- en veroordelen?
Ik vrees dst jij het punt mist.
Verscheidene vrouwen hier hebben al aangegeven dat lichaamshaar wel degelijk kan gaan stinken als ze bv zweten. Meer dan wanneer ze onthaard zijn.
Dus ja, dan is het toch deels door dat haar.
Ik ben net klaar met sporten het druipt van me af em ik ben echt blij dat ik me onthaar, dan had ik me nog plakkeriger gevoeld.