tmr001 schreef:[naam] schreef:
Het is geen uitspraak,, het is wetenschappelijk bewezen.
Ik zeg nergens dat je daarom niet zou moeten vaccineren, nogmaals, dat moet iedereen zelf weten.
Het gaat om het feit dat een overheidsinstelling schermt met incorrecte informatie om bij mensen een beeld te scheppen.
Ze zouden ook gewoon de waarheid kunnen verkondigen en kunnen aangeven dat je vanaf een bepaalde leeftijd kans hebt volledige natuurlijke immuniteit te hebben opgebouwd, je dit (eventueel periodiek) door titreren kunt laten onderzoeken om te kijken of vaccineren nog nodig is of niet.
Ik vind het schokkend om te zien dat mensen als gehypnotiseerde schapen zich achter dergelijke incorrecte informatie blijven scharen en het zelfs blijven verdedigen.
Nou wordt ie helemaal mooi - er staat 1 zinnetje ergens op een RIVM site wat heel moeilijk bekeken niet strikt helemaal waar is omdat ergens in een belachelijke uitzonderingssituatie ooit een keertje mensen wel immunniteit hebben opgebouwd? Terwijl er keer op keer compleet onjuiste, totaal onwetenschappelijke theorieën en indianenverhalen de wereld in worden geslingerd door "de antivaxxers" die niet alleen incorrect maar zelfs gevaarlijk zijn?
De kans die natuurlijke immuniteit op te bouwen is zeer klein en tetanus is zeer dodelijk. Van Wikipedia:Wikipedia schreef:Even with treatment, about 10% of people who contract tetanus die.[1] The mortality rate is higher in unvaccinated people and people over 60 years of age.[1]
Bron [1]: https://www.cdc.gov/vaccines/pubs/pinkbook/tetanus.htmlWikipedia schreef:The disease occurs almost exclusively in persons inadequately immunized.[22] It is more common in hot, damp climates... Unlike many infectious diseases, recovery from naturally acquired tetanus does not usually result in immunity to tetanus. This is due to the extreme potency of the tetanospasmin toxin. Tetanospasmin will likely be lethal before it will provoke an immune response.
Ik vind het schokkend om te zien dat jij dit ziet als liegen. Als het RIVM deze zin aanpast naar "je hebt kans om vanzelf immuun te worden" dan liegen ze wel degelijk - die kans is zo absurd klein dat hij te verwaarlozen is en niet relevant voor de informatievoorziening. Daarnaast is Tetanus echt gevaarlijk en is het belang van vaccineren of een tetanusinjectie bij een wond dus belangrijk.
Er zijn meerdere onderzoeken over, het is al heel lang bekend, al langer dan jij bestaat.
Daarbij hoef je alleen maar een mens te zijn, in aanraking te komen met tetanus en er niet tegen gevaccineerd te zijn om er achter te komen of een individu er natuurlijke weerstand tegen heeft opgebouwd.
Je hoeft er niet naakt voor om een kampvuur te dansen oid

Is het toch weer de pony die de uitkomst biedt, zoals ik het andere topic

Sinds wanneer is Wikipedia een betrouwbare bron?
De hele wereld aan nono-nicknames kan daarin meeschrijven

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Speciaa ... is/Tetanus