Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 15:56

tmr001 schreef:
[naam] schreef:

Het is geen uitspraak,, het is wetenschappelijk bewezen.

Ik zeg nergens dat je daarom niet zou moeten vaccineren, nogmaals, dat moet iedereen zelf weten.

Het gaat om het feit dat een overheidsinstelling schermt met incorrecte informatie om bij mensen een beeld te scheppen.

Ze zouden ook gewoon de waarheid kunnen verkondigen en kunnen aangeven dat je vanaf een bepaalde leeftijd kans hebt volledige natuurlijke immuniteit te hebben opgebouwd, je dit (eventueel periodiek) door titreren kunt laten onderzoeken om te kijken of vaccineren nog nodig is of niet.

Ik vind het schokkend om te zien dat mensen als gehypnotiseerde schapen zich achter dergelijke incorrecte informatie blijven scharen en het zelfs blijven verdedigen.

Nou wordt ie helemaal mooi - er staat 1 zinnetje ergens op een RIVM site wat heel moeilijk bekeken niet strikt helemaal waar is omdat ergens in een belachelijke uitzonderingssituatie ooit een keertje mensen wel immunniteit hebben opgebouwd? Terwijl er keer op keer compleet onjuiste, totaal onwetenschappelijke theorieën en indianenverhalen de wereld in worden geslingerd door "de antivaxxers" die niet alleen incorrect maar zelfs gevaarlijk zijn?

De kans die natuurlijke immuniteit op te bouwen is zeer klein en tetanus is zeer dodelijk. Van Wikipedia:
Wikipedia schreef:
Even with treatment, about 10% of people who contract tetanus die.[1] The mortality rate is higher in unvaccinated people and people over 60 years of age.[1]

Bron [1]: https://www.cdc.gov/vaccines/pubs/pinkbook/tetanus.html

Wikipedia schreef:
The disease occurs almost exclusively in persons inadequately immunized.[22] It is more common in hot, damp climates... Unlike many infectious diseases, recovery from naturally acquired tetanus does not usually result in immunity to tetanus. This is due to the extreme potency of the tetanospasmin toxin. Tetanospasmin will likely be lethal before it will provoke an immune response.

Ik vind het schokkend om te zien dat jij dit ziet als liegen. Als het RIVM deze zin aanpast naar "je hebt kans om vanzelf immuun te worden" dan liegen ze wel degelijk - die kans is zo absurd klein dat hij te verwaarlozen is en niet relevant voor de informatievoorziening. Daarnaast is Tetanus echt gevaarlijk en is het belang van vaccineren of een tetanusinjectie bij een wond dus belangrijk.

Er zijn meerdere onderzoeken over, het is al heel lang bekend, al langer dan jij bestaat.
Daarbij hoef je alleen maar een mens te zijn, in aanraking te komen met tetanus en er niet tegen gevaccineerd te zijn om er achter te komen of een individu er natuurlijke weerstand tegen heeft opgebouwd.
Je hoeft er niet naakt voor om een kampvuur te dansen oid :')
Is het toch weer de pony die de uitkomst biedt, zoals ik het andere topic :P

Sinds wanneer is Wikipedia een betrouwbare bron?
De hele wereld aan nono-nicknames kan daarin meeschrijven :roll:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Speciaa ... is/Tetanus

Karl66

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:24

Repelsteel, jij blijft maar doen alsof een groep mensen zonder bijeffecten immuun wordt voor tetanus. Ja, een deel van de groep krijgt immuniteit, maar wel ten gevolge van een ander deel dat dood gaat.

En laat dat nou net het idee achter vaccineren zijn, dat je als groep immuniteit krijgt maar niet de aantallen doden en gehandicapten die je krijgt door een deel van de groep natuurlijke immuniteit op te laten bouwen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:40

Inderdaad, als je die natuurlijke weerstand niet hebt (en heel veel mensen hebben die dus niet) ga je dood of wordt je heel ziek of gehandicapt. Vaccinatie voorkomt dit dus. Hopen dat je de immuniteit wel hebt is nogal een risico om te nemen.

Ik snap je punt echt niet. Wil je hiermee nou aantonen dat het hele RIVM liegt ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:56

Karl66 schreef:
[naam], jij blijft maar doen alsof een groep mensen zonder bijeffecten immuun wordt voor tetanus. Ja, een deel van de groep krijgt immuniteit, maar wel ten gevolge van een ander deel dat dood gaat.

En laat dat nou net het idee achter vaccineren zijn, dat je als groep immuniteit krijgt maar niet de aantallen doden en gehandicapten die je krijgt door een deel van de groep natuurlijke immuniteit op te laten bouwen.

Dat geldt niet voor tetanus, herd immunity.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:15

Dat laatste klopt natuurlijk. Dus het argument om tegen tetanus te enten vanwege groepsbescherming telt niet. Het feit dat een kleine groep mensen ook zonder tetanusenting antistoffen tegen tetanus ontwikkelt wil echter nog niet zeggen dat je dan maar helemaal niet meer moet willen enten. Je wilt mensen toch beschermen tegen deze ellendige infectie?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:15

Nee, dat geldt idd niet voor tetanus, vandaar dat je alsnog een vaccin ingespoten krijgt op het moment dat het risico bestaat dat je besmet bent. Hoe dat in vredesnaam een argument kan zijn tegen vaccinatie is mij een raadsel :roll:

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:18

Ik heb maar weer ns keurig een tetanus herhaling gehaald, als je werkt met hoeven en gebitten dan is dat wel aan te raden :+

Er gaan mensen dood aan tetanus, dat los je niet ff op met een homeopathische druppel

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:20

Niet? Potverdikke. En ik maar denken dat homeopathie alles geneest :D

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:23

Wat ik mij afvroeg als nu meelezer...
Hoe staan jullie tegenover de griepvaccin?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:28

Prima, doen als het nodig is, zeker als je hartpatient bent, of als je ouder bent, kun je echt heel ziek worden van griep.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:53

Ik zal overigens ook mijn eigen mening neer zetten

Zelf ben ik zoals een aantal van jullie weten op meerdere gebieden chronisch patiënt. Hart, longen, nieren en ik heb endometriose.
Waarvan de eerste drie dus een indicatie al is voor een griepvaccin.
Ik haal hem braaf zeker nu ik afgelopen winter drie longontstekingen heb gehad waarvan bij 1 zhopname

Bij 1 van deze drie categorieën zeker. Ouderen afhankelijk van hun lichamelijke conditie, de ene oudere is de andere niet.
Ook als je met kwetsbare doelgroepen werkt vind ik het zeker de overweging waard ten bescherming van je patiënt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:00

Nee zelfs als kankerpatiënt niet...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:03

Anoniem schreef:
Karl66 schreef:
Repelsteel, jij blijft maar doen alsof een groep mensen zonder bijeffecten immuun wordt voor tetanus. Ja, een deel van de groep krijgt immuniteit, maar wel ten gevolge van een ander deel dat dood gaat.

Heb je überhaupt dat onderzoek gelezen wat jezelf aanhaalde over tetanus? Dit heeft namelijk niks met herd immunity te maken. Dit onderzoek ging over een groep agriculturele mensen in Afrika, die de hele dag met hun handen in de grond zaten te wroeten. Als gevolg daarvan kwamen ze met de tetanusbacterie in aanraking. Een deel van de mensen werd daardoor ziek en ging dood (volgens datzelfde onderzoek 500.000-1000.000 mensen in Afrika per jaar) en een deel ging niet dood maar werd immuun. En doordat deze mensen elke dag in de grond aan het wroeten waren en zo met de bacterie in contact bleven komen, werd die immuniteit continue vernieuwd.

Wat het onderzoek dus zegt is dat als je met een bacterie in aanraking komt, dat sommige mensen ziek zijn en of doodgaan, dat als je het overleeft, dat je dan immuniteit opbouwt. Dat je in het geval van tetanus normaal gesproken geen levenslange immuniteit opbouwt, maar als je immuniteit hebt en je blijft met de bacterie in aanraking komen, dan wordt die immuniteit continue vernieuwd. Niks nieuws onder de zon dus en verder niet zo heel relevant voor de Nederlandse situatie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:08

Laat mij maar lekker een gehypnotiseerde schaap zijn Repelsteel.
Al die vaccins die ik als kind en volwassene Heb ondergaan daar ben ik niet slechter van geworden. Niemand om me heen is er slechter van geworden. En dan praat ik over mensen incl mij zelf die een halve eeuw mee lopen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:19

quera schreef:

En waarom niet?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:22

ElviraKelan schreef:
quera schreef:

En waarom niet?

Omdat de enige keer dat mijn oma de griepprik kreeg ze hondsberoerd werdt en jawel griep kreeg. Ze had al jaaaaaaaren geen griep meer gehad.

No thank you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:52

Karl66 schreef:
[naam] schreef:

Heb je überhaupt dat onderzoek gelezen wat jezelf aanhaalde over tetanus? Dit heeft namelijk niks met herd immunity te maken. Dit onderzoek ging over een groep agriculturele mensen in Afrika, die de hele dag met hun handen in de grond zaten te wroeten. Als gevolg daarvan kwamen ze met de tetanusbacterie in aanraking. Een deel van de mensen werd daardoor ziek en ging dood (volgens datzelfde onderzoek 500.000-1000.000 mensen in Afrika per jaar) en een deel ging niet dood maar werd immuun. En doordat deze mensen elke dag in de grond aan het wroeten waren en zo met de bacterie in contact bleven komen, werd die immuniteit continue vernieuwd.

Wat het onderzoek dus zegt is dat als je met een bacterie in aanraking komt, dat sommige mensen ziek zijn en of doodgaan, dat als je het overleeft, dat je dan immuniteit opbouwt. Dat je in het geval van tetanus normaal gesproken geen levenslange immuniteit opbouwt, maar als je immuniteit hebt en je blijft met de bacterie in aanraking komen, dan wordt die immuniteit continue vernieuwd. Niks nieuws onder de zon dus en verder niet zo heel relevant voor de Nederlandse situatie.

Jaja Karl, blijf iets wat krom is maar recht praten.
Mij ervan beschuldigen dat ik valse en incorrecte informatie verspreid maar zelf incorrecte informatie van het RIVM uit alle macht blijven goedpraten.
De pot verwijt de ketel.

Feit blijft, het RIVM zegt dat het niet kan maar de wetenschap heeft bewezen dat het wel kan.
Jammer joh.
Practice what you preach!

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:54

ElviraKelan schreef:
quera schreef:

En waarom niet?

Omdat de enige keer dat mijn oma de griepprik kreeg ze hondsberoerd werdt en jawel griep kreeg. Ze had al jaaaaaaaren geen griep meer gehad.

No thank you.

Dit is eerder uitzondering dan regel.
Daarnaast word een flinke verkoudheid vaak verward met griep.
Dus om daar zelfs een hele kwetsbare groep het om af te raden....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:56

Geloof me dit was de griep. Zelfs door de arts in het ziekenhuis bevestigd.

Daarbij mag ik mijn kind nu niet vaccineren ivm hoog risico voor mijzelf. En dan Zou ik wel mijzelf vaccineren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:57

quera schreef:

No thank you.

Dit hebben wij op het werk gehad. Alle werknemers kregen via werk de griepprik aangeboden. De meesten hebben hem toen gehaald. We hebben nog nooit zoveel ziekteverzuim gehad als toen, het vervijfvoudigde ofzo, daarna nooit meer aangeboden, ziekteverzuim meteen weer terug naar normaal.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:42

Anoniem schreef:
Jaja Karl, blijf iets wat krom is maar recht praten.
Mij ervan beschuldigen dat ik valse en incorrecte informatie verspreid maar zelf incorrecte informatie van het RIVM uit alle macht blijven goedpraten.
De pot verwijt de ketel.

Feit blijft, het RIVM zegt dat het niet kan maar de wetenschap heeft bewezen dat het wel kan.
Jammer joh.
Practice what you preach!

Uit het onderzoek wat jij gebruikt om te stellen dat de RIVM liegt en het wel mogelijk is om na langdurige blootstelling aan tetanus genoeg antistoffen te hebben om er niet meer ziek van te worden:

Citaat:
Because the disease is still taking a heavy toll in developing countries, killing between 500,000 and 1,000,000 children each year, one should note that it is imperative to implement immediate immunization in those countries. In light of the results of our study, the questions that still have to be answered are whether those afflicted by the disease were adequately challenged (e.g., children) and whether the antibody levels achieved by this natural immunity are sufficient to protect one from the disease.

Omdat ze in dit onderzoek vonden dat mensen boven de 60 jaar oud de meeste anti-stoffen hadden is de conclusie dus dat zelfs al zou je natuurlijke immuniteit op kunnen bouwen, dit een half leven duurt met natuurlijk een risico dat je onderweg ergens overlijdt.
Daarnaast is er nog niet aangetoond dat de anti-stoffen die deze mensen opgebouwd hebben ook genoeg zijn om ze te beschermen tegen tetanus.
Ze raden zelf in dit onderzoek ook aan om in risicolanden zo snel mogelijk een vaccinatieprogramma te starten.

Conclusie 1: het RIVM liegt niet.
Conclusie 2: Het is de moeite waard om het hele onderzoek te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:18

Dus.... Het kan wel.

Zucht.
Ga er maar eens wat meer onderzoeken over opzoeken in plaats van de hele tijd je vast te bijten op het goedpraten van RIVM onzin.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:33

Drifter schreef:
Conclusie 1: het RIVM liegt niet.
Conclusie 2: Het is de moeite waard om het hele onderzoek te lezen.

Conclusie 3: Parels voor de zwijnen. Als mensen niet in staat zijn of niet willen begrijpen, dan heeft geen enkele hoeveelheid informatie zin. In dat geval is het echt een beter idee als het maken van beleid gewoon door ter zake kundige experts gebeurt. Er zijn vele malen meer mensen die van zichzelf denken dat ze zelfstandig een verstandige keuze voor zichzelf of hun kinderen kunnen maken dan dat er mensen zijn die dat daadwerkelijk kunnen en ook doen.

@Repelsteel, niemand beweert dat het doormaken van een ziekte per definitie niet kan leiden tot immuniteit. Het probleem is alleen dat voor het doormaken van een ziekte, mensen...?
Precies! Een ziekte moeten doormaken. Met alle risico's op complicaties die daarbij horen, en met het probleem dat mensen dan ook zelf enige tijd verspreider van de ziekteverwekker worden.

Niemand beweert ook dat vaccineren nooit negatieve gevolgen heeft. De kans daarop en de ernst daarvan is alleen stukken minder dan bij het doormaken van de ziekte waartegen geënt wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:11

Anoniem schreef:
Dus.... Het kan wel.

Zucht.
Ga er maar eens wat meer onderzoeken over opzoeken in plaats van de hele tijd je vast te bijten op het goedpraten van RIVM onzin.

Je kan wel met de vinger naar het RIVM blijven wijzen, maar dan wijzen er nog steeds drie vingers naar jou en dat gezegde gaat in dit geval zeker op. Of je hebt het onderzoek niet gelezen, of je snapt niet wat erin staat, of je wilt niet snappen wat erin staat, maar welke van de drie het ook is, jouw conclusie klopt niet. Volgens mij heb ik al drie keer geprobeerd uit te leggen waarom jou conclusie niet klopt en hebben ondertussen ook al een aantal andere mensen dat geprobeerd, maar helaas is dat blijkbaar niet aan jou besteed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:34

Karl66 schreef:
[naam] schreef:
Dus.... Het kan wel.

Zucht.

Je kan wel met de vinger naar het RIVM blijven wijzen, maar dan wijzen er nog steeds drie vingers naar jou en dat gezegde gaat in dit geval zeker op. Of je hebt het onderzoek niet gelezen, of je snapt niet wat erin staat, of je wilt niet snappen wat erin staat, maar welke van de drie het ook is, jouw conclusie klopt niet. Volgens mij heb ik al drie keer geprobeerd uit te leggen waarom jou conclusie niet klopt en hebben ondertussen ook al een aantal andere mensen dat geprobeerd, maar helaas is dat blijkbaar niet aan jou besteed.

Weet je wat, Karl...
Ik zal voor deze keer met jouw denkwijze levelen.
Ik geef je heel eventjes een beetje gelijk. Een paar uurtjes maar, dus geniet ervan :(:)
Maar morgen is dat feest weer afgelopen.
Heel bokt houdt allerlei meetings, wanneer gaan we nu die vaccinatiemeeting eens houden? Gezellig koffie drinken met je favoriete moordenaar, Karl? :9k