Ik zit er doorheen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:55

CharmingS schreef:
Citaat:
Janneke, hoe kun je nu toch nog steeds met (alternatieve) behandelingen komen? Het allerlaatst wat TS nu kan gebruiken, is dat er ook nog allemaal andere behandelingen worden voorgesteld. TS hoort thuis in een kliniek en daar helpt "praten over leverenergie" geen ene ruk aan.

Wat een rot reactie zeg :n

Bepaal jij waar de TS thuis hoort?

Volgens mij worden er alleen maar tips gegeven, wat de TS daar mee doet moet ze zelf weten toch.

En nee praten over leverenergie (ofwel Chi-stagnatie) helpt niet veel, maar acupunctuur kan wel een hele goede toevoeging zijn in dit geval. Niet voor niets dat mensen steeds vaker naar alternatieve behandelingen gaan kijken, aangezien de mensen daar wel hun best voor je doen, en je nog geen nummertje bent of te horen krijgt dat je 2 maanden moet wachten terwijl je eigenlijk in een levensbedreigende situatie zit.

En nee misschien lost het niet het gehele probleem op, maar ieder beetje helpt lijkt me.

Dus als je gewoon ff ieder in zijn waarden zou willen laten zou dat heel fijn zijn.

Jongens, ik trek me terug uit deze discussie. Jullie zien niet hoe gevaarlijk het is om TS proberen te helpen, dit is iets voor artsen. TS is, als ze 39kg weegt en niet eet, doodziek. Het is gewoon levensgevaarlijk om allerlei tips te geven.
Mensen die alternatieve geneeswijzen aanhangen hebben vaak weinig idee wat de kruidenmengsels voor invloed kunnen hebben op bestaande medicatie. En fijn dat acupunctuur een beetje helpt, maar TS is niet geholpen met een beetje.
TS hoort met dit gewicht en gedrag in een kliniek thuis en dan nog niet eens noodzakelijkerwijs een GGZ-instelling.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:01

Citaat:
Jongens, ik trek me terug uit deze discussie. Jullie zien niet hoe gevaarlijk het is om TS proberen te helpen, dit is iets voor artsen.
(...)
En fijn dat acupunctuur een beetje helpt, maar TS is niet geholpen met een beetje.
TS hoort met dit gewicht en gedrag in een kliniek thuis en dan nog niet eens noodzakelijkerwijs een GGZ-instelling.

Ik ben iemand van de 'en-en',
zo te lezen is het bovenstaande vooral 'of-of'.

(Het feit dat mensen tips geven betekent in mijn 'en-en' ogen nu eenmaal niet dat de tipgevers de ernst van de situatie niet zouden zien.)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:05

chevax schreef:
Jongens, ik trek me terug uit deze discussie. Jullie zien niet hoe gevaarlijk het is om TS proberen te helpen, dit is iets voor artsen. TS is, als ze 39kg weegt en niet eet, doodziek. Het is gewoon levensgevaarlijk om allerlei tips te geven.
Mensen die alternatieve geneeswijzen aanhangen hebben vaak weinig idee wat de kruidenmengsels voor invloed kunnen hebben op bestaande medicatie. En fijn dat acupunctuur een beetje helpt, maar TS is niet geholpen met een beetje.

Dat is nog altijd aan de deskundigen om over te oordelen ;)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:46

Citaat:

Tips en adviezen mogen gegeven worden lijkt me, TS staat toch onder toezicht van HA en Psych.. Gaat zelfs al naar de acupuncturist. Daarnaast heeft niemand het over kruidenmengsels.
Als artsen TS naar huis sturen omdat ze niets voor haar kunnen betekenen, dan ga je alles proberen wat maar lijkt te helpen.

Maar blijkbaar moet je dat soort dingen uit eerste hand mee hebben gemaakt wil je dat kunnen begrijpen.

En ook al is TS ziek, ze bepaald zelf wat ze doet en wat ze gebruikt. Dat is niet aan ons, het enige wat we kunnen doen is ervaring delen en tips geven.

Maar vooral doei dan

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:18

Ik begrijp het wel een beetje.
Naar mijn idee moet de (beperkte) energie die TS nu heeft volledig uitgaan naar stabilisatie van haar gewicht, ter overbrugging van de wachttijd. Dus thuis onder een dekentje met de kachel hoog om zo min mogelijk energie te verliezen en alles drinken wat los en vast zit. Dat is voor haar al ontzettend moeilijk om zich daarop te focussen en de juiste beslissingen te nemen. Het is overigens ook erg jammer dat ze dat allemaal alleen lijkt te moeten doen.

Het lijkt me niet handig om haar daar van af te leiden met allerlei ideeën voor mogelijke therapieën die ze ook nog zou kunnen proberen. Ten eerste moeten die wel op zeer korte termijn effect hebben om nog van nut te zijn voor de opname in de kliniek, en ten tweede kost elke therapie altijd energie. Alleen al het regelen ervan, de intake, de behandeling zelf... Dat is energie die TS imo nu niet kan missen.

'Baat het niet dan schaadt het niet' gaat in dit geval naar mijn idee niet op.

Uiteraard niks ten nadele van de therapieën en de behandelingen an sich. Ik geloof echt wel dat ze van nut kunnen zijn, maar het lijkt me nu niet handig voor TS om daar eens lekker in te gaan shoppen. Dat had in een eerder stadium wel gekund.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:25

CharmingS schreef:
Citaat:

Tips en adviezen mogen gegeven worden lijkt me, TS staat toch onder toezicht van HA en Psych.. Gaat zelfs al naar de acupuncturist. Daarnaast heeft niemand het over kruidenmengsels.
Als artsen TS naar huis sturen omdat ze niets voor haar kunnen betekenen, dan ga je alles proberen wat maar lijkt te helpen.

Maar blijkbaar moet je dat soort dingen uit eerste hand mee hebben gemaakt wil je dat kunnen begrijpen.

En ook al is TS ziek, ze bepaald zelf wat ze doet en wat ze gebruikt. Dat is niet aan ons, het enige wat we kunnen doen is ervaring delen en tips geven.

Maar vooral doei dan

Och, de dooddoener “je moet het zelf hebben meegemaakt”. Geloof me, ik weet exact en van heel nabij waar ik over praat. Mijn eigen kind heeft een dergelijke lijdensweg doorgemaakt. En ja, je wordt overstelpt met adviezen, goedbedoeld maar variërend van dom tot gevaarlijk.

Anoniem

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:28

Hoi TS, ik volg dit topic al sinds het begin. Ik hoop dat ondanks de discussie die dit topic aanwakkerd, je hier nogsteeds je ei kwijt kan. Ik vond het fijn om te lezen wat je op een dag had gegeten en hoe je afspraken gingen. Hou je taai

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:34

Dieptriest waar het met de zorg in NL naartoe gaat zo langzamerhand. TS, ik kan je niks adviseren maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en dat je maar heel snel iemand vindt die je daadwerkelijk kan helpen. Zet hem op!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:38

Citaat:
(...)
Het lijkt me niet handig om haar daar van af te leiden met allerlei ideeën voor mogelijke therapieën die ze ook nog zou kunnen proberen. Ten eerste moeten die wel op zeer korte termijn effect hebben om nog van nut te zijn voor de opname in de kliniek, en ten tweede kost elke therapie altijd energie. (...)

In grote lijnen ben ik het hier roerend mee eens.

Ik ben ingegaan op de acupunctuur/ tcm behandeling die al loopt;
en ivm de wachtlijsten van twee tot zes maanden heb ik wat gebrainstormd over 'neem een vrijgevestigde ggz psycholoog in de arm om daar per direct te starten met de fase van psychische stabilisatie'.

Persoonlijk vind ik dat :o net niet 'TS afleiden van wat ze moet doen'.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:05

Citaat:
Och, de dooddoener “je moet het zelf hebben meegemaakt”. Geloof me, ik weet exact en van heel nabij waar ik over praat. Mijn eigen kind heeft een dergelijke lijdensweg doorgemaakt. En ja, je wordt overstelpt met adviezen, goedbedoeld maar variërend van dom tot gevaarlijk.

Spoiler:
Dacht dat jij je terug trok uit deze discussie :x

Laten we dan voortaan de regels op bokt aanscherpen, en dit soort topics gewoon direct sluiten dan.
En wie ben jij om te bepalen of iets dom is tot gevaarlijk?

Vind het oprecht vervelend dat jouw dochter zelf in soortgelijke situatie heeft gezeten, maar je kan de ene persoon niet met de ander vergelijken, ieder lichaam werkt anders dat zelfde geld voor het psychologische gedeelte.

Daarnaast blijkt maar weer dat je beter geen sarcastische opmerkingen kunt maken op het internet..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:37

CharmingS schreef:
Citaat:

Spoiler:
Dacht dat jij je terug trok uit deze discussie :x

Laten we dan voortaan de regels op bokt aanscherpen, en dit soort topics gewoon direct sluiten dan.
En wie ben jij om te bepalen of iets dom is tot gevaarlijk?

Vind het oprecht vervelend dat jouw dochter zelf in soortgelijke situatie heeft gezeten, maar je kan de ene persoon niet met de ander vergelijken, ieder lichaam werkt anders dat zelfde geld voor het psychologische gedeelte.

Daarnaast blijkt maar weer dat je beter geen sarcastische opmerkingen kunt maken op het internet..

Wij praten volledig langs elkaar. Het is absoluut aan mij om te bepalen of adviezen die mbt mijn dochter werden gegeven, dom waren. Zullen afspreken dat we er niet eens zijn en elkaar met rust laten?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 14:32

Hoi TS, hoop dat je vandaag een goed gesprek hebt met de psychiater en dat hij of zij eea in gang kan zetten zodat je nu gericht geholpen gaat worden om weer te kunnen eten.

Zet hem op hoor!

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 17:28

Vanwege de discussie hier en omdat ik echt niet lekker in mijn vel zat heb ik even niks laten horen. Heb echt vanalles geprobeerd te regelen en als je dan te horen krijgt dat er niks gedaan kan worden, is erg zwaar..

Maar er gaat eindelijk iets gebeuren; ik word nu opgenomen. Volgens mij op de psychosomatische afdeling. Maar ik hoor zo meer. Nu opweg naar het ziekenhuis

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:35

Sterkte en beterschap!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:36

Mooi :) Zal niet leuk zijn, maar dan kan je in ieder geval goed in de gaten gehouden worden. Bedoel je op de PAAZ van het ziekenhuis?

Es_ther

Heel veel sterkte en beterschap :(:).

GDG

123Shadow123 schreef:
Vanwege de discussie hier en omdat ik echt niet lekker in mijn vel zat heb ik even niks laten horen. Heb echt vanalles geprobeerd te regelen en als je dan te horen krijgt dat er niks gedaan kan worden, is erg zwaar..

Maar er gaat eindelijk iets gebeuren; ik word nu opgenomen. Volgens mij op de psychosomatische afdeling. Maar ik hoor zo meer. Nu opweg naar het ziekenhuis

Bijzonder dat het nu toch ineens gelukt is! Is dat nav het gesprek met de psychiater? Hopelijk kun je je ervoor open (blijven) stellen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:22

Succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:28

+:)+ Ik hoop dat je vanaf nu de goede weg ingaat.. Veel sterkte :#

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:36

Veel sterkte, een vriendin van mij had door bepaalde lichamelijke klachten iets vergelijkbaars ontwikkeld. Op de afdeling was er bij iedere maaltijd iemand die met haar zat om alles te bespreken, na 4 dagen at ze weer relatief normaal. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:41

Heel erg veel sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:30

Wat fijn dat het gelukt is! Zie het als een overwinning en een belangrijke stap richting herstel! Je gezondheid is zo belangrijk dat je af en toe dingen moet doen die heel eng lijken, maar uiteindelijk heb je hier hopelijk heel veel profijt van!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:34

Dat klinkt goed. Iemand heeft ergens de handschoen opgenomen, en dat is mooi. Via de psychiater naar de PAAZ is een vrij logische weg.

Hopelijk kun je daar snel naartoe.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:37

Sterkte TS! Grote stap in de goede richting!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:34

123Shadow123 schreef:
Vanwege de discussie hier en omdat ik echt niet lekker in mijn vel zat heb ik even niks laten horen.

1) sorry
2) balen...!
Citaat:
Heb echt vanalles geprobeerd te regelen en als je dan te horen krijgt dat er niks gedaan kan worden, is erg zwaar..

Ja, om uit je vel te springen...!!!
Citaat:

Joepie...!!!
Misschien een beetje vreemd woord, maar ik snapte maar niet 'dat men niets deed' terwijl je toch echt *iets* nodig hebt.
En ik hoop dat ze iets, en liefst heel erg veel voor je en met je kunnen doen!!