Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Nou apotheek van mij doet dat wel.Die bestelden steeds maar voor een maand medicatie voor darmen, elke 30 dagen kon ik me opnieuw melden bij de apotheek en elke keer receptkosten erbij. Spul was gewoon vollop verkrijgbaar. Ze konden wel meer bestellen maar wilden het niet doen. Heeft mij en verzekeraar aardig wat geld gekost. Zelfde geintje wilde ze met b12 injecties (iedere 5 weken een spuit kunnen ophalen bij ze) en schildklier pillen gaan flikken ook. Huisarts is daar flink tegenin gegaan en nu krijg ik gewoon voor paar maanden mee.
Hanafubuki schreef:Als je door een verschil in samenstelling onveilig bent speel ik met mn levendriefasenpil heb je elke week een andere samenstelling. Wat een onzin in dat artikel
naomiiiii schreef:Hanafubuki schreef:Als je door een verschil in samenstelling onveilig bent speel ik met mn levendriefasenpil heb je elke week een andere samenstelling. Wat een onzin in dat artikel
Wat is een driefasenpil dan? Eigenlijk nog nooit van gehoord.Heb wel eens zitten denken aan een spiraaltje maar ik denk niet dat ik daar gelukkiger van ga worden. Vooral niet van het zetten. Als ik al die horror-verhalen lees..
Hanafubuki schreef:Driefasenpil is een vorm van de pil waarbij je drie 'fasen' hebt van elk een x aantal dagen. Elke fase heeft een andere hormoonsamenstelling.![]()
Stukje uit de bijsluiter van Trigynon, die ik slik:
Het is een zogenaamde driefasenpil. Dit betekent dat de pillen in de strip drie verschillende samenstellingen hebben, te herkennen aan de kleur. Door de wisselende samenstelling wordt de natuurlijke verandering van de hormonen tijdens de menstruatiecyclus nagebootst. De hoeveelheid progestageen wordt verhoogd bij de overgang van de eerste naar de tweede fase en van de tweede naar de derde fase.
Hoe gebruik je Trigynon?
Je slikt 3 weken lang elke dag een pil. Daarna heb je een stopweek en word je ongesteld. Ook in de stopweek ben je beschermd tegen zwangerschap. Trigynon bevat 3 verschillend gekleurde tabletten met elk een andere samenstelling. Het is daarom belangrijk dat je de juiste kleur tablet op de juiste dag inneemt:
6 bruine tabletten met 50 microgram levonorgestrel en 30 microgram ethinylestradiol
5 witte tabletten met 75 microgram levonorgestrel en 40 microgram ethinylestradiol
10 gele tabletten met 125 microgram levonorgestrel en 30 microgram ethinylestradiol
Je kunt met dit type pil de stopweek en dus je menstruatie een keer overslaan. Dit doe je door na de vorige pilstrip meteen de 10 gele tabletten van een nieuwe strip te gebruiken, een één fasepil te gebruiken indien je je menstruatie langer dan 10 dagen uit wilt stellen of de tabletvrije periode over te slaan en direct door te gaan met de eerste bruine tablet van een nieuwe strip. Ook is het met dit type anticonceptiepil mogelijk om de stopweek te verschuiven. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je op vakantie gaat.
De betrouwbaarheid van Trigynon
Deze anticonceptiepil is een betrouwbare vorm van anticonceptie, op voorwaarde dat je de pil op de juiste manier inneemt. Om de kans op vergeten zo klein mogelijk te maken, helpt het om een vast moment te kiezen waarop je de pil slikt. Bijvoorbeeld direct na het tandenpoetsen.
steefvicky schreef:Hanafubuki schreef:Driefasenpil is een vorm van de pil waarbij je drie 'fasen' hebt van elk een x aantal dagen. Elke fase heeft een andere hormoonsamenstelling.![]()
Stukje uit de bijsluiter van Trigynon, die ik slik:
Het is een zogenaamde driefasenpil. Dit betekent dat de pillen in de strip drie verschillende samenstellingen hebben, te herkennen aan de kleur. Door de wisselende samenstelling wordt de natuurlijke verandering van de hormonen tijdens de menstruatiecyclus nagebootst. De hoeveelheid progestageen wordt verhoogd bij de overgang van de eerste naar de tweede fase en van de tweede naar de derde fase.
Hoe gebruik je Trigynon?
Je slikt 3 weken lang elke dag een pil. Daarna heb je een stopweek en word je ongesteld. Ook in de stopweek ben je beschermd tegen zwangerschap. Trigynon bevat 3 verschillend gekleurde tabletten met elk een andere samenstelling. Het is daarom belangrijk dat je de juiste kleur tablet op de juiste dag inneemt:
6 bruine tabletten met 50 microgram levonorgestrel en 30 microgram ethinylestradiol
5 witte tabletten met 75 microgram levonorgestrel en 40 microgram ethinylestradiol
10 gele tabletten met 125 microgram levonorgestrel en 30 microgram ethinylestradiol
Je kunt met dit type pil de stopweek en dus je menstruatie een keer overslaan. Dit doe je door na de vorige pilstrip meteen de 10 gele tabletten van een nieuwe strip te gebruiken, een één fasepil te gebruiken indien je je menstruatie langer dan 10 dagen uit wilt stellen of de tabletvrije periode over te slaan en direct door te gaan met de eerste bruine tablet van een nieuwe strip. Ook is het met dit type anticonceptiepil mogelijk om de stopweek te verschuiven. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je op vakantie gaat.
De betrouwbaarheid van Trigynon
Deze anticonceptiepil is een betrouwbare vorm van anticonceptie, op voorwaarde dat je de pil op de juiste manier inneemt. Om de kans op vergeten zo klein mogelijk te maken, helpt het om een vast moment te kiezen waarop je de pil slikt. Bijvoorbeeld direct na het tandenpoetsen.
Oh die heb ik nu gekregen en ik snapte al niet van waar die verschillende kleuren. Dan ben ik denk ik al verkeerd begonnen... maar ik heb toch maar één strip. Dan zal het niet erg zijn..
Gowlan schreef:Ja graag die update! Al schijt ik al in mijn broek van alleen het laten plaatsen.naomiiiii schreef:Wat is een driefasenpil dan? Eigenlijk nog nooit van gehoord.Heb wel eens zitten denken aan een spiraaltje maar ik denk niet dat ik daar gelukkiger van ga worden. Vooral niet van het zetten. Als ik al die horror-verhalen lees..
Ik heb donderdag voor het eerst een spiraal laten zetten (ik ken vanuit directe omgeving ook horror verhalen tot aan operatief moeten laten verwijderen toe, maar élk individu is anders), het plaatsen was best wel heel erg pijnlijk (mede ook omdat ik niet in mijn menstruatie week zat), maar ook daarin heb ik vriendinnen die hun hand er niet voor omdraaiden.
Nu een paar dagen later wel zo nu en dan krampjes gehad, de dag zelf het meeste maar is goed te doen.
Eventueel wil ik over een aantal maanden wel een update in dit topic plaatsen over mijn ervaringen?
Heb echt vanaf mijn 14/15e de pil geslikt en tussentijds 2/2,5 jaar gestopt geweest een keer, daarna weer de pil en nu de overstap naar de Mirena gemaakt.
Scum schreef:Verdorie, zit al een maand te wachten en ze hebben helemaal NIKS. Ook geen enkel stripje. Ben jaloers hier op de mensen die nog wel wat krijgen.
Ze hebben ook geen enkel idee wanneer er wel iets geleverd gaat worden. En als ze het dan binnen krijgen dan is er een enorme wachtlijst. No way dat ik op een ander merk overstap.