Waarom is gewicht zo'n issue?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:15

Aardappel eet ik dan weer niet door koolhydraatarm dieet. Maar voorheen hoefde ik die ook geen zak te kopen, dan stonden ze wortel te schieten.
Dus dan koop je die ook niet meer.

Verspilling doe ik eigenlijk ook niet aan. Het lukt heel goed om echt te kopen wat ook op gaat.
verspilling is echt wel het meest zonde wat er is.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:45

Onali schreef:
Niet iedereen heeft een Turk in het dorp :+

En wat moet ik met een pan soep voor een familie in mn eentje?
Ja de rest van de week nog meer soep eten. Heb maar een kleine vriezer dus ben beperkt in mn opslaan. Meerdere dagen achter elkaar hetzelfde eten vind ik ook niet veel aan.

bij ons verhuizen ze altijd....naar een grotere plaats ;)

kwita

Re: Waarom is gewicht zo'n issue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 10:57

En dames het over gewicht is niet altijd eigenschuld dikke bult, ja ik heb 2 jaar bijna niet kunnen bewegen door de reuma. ik paste mijn eten echt aan en nog, maar de medicatie maakte mij zwaar. Het extra bewegen veroorzaakte en nog, weer extra ontsteking.
desondanks kun je wel gezond eten en opletten dat het meer word,dat vind ik altijd een goede investering.
Je lijf is de enige plaats waar je moet leven en daar moet je het ook mee doen. dus al is de gezonde groep wel duurder keuzes maken ,dan maar minder andere luxe dingen.

Popstra

Re: Waarom is gewicht zo'n issue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:56

Het lijkt mij verschrikkelijk als je door ziekte van een slanke maar vooral gezond persoon naar zwaarlijvig veranderd. Daar vraagt niemand om

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:20

Toen ik een jaar flink aan het sparen was voor een opleiding die ik koste wat kost wilde doen, leefde ik supergezond, viel af.
Haalde de aanbiedingen bij mn de Lidl en leefde van 20 euro in de week.
Als ik het nu moest doen, zou ik denk ik 25 euro kwijt zijn, schat ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:06

kwita schreef:
En dames het over gewicht is niet altijd eigenschuld dikke bult, ja ik heb 2 jaar bijna niet kunnen bewegen door de reuma. ik paste mijn eten echt aan en nog, maar de medicatie maakte mij zwaar. Het extra bewegen veroorzaakte en nog, weer extra ontsteking.
desondanks kun je wel gezond eten en opletten dat het meer word,dat vind ik altijd een goede investering.
Je lijf is de enige plaats waar je moet leven en daar moet je het ook mee doen. dus al is de gezonde groep wel duurder keuzes maken ,dan maar minder andere luxe dingen.

Maar dat is wel persoonlijk. Ik heb bechterew en kom niet aan, beweeg veel. Ben eerder alweer even wat te licht.

Toen ik va 1999 voor iets anders diverse prednison kuren kreeg, kwam ik wel aan, maar zeer beperkt. Mijn gezicht veranderde wel en ik at heel veel, maar ik kwam van 47kg tot 60 en echt iet meer dan dat. Waar mn moeder bij 10cm kleiner toch echt 80+ kg is.

Medicijnen kunnen veel doen, maar eten moet eigenlijk tegenover je beweging en energie behoefte staan. Iemand die wil presteren, kan dat niet zonder goede, passende voeding. Er zullen vast mensen het op karakter kunnen en pure conditie, maar doorgaans moet je gewoon heel goed je dieet voor en na prestatie aanpassen.
Dat kan dus 5km lopen zijn aan huishouden en boodschappen, maar ook 20km, omdat je een bepaald doel hebt bijv.

Niet bewegen en blijven eten zoals je altijd doet, is niet verstandig. Minder bewegen= ook minder en anders eten.

Bij ziekte zoals ontstekingen kun je bepaalde dieeten volgen, maar of dat voor iedereen werkt? Ik heb geprobeerd suikers te laten staan, zodat ik met minder heftige medicatie af kan, maar voor mij is lekker eten ook een stukje plezier. Samen op de bank een koekje met een kopje thee ga ik niet laten. et als in het weekend een bakje chips met fris bijv.