Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
wendy1987 schreef:Precies. Een zelf gevonden steen die ik zelf mooi vind heeft souvenir waarde voor mij. Een verhaal.
En dat zijn vaak dus gewoon simpele stenen
Edel stenen vind je ook niet zomaar en daar ben ik dus ook niet naar opzoek op vakantie
HelmerG schreef:wendy1987 schreef:Precies. Een zelf gevonden steen die ik zelf mooi vind heeft souvenir waarde voor mij. Een verhaal.
En dat zijn vaak dus gewoon simpele stenen
Edel stenen vind je ook niet zomaar en daar ben ik dus ook niet naar opzoek op vakantie
Ik zie dat grofweg gezegd hetzelfde als dat ik met zoonlief de heide op ga of het bos in ga en hij kastanjes en eikeltjes raapt. Voor hem HEEL VEEL waarde (we maken een plekje vrij op de dressoir waar hij een herfst plekje mag creeëren bv), maar voor de natuur niet een mega schokkende 'ingreep'. Ik laat 'm nooit veel meenemen zodat we de flora&fauna niet extreem veel belasten/beinvloeden maar ik zie er ook het kwaad niet in om een paar dingen mee te nemen die dan van bomen gevallen zijn bv. En dat is idd met keien/steentjes hetzelfde geval en imo dus ook met versteende lava bv.
Edelstenen en mineralen.. ik moet eerlijk zeggen dat ik er met mijn naieve hoofd niet heel erg bij stilgestaan heb tot nu maar ga me er zeker wel meer in verdiepen en ook niet meer bij de eerste de beste dan iets kopen. Maar tja.. hoe weet je 100% zeker dat iets 'eerlijk' gewonnen is dan? Lastig, want als je dat niet zeker weet is de enige andere optie eigenlijk om helemaal niks meer te kopen zodat je die industrie niet blijft steunen.
Wildgirl schreef:Ik kom even meelezen, ik neem ook overal en nergens steentjes en vooral veertjes mee.
Ik heb wekelijks dat er een veer op mijn pad ligt en die raap ik dan dus op.
Vanmiddag heb ik een witte aventurijn gekocht en een ruw stukje rozenkwarts, eens kijken of het wat doet.
Ik merk voornamelijk bij de aventurijn dat mijn handen heel warm worden als ik hem vastheb.
laughterline schreef:Ik zou ook nog een keer m’n verzameling laten zien, dus bij deze. Ik ben m’n koffer aan t inpakken omdat ik as maandag emigreer naar zuid Afrika toen maar alles even bij elkaar gelegd...
- Labradoriet (2 grote, 2 kleine, 1 hanger en 1 ring)
- Amethist (1 grote ruwe, 1 kleine ruwe, 1 kleintje en een pendel maar die staat er niet op)
- Celestien (ring + oorbellen)
- Opaal (ring)
- Rozenkwarts (“kleintje” + hanger)
- Rode granaat (ketting)
- Nuummiet
- Hematiet
- Leopard skin Jasper
- Crysocolla + Tanzien aura (ketting, Ter herinnering aan mijn oma)
Mooie verzameling!
Dat lichte kleintje onder de rozenkwarts hanger weet ik niet wat het is, en die beetje doorzichtige boven de rozenkwarts hanger en Leopard skin Jasper weet ik ook niet.
Nu (bijna) alles nog verpakken en meenemen
[ [url=m/byOODz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e2SJ9r.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nDnKAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Uto6vn.jpg]Afbeelding[/url] ]