Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:12

Nadia85 schreef:
Ik denk dat ik me nog maar even ga inschrijven bij de (huur) woningbouw organisatie.. Zitten er 2, en heel soms is er een huisje in het dorp naast ons..Gelukkig hoef je hier geen jaren ingeschreven te staan. Maar gewoon aantal punten hebben en geluk..(vriendin van mij had met een paar maand haat huisje)

Heb ik iig iets achter de hand, mocht het nodig zijn..

Ik heb nog niet eerder gereageerd, op zo'n moeilijke kwestie heb ik niet veel in te brengen... Maar ik moet je echt dikke complimenten geven over hoe je met de situatie om gaat. _/-\o_ Zo verstandig, rustig en bedachtzaam. Ga zo door!!! Tips of iets in die richting kan ik natuurlijk niet geven, maar ik weet zeker dat het op een goede manier op gelost gaat worden, lezende hoe jij er mee om gaat.
Verder wil ik je natuurlijk veel sterkte en kracht wensen in deze moeilijke situatie.

Oh, en als je misschien toch een beetje frustratie kwijt wil (wat je, ook al zo verstandig, niet in dit topic doet) dan staat mijn PB uiteraard voor je open.

Nadia85

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 20:35

Thnx Borstnoot

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:37

Hoe gaat t nu met je? Ik hoop dat je een beetje weer de rust hebt kunnen vinden om alles te laten bekomen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:14

Inschrijven bij een woningbouwvereniging kan nooit kwaad.
Het is een fijn idee om iets achter de hand te hebben.

Ts ik hoop dat je iemand hebt om mee te praten.
Vriendin of een psycholoog. Want het is niet niks dit allemaal.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 10:34

Hoe het gaat?
Eigenlijk best goed. Maar het voelt nog steeds als een rare droom dus het dringt eigenlijk nog niet echt tot me door. Af en toe voel ik me heel verdrietig en boos..
Maar over het algemeen gaat het best oke..

Merk ook wel nu ik wacht op de uitslagen, dat het me onrustig voel

Volgende week een gesprek met de praktijk begeleider van de huisarts. Misschien kan zij ook wat tot mij door dringen en ik mijzelf wakker maken..denk dat dit wel goed is..

In mijn hoofd lijkt het wel alsof ik me voorbereid om weg te gaan..
Maar alles voelt zo wazig/onwerkelijk.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:43

Nadia85 schreef:
Hoe het gaat?
Eigenlijk best goed. Maar het voelt nog steeds als een rare droom dus het dringt eigenlijk nog niet echt tot me door. Af en toe voel ik me heel verdrietig en boos..
Maar over het algemeen gaat het best oke..

Merk ook wel nu ik wacht op de uitslagen, dat het me onrustig voel

Volgende week een gesprek met de praktijk begeleider van de huisarts. Misschien kan zij ook wat tot mij door dringen en ik mijzelf wakker maken..denk dat dit wel goed is..

In mijn hoofd lijkt het wel alsof ik me voorbereid om weg te gaan..
Maar alles voelt zo wazig/onwerkelijk.

Gewoon rustig over je heen laten komen. Je kunt er toch niets aan veranderen. Het moet inzinken. Je hart laat je vanzelf weten wat de juiste keuze is.
Ik heb echt heel veel respect voor je hoe rustig en volwassen je hier mee om gaat. Het is niet niks.
Dikke virtuele knuffel :(:)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:59

tis ook allemaal nog vers he, moet ook allemaal bezinken. Je zit ineens in een situatie waar je niet om gevraagd hebt. Je bent goed bezig zoals je stap voor stap bedenkt hoe of wat.
Kop op he!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:16

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. En het is logisch dat je uitkijkt naar de uitslag. Hopelijk volgt die snel!

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 11:39

Jullie reageren zo lief..
Dat doet me goed..
Het doet me ook goed dat jullie vinden dat ik goed met de situatie omga...

Merk wel dat mijn vertrouwen in mezelf ook wat minder is..denk dat dit komt doordat ik niet zag wat er aan de hand was. Al weet ik dat hij zijn dubbel leven heel goed verbergt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:42

Nadia85 schreef:
Dat doet me goed..

Merk wel dat mijn vertrouwen in mezelf ook wat minder is..denk dat dit komt doordat ik niet zag wat er aan de hand was. Al weet ik dat hij zijn dubbel leven heel goed verbergt.

Dat voelen alle mensen die met langdurig bedrog worden geconfronteerd, maken zichzelf verwijten dat ze niets gemerkt hebben. Dus kop op, jou valt niets te verwijten, mensen die bedriegen doen dit vaak zo sneaky dat je niets door hebt. Tot het vaak te laat is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:46

Zo lang het vol te houden is zou ik nog even blijven waar je bent, weg gaan kun je altijd. Als je weg gaat denk ik ook dat het mensen gaat opvallen en dat je misschien vragen krijgt of dat mensen zich gaan bemoeien met dingen waar je eerst zelf moet achterstaan wat je wilt. Tevens lijkt het mij dan een grote stap om eventueel weer terug te komen mochten jullie besluiten toch samen verder te willen.

Ik zou wel ervoor zorgen dat je weg kan als je dat zelf wilt, idd door het inschrijven dat je kans op woningen hebt. Eerst voor jezelf alles op een rij krijgen, dan (en ook nu) samen in gesprek blijven en kijken wat jullie samen willen en kunnen.

Ik wil je vooral veel sterkte en wijsheid wensen, wat een verschrikkelijke situatie zit je in. Hopelijk kom je hier sterk uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:49

Nadia85 schreef:
Dat doet me goed..

Je hele leven staat op zijn kop, niets is wat je denkt dat het is, al je vanzelfsprekendheden vallen weg. De man waar je het meest op kon bouwen, vertrouwde en van hield blijkt iemand anders te zijn dan jij zag.
Dus ja, je doet het supergoed, en ja, het is volkomen normaal dat je nu zo overhoop ligt.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:23

Verwijt jezelf niets, je doet het super!

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 12:33

joyce83 schreef:
Zo lang het vol te houden is zou ik nog even blijven waar je bent, weg gaan kun je altijd. Als je weg gaat denk ik ook dat het mensen gaat opvallen en dat je misschien vragen krijgt of dat mensen zich gaan bemoeien met dingen waar je eerst zelf moet achterstaan wat je wilt. Tevens lijkt het mij dan een grote stap om eventueel weer terug te komen mochten jullie besluiten toch samen verder te willen.

Dat is idd de bedoeling..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:14

Ik vraag me echt af hoe je ooit weer iemand kan vertrouwen die je al 7 jaar op zo'n vieze manier bedriegt.
Ik zou dat echt niet kunnen (en willen)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:27

Ik zou het ook niet kunnen, maar misschien als je zelf in die situatie zit zie je het anders?
Ik vraag me inderdaad ook af hoe je het vertrouwen dan nog terug krijgt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:29

fokfanaat schreef:
Ik vraag me echt af hoe je ooit weer iemand kan vertrouwen die je al 7 jaar op zo'n vieze manier bedriegt.
Ik zou dat echt niet kunnen (en willen)

Persoonlijk verbaas ik me wel over dit soort zaken waarbij mensen toch besluiten om weer met elkaar door te gaan. Mensen die ik ken, man ging al zes jaar vreemd, het kwam uit en ze zijn nog steeds bij elkaar. Het waren vrienden maar we spreken ze nooit meer. Ik heb niets gemerkt , mijn man ook niet en zijn vrouw al helemaal niet. Gesprekken met haar gehad en ook direct van mijn kant aangegeven dat ik niet de juiste hulp kon geven aangezien zijn gedrag meteen de deur had dichtgedaan. Op mijn vraag een paar maanden later waarom ze toch samenblijven antwoorde ze dat ze toch ook goede tijden hadden gehad en ze dat niet weg wilde gooien. 100% vertrouwen zou ze hem niet meer maar voor haar was dat blijkbaar voldoende. Ik kon dat niet begrijpen, ze had het ook over de financien enzenz terwijl ze een goede baan en geld genoeg heeft. Ieder zijn ding zal ik maar zeggen. Hun volwassen kinderen hadden graag gezien dat ze uit elkaar waren gegaan. Dus het menselijk gedrag is soms erg vreemd en niet te begrijpen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:30

Niet “vreemd” maar gewoon niet jouw keuze wellicht.
Dat is echt aan het stel in kwestie om te beslissen. Niet aan de omgeving.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:40

rien10 schreef:
Niet “vreemd” maar gewoon niet jouw keuze wellicht.
Dat is echt aan het stel in kwestie om te beslissen. Niet aan de omgeving.

Zo kun je het ook bekijken maar in dit specifieke geval is het in onze (en ogen van anderen uit de vriendengroep) vreemd. We kennen hun al 40 jaar met alle ups en downs en hij heeft al twee keer eerder iets geflikt (geen vreemdgaan voor zover we weten) wat ze hem ook heeft vergeven. En de laatste zes jaar heeft het gezin, kinderen woonden nog thuis, behoorlijk geleden want er waren gigantische spanningen opgeroepen door zijn gedrag die achteraf met het vreemdgaan te maken hadden. Kinderen zijn ook veel sneller op zichzelf gaan wonen dan ze wilden. Dus eigenlijk heeft ze voor haar partner ipv voor haar kinderen gekozen. Los daarvan is ze zo argwanend geworden dat je heel erg moest oppassen wat je zei. Wanneer je gewoon iets vertelde over hem, bvb , heb hem laatst nog gezien of gesproken dan wil ze alles weten en wantrouwt gewoon ook alle andere mensen om zich heen en dat is sneu want het was een geweldig fijne vrouw, is niets meer van over en ze heeft het zelf niet door, dat is nog het ergste.

En zijn woorden, och het was alleen om de seks en de spanning en klaar, wil het er niet over hebben. Voor mannen lijkt het soms zo simpel, ze kunnen seks en intimiteit scheiden, vrouwen vaak niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:45

tuurlijk is zoiets vreemd,maar heel vaak ligt een bepaalde vorm van angst toch wel aan de basis om niet uit elkaar te gaan.
bang voor het onbekende,voor de onzekerheid,voor de ommeslag,voor de gevolgen,voor reacties,.....

want uiteindelijk zijn er toch weinig tot geen van de mensen die uiteindelijk kiezen om te vertrekken,die achteraf spijt hebben.de meeste hebben zelfs zoiets van 'had ik al veel eerder moeten doen'.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:47

Aan deze verhalen en wat jij of een ander zou doen heeft de ts toch niks?
Aan haar om te bepalen hoe of wat, net of er nu ook nog een waardeoordeel aan haar beslissing wordt gehangen.

Stapje voor stapje en éen dag tegelijk. Het is ook een hele rare situaties met heel veel tegenstrijdige gevoelens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:09

tja en toch denk ik dan bij mezelf, schat TS zichzelf dan niet veel te laag in en moeten we haar daar niet bij helpen.

Ze verdient zoveel beter, heb het zelfvertrouwen om voor je zelf te kiezen.

Hoe zou je het vinden als je dochter volwassen is en met dit verhaal bij je komt, zou je dan ook het advies geven er samen uit te komen?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:13

Ik denk dat TS een hele verstandige en zelfstandige vrouw is die heel goed weet wat ze waard is. Advies en eigen ervaringen zijn natuurlijk altijd fijn, maar uiteindelijk denk ik niet dat het de bedoeling is om haar iets aan te praten omdat wij denken dat dit het beste is voor haar. Ik denk dat ze het heel erg goed doet zoals ze nu bezig is en geen overhaaste beslissingen maakt. Weg gaan kan ze altijd nog. Eenmaal weg is het zeer moeilijk om nog terug te komen, Denk ook aan de impact die het heft op de kinderen om eerst weg te gaan en dan terug te komen. Nee, doe rustig aan, laat het bezinken en maak dan een weloverwogen keuze.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:14

waar waarom zou je terug komen? Als iemand je al 7 jaar bedonderd zal het dat echt wel blijven doen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:17

fokfanaat schreef:
waar waarom zou je terug komen? Als iemand je al 7 jaar bedonderd zal het dat echt wel blijven doen.

omdat je samen al 12 jaar bent wat niet niks is, en je 2 kinderen hebt en niet iedereen is het zelfde met zijn gedachte gang, ik zou het ook niet zomaar opgeven maar er wel hele duidelijke afspraken over maken!