Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:13

Barbet schreef:
Lang haar vind ik alleen mooi bij vrouwen die er echt het haar er voor hebben.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zie best wel eens meisjes/vrouwen met lang haar, wat er eigenlijk niet uitziet.

Dat dus
De lekker makkelijke knot, staart of alleen borstel er door
Dan heb je dus nog steeds niks aan je lange haar, het hangt daar maar model-loos te wezen, want ook lang haar dien je mijn inziens te stylen om er goed uit te zien
De reden waarom het bij mij kort ging, ja wat meer werk maar altijd verzorgd want de eeuwige knot is weg

theadora99

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:20

:= denk dat ik echt jullie nachtmerrie ben
Toen ik lang haar had was het altijd borstelen en in een staart. Nu het kort is borstel ik het vaak niet eens, het zit wel prima :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 06:59

Ookal zie je bij anderen het lange haar vaak vast zitten, je weet niet hoe het zit als je er niet bij bent he? Mijn collega’s zien mijn haar ook vaak in een vlecht maar als ik vrij ben dan laat ik het vaak los of in Franse staart. Of als ik uit ga dan laat ik het lekker los.
Kortom (oudere) vrouwen met lang haar doen privé echt wel meer dan een staart of vlecht . Tenminste deze oudere vrouw wel.

En stijlen? Ik weet niet wat je daar onder verstaat maar ik verzorg mijn haar goed maar stijlen daar die ik niet aan. Mijn haar droogt natuurlijk en krijgt alleen voeding door de producten die ik gebruik. Soms is gewoon lang haar gewoon mooi van zichzelf hoor.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:07

Hier ook lang haar, maar idd altijd in een staart of vlecht :')
Ik vind het veel te warm, dat losse haar.
Ik heb al een paar keer mijn haar van mijn taille naar een lange bob laten knippen, en dat staat wel leuk, maar dan heb ik alsnog vrijwel altijd een miezerig staartje in :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:09

Grappig eigenlijk. Veel mensen hebben lang haar, en wat doe je met dat lange haar? Zo invlechten of opsteken of wat ook zodat het van voren kort lijkt. En je eigenlijk je losse haar niet ziet :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:26

karuna schreef:
Grappig eigenlijk. Veel mensen hebben lang haar, en wat doe je met dat lange haar? Zo invlechten of opsteken of wat ook zodat het van voren kort lijkt. En je eigenlijk je losse haar niet ziet :')

Ik heb het buitenshuis eigenlijk altijd los hoor! En anders in een visgraat of normale vlecht aan de zijkant van mijn hoofd. Of in een knot of staart. Zeker wel zichtbaar hoor! :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:28

Hier ook los of in een lange vlecht :j En een staart met langer haar vind ik persoonlijk wel mooier staan dan een staart met kort haar. Ik zou mezelf wel minder vrouwelijk eruit vinden zien met kort haar, maar dit is een persoonlijke mening.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:11

Cinnepin schreef:
Ik ben gesetteld hoor :P ben 33 :P

Ik dacht dat de TS dames van 55+ bedoelde ...die richting. Die in hun joligheid een kort geschoren koppie aanmeten en dit paars of weet ik wat verven.

overigens wel een Trent nu, pastelkleurtjes in je haar :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:19

Willl65 schreef:
Frummels schreef:
Ik vind kort haar super vrouwelijk en sexy staan, mits goed geknipt en bij iemand die zich modieus en goed weet te kleden. :j

Ik heb het zelf vorig jaar allemaal af laten knippen, maar was toch niks voor mij. Ben heel blij dat het weer richting schouderlengte gaat nu.

Dit ben ik met kort haar vorig jaar:
Spoiler:
[ [url=m/cm0nlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WvZ7b1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent prachtig!

Wat lief! <3 Jij bent ook prachtig! En je hebt geweldig mooi haar zeg

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:08

KarmaChansy schreef:
Of lang haar dat mensen niet willen knippen maar tot de helft dood is :Y)

Dood is het sowieso :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:31

Lang haar in een staart of knot is voor mij nog altijd koeler dan een kort koppie.
Als het dan deze temperatuur is dan heb ik zo'n vieze natte kwast in mijn nek :=

Dan toch liever haar wat echt helemaal omhoog en uit mijn nek kan.

Ik draag het toch ook heel vaak los, maar zodra het echt warm wordt, dan gaat er een rommelknot in :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:36

Ik heb heel vroeger kort haar gehad, maar vanaf de basisschool altijd lang.. Mijn haar kan niet te lang worden, dan gaat het hangen en wordt het te zwaar (en dan heb ik het daardoor altijd in een staart, want zit niet) Heb het nu meestal tot op mijn schouders en flink in lagen, dan heb ik echt een makkie. Als ik met nat haar ga slapen wordt ik wakker met een coupe vol krullen en anders droogt het aan de lucht wel en zit er een lichte slag in. Ik vind mijn haar wel ideaal, heb er gelukkig weinig werk van ;)
Met dit warme weer knoop ik het wel eerder in een staart, doordat mijn haar zo dik is zweet ik me dood in mijn nek en haar :')

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:30

Relaxed schreef:
Ik heb heel vroeger kort haar gehad, maar vanaf de basisschool altijd lang.. Mijn haar kan niet te lang worden, dan gaat het hangen en wordt het te zwaar (en dan heb ik het daardoor altijd in een staart, want zit niet) Heb het nu meestal tot op mijn schouders en flink in lagen, dan heb ik echt een makkie. Als ik met nat haar ga slapen wordt ik wakker met een coupe vol krullen en anders droogt het aan de lucht wel en zit er een lichte slag in. Ik vind mijn haar wel ideaal, heb er gelukkig weinig werk van ;)
Met dit warme weer knoop ik het wel eerder in een staart, doordat mijn haar zo dik is zweet ik me dood in mijn nek en haar :')

Een coupe vol krullen als je gaat slapen met lang haar? Ik wou dat mijn natuurlijk krullende haar dat kon. :')
Misschien komt het ook wel omdat het wat langer is. Zou graag nog eens wat korter haar willen proberen maar met krullen is het soms zo moeilijk in te schatten. x)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:38

Joanne1987 schreef:
Barbet schreef:
Lang haar vind ik alleen mooi bij vrouwen die er echt het haar er voor hebben.
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zie best wel eens meisjes/vrouwen met lang haar, wat er eigenlijk niet uitziet.

Dat dus
De lekker makkelijke knot, staart of alleen borstel er door
Dan heb je dus nog steeds niks aan je lange haar, het hangt daar maar model-loos te wezen, want ook lang haar dien je mijn inziens te stylen om er goed uit te zien
De reden waarom het bij mij kort ging, ja wat meer werk maar altijd verzorgd want de eeuwige knot is weg

Maar mooi opgestoken of een leuke vlecht staat toch ook verzorgt?
Afbeelding
Voor bij de paarden draag ik het ook liever niet los, nu met die warmte is een ook niet fijn en heb ik het graag in een vlecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:17

DezeNaam schreef:
Relaxed schreef:

Een coupe vol krullen als je gaat slapen met lang haar? Ik wou dat mijn natuurlijk krullende haar dat kon. :')
Misschien komt het ook wel omdat het wat langer is. Zou graag nog eens wat korter haar willen proberen maar met krullen is het soms zo moeilijk in te schatten. x)

Haha ja, zolang de kapper het goed uit blijft dunnen word ik echt wakker met een bos krullen. Als ik 's ochtends mijn haar was en het droogt hangend/los, dan is het meer slag wat erin zit. Zal zo ff foto uploaden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:23

Afbeelding

Dit was mijn trouwcoupe.. door de kapper met fohn en haarlak. Maar tegenwoordig heb ik dit redelijk van mezelf :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:51

Slapen met nat haar moet ik met mijn krullen echt niet doen. Dan zit het echt niet de dag erop. En ik vind het echt vreselijk. Zo vies nat haar op een kussen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:04

SusanH schreef:
Slapen met nat haar moet ik met mijn krullen echt niet doen. Dan zit het echt niet de dag erop. En ik vind het echt vreselijk. Zo vies nat haar op een kussen :=

Heeft ook niet mijn voorkeur, zit soms wel wat ongecontroleerd, maar komt soms zo uit :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:13

SusanH schreef:

Ik draai het dan op een knot, dan voelt het minder vervelend. Nadeel is dat het nog niet helemaal
droog is de volgende ochtend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:15

Als ik echt vlak voor bedtijd moet wassen föhn ik het. Maar het liefste was ik het dan pas in de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:23

Fohnen doe ik nooit, wordt t zo droog van ofzo..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:40

Relaxed schreef:

Das de bedoeling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:56

Vjestagirl schreef:
Relaxed schreef:

Das de bedoeling...

:') scherp :+ Droog in de zin van pluizen, te droog dus ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:29

Ik heb het wondermiddel gevonden met mijn natuurlijke Krul en lang haar . Amla olie ideaal

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:23

niet heel het topic doorgelezen, mijn excuses.

Voor mezelf heb ik de afgelopen 12 jaar alles gehad qua lengtes van kort (5-6 cm) tot heel lang (+/- 75cm). Heb inmiddels ook al 4x gedoneerd, maar merk dat mijn haar steeds moeilijker "gezond" te houden is eenmaal een bepaalde lengte voorbij. Het wordt droog en de punten broos en ik heb nochtans enorm dik haar (naaigaren is er niks tegen) en laat het altijd aan de lucht drogen (geen föhn, stijl of krultang). Denk dat als ik mijn haar moest kleuren, dat dit nog vele malen droger zou worden.
Dus ik denk dat vrouwen naarmate ze hun haar langer kleuren, hun kapsels systematisch "korter" of alleszins nooit meer langer worden. Als ik elke 6 weken naar de kapper zou gaan, dan zou mijn haar ook nooit in lengte toenemen. Als mijn kapper begint uit te dunnen, dan gaat er van de lengte nog eens 5cm af :+