Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achaiah

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:01

Bedankt voor jullie reacties! Probeer eerst even een klein beetje/ paar ml om te kijken of het wat word, en zo niet bestel ik een paar 0 Mg van hetzelfde merk en smaak :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:36

In de pico (welke tank heb je) ga je echt geen 18mg kunnen dampen en de helft ook niet het is nml een volledig ander apparaat

Ben benieuwd wat je er van vind mengen geeft mij de voorkeur zelfde merk zelfde verhouding pg/vg

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:07

Hij is binnen en aan het opladen momenteel (duurt lang :D )
Daar was ik al op voorbereid, dat het een heel ander soort vapen is van trekjes naar direct in de longen en daar durf ik geeneens 18 Mg/ml in te doen, gelijk van Mn stokje denk ik := heb nog een flesje 6 Mg erbij gekregen, doe die er eerst eens even in om te proberen. De 18 Mg al dan niet gemengd kan ik wel in de justfog opmaken :)

Edit wat bedoel je met welke tank? Ik heb de eleaf Istick pico 75watt.

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:26

De pico is de mod ( batterij houder), daar kun je elke tank met een 510 aansluiting opzetten, welke tank zit er op die van jou vraagt ze dus ;)

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:29

Dit zijn mijn pico's , opgeleukt met een wrap van zapwrapz, met daarop de kayfun v3 mini tank en driptips van siam.

Afbeelding

Afbeelding

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:30

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik snap nog steeds de vraag niet := ik heb niet gekeken naar het soort tank, ik ben afgegaan op resencies online en ervaringen van wat vrienden die overgestapt zijn op deze..
dit is hem, moet bij de specs staan dan..?

https://www.rookwinkel.nl/pro-gear/elea ... -pico.html

Afbeelding

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:32

Ok dat is de tank die vaak in 1 pakket bij de pico wordt verkocht, je hebt dus de Melo 3 Mini tank ;)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:33

Die kan ik dus ook nog omwisselen?
Ik krijg een nieuwe hobby denk ik :D

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:36

Ja mocht het tankje je niet bevallen om wat voor reden dan ook, kun je er elk ander tankje opzetten met een 510 aansluiting.
Ik heb ondertussen 4 pico mods, 3 kayfun v3 mini tanks, 2x aspire nautilus 2 tanks en daarnaast 4 kleuren istick basics, die gaan overal mee naar toe. Ik kijk niet meer op sites voor mods want er is veel te veel moois haha.
Ik damp uitsluitend mtl, maar als je liever dl dampt kan dat ook op de pico.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:41

Gaaf! Ik zie wel hoe dit een nieuwe verslaving kan worden hoor :+
Gister avond even op YouTube gekeken naar hoe je hem in kan stellen enzo, en toen kwam ik allerlei kanalen tegen van vapers die revieuws doen over liquids en e-smokers, man wat een hele nieuwe wereld :oo

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:45

Ja er is veel te veel moois en veel te veel lekkers haha

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:49

Inmiddels opgeladen en voor het eerst gevaped. In 1 woord: NICE! *\o/*
De gratis bijgeleverde pinkyvape liquid 6 Mg/ml erin gedaan en wattage tussen de 30 en 40 geprobeerd. 35 bevalt me prima. Qua nicotine is 6 mg echt meer dan genoeg in dit ding, 12 of 18 ga ik niet eens proberen :+
Maar tot nu toe echt heel enthousiast!

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:43

Super !

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 21:55

Die standaard tank heeft vaak last van lekkage ik heb een ello tankje erop zitten geloof ik

Verder heeft hij idd veel instellingen maar als je niet weet wat je doet raar ik je aan er vooral vanaf te blijven buiten je wattage daar kun je wat mee “experimenteren” kijk wel even wat je coils aankunnen gok tot n 50/60 watt

6mg is bij dit apparaat idd meer als voldoende :+ en word bijna niet gedampt met een dtl apparaat
Mtl dampen met een melo tank is niet heel handig geloof ik

Ik ga ook maar weer eens mijn damp spul uit halen denk ik

Trouwens met het vullen van de melo moet je je lucht toevoer helemaal dicht doen anders gaat hij heel snel lekken

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:12

Hier net even doodsangsten dat mijn vapor ging ontploffen... :+ Hij stond aan en ik legde hem even op mijn borstkas, begint hij ineens héél hard te branden... Terwijl de knop de laatste tijd vrij ongevoelig was. Maar hij stopte dus NIET meer met branden! Terwijl ik dus niks meer deed. Bij elke lichte aanraking begon het terug. Was echt bijna in paniek, had schrik dat hij ging ontploffen ofzo.. _O- :')

Heb ik hem maar uit gezet, gaat hij niet meer aan...

[Edit] Nvm, hij gaat aan, maar dan blijft hij dus gewoon de hele tijd branden... Verdomme hé.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:56

DezeNaam schreef:
Hier net even doodsangsten dat mijn vapor ging ontploffen... :+ Hij stond aan en ik legde hem even op mijn borstkas, begint hij ineens héél hard te branden... Terwijl de knop de laatste tijd vrij ongevoelig was. Maar hij stopte dus NIET meer met branden! Terwijl ik dus niks meer deed. Bij elke lichte aanraking begon het terug. Was echt bijna in paniek, had schrik dat hij ging ontploffen ofzo.. _O- :')

Heb ik hem maar uit gezet, gaat hij niet meer aan...

[Edit] Nvm, hij gaat aan, maar dan blijft hij dus gewoon de hele tijd branden... Verdomme hé.

Dat lijkt me schrikken!
Ik heb dat nog nooit (gelukkig) meegemaakt.
Heb je de batterij er al uitgehaald voor een tijdje en wat heb je voor damper?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:15

Batterij kan ik er niet uithalen. Is een Smok V8 stick. Ga morgen maar eens langs de winkel maar ik vrees niet dat die iets kunnen doen.

Eigenlijk zou dit het perfecte momenten zijn om ook te stoppen met dampen maar zucht... :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:48

Zit de knop niet gewoon vast?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:47

Nee de knop zit niet vast... Volgens sommigen kan het zijn dat er vloeistof achter zit, maar ik krijg het er alleszins niet achteruit.. Heb misschien voor een halfuur als een gek staan blazen. Achja. :+

Mooie is nu wel dat ik direct toch een sigaret moest... Normaal gezien voel ik me er niet slecht om, ik rook er af en toe wel eentje. Maar zo zie ik wel weer hoe verslaafd ik eigenlijk ben, als ik nog geen nachtje zonder mijn vapor kan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:03

Op een magische wijze is hij toch terug tot leven gekomen...

Zijn er hier trouwens ook mensen die 'tricks' doen? Ik was net wat YT filmpje aan het kijken en wat zitten er gave dingen tussen zeg! Al denk ik wel dat je voor de meeste een 'speciale' vapor nodig hebt.
https://www.youtube.com/watch?v=cAfXn6A1Fx8
Die kleine bubbels in de bel. :oo

https://www.youtube.com/watch?v=zVXR7xttUeo

Het enigste wat ik kan zijn wat simpele belletjes blazen en een 'tornado'/draaiklok maken. :') De French inhale (uitademen en langs neus er terug in) is ook vrij simpel.
Alleen niet aan te raden om te doen als je op hogere nicotine zit. :+ Ik zit op drie en ik ging toch wel even bijna van mijn stokje. Was ook wel al een tijdje gewoon aan het dampen voordat ik die trick ging oefenen, kan daar mee te maken hebben.
Die dingen met die zeepbel vind ik wel ongelooflijk cool, ik ga zo'n grote bellenblaas halen. :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:02

Ik meld me ook ! Hopelijk wordt het topic weer wat actiever.
Ik heb vanmorgen mn laatste sigaret gerookt en daarna heb ik alleen nog maar de elektrische gepakt. Ik heb 6mg. Heb nu alleen tabacco smaak en mint tabacco.
Ik moet zeggen dat het me goed bevalt. Op bepaalde vaste momenten zoals na het eten dan miste ik toch een sigaret. Vriend rookt ook Maar geen behoefte gehad om echt te roken. Maar goed. Ik ben nog geen 24 uur gestopt dus zal nog wel meer zwakke momenten hebben. :+
Ik heb wel een app geïnstalleerd om zo te zien hoeveel het je bespaard. Ik rookte aardig wat weg. Thuis klikte ik zelf sigaretten met pakjes shag waar ik 2 a 3 dagen mee deed en dan haalde ik voor onderweg vaste sigaretten.
Hoe hebben jullie het afbouwen van de nicotine gedaan ?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 22:09

Nu dik 3 maanden aan de damp. :) Bevalt me uitstekend!
Afbouwen heb ik echt beetje bij beetje gedaan. En ik heb er eerst voor gezorgd dat ik het dampen ben gaan waarderen voordat ik afbouwde.
Gewoon je eigen tempo aanhouden. Je hebt al zat winstpunten als je niet meer rookt. ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 00:55

Ik heb het proberen af te bouwen door na elke sigaret die ik rookte even te vapen. Om zo de ‘connectie’ te leggen met roken. Heeft voor mij het beste gewerkr. (Had de neiging als ik één sigaret aanstak er direct 2 of 3 te roken.)

Doezenbende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 01:02

Ik ben begonnen op 12 mg, op een gegeven moment werd dat te veel, dat voelde ik dmv hoofdpijn en onrustig zijn, alsof je teveel koffie dronk zeg maar, 6 mg was te weinig, dus toen heb ik 2 flesjes gemengd van dezelfde smaak, 1 van 1 mg en 1 van 6 mg en kwam ik op 9 mg uit, na een paar weken over gegaan op 6 mg, dat heb ik 3 jaar gedampt.
Toen heb ik de simpele evodjes ingeruild voor wat zwaarder geschut, omdat mijn favoriete liquids nergens meer te krijgen waren en mijn vervanging een hoger vg gehalte had en mn evods dat niet meer trokken. Daarin was 6 mg te hoog dus nu zit ik al weer een jaar op 3 mg.
Zonder nicotine wil ik niet, ik moet wat keelhit houden en de smaak is gewoon lekkerder.
Ik kan ook best uren zonder trouwens als het moet.

Mijn tip, bouw niet te snel af, de kans dat je dan terugvalt is veel groter en nicotine is niet zo slecht. Verslaven? Ja, maar niets ongezonder dan bv koffie. Alle dingen die wel schadelijk zijn uit en sigaret krijg je met vapen niet binnen, dus gewoon lekker rustig op je gemakkie dampen ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:59

Ik ben overigens begonnen op 3mg nicotine. Ik weet niet precies hoeveel pakjes (of sigaretten) je per dag rookte?
Maar afhankelijk van het apparaat kan 3mg echt wel genoeg zijn soms. Heb 6 ook al eens geprobeerd en dat voelde ik al vrij snel aan mijn keel als ik voor een langere tijd bleef door vapen.