Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baby slaapt niet door, ouders ondertussen vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:31

Hele lappen tekst :)
Iemand zei lijkt me heerlijk als je man er elke nacht uit gaat omdat ik zelf minder snel hoor.
Klinkt inderdaad aantrekkelijk maar dat is het niet als je ziet dat je man oververmoeid raakt en wel gewoon fulltime moet presteren op zn werk.
Dit werkt namelijk ook in mijn nadeel want ik word weer chagerijnig omdat hij chagerijnig en moe is, wat resulteerd in ruzie om de kleinste dingen, terwijl ik hem graag zou willen afwisselen en we het beter kunnen verdelen.

Maar goed, vannacht heeft ze wederom weer doorgeslapen, 1x wel even klein schreeuwtje gegeven maar we hoefden er niet naar toe.
Ben er wel een keer uitgeweest voor mijn zoontje, die had naar gedroomd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:24

Wat fijn TS.
Hopelijk zet ze dit door!
Bij ons was het wel opeens zo. Moest er heel erg aan wennen en voelde me eerst juist moeier van het vele slapen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:04

Slaapt de ene door, kun je eruit voor de ander :P . Kinderen zouden ook gewoon eens makkelijk doen :')
Super dat ze weer heeft doorgeslapen! Hopen dat de 'aanpassing' heeft gewerkt en je in ieder geval voldoende nachtrust krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:20

Ja ons zoontje is eigenlijk nooit wakker snachts, dit was echt een incident haha dus vooruit ;)

Maar dat ons dochtertje nu 2 nachten doorgeslapen heeft is wel heel prettig, ga er niet vanuit dat dit blijvend is want ze heeft wel vaker gehad dat ze een week of 2 weken doorslaapt en daarna begint ze weer in ene met elke nacht komen.

We zullen zien, voor nu is een adempauze even heel prettig weer :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:04

Maar Romy1234 dat probleem heeft een vrouw toch ook als ze 's nachts eruit moet, dat ze heel moe wordt? Ik heb ook wallen van hier tot Tokyo gehad hoor en was echt niet altijd gezellig. Dan wel geen full time baan zoals manlief (die dus niks hoorde) maar wel een contract voor 70% en daarnaast het hele huishouden en het grootste deel van de zorg voor onze dochter. Het zijn nu eenmaal Tropenjaren met een kleintje in huis. Ik was altijd blij als ik slaapdienst had, kon ik wel een nacht doorslapen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:07

Ik ging samen met onze dochter een bijtankt dutje doen s' middags.Moet de baby wel slapen natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:07

Deed ik idd ook vaak :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:14

Dat deed ik inderdaad in het begin ook vaak, maar helaas vind mijn zoontje een middagslaapje niet meer nodig haha.

Vannacht was ze toch weer een keer wakker geworden, dus er wel heen gemoeten.
Maar mijn man kan via zijn werk speciale oordoppen laten aanmeten dus dat gaat hij wel doen, hopelijk voor hem meer rust dan snachts.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:35

Ik gaf het net ook aan in een ander topic over een baby die moeilijk slaapt.Maar haar s'middags buiten laten slapen.Er zijn zelf speciale buiten slaaphuisjes voor buiten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:19

Romy1234 schreef:
Ik ben wel van het moto dat ze ooit wel zou doorslapen en zie wel hoe de nacht verloopt maar mijn man hoort dus alles, ondanks oordoppen, en kan slecht in slaap vallen maar moet wel gewoon de volgende dag werken, hij is ook degene die er vrijwel elke nacht uitgaat.

Kan hij dan niet beter een tijdje in een andere ruimte gaan slapen? Een plek waar meer afstand tot de kinderkamer is? Misschien beneden? Of juist de slaapkamer(s) beter isoleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:39

GDG schreef:
Romy1234 schreef:
Ik ben wel van het moto dat ze ooit wel zou doorslapen en zie wel hoe de nacht verloopt maar mijn man hoort dus alles, ondanks oordoppen, en kan slecht in slaap vallen maar moet wel gewoon de volgende dag werken, hij is ook degene die er vrijwel elke nacht uitgaat.

Kan hij dan niet beter een tijdje in een andere ruimte gaan slapen? Een plek waar meer afstand tot de kinderkamer is? Misschien beneden? Of juist de slaapkamer(s) beter isoleren?

Nope, maakt niks uit helaas, hij hoort het evengoed.
Enige optie is in de schuur maar is ook weer zo een dingetje hè _O-

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:56

Misschien helemaal niet relevant hoor.... Ik heb zelf geen kinderen en ook geen verstand van kinderen :+
Maar...mijn moeder heeft de eerste 2-3 jaar van mijn leven dagboeken bijgehouden waarin ze dagelijks schreef hoe ik mij ontwikkelde, hoe mijn slaap en eetritme was enz enz.

Nu, 34 jaar later, heb ik die dagboeken gevonden tijdens het leeghalen van het huis ( beide ouders helaas overleden ;( ) en heb ik ze vol bewondering zitten lezen.
Ook ik was zo’n kleintje wat goed was in nachtbraken :+ dagen, soms weken, sliep ik door en vervolgens hield ik weer nacht na nacht mn ouders ( vooral mn moeder ) wakker.
Soms las ik een paar dagen later een reden. Een tandje wat doorkwam of een verkoudheidje wat zat te klieren.... en soms ook niet. Soms had ik gewoon honger en sliep na een extra flesje of (later) boterham.
Ik denk dus dat er inderdaad kindjes zijn die gelijk doorslapen....en kindjes die zonder reden (?) nachts vaak wakker zijn.
Mijn ouders zijn er altijd uitgegaan met mij, soms sliep ik zo weer...soms duurde het een uurtje (of 2 :') )
Geen idee wat ik hiermee wil bereiken hoor...maar ergens kwam jou verhaal me wel bekend voor ;) haha