Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:00

Tribunals schreef:
Ik trek elke dag een schone beha aan. Onderbroek ook trouwens, maar dat doet iedereen (neem ik aan) :P

Nee vier dagen. Keertje omdraaien, dan binnenstebuiten en dan weer omdraaien.
grapje natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:00

Ik trek wel echt elke dag een schone onderbroek aan. Sokken ook, al hergebruik ik die heel soms wel als ik ze niet de hele dag aan heb gehad. BH's was ik echt niet religieus, en al helemaal niet elke dag een schone. Ik heb dure BH's omdat met mijn cupmaat goedkopere merken vaak niet lekker zitten, en die verpest ik gewoon finaal als ik ze elke dag in de was gooi. Ik was ze eens in de maand ofzo allemaal tegelijk met de hand.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:01

Maartje1990 schreef:
Tribunals schreef:
Ik trek elke dag een schone beha aan. Onderbroek ook trouwens, maar dat doet iedereen (neem ik aan) :P

De onderbroek of de bh?

Ik trek twee keer per dag een schone onderbroek aan, 1 overdag en 1 s nachts. Sokken dagelijks schoon. Bh.... Uhm... max 3 dagen dezelfde?

De onderbroek, ik neem aan dat iedereen elke dag een schone aantrekt.

Sokken doe ik soms wel vaker dan 1 keer per dag schone aan, vind ik lekker fris ofzo :')

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:02

Selina schreef:
Tribunals schreef:

Nee vier dagen. Keertje omdraaien, dan binnenstebuiten en dan weer omdraaien.
grapje natuurlijk

Dat is nou nog eens slim *D

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:11

Emmaa_ schreef:
Ik trek wel echt elke dag een schone onderbroek aan. Sokken ook, al hergebruik ik die heel soms wel als ik ze niet de hele dag aan heb gehad. BH's was ik echt niet religieus, en al helemaal niet elke dag een schone. Ik heb dure BH's omdat met mijn cupmaat goedkopere merken vaak niet lekker zitten, en die verpest ik gewoon finaal als ik ze elke dag in de was gooi. Ik was ze eens in de maand ofzo allemaal tegelijk met de hand.

Hoe doe je dat dan? :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:12

Ondergoed zou ik echt niet twee dagen dragen.. sokken ook niet snel.

Douchen elke dag als het geen Paardendagen is douche ik vaak s ochtends voor ik de deur uit ga. Paardendagen douche ik als k thuis ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:13

Steeph schreef:
Emmaa_ schreef:

Hoe doe je dat dan? :+

Je gaat eerst op je wasmachine zitten mediteren, dan stop je er wat bakstenen in en zet je 'm even op de centrifuge, vervolgens knip je je was in stukjes en steek je de hele boel in de fik en ga je onder een brug wonen omdat de mensch niet materialistisch hoort te zijn.

Edit: Toevoeging

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-17 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:16

_O-
Ik dacht met heilig water :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:17

Steeph schreef:
_O-
Ik dacht met heilig water :+

Die was ik nog vergeten! *D

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:19

Elke dag sowieso wel een keer, vroeger altijd elke ochtend en dan alleen savonds als ik paard reed of sportte. Nu doe ik t meestal in de avond en in t weekend soms 's ochtends en 's avonds.

Ik voel me echt vies als ik t niet doe. En er is een jongen uit mn klas die een keer per week douched, dat vind ik echt niet fris!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:21

Ik heb trouwens geen idee of ik 2 dagen achter elkaar een bh draag, als ik opsta dan pak ik er eentje van de vloer of uit mn kast, geen idee welke t is :')
Als ik douche gooi ik ze soms in de wasmand en soms niet, ik hou t niet echt bij.
Ik draag wel is 2 dagen dezelfde onderbroek: Dan ga ik 's avonds naar een feestje en dan kruip ik meteen in bed, doe ik pas de volgende avond of na middag een nieuwe aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:25

Douchen doe ik (volgens afspraak) 7x per week, zelf in te vullen. Als ik bijvoorbeeld een keer extra 's avonds wil douchen, sla ik de volgende dag over. Vind het helemaal niet vies om minder vaak te doen, maar is gewoon mijn rust/wakker word momentje.
Als het kon stond ik 24/7 onder de douche. het is de enige manier om me warm en iets meer ontspannen te krijgen. Helaas ook een beetje 'milieugekkie' (leuk woord :D) dus ga mezelf wel tegen haha. Zet hem wel zo zacht mogelijk, en douche 5 min voor 'normaal' douchen en 2 à 3 keer per week 10/15 min om haar te wassen.

Sinds ik heel veel bezig ben met mn lichaamsgeur zit er altijd zat deo op, 1x in de twee dagen Odorex en paar keer per week bodylotion om mn droge huid tegen te gaan. Elke dag schoon ondergoed, bh's was ik 1x in de 2 maanden oid? :o Sokken draag ik meestal 1 paar per dag, afhankelijk of ze enorm bezweet en stinkend zijn soms 2 dagen. Voor bovenkleding houd ik aan dat ik ze pas in de was stop als ze stinken en/of er vlekken op zitten, meestal na 3 of 4 keer.

Oh, wassen mensen hun handdoeken zo vaak?! Ik doe met 1 handdoek voor lichaam en 1 voor mn haar 1 week...

hoe doen jullie dat met lakens en beddengoed?

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:29

Ik las hier iemand die dagelijks een douche neemt omdat ze kleuterjuf is en een paard heeft. Nou, hier momenteel 10 weken stage in de kleuterklas en een paard, maar ik kruip toch niet meer dan 1 - 2x per week in bad hoor! (ik heb een hekel aan douchen). Ik was mij wel aan de wastafel elke dag op de plekjes die elke dag moeten (oksels en down under dus).

Mijn haren worden dus ook maar 1 a 2x per week gewassen en ik heb helemaal geen last van snel vettig wordend haar, veel wassen zorgt er ook net voor dat je haar sneller vet wordt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:34

Bh's een keer in de twee maanden wassen??!! Gadver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:39

Supervixen schreef:

Ik vind 't nogal wat om iemand vies te noemen...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:39

Supervixen schreef:

je weet toch helemaal niet hoe veel ze er heeft en hoe vaak ze ze draagt? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:40

Ik rouleer er vier en was ook echt niet vaker dan eens per maand hoor. Het is helemaal niet goed voor je bh's, ik ruik gewoon goed en als er een geurtje aan zit pak ik een ander. Ik laat ze wel elke dag goed luchten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:41

ik draag mn bh ook rustig een week. Wat is daar vies aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:43

Ik heb er ook 4. Tja, is misschien niet heel fris idd. Maar heb er geen huidproblemen door oid en niemand heeft er last van, toch..?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:44

Handdoeken gaan bij mij na 1x de was in. Gebruik er 2 per keer.
Beddengoed elke week.
Bh’s draag ik meestal zo’n 3 dagen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:49

Ik douche elke dag. Meestal sta ik er maar 5 minuten onder.
Gebruik geen zeep of douchegel ivm jeuk.
Tenzij ik haren was, dan sta ik er 10 minuten onder. Dat is 2x per week.

Ik heb eczeem en gebruik elke dag een schone handdoek.
Dure bh’s van Primadonna, ook die gebruik ik maar 1 dag en dan gaan ze de was in.
Heb er genoeg .

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:51

Het is trouwens niet gezond om te hygiënisch te leven. Je hebt geen beschermlaag meer dan. Mijn vriend is zo iemand met te hygiënische gewoonten, en wie heeft er last van astma en droge huid? Meneer. Ik? Nope, nergens last van.

Niet dat ik een viespeuk ben, maar ik was mijzelf dus niet elke dag volledig en ik was m'n bh's inderdaad ook niet heel vaak, net als jeans, omdat dat niet goed is voor die zaken. Je moet inderdaad wel goed rouleren tussen de items die je al eens gedragen hebt.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:58

In de zomer als ik veel zweet elke dag. In de winter probeer ik om de dag, maarja als ik paardgereden heb doe ik het ook. Dus denk 4/5 keer per week.

JvS1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:58

Elke dag, 2-3x per week mijn haar wassen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:59

Resistance schreef:
Hoevaak wassen de beste bokkers hun BH eigenlijk?

Dagelijks of hooguit na twee keer dragen een verse, net als een shirt of blousje. Lijkt me logisch toch? :j Wat een onzin trouwens dat hygiënisch leven slecht voor je zou zijn. Ik lees erg hygiënisch en heb nooit last van astma of iets dergelijks. En als je kleding na het wassen niet goed meer is, dan zou ik toch voor een betere kwaliteit kijken. Mijn kleding was ik na 1 à 2 keer dragen en het is allemaal nog in prima conditie.