Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:ik ben ook aan het twijfelen. Ik ben nu bij FBTO, alleen basis, met de allerhoogste eigen risico.
Behalve medicijnen voor astma heb ik nooit wat nodig, ga zelden naar de huisarts, tanden zijn ook oké. Dus wat dit betreft wel tevreden, ben niet al te duur uit zo. (uiteraard wel eigen risico voor de medicijnen).
Dokter wil dat ik naar fysiotherapie ga voor copd, dat is iets wat in het basispakket vergoed zou worden.. dit gaat dus wel van het eigen risico af.
aanvullend verzekeren voor fysio zou in theorie wel voordeliger zijn, maar aangezien het een behandeling betreft die onder de basisverzekering valt moet ik dan waarschijnlijk toch mijn (hoge) eigen risico eerst aanspreken.
mijn twijfel dus, aanvullend voor fysio verzekeren en de hoge eigen risico houden (per maand ca 90,-)
of alleen basis en dan het eigen risico opsouperen voor de fysiotherapie (per maand 107,50 + 385 pj)...
of dokter negeren en niet naar fysio gaan... (ik zie zelf het nut niet zo in).
iemand een tip?
juval schreef:@rena, ow, dat was mij verteld, maar ik ben nu inderdaad de polis aan het doorlezen en daar wordt copd niet genoemd. bedankt voor je reactie.
@verootje, ik ben nog nooit in het ziekenhuis geweest en heb veel twijfels bij de kundigheid van mijn huisarts,... ik beweeg en sport niet, maar heb de astma (die hij dus copd noemt) wel onder controle meestal.
wat betekent exacerbatie?
juval schreef:Dokter wil dat ik naar fysiotherapie ga voor copd, dat is iets wat in het basispakket vergoed zou worden.. dit gaat dus wel van het eigen risico af.
aanvullend verzekeren voor fysio zou in theorie wel voordeliger zijn, maar aangezien het een behandeling betreft die onder de basisverzekering valt moet ik dan waarschijnlijk toch mijn (hoge) eigen risico eerst aanspreken.
mijn twijfel dus, aanvullend voor fysio verzekeren en de hoge eigen risico houden (per maand ca 90,-)
of alleen basis en dan het eigen risico opsouperen voor de fysiotherapie (per maand 107,50 + 385 pj)...
iemand een tip?
juval schreef:ik ben ook aan het twijfelen. Ik ben nu bij FBTO, alleen basis, met de allerhoogste eigen risico.
Behalve medicijnen voor astma heb ik nooit wat nodig, ga zelden naar de huisarts, tanden zijn ook oké. Dus wat dit betreft wel tevreden, ben niet al te duur uit zo. (uiteraard wel eigen risico voor de medicijnen).
Dokter wil dat ik naar fysiotherapie ga voor copd, dat is iets wat in het basispakket vergoed zou worden.. dit gaat dus wel van het eigen risico af.
iemand een tip?
Boras schreef:HorssTimeXL, hier een overzicht van tandverzekeringen:
https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsverzekering/
En een vergelijker:
https://vergelijkmondzorg.nl/tandartsve ... rgelijken/
Ik ga er ook eens induiken.