No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:37

KimL86 schreef:
Ik heb er weinig verstand van dus misschien zit ik er helemaal naast, maar valt maisglucosestroop niet ook onder bewerkte suikers?

tarwestroop is iets anders als maisglucosestroop, er zit geen glucosestroop in. Het is idd een soort van bewerkte suiker, maar absoluut geen glucosestroop. Het is iig een stuk gezonder voor je lijf als alle variaties op suikerstroop uit biet/riet en mais suikers:

van de site: https://missnatural.nl/cursus/40-dagen- ... ervangers/

Citaat:
Hoe zit het met gerstemoutstroop, tarwestroop, rijstemoutstroop, gerststroop? Is dit ook een vorm van suiker of valt dit onder de natuurlijke suikers? Of is dit ook een geraffineerde vorm van suiker omdathet onttrokken wordt uit tarwe, gerstemout en gerst?

En de suikervervangers die je noemt heb je goed, zelf vind ik de moutstropen (niet de tarwestroop en gerstestroop, maar tarwemoutstroop en gerstemoutstroop) goede vervangers voor suiker. Natuurlijk, dit geldt voor alle suikervervangers, moet je ook deze met mate nemen, maar af en toe kan best. Ik zou zorgen dat het niet in je dagelijkse eetpatroon zit, maar af en toe kan dus wel

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:41

Succes iedereen!

We hebben nu nog vrijwel niks in huis... Dus wordt lastig vandaag, maar ga me er wel aan houden. :)
Brood mee, hartig beleg (geen wraps in huis vandaag :( ). Crackers mee zonder beleg. Cashewnoten mee.

Beetje stom dat we geen kwark, wraps en notenmix hebben. En ik mis mijn groentes. :')

KimL86

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:48

@Susan, maar bij die koekjes staat ook maisglucosestroop bij de ingrediënten.
Maar misschien is dat niet zoveel dan (dat zit in de bosbessen vulling).

Maar goed om te weten dat tarwestroop wel een “gezond” alternatief is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:55

Ik heb zelf de bosvruchten nooit :o maar deze de naturel (hou niet van bosvruchtensmaak):

https://www.koopjesdrogisterij.nl/produ ... gJDR_D_BwE

daar zit geen maisglucosestroop in:
TARWEbloem*, TARWEstroop* 18%, rozijnen* 16%, krenten* 11%, volkoren TARWEmeel*, palmolie*, ROGGEmeel*, TARWEGLUTEN *, SOJAmeel*, volle MELKpoeder*, kaneel*, zout, rijsmiddelen: ammoniumbicarbonaat natriumbicarbonaat, zuurteregelaar: wijnsteenzuur.
*Van gecontroleerd biologische teelt

Ekoplaza heeft veel soorten koek die alleen gezoet zijn met tarwestroop. Maar dan dus niet de bosvruchten koekjes kopen :+

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:57

Wat goed dat iedereen al eerder begonnen was! Ik begin nu!
Ik had nog een stukje appeltaart staan, weggooien is ook zo zonde. Maar nu is het op en ga ik vol goede moed beginnen.

Het was even zoeken naar de volkoren wraps en ze waren 3 keer zo duur als de normale. Ook jullie ervaring? Waar halen jullie ze?

Verder heb ik worteltjes, bananen, komkommer, yoghurt, tonijn, kipfilet en ontbijtkoek zero gehaald. Het zag er al gezonder uit dan normaal toen ik het op de band bij de kassa legde. En nog een paar blikjes light energy. Ook niet gezond maar ik mag het van mezelf afbouwen van 1-2 gewone per dag naar 1 light iig voor een week. Daarna helemaal proberen te stoppen.

Noten is ook een goede tip, ga ik halen :)

Lijkt me lastig als je normaal koffie/thee drinkt met suiker. Het is een heel ander drankje zonder suiker..

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:02

Goedemorgen allemaal,

Ook ik ga vandaag echt beginnen. Als voorbereiding heb ik gisteren al "brownies" gebakken met ongezoete appelmoes ipv suiker. Ik zal er vandaag 1 nemen. Als ze lekker zijn zal ik het recept plaatsen.

Verder heb ik gisteren al mijn eten voor vandaag gepland. dat is denk ik toch de beste manier om niet in de verleiding te komen.

Ik ga nu genieten van mijn 3 volkoren boterhammen met smeerkaas, houmous en komkommer.

Succes iedereen!!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:12

AlwaysH schreef:
Hoeveel gram noten raden jullie aan per dag? :D

Daar gaan we dan, ik ben de enige uit een gezin van vier, dit wordt zo lastig!

Ik zou 30 gram nemen. Noten bevatten toch ook veel calorieën dus daar moet je wel een beetje mee uit kijken. Maar 30 gram volstaat prima als tussendoortje

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:15

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:15

CCCCC schreef:
AlwaysH schreef:
Hoeveel gram noten raden jullie aan per dag? :D

Daar gaan we dan, ik ben de enige uit een gezin van vier, dit wordt zo lastig!

Ik zou 30 gram nemen. Noten bevatten toch ook veel calorieën dus daar moet je wel een beetje mee uit kijken. Maar 30 gram volstaat prima als tussendoortje

Ik ben naar mijn mening te dun, eet dus gewoon noten tot ik geen zin meer heb.

Snaai de hele dag door, ik heb suikervrij ook echt geen honger hoor :Y)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:36

Whoehoe

Ik ga straks mn koffie zondet suiker nemen.

Dit gaat lastig worden, voelhet nu alhahaha

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:38

_suus19_ schreef:
Wat goed dat iedereen al eerder begonnen was! Ik begin nu!
Ik had nog een stukje appeltaart staan, weggooien is ook zo zonde. Maar nu is het op en ga ik vol goede moed.

ik begin ook vandaag! Yoghurt op voor ontbijt en fruit en sla mee naar mijn werk. Ik blijf wel fruit eten. :)

Succes iedereen!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:45

Succes iedereen! :D

Ik ben gestart met rijstwafels met baba ganoush en kipfilet. Heb een salade gemaakt met kipdijfilet en ei en veel groentes als lunch, en bananenbrood als tussendoortje. Verder wat fruit tussendoor :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:04

Daar gaan we dan! Mijn ontbijt: 3 volkoren crackers. 1 met jong belegen kaas, 1 met kipfilet en 1 met roomkaas en komkommer. Glas melk en een klein glaasje coolbest erbij.

Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:08

Maar als je nou eens de coolbest weglaat en vervangt door water, thee of koffie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:11

eenitraM schreef:
Maar als je nou eens de coolbest weglaat en vervangt door water, thee of koffie.

Coolbest drink ik een klein glaasje van en is puur voor de vitaminen. Qua suikers zit daar niet van toegevoegde suikers in :)
Alleen van nature aanwezige fruitsuikers

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:13

Ik zou ook geen koffie nemen, al zit daar geen suiker in. Caffeïne is niet veel beter voor je. :P

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:14

Hier start ik de ochtend met Skyr bosbessen en een appel:) daar drink ik 2 koppen kruidenthee bij.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:14

Marjoow schreef:
eenitraM schreef:

Coolbest drink ik een klein glaasje van en is puur voor de vitaminen. Qua suikers zit daar niet van toegevoegde suikers in :)
Alleen van nature aanwezige fruitsuikers

Dat geloof jij?

Pak gewoon fruit voor de vitaminen, en drink water als je dorst hebt.

:D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:15

Ze zal wel een reden hebben dat ze die vitaminen wilt binnenkrijgen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:16

Ik heb ontbeten met twee rijstwafels met pindapasta & banaan. Ga zo sporten dus niet al te zwaar Ontbijtje!

eenitraM

AlwaysH schreef:
Ze zal wel een reden hebben dat ze die vitaminen wilt binnenkrijgen.

Dan pak je toch niet coolbest? :')

Oke, ik ga weer op meeleesstand.

Ik ben verre van gezond, maar ben noodgedwongen wel 100% omgedraaid maar de dingen die hier verkondigd worden zijn best grappig.

anne_bento

Ik zou de Coolbest ook zeker laten staan... Roomkaas is een goed idee, ga ik ook even halen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:17

Afbeelding
Noem mij maar naïef maar ja ik geloof dat. Dit glaasje is ook voor 100ml ofzo he ;) dus dat kan geen kwaad. Het moet wel leuk blijven.

En idd fruit eet ik bijna niet, afgezien van een banaan. Vind het gewoon niet lekker. Uiteindelijk krijg je van fruit ook suikers binnen en ik heb al aangegeven dat het mij vooral om bewustwording gaat en minder snoepen en frisdrank :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:20

Marjoow schreef:
[ [url=m/L6b9mo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Noem mij maar naïef maar ja ik geloof dat. Dit glaasje is ook voor 100ml ofzo he ;) dus dat kan geen kwaad. Het moet wel leuk blijven.

En idd fruit eet ik bijna niet, afgezien van een banaan. Vind het gewoon niet lekker. Uiteindelijk krijg je van fruit ook suikers binnen en ik heb al aangegeven dat het mij vooral om bewustwording gaat en minder snoepen en frisdrank :)

Ik geloof je,

en het is altijd nog gezonder dan cola *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:23

Haha dat sowieso maar cola drink ik bijna niet. En als ik het drink een zero variant.

Plan is om zometeen de ochtendsnack over te slaan en alleen een kop thee te nemen. Voor de lunch wil ik pannenkoeken bakken van banaan en havermout. Voor de middagsnack nog wat bedenken maar ligt een beetje aan hoe dr pannenkoeken lukken want volgens mij zijn die aardig machtig