Nijmeegse 4 Daagse 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al eens deelgenomen ? En lijkt het je leuk?

Ja 0-5x
14 (13%)
Ja 5+
6 (5%)
Ja maar niet uitgelopen
1 (0%)
Nee nog nooit
29 (28%)
Ja lijkt mij leuk
25 (24%)
Nee ben je gek!
27 (26%)

Totaal aantal stemmen: 102

_Linn_

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:21

Naja het duurt nog anderhalve week, het weerbericht kan nog heel erg veranderen natuurlijk. Pas de dagen ervoor weet je het pas meer zeker.
Ik heb een poncho en van die tegenhoezen voor over mijn schoenen. Maar hoop idd zeer zeker dat ik ze niet nodig heb.

Ik ga zondag toch niet meer kunnen lopen, heb een crematie die ochtend. Dus mijn trainingen zijn toch echt al klaar. Loop op mijn werk ook nog wel veel maar lang niet zoveel als op een training natuurlijk. Dus maar hopen dat het gewoon goed gaat.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 15:50

Ik nam alleen de wandeldag een poncho mee als buienradar echt flinke buien aangaf.
Anders liet ik hem in het huis liggen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:58

gribaldi schreef:
Ah zo, heb ik nog geen last van gehad.

Heb een aantal korte broeken maar wellicht dat ik gewoon in een lange legging ga lopen. Ligt ook een beetje aan het weer.

Doen jullie van te voren je voeten in tape?
En hoeveel water nemen jullie mee en wat qua eten?

Ik loop nu niet meer maar heb wel jaren gelopen. Ik laat mijn hakken standaard intapen. Een keer niet gedaan en toen had ik gelijk blaren. Terwijl ik die met kortere afstanden nooit had.

Qua water nam ik 2 bidons mee. Ik had een heuptasje waar 2 flesjes inpassen. Onderweg heb je genoeg punten waar je ze bij kan vullen

Lopen met regen vond ik juist heerlijk. Koel je tenminste lekker af. Alleen hadden andere lopers allemaal van die flappen om hun benen zodat hun schoenen droog bleven. Ik had die niet en heb het laatste jaar dat ik meedeed op de laatste dag mijn beide voeten kapot gelopen omdat het kei hard regende. Je hoorde mijn schoenen gewoon soppen. Ik ben over de finish gesjokt en ben daar ingestort. Helemaal naar de klote.

Hopelijk dit jaar een middagje langs de kant zitten. Iedereen die meedoet succes!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:36

Bedankt voor je berichtje :) Ik ga zaterdag voor de laatste keer lopen en laat dan ook mijn hakken intapen. En mijn kleine teen want die loop ik ook stuk :+

Ik neem een extra paar schoenen mee, maar hoop dat het niet al te hard gaat regenen. Ze drogen redelijk snel heb ik gemerkt op reis toen ik ook in de regen liep.
Hoop alleen dat mijn sokken en heuptas een beetje op tijd binnen zijn. Neem inderdaad ook 2 bidons mee :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:42

Zouden er nu nog mensen op zoek zijn naar een slaapplek? Ik overweeg om mijn logeerkamer te verhuren

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:30

Geen idee, denk dat ze via vierdaagsebed al wel iedereen hebben ondergebracht, maar je kunt altijd mailen toch?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 16:21

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:30

Lekker buitje :P Voor zover ik kan zien is het dinsdag het ergste daarna maar 2/3 mm dat is amper wat.

Weet iemand welke app je kunt downloaden voor de vierdaagse? Ik kan hem niet vinden en wil het graag met thuisfront delen.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:33

heey

Ik loop zelf niet mee met de 4daagse maar mijn vriend wel. de 50 km. Laatste 2 dagen blijf ik slapen in de tent wat ik totaal niet leuk vind maar heb het ervoor over _O-

Mijn vraag is eigenlijk of iemand een lijst met mij wilt delen eventueel via pb met wat hij allemaal mee moet nemen? Dat kan ik dan uitprinten en eventueel iets toevoegen als afstreeplijst. Ben er namelijk niet als die inpakt := En tja autistisch gaat niet altijd goed dan.

Tevens weet ik dan nog wat ik nog meer moet kopen voor hem _O-

wie o wie wilt me helpen?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:43

Wat zou je moeten kopen dan? Ik neem aan dat als hij in een tent slaapt een tent meenemen, luchtbed, kussen slaapzak, kleding en eten?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:18

geen zin in regen hoor :+ !
hoop dat mijn bestelling van Decathlon nog op tijd komt. mijn extra bestelde Wright socks zijn als het goed is onderweg....
en dan zit ik nog met het euvel dat ik gister in een keer weer verkouden ben geworden, mijn holtes gevoelig zijn en ik af en toe een vlaag keel- en oorpijn heb.....was de week voor de elfsteden ook zo goed als ziek.....waarom????? (en hoop dat die verminderde weerstand niet z'n weerslag gaat hebben op blaarvorming....)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:12

Volgens mij, krijgen we dinsdag het meeste. Maar goed het weer kan nog 100x veranderen :+

Ik heb gisteren de laatste spullen binnen gehad. Hoeveel km loop je?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:20

Ach... hebben we meteen de vuurdoop

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:27

Bluh heb ik dus op mijn verjaardag regen :(

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:32

Als de regen dan maar aan het eind van de dag komt.
Hier al zenuwen, bang dat ik dingen vergeet mee te nemen. Ik loop voor het eerst de 40km.
Wat nemen jullie mee onderweg in de heuptas/rugzak?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:40

Het is maar 3 mm, zie trouwens nu voor dinsdag en woensdag regen op staan en 29 graden. Kapot gaan en gok kansje op onweer...
Donderdag 29 graden en droog en vrijdag 24 met ook 3 mm regen..

Ik ben benieuwd!

Ik loop ook voor het eerst de 40. Loop je alleen?
Heb beide, weet nog niet wat ik fijner vind lopen maar heb 2 bidons mee en eten en vooral iets zouts te knagen. Is belangrijk haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:52

Leuk om het even beetje te volgen. Het is al bijna weer zo ver.

Al weer een tijdje geleden dat ik hem voor het laatst heb gelopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:12

Ik nam altijd alleen een heuptasje mee. Ik liep in korte broek. Trainingsjack bond ik om als het warm werd. Idem met regenjas als er slecht weer voorspeld werd. Twee bidons mee. Paar droge sokken. Wat eten. Zoute dropjes voor als ik geen zin meer had. Ooit die tip gekregen om zout te eten als ik knorrig werd.

En verder geld. Buskaart en startpas. Eventueel kun je nog pleisters enzo meenemen

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:06

gribaldi schreef:
Het is maar 3 mm, zie trouwens nu voor dinsdag en woensdag regen op staan en 29 graden. Kapot gaan en gok kansje op onweer...
Donderdag 29 graden en droog en vrijdag 24 met ook 3 mm regen..

Ik ben benieuwd!

Ik loop ook voor het eerst de 40. Loop je alleen?
Heb beide, weet nog niet wat ik fijner vind lopen maar heb 2 bidons mee en eten en vooral iets zouts te knagen. Is belangrijk haha.

Ik loop samen met mijn schoonzus. Ze heeft wel een lager tempo dan mij, dus zal wel stukken alleen lopen. Ik neem ook inderdaad zoute drop mee.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:17

Gezellig :) Ik loop alleen, naja niet helemaal natuurlijk :P Ben benieuwd of ik een kamergenoot heb die ook alleen mee doet, wellicht zelfde tempo en dan daarmee optrekken.

Zoute drop is ook een goede ja, zat zelf aan salmiak lolly's te denken.
Schone sokken neem ik niet mee ga niet wisselen onderweg dan kan ik nooit meer lopen :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:23

En zonnebrand. Petje en zakdoek die je nat in je nek kan leggen voor de koeling

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:29

Pet is wel een goede! Moet er een vinden waar mijn staart makkelijk doorheen gaat, maar als ik die bestel komt hij te laat binnen.

Zonnebrand is die sport beter? Die veroorzaakt geen druppels toch zodat je alsnog verbrand door het zweten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:49

Ik had altijd gewoon factor 50 van niveau. Die smeerde ik thuis voor het eerst op en verder bij iedere tussenstop bijwerken. Dan valt het zweten wel mee.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:49

Leuk dit topic! Ik ben ook van de partij, voor het eerst meelopen en we gaan voor de 50 km! Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het gaat, ben er bang voor maar heb er ook ontzettend veel zin in!

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:56

Ik kom ook nog weer even binnenvallen :D .

Inmiddels nog maar 2,5 dag en dan zit ik in de auto naar Nijmegen. Toch besloten om door te zetten en in mijn eentje heen te gaan. De eerste dagen na het appje over gescheurde enkelbanden van mijn wandelmaatje zag ik er echt bergen tegenop. Maar ik heb toch soort van stug doorgezet en voel me qua kilometers in de benen in elk geval nu redelijk zeker van mijn zaak. Ik heb niet alles gelopen wat in de planning zat, en soms minder km's op een dag dus daar ben ik nog wat huiverig over. Maar afgelopen zondag in gesprek geraakt met twee meiden uit Rotterdam die ik tegenkwam bij een georganiseerde wandeltocht en ik bleek al flink meer wandelingen te hebben gemaakt dan zij. Stelde me toch soort van gerust :') .

@ Kobus17 Nog bedankt voor je lieve berichtje. En de anderen die mij pb's hebben gestuurd. Dat heeft me echt geholpen om vol te houden afgelopen weken. Ik weet het, met 47.000 startbewijzen loop je nooit echt alleen, maar ook in de massa kun je jezelf eenzaam voelen als je het mentaal niet ziet zitten. Jullie berichtjes hebben mij echt goed gedaan :j !

Ik sta op camping De Grote Kat, daar heb ik op zondag een soort welkomst bbq. Kwartiertje fietsen van de wedren volgens Google Maps. Lijkt me eigenlijk wel een lekkere cooling down en warming up. In elk geval lekkerder dan nog moeten lopen cq kruipen naar je logeerbed :+ . Alleen mijn fietsje terugvinden in de stalling tussen alle massa's andere fietsen lijkt me nog wel een dingetje.

Afgelopen weekend op zondag ruim 30 km gelopen bij Den Haag met een georganiseerde tocht. En toen maandags nog 25 km plus 20 min heen/terug fietsen rond mijn eigen woonplaats. Voor mij zit het trainen er nu ook op. Alleen morgen nog een avondje werken en dan hebben mijn voeten totale rust om te herstellen tot we starten dinsdagochtend.