3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:22

linoleum schreef:
MFP geeft dus wel te laag aan. Je blijft dus zitten tussen je BMR die de site aan geeft (het laagste aantal) en je huidige verbruik (hoogste aantal)

Jamaar voor nu heb ik dus geen cijfers van wat er in gaat en wat ik verbruik. Ik ga de komende dagen vooral eerst bijhouden wat en hoeveel ik eet :)

Imre

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:33

Uh ja, vanmorgen op de weegschaal gestaan. Deze week 2x uit eten (wel gezonde dingen gekozeb), een keertje naar de mac, een keer pizza en gister bbq. Geen wonder dat ik een halve kilo ben aangekomen. := Vandaag dus maar een balansdag. Wat zeg ik, balansweekend! Is nodig. :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:42

Heb je genoten van al het eten? Dan moet dat prima een keer kunnen! Als je daarna maar weer de draad oppakt.

Jaimy, snap wel dat een pizza raar voelt als je juist bezig bent met sporten en eten zoals jij. Maar hopelijk heeft ie wel goed gesmaakt!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:54

Je kunt ook zelf pizza maken, scheelt al een boel.
Ik gebruik dan een pizzabodem van bloemkooldeeg (te vinden bij de AH). Die is al meteen een stuk gezonder (en volgens de weight watchers heel veel lager in punten) dan een gewone pizzabodem.
Daarnaast vult deze heel goed, ondanks dat hij niet dikker is als een normale pizzabodem dus eet je er vanzelf minder van :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:57

Jeetje wat gaan jullie snel! Kan het haast niet bijhouden. Die bloemkoolpizza is lekker inderdaad. Wil eigenlijk zelf nog eens zo een bodem proberen te maken.

Hier qua eten aardig goed gegaan, maar dorpsfeest met veel bier :') Uiteindelijk niet heel veel over mn ckal gegaan gelukkig.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:18

Mloez schreef:
Je kunt ook zelf pizza maken, scheelt al een boel.
Ik gebruik dan een pizzabodem van bloemkooldeeg (te vinden bij de AH). Die is al meteen een stuk gezonder (en volgens de weight watchers heel veel lager in punten) dan een gewone pizzabodem.
Daarnaast vult deze heel goed, ondanks dat hij niet dikker is als een normale pizzabodem dus eet je er vanzelf minder van :)

Ik mag pizza, heeft daar niks mee te maken hihi tis nog echt iets wat tussen me oren zit! :))
Maar wel bedankt!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:05

Ik meld me graag ook weer in dit topic, in het vorige even geweest maar ivm verhuizing eigenlijk niet naar omgekeken. Vanmorgen de weegschaal gevonden... Die gaf toch 3 kilo te veel aan dus moet even opletten.
Had zelf al zo'n idee dus ik ben 1 juni gestart met een 30 day beginner hiit work out via YouTube. Alleen gisteren al gesmokkeld door 20 minuten te doen ipv de 30, maar er kwam visite. Ik vind sporten soms lastig te combineren met fulltime werken maar hopelijk kan ik wel iedere keer een half uurtje vrij maken.

Ook wil ik wat meer op voeding letten, alleen dat vind ik soms zo verwarrend iedereen zegt wat anders. Wil in elk geval gaan proberen wat minder brood te eten door bijv smoothie als ontbijt. Alleen lunch.. boterhammen gaan zo makkelijk mee :=

Ga nog wel even. Dit topic doorlezen voor tips!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:21

Mwoah zeg zelf ook dat ik geen tijd heb met fulltime werken. Maar zit toch regelmatig een hele avond op de bank. Dus nu toch weer gaan sporten. 3 keer in de week sportschool, 2 of 3 keer in de week paard. Daarnaast dus nog huishouden, hond, werk en sociaal leven. En dat kan eigenlijk allemaal prima. Zit vooral tussen de oren (tenminste bij mij).

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:22

O jee, het weekend is er weer. Ik heb dan zoveel moeite met me inhouden qua snacks. Doordeweeks kan in me makkelijk aan mijn doel houden, ik ben toch de hele dag bezig. Maar in het weekend gaan mijn lijstjes toch al snel richting de 1800 kcal.
Gisteren:
O: tosti kaas-pesto
T: appel, wat stukjes komkommer
L: wrap kaas-pesto, 3 broodjes pindakaas
A: rijst met ratatouille, kipsaté, satésaus, kroepoek, appelmoes (vooral het avondeten is mijn zwakke punt)
T: 4 theebiscuitjes, wat soepstengels

B: 50 minuten fietsen, 5400 stappen

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:32

Ben in het vorig topic begonnen met koolhydraatarm en daarna het topic uit het oog verloren.
Inmiddels al >5 kg kwijt! (Ik ben zo'n doos die het gewicht vergeet waar ze mee begonnen is) *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:50

Mijn dag is gisteren beetje uit de hand gelopen, extra broodje shoarma op en iets teveel wijntjes. Vanochtend wel gesport dus beetje compensatie :')

Net naar de stad geweest met mn dochter en spontaan een vroege lunch gedaan bij bagels en beans :9
O: magere kokoskwark met choco weetabix, cracker met pindakaas
L: bagel met carpaccio, grana padano en basilicumpesto
T: aardbeien
A: asperges met ham en krieltjes

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:02

Lauara jou lijstje, oeh heerlijk :):)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:12

Wie valt er hier af met de fitbit?

Ik sta nu 2 weeken op dieet, en er nog geen gram vanaf ;( heb het gevoel dat de fitbit de callorien dit ik verbrand overschat. Iemand dezelfde (of juist niet) ervarding?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:13

Benthhh schreef:
Ben in het vorig topic begonnen met koolhydraatarm en daarna het topic uit het oog verloren.
Inmiddels al >5 kg kwijt! (Ik ben zo'n doos die het gewicht vergeet waar ze mee begonnen is) *\o/*

Wat is het max koolhydrate per dag?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:16

linoleum schreef:
Mwoah zeg zelf ook dat ik geen tijd heb met fulltime werken. Maar zit toch regelmatig een hele avond op de bank. Dus nu toch weer gaan sporten. 3 keer in de week sportschool, 2 of 3 keer in de week paard. Daarnaast dus nog huishouden, hond, werk en sociaal leven. En dat kan eigenlijk allemaal prima. Zit vooral tussen de oren (tenminste bij mij).

Dat is het ook wel deels hoor, maar vaak als ik een keer heb gegeten is het half 8-8 uur en dan heb ik geen zin meer om helemaal naar de sportschool te gaan :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:27

FatCat schreef:

Ik sta nu 2 weeken op dieet, en er nog geen gram vanaf ;( heb het gevoel dat de fitbit de callorien dit ik verbrand overschat. Iemand dezelfde (of juist niet) ervarding?

Fitbit is inderdaad heel fanatiek met kcal verbranden. :j Ik had het idee dat hij er soms echt een heel eind af zat. Mijn Polar is wat nauwkeuriger geloof ik.

Vandaag de hele ochtend hondentraining, dus qua beweging ga ik best lekker vandaag. Vanmiddag verjaardag en daar eet ik ook, dus geen idee hoe mijn lijstje gaat worden.

O; magere yoghurt met banaan, bosbessen en Cruesli
T; roggebrood met light smeerkaas en
kaas
L; volkorenbrood met palingworst
A; geen idee, ik gok Chinees

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:57

Heb het idee dat die van mij best accuraat is - ik verbrand echt met moeite rond de 2500 calorieën per dag volgens m'n fitbit :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:37

Ik wou er ook 1 aanschaffen maar hoor best veel wisselende verhalen.. :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:31

Ik twijfel ook nog steeds. Lijkt me heel interessant en motiverend om meer te bewegen, maar op werkdagen kan ik m niet dragen (zorg) en ik vraag me idd af hoe accuraat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:36

FatCat schreef:

Ik gebruik ook een fitbit en ik heb wel het idee dat mijn verbranding redelijk klopt. Het enige wat er bij mij wel gebeurt is dat hij regelmatig naar een verbranding van 3500 kcal of meer schiet als ik een actieve dag heb en dat lijkt me wat overdreven.

Ik zou gewoon m'n BMR uitrekenen en daar op aansturen. Beweeg je meer kan je wat extra pakken, heb je echt een luie dag ga je net iets boven je BMR zitten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:36

Ik vind hem heel fijn :j De hartslagmeter schijnt sowieso best accuraat te zijn, het calorieverbruik geloof ik in mijn geval ook wel en afgezien daarvan vind ik het erg fijn om een trend te kunnen zien (dus ook als het niet precies klopt kan ik zien of ik meer of minder dan normaal heb verbruikt tijdens een training of over de hele dag etc). Ik pas mijn inname er toch niet op aan oid. Ik heb de Charge 2, m'n vriend heeft de Blaze en ik ben fan :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:21

Voor de mensen met een fitbit: ik twijfel welke maat ik moet nemen. De S is tot 17 cm, de L vanaf 17 cm. Mn pols is, hoe raad je t, 17 cm.... welke kan ik dan t beste nemen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:28

Ben echt ontzettend blij met mijn Polar M400. Heb hem inmiddels meer dan een jaar. Maar vind het wel super jammer dat ze geen mooiere modellen hebben dan alleen lompe klokken. De fitbit is zoveel mooier, maar vind de Polar wbt functies beter.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:31

Dan zou ik voor de S gaan! Ik heb zelf ook een fitbit en ook 17 cm, S past prima!

Ik heb wel het idee dat de Fitbit aardig klopt qua verbranding! Ik heb de fitbit en een hattslag/bloeddrukmeter tegelijk om gehad en ze gaven hetzelfde aan ;)

Edit; heb het wel over de charge 2! Hiervoor had ik een charge hr en daar had ik wel L van. De maten zijn wel verschillend per type.
Edit 2 :') : Bedoel natuurlijk dat ze dezelfde hartslag aangaven haha

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:38

Ik ga dan idd voor de charge 2 :j
Qua functies lijkt t mij uitgebreid genoeg voor mij, en uiterlijk doet ook wat, vind de polar echt veel te lomp :o
Ga t toch maar eens proberen, ben al zo lang aan het twijfelen.