Ervaring met cbd olie ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:10

Lukasje schreef:
Precies, ik kon van Cbd slecht slapen.

Ah.. :o Ik kon altijd super slapen en sliep heel makkelijk in maar ben sinds een aantal dagen aan de CBD olie (2,75 van jacob hooy) maar vannacht lag ik 3 uur lang te woelen.. Dat heb ik echt nooit.

Heb je voorderest wel positieve dingen ervan ondervonden? Ik doe maar 1 druppel per dag dus heb ook zeker niet teveel.. Maar niet kunnen slapen is enorm frustrerend.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:11

Soms werkt cbd wel voor het slapen, maar dan bijv bij 3 x druppels op een dag waarvan de laatste keer rond het avond eten is (ontbijt lunch diner). Of werkt raw cbd (CBDA) beter. Of full spectrum cbd of inderdaad meer thc.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:12

StillAngel schreef:
Lukasje schreef:

Ah.. :o Ik kon altijd super slapen en sliep heel makkelijk in maar ben sinds een aantal dagen aan de CBD olie (2,75 van jacob hooy) maar vannacht lag ik 3 uur lang te woelen.. Dat heb ik echt nooit.

Heb je voorderest wel positieve dingen ervan ondervonden? Ik doe maar 1 druppel per dag dus heb ook zeker niet teveel.. Maar niet kunnen slapen is enorm frustrerend.

Das eigenlijk bijna bizar om van 1 druppel zeer zeer zeer veel verdunde JH olie al wakker te liggen.

Hoe laat had je die ene druppel ingenomen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:13

Sjolvir schreef:
Hannanas schreef:
Ik heb ervaring met veel verschillende oliƫn en kan dan ook alleen maar adviseren: proberen!
Sjolvir, je zou cbd spain Charlotte gold kunnen proberen (ipv de relatief vlutte olie zoals jh) en anders mailen met thc-olie.nl

Waar wil je het trouwens graag voor gebruiken ivm dat je geen effect merkt. Wat voor effect wil je?

Olie met THC is voor mij geen optie, ik rij elke dag auto :+ dan ben ik mijn vrijheid kwijt.
Gebruiken aangezien ik ongeluk heb gehad en nog steeds met de gevolgen van een whiplash zit.
Wat voor effect wil ik, een wonder :D 8-) dus allicht ben ik wat hebberig.

Mwa. Thc rond uurtje of 20.00 voor de nacht om beter te slapen dan ga je in de ochtend weer prima fris zijn. No problemo met de auto.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:19

Das eigenlijk bijna bizar om van 1 druppel zeer zeer zeer veel verdunde JH olie al wakker te liggen.

--------------------------

Dat dacht ik ook. Ik heb er voorderest ook niet echt over nagedacht dus dat kan het ook niet zijn. Staat nergens op internet zulke 'bijwerkingen' namelijk. Ik heb de druppel om half 9 genomen en wilde om half 11 slapen. Werd uiteindelijk uur of 2. Ik slaap wel veel dieper heb ik het gevoel en droom ook niet. Maar uitgerust wil ik het zeker niet noemen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:21

Ik gebruik de cbd met thc ivm reuma en heb er echt baat bij. Wel heb ik ook mijnvoeding aangepast.
Sinds ik dit gebruik slaap ik veel beter en wordt daardoor uitgeruste wakker en kan de dag veel beter aan. Energie level is enorm gestegen. Pijn heb ik nog steeds, maar door meer energie en minder ernstig verzuren is het veel beter te doen.
In de vakantie niet gebruikt en slechter gegeten, dat voelde ik direct. Na de vakantie moest ik wel rustig opbouwen met de druppels want op de gewone dosering voelde ik mij echt niet goed. Nu gewoon weer drie druppels voor het slapen en ik kan de dagen weer prima doorkomen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:36

StillAngel schreef:

--------------------------

Dat dacht ik ook. Ik heb er voorderest ook niet echt over nagedacht dus dat kan het ook niet zijn. Staat nergens op internet zulke 'bijwerkingen' namelijk. Ik heb de druppel om half 9 genomen en wilde om half 11 slapen. Werd uiteindelijk uur of 2. Ik slaap wel veel dieper heb ik het gevoel en droom ook niet. Maar uitgerust wil ik het zeker niet noemen.

Dat is ook wel erg laat inderdaad!

Ander tijdstip nemen ;)
En het is geen bijwerking, wel een uitwerking ;) je kunt er idd energie van krijgen.

superpony

Re: Ervaring met cbd olie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:59

Hier toch twijfels over het dampen. Mediwietsite meldt dat het het beste zo wordt opgenomen en het snel werkt zo. Maar ik vind het toch wel erg rokerig en was gister wat misselijk. Ik voel me meer alsof ik weer ben gaan roken, terwijl ik maar 2x per dag wat hijsjes nam.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 21:30

StillAngel schreef:
Lukasje schreef:

Nee, niet echt. Ik heb Cbd-olie geprobeerd om mijn chronische pijnklachten te verlichten (zie opening topic). Ik slaap ook slecht en hoopte door de Cbd op een betere nachtrust. Echter ik kreeg hoofdpijn ervan en voelde me opgejaagd, kon 's nachts nog slechter slapen terwijl ik geen enkele verbetering voor de pijnklachten ervaarde. Ik nam 3x/dag 3 tot 4 druppels van een 5%concentratie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:19

Had je dat opgebouwd lukasje?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 22:30

@ Hannanas: jawel. Eerst nam ik 2 druppeltjes. Dat heb ik een poos volgehouden maar voelde toen helemaal niets -O- . Dan de dosis verhoogd maar bekwam enkel een eerder negatief effect. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:16

Wat vervelend dat je er hoofdpijn van kreeg, dan snap ik dat je ook niet verder gaat experimenteren. Ik heb weinig last van bijwerkingen, maar als ik 4 druppels tegelijk neem van 2,5% CBD dan krijg ik op een gegeven moment wel een soort draaierig/misselijk/heel erg moe gevoel, wat niet handig is overdag. ;)
Tegelijkertijd kan ik ook niet slapen als ik 1 druppel een uurtje voor het slapen inneem, dus het is wel apart hoe dat werkt.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:39

Gister nam ik de druppel wat vroeger, om half 8. Nu sliep ik direct en heerlijk door. Veel beter!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:54

Iemand toevallig al ervaring met de cbd olie capsules van Bloem of lucovitaal ? In die van Lucovitaal zit 5 mg cbd, in die van bloem zelfs 15 mg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:32

Ik heb die van lucovital gebruikt, maar vond de werking niet geweldig, dus mee gestopt.

Nu damp ik de cbd en dat werkt voor mij goed. Ik rook al 20jr niet, dus moest enorm wennen, maar het werkt goed en smaakt niet vies. Heb de Harmony base 300mg.
Daarnaast nu ook Thc 10% staan en van mediwiet de CBD/THC aan het uitproberen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 14:36

@ superpony: ik ben wel benieuwd naar dat laatste ... Wil je mss je ervaring delen per pb ?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:55

Ik heb een full spectrum olie met 12%thc en 8%cbd en dat werkt voor mij het fijnst.

Als je goede betrouwbare geteste cbd olie zoekt kun je beter voor Medihemp kiezen ipv bloem of luco.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:40

*...stille meelezer meldt zich even*

Het faceboek gaf mij ooit de pagina van 'Polder Cannabis Olie met wiet voor gezondheid.'
Ik ben met enige regelmaat de opmerking tegengekomen dat cannabis een "veeleisende" plant is, en dat je er goed aan doet om naast cbd (of thc) ruim plantaardig eiwit te eten en te letten op voldoende vitaminen en mineralen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:00

superpony schreef:
Ik heb die van lucovital gebruikt, maar vond de werking niet geweldig, dus mee gestopt.

Nu damp ik de cbd en dat werkt voor mij goed. Ik rook al 20jr niet, dus moest enorm wennen, maar het werkt goed en smaakt niet vies. Heb de Harmony base 300mg.
Daarnaast nu ook Thc 10% staan en van mediwiet de CBD/THC aan het uitproberen.

Nieuwsgierigheidshalve. Hoe erg ruikt dit voor andere? Enne hoeveel moet je dan dampen op een dag voor jij iets merkt ten opzichte van druppels.

Ik heb trouwens een interessante bijkomstigheid ontdekt van de olie. Ik heb al jaren een klein goedaardig gezwelletje op mijn lijf. Veranderde nooit veel, maar de laatste tijd merk ik dat het aan het krimpen is. Blijkbaar ook een effect van de olie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:13

Ik ben meestal alleen en ruik zelf niks. Heb expres de Harmony base, dus zonder smaakje, want ik dampte niet. Nu gekeken naar de cbd spain liquid, maar die is 150mg. Hij zou wel effetiever zijn.

Ik merkte wel snel dat de scherpe randjes van de pijn eraf gingen en ik beter kon functioneren. Maar ik heb nu wel medicijnen, omdat ik echt te stijf en krom was.
Was wel net met de THC begonnen, maar nog te weinig en te kort om te weten of dat volledig had geholpen. Ik loop bij een reumatoloog en als je weigert iets te nemen of een andere weg in wil slaan, sta je vaak alleen en dat wilde ik nu niet. Daarvoor ging het iets te slecht. De medicijnen slaan goed aan, maar liever zou ik die niet altijd blijven gebruiken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:02

Hannanas schreef:
Ik heb een full spectrum olie met 12%thc en 8%cbd en dat werkt voor mij het fijnst.

Als je goede betrouwbare geteste cbd olie zoekt kun je beter voor Medihemp kiezen ipv bloem of luco.

Maar grote voordeel van Bloem en lucovitaal is die capsule vorm ..... Vandaar mijn vraag ernaar.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:39

Maris schreef:
Hannanas schreef:

Maar grote voordeel van Bloem en lucovitaal is die capsule vorm ..... Vandaar mijn vraag ernaar.

Je kunt eventueel ook zelf capsules vullen :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:08

Zelf capsules vullen zou idd ook kunnen. Maar of dat voor die prijs ook kan ? Ik heb hier een folder liggen van 2 maal 180 capsules van 5 mg voor 100 euro.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:17

Vaak kan het stukken goedkoper dan de CBD die in de reguliere winkels wordt verkocht. Om een voorbeeld te noemen weet ik dat er CBD 10% in de winkel verkocht wordt voor 65 euro, deze kan ik zelf verkopen voor 35 euro. Exact hetzelfde flesje alleen de winkel is er tussenuit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:05

Zit er een analyse rapport bij de capsules? Anders zou ik ze echt niet doen. Ze rommelen wat af met de inhoud...