Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:40

Ik ben heel tevreden met de TomTom spark 3, wat overigens hetzelfde horloge is als de TomTom runner 3, alleen het bandje is anders.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 19:06

Ik heb de garmin xt 310 ben ik heel tevreden over. De duurdere versies hebben veel meer mogelijkheden maar vooralsnog denk ik niet dat ik een van die extra mogelijkheden ook echt gebruik.
Vooral de duidelijke en zelf instelbare frontschermen vind ik heel belangrijk. Ik word altijd een beetje kippig als ik moe ben en het is toch fijn om dan indien nodig je gegevens af te kunnen lezen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:50

Bedqnkt voor de info! Ga eens het nodoge googlewerk doen. En heeft er iemand ervaring met een fitbit om te lopen?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:09

Mijn collega heeft een fitbit denk ik, ik vraag het morgen es na (als ik het niet vergeet :( )

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:21

Ik heb de Polar m200 en ben er erg blij mee

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:56

Ik heb de eerste tomtom en die bevalt ook goed.

Blegh ik ben ziek, gisteren niet kunnen lopen. Baal er van dat ik dan m'n schema niet kan volgen. Vandaag hele dag werken en vanavond opleiding, gaat een laaaange dag worden... Hopelijk morgen fitter zodat ik wel weer kan lopen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:43

Susanne_ schreef:
tennan schreef:
Meer mensen uit de buurt van Drachten/Leeuwarden hier?

Een beetje, Ameland ;)
Doe je ook loop Leeuwarden toevallig?

Ik doe hem toch! :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:06

florence123 schreef:
Bedqnkt voor de info! Ga eens het nodoge googlewerk doen. En heeft er iemand ervaring met een fitbit om te lopen?

Ik heb een simpele fitbit gehad maar daar kon ik niet op af lezen hoe snel ik liep, intervallen kon ik niet afstemmen. Nouja eigenlijk kon ik er alleen stappen mee bijhouden, dus aan mn post heb je niks :')
Nu heb ik een sporthorloge gekoppeld aan runkeeper, werkt perfect.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:50

tennan schreef:
Susanne_ schreef:
Een beetje, Ameland ;)
Doe je ook loop Leeuwarden toevallig?

Wat leuk ik ook! Welke afstand?
Goede reminder trouwens, moet nog even zorgen dat ze mijn startbewijs opsturen. Op zaterdag ben ik niet in Leeuwarden

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:08

Mag ik even blij zijn *\o/* Examen ging beter dan verwacht, heb echt alles gegeven! :D
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:36

Super gedaan!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:50

Super gefeliciteerd

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:55

Dank jullie!! Ik ga echt ontzettend stijf zijn dit weekend :') Maar hey, je moet er wat voor over hebben om een 18/20 te halen :D

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:17

Super, gefeliciteerd !

Mijn loopdoel vandaag was: niet gaan hardlopen, en dat is weer es grandioos mislukt. Om 18u30 stipt stond ik weer op het verzamelpunt van de joggingclub, al had ik me weer moeten reppen (door een weerspannig paard dat liever nog een uurtje op de wei gebleven was :) ).

Door maandag (wedstrijd) en dinsdag te lopen, waren mijn spieren nog onvoldoende hersteld dacht ik, maar het ging beter dan verwacht: we liepen met een groepje rond de 11 km/u, en mijn hartslag bleef mooi laag, en kon nog volop praten (nou ja, dat kan ik altijd hoor :) , ben niet zeker of mijn medelopers dat altijd zo fijn vinden ).

De rest ging voor de 10 km, ik ben wat vroeger afgedraaid. Doordat mijn hartslag zo laag bleef, toch nog wat intervalletjes gedaan, want dacht dat hartslagmeter stuk was. Maar nee, alles in orde, alleen reageert ie soms wat traag. Maar het ging echt lekker, hoe sneller ik liep, hoe beter mijn benen voelden.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:32

Susanne_ schreef:
tennan schreef:

Wat leuk ik ook! Welke afstand?
Goede reminder trouwens, moet nog even zorgen dat ze mijn startbewijs opsturen. Op zaterdag ben ik niet in Leeuwarden

Ik doe de 5. Jij?

Edit: ik zie net op de website dat het niet mogelijk is om startnummers op te laten sturen... -O- Zou ik even achteraan dan! Straks kun je niet meelopen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:54

Ja ik had ze al gemaild. Ik kan zondag bij de infostand mijn startnummer ophalen gelukkig. Ik denk dat ik om kwart over 12 in Leeuwarden ben, dan heb ik ruim anderhalf uur de tijd. Moet lukken lijkt me.
Ik loop de 10 km. Helaas al anderhalve week niet gelopen in verband met een dikke ontsteking in mijn kaak. Goede voorbereiding weer. Gelukkig red ik de afstand sowieso wel, maar had gehoopt om voor mezelf een mooie tijd neer te zetten, weer niet of dat nog gaat lukken.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:04

Dat is fijn Susanne! Misschien vraag ik ze ook nog wel of ik dat ook zo kan doen. Dan hoef ik niet twee keer die kant op.
Vervelend van je kaak, maar gewoon lekker je ding gaan doen dan!

Voor mij wordt het mijn eerste wedstrijd, ik heb er echt zin in.
Hebben jullie nog tips voor me, of zaken waar ik op moet letten? Hoe doe ik het bijvoorbeeld met parkeren en omkleden, en waar laat ik mijn spullen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:28

Vanmiddag de mudmasters 6km gedaan. Ik heb me erg vermaakt! Geen idee hoe lang we er precies over hebben gedaan, maar heb genoten van de hindernissen en het mooie weer. Volgend weekend een 8km wedstrijd in Apeldoorn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:30

tennan schreef:
Dat is fijn Susanne! Misschien vraag ik ze ook nog wel of ik dat ook zo kan doen. Dan hoef ik niet twee keer die kant op.
Vervelend van je kaak, maar gewoon lekker je ding gaan doen dan!

Voor mij wordt het mijn eerste wedstrijd, ik heb er echt zin in.
Hebben jullie nog tips voor me, of zaken waar ik op moet letten? Hoe doe ik het bijvoorbeeld met parkeren en omkleden, en waar laat ik mijn spullen?

Je spullen kun je bijna altijd wel kwijt in een tent ofzo. Soms bewaakt, soms niet. Parkeren moet je gewoon even kijken bij de info over je hardloopwedstrijd. Daar staat het meestal wel bij. Ook waar je je bagage kunt laten trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:25

hwn schreef:
Super, gefeliciteerd !

Mijn loopdoel vandaag was: niet gaan hardlopen, en dat is weer es grandioos mislukt. Om 18u30 stipt stond ik weer op het verzamelpunt van de joggingclub, al had ik me weer moeten reppen (door een weerspannig paard dat liever nog een uurtje op de wei gebleven was :) ).

Door maandag (wedstrijd) en dinsdag te lopen, waren mijn spieren nog onvoldoende hersteld dacht ik, maar het ging beter dan verwacht: we liepen met een groepje rond de 11 km/u, en mijn hartslag bleef mooi laag, en kon nog volop praten (nou ja, dat kan ik altijd hoor :) , ben niet zeker of mijn medelopers dat altijd zo fijn vinden ).

De rest ging voor de 10 km, ik ben wat vroeger afgedraaid. Doordat mijn hartslag zo laag bleef, toch nog wat intervalletjes gedaan, want dacht dat hartslagmeter stuk was. Maar nee, alles in orde, alleen reageert ie soms wat traag. Maar het ging echt lekker, hoe sneller ik liep, hoe beter mijn benen voelden.

Jou conditie klinkt echt heerlijk zeg! Mag je echt blij mee zijn! Ik kan echt niet praten tijdens het hardlopen. Bouw je dat langzaam op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:28

Supervixen schreef:
Vanmiddag de mudmasters 6km gedaan. Ik heb me erg vermaakt! Geen idee hoe lang we er precies over hebben gedaan, maar heb genoten van de hindernissen en het mooie weer. Volgend weekend een 8km wedstrijd in Apeldoorn.

Dat is toch een obstackel run? Ik vind dat zo gaaf! Op youtube zie ik wel eens filmpjes en krijg dan gewoon kippevel. 15 juli is in Drenthe in Erica ook z'n run waar ik misschien aan mee wil doen, alleen wil niet alleen en niemand in mijn omgeving wil mee. Train je daar ook voor? Bijv spieren in de sportschool?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:29

Ik heb voor mijn verjaardag een Polar a360 gekregen! :D Hopelijk morgen een rondje hardlopen om te kijken hoe hij dan mijn hartslag meet :j

@Supervixen, word je daar nu echt zo vuil van, van zo'n mudmasters? :)) En direct de week erop weer een wedstrijd, doe je goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:40

Na een week niet getraind te hebben vanavond lekker 5 km in 36.56 hard gelopen! Enkele seconden sneller dan 28 april. Toen had ik voor het laatst hardgelopen. Afgelopen week wel een stuk gewandeld.

Ben ook wel wat bewuster geworden van de spieren en pezen. 27 en 28 april flink getraind en het weekend erg veel pijn in de spieren. Dus nu ben ik van plan om sowieso om de dag te lopen, of om de 2 dagen. Eventueel wandelen op de rustdagen.

Op naar 21 mei! Mijn doel is om 5 km in 35 minuten te doen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:43

AmoorM schreef:
Supervixen schreef:

Dat is toch een obstackel run? Ik vind dat zo gaaf! Op youtube zie ik wel eens filmpjes en krijg dan gewoon kippevel. 15 juli is in Drenthe in Erica ook z'n run waar ik misschien aan mee wil doen, alleen wil niet alleen en niemand in mijn omgeving wil mee. Train je daar ook voor? Bijv spieren in de sportschool?

Ik heb ook de 6km gedaan. Ongetraind. En dan echt ongetraind, ik sport nooit, wandel wel de hele dag voor het werk. Maar ging prima. Nauwelijks spierpijn, alleen 1 blauwe knie, haha! Alle obstakels gedaan en ook droog over bij de monkey bars.

Vies... viel me erg mee. Lange legging en lange mauwen, op het eind na de slide ben je redelijk schoon, en daarna was er niet veel modder meer.
Kon de laatste mudcrawl half staand doorkomen, dus was prima.
We waren aan T eind van de middag en het was koud, dus wilde op het eind een klein beetje schoon blijven omdat je alleen koud kan douchen daar. Ging prima.
Je kan zo vies worden als je zelf wil.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 23:40

AmoorM schreef:
Na een week niet getraind te hebben vanavond lekker 5 km in 36.56 hard gelopen! Enkele seconden sneller dan 28 april. Toen had ik voor het laatst hardgelopen. Afgelopen week wel een stuk gewandeld.

Ben ook wel wat bewuster geworden van de spieren en pezen. 27 en 28 april flink getraind en het weekend erg veel pijn in de spieren. Dus nu ben ik van plan om sowieso om de dag te lopen, of om de 2 dagen. Eventueel wandelen op de rustdagen.

Op naar 21 mei! Mijn doel is om 5 km in 35 minuten te doen!

Dat lijkt me een haalbaar doel, en met een beetje adrenaline lukt het zeker! :D Om de 2 dagen lopen houd ik ook aan als standaard, zeker na een langere of snellere training, dan ben ik na 1 dag nog niet voldoende hersteld.