Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:42

Ja hier ook iemand die samen met haar vriend bewust kinderloos is! Ik ben 35 en mijn vriend 37 en hebben beide geen behoefte aan kinderen.
Ik zie hier heel veel herkenbare situatie voorbij komen, maar weet je waar ik mij zo aan erger???
Dat je telefoon vol staat met kinderfoto's, in alle whatsapp gesprekken wordt je doodgegooid met kinderfoto's....
Tjezus daar word ik niet goed van :r
Elke foto wis ik van mijn telefoon, kost alleen maar geheugen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:44

Hier geen kinderen en ze komen ook niet.
Geniet erg van de vrijheid.
Soms word ik wel simpel van mensen die t niet snappen of me proberen te overtuigen hoe leuk een kindje is.
Of van die zeik moeders die klagen, over te weinig slaap, zeurende kinderen, weinig tijd... dan denk ik, je HOEFDE ze niet bij elkaar te wippen??

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:47

Ik ben nog n stuk jonger. Maar ik heb ook geen kinderwens (in ieder geval. Momenteel. Geen relatie en geen behoefte)
Punt een.... heb al genoeg aan mijzelf. Nogeen kopie erbij... nee gewoon nee.
Punt twee. Eerste jaar vreten janken en poepen.
Dan ook nog tijd en geld in opvoeding en toekomst stoppen.
Punt drie. In de maatschappij waarin wij leven wil ik het mijn kinderen niet ééns aan doen. Al die klotenregels. Noem maar op. Nee.
Punt vier. Ik ben en leef egoistisch. Eerlijk dat is zo. Ik doe wat ik leuk vind. Geen verplichtingen naast mn werk.
Daarnaast zou ik geld opzij moeten zetten voor investering van opleiding enz enz.
En het leven vind ik nu al duur genoeg.
Vijf.
Liefde is net n boek. Voor je het weet is hetuit. Nee. De kans bestaat altijd dat je partner er vandoor fladdert en dan zit je er mee. Sta je er alleen voor.

Ik neem wel n hond. Kat. Kanarie of vis.
Kost n stuk minder. Hoef je niet mee te nemen op boodschap en geen kans op gejengel omdat je paashazen hebben gezien.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:52

Hoe staan jullie dan tegenover een partner met kinderen uit een vorige relatie? Ik heb lang gedacht dat dat nog net kon. Aangezien die vaak maar een keer per twee weken bij papa zijn, en ik vaak werk in het weekend. Maar sinds een jaar of twee ben ik ook daar vanaf. Helaas maakt dat de spoeling wel wat dun op de dating markt. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:53

Oh nee een vent met kinderen zou ik nooit aan beginnen.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:56

Ik wil ook geen kinderen, m'n vriend ook niet we zijn beide 30. Word vaak geroepen wacht maar als je wat ouder bent en sommige begrijpen niet waarom niet. Denk toch echt niet dat ik er ooit nog anders over ga denken. Ik heb niks met kinderen, ook nooit echt gehad . Geef mij maar net als vele hier een puppy of kitten. Daar gaan mijn eierstokken dan wel weer van rammelen :+

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:58

Mando schreef:
Heb ik ook altijd gezegd hoor.
Mocht ik zwanger worden dan wordt het onmiddellijk weg gehaald.

Ik leerde mijn vriend kennen 21 jaar geleden en na 2 weken zei ik tegen hem... voor we verder gaan wel ik wel aangeven dat ik nu niet in de toekomst niet en nooit niet geen kinderen wil dus je kan kiezen
Of we gaan door of we stoppen
Hij zei.. komt mooi uit... ik ook niet.

We zijn nog steeds samen

Ooit een kinderfeestjes bij de buren.
Gillende krijsende kinderen en na 1 uur zei ik
Leuk ik ga naar huis
We kwamen in die rust keken elkaar aan en zeiden... heerlijk rust.

Zo denk ik er nog steeds over

Ik vind ze van andere leuk hoor
Heb een vals kind
Ben valse Beppe van 2 Kids
Geweldig... zie ze een paar keer per jaar geniet daarvan en stap met een grote glimlach in de auto naar mijn rust en mijn 3 kattenkids

Ik zei het ooit tegen mijn ouders
Die respecteren mijn beslissing
Ik ben enig kind en als ik ze dan met de buur kinderen bezig zie denk ik wel eens... tja dat heb ik ze onthouden maar we hebben daar vrede mee.

Valse Beppe Esmee??? :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:05

Jennyj01 schreef:
Hoe staan jullie dan tegenover een partner met kinderen uit een vorige relatie? Ik heb lang gedacht dat dat nog net kon. Aangezien die vaak maar een keer per twee weken bij papa zijn, en ik vaak werk in het weekend. Maar sinds een jaar of twee ben ik ook daar vanaf. Helaas maakt dat de spoeling wel wat dun op de dating markt. :+

Als ze minstens 5-6-7 jaar zijn
Max 2 dagen per week bij papa
Goed opgevoed
Geen terror-ex
Lieve rustige kinderen die normaal doen tegen mijn dieren

Dan , misschien :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:08

Alleen die kinderen uit de finale van master chef mogen bij mij. Graag zelfs :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:09

Lastig... de realiteit is op een gegeven moment toch dat als je na een bepaalde leeftijd op de dating markt zit, de kans groot is dat je iemand treft met een bepaalde rugzak. In die rugzak kunnen ook kinderen zitten :j Alleen hoe die rugzak er precies uit ziet en hoe zich dat verhoudt ten opzichte van de slagingskans van de relatie is iedere keer weer anders.
In mijn geval zou het een duidelijk 'nee' zijn als er sprake is van co-ouderschap, of als de relatie met de moeder problematisch is.... In andere gevallen weet ik het niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:10

Als kok dan zeker?? :')

Jennyj01 schreef:
Alleen die kinderen uit de finale van master chef mogen bij mij. Graag zelfs :D

Betreft een partner met kinderen. Ik zou er niet aan moeten denken, maar als je verliefd bent (en dan weet je vaak nog niet van kinderen af), zeg dan maar eens tegen je gevoel ik ga niet met je verder want....

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:14

Het is woensdagmiddag dat betekent dat de kinderen thuis zijn. De buurkinderen hoor ik schreeuwen en ik irriteer mij nu al. -O-

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:16

IwanLuver schreef:
Ja hier ook iemand die samen met haar vriend bewust kinderloos is! Ik ben 35 en mijn vriend 37 en hebben beide geen behoefte aan kinderen.
Ik zie hier heel veel herkenbare situatie voorbij komen, maar weet je waar ik mij zo aan erger???
Dat je telefoon vol staat met kinderfoto's, in alle whatsapp gesprekken wordt je doodgegooid met kinderfoto's....

Haha hier heb ik serieus regelmatig woorden over met mijn vriend.
Ik zit in een familie whatsapp groep en 95% van de berichten en foto's gaan alleen maar over zijn 2 kleine nichtjes.. kijk Nora slaapt, kijkt Lotte kwijlt etc etc. Ik wou voor iedere Nora/Lotte bericht/foto/filmpje er 1 terug sturen van mijn katten.. kijk Juno slaapt, kijk Jiro zit, kijk Dikkie Dik eet. Maar dat mocht niet..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:19

Sorro schreef:
IwanLuver schreef:

Ik zit in een familie whatsapp groep en 95% van de berichten en foto's gaan alleen maar over zijn 2 kleine nichtjes.. kijk Nora slaapt, kijkt Lotte kwijlt etc etc. Ik wou voor iedere Nora/Lotte bericht/foto/filmpje er 1 terug sturen van mijn katten.. kijk Juno slaapt, kijk Jiro zit, kijk Dikkie Dik eet. Maar dat mocht niet..

Ook al zo herkenbaar. Sinds de ouders van mijn man ook in de groep zitten is het helemaal dramatisch geworden. Ik heb al voorgesteld om een speciale app-groep over de kids te starten voor opa en oma, maar dat mocht ik niet in de groep gooien van manlief :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:24

Daar zijn mijn ouders gelukkig makkelijk in, die laten foto's van onze hondjes zien als hun 'kleinkinderen'..... :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:39

Sorro schreef:
IwanLuver schreef:

:') :') :') :')
Herkenbaar, in die groepsapp altijd alleeeeen maar kinderfoto's... van het konijntje, van het hondje, van de eerste tand uit de mond, van het zwemdiploma........

:Z :roll:
Kentaro schreef:
Daar zijn mijn ouders gelukkig makkelijk in, die laten foto's van onze hondjes zien als hun 'kleinkinderen'..... :')

Doet mijn moeder ook, die noemt mijn hond haar kleinzoon en ons paard (hebben we nog niet zo lang) is sinds kort kleinzoon nummer 2 :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:50

sunshine schreef:
srsW schreef:
Ik ben ook bewust kinderloos en nu 33 jaar.
Haat ze niet (vind dat zo'n zwaar woord) maar heb wel een hekel aan kinderen, uitzonderingen daar gelaten.
Sinds 1 jaar weer vrijgezel. De reacties van de meeste mensen was toen gelijk....maar.... wil je geen kinderen dan? Dan wordt het allemaal wel een beetje krapjes als je het nu nog hebt uitgemaakt met je vriend :(
Gelukkig hebben veel goede vriendinnen van mij geen kinderen en willen die ook niet. daarbij de mensen om me heen die ze wel hebben daar zegt zo'n 90% toch van dat als ze dit hadden geweten dat ze er nooit aan begonnen waren.
Hbe zelfs een keer een discussie gehad met een vroegere collega die vond dat het mijn plicht als vrouw was om kinderen te baren. Heb toen geantwoord dat een kind van mij niet zou bijdragen aan een gezondere populatie van mensen.
Merk zelf op het werk dat ik ook wel redelijk wat nadelen heb van het niet hebben van kinderen (de enige op mijn afdeling van 3 personen). Ik moet altijd mijn vakanties aanpassen op hun. Hun gaan "voor" want anders is er niemand voor de kinderen thuis. Ook met overwerken ben ik altijd de zak. want hun moeten de kinderen ophalen en hebben geen oppas. :\

een collega trekt het nog verder... haar vrije woensdag is geen vrij. Dan moet ze het hele huishouden doen en heeft ze twee kinderen thuis.... ja, en?? ik moet soms 70uur in de week werken, doordat jij niet kunt, en omdat ik geen kinderen heb betekend het niet automatisch dat de huishoud-elfjes m'n huis komen poetsen.

Maar hey, jij bent niet 24 uur per dag aan het werk he, dat hebben zij dus wel met hun kinderen.

:')
Ja echt, deze opmerking heb ik naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
Tof trouwens dat het topic weer open is *\o/*

Oooooh, en dan die huilverhalen in de Libelle. "Mensen zeggen dat ik geen werk heb omdat ik huismoeder ben, boehoeee, maar mijn baan is 24/7 hoor!" Uhuh, want je kinderen gaan niet naar school en zo? Of wat met gezinnen waarin beide ouders gewoon werken? :=[/quote]

Er is een tijd voordat kinderen naar school gaan ;)

Ik werk 3 dagen en heb thuis dus een kleine rondlopen (nou ja kruipen), die op deze 3 dagen naar een gastouder gaat. Ik kan je vertellen dat ik de dagen dat ik aan het werk ben soms minder vermoeiend vind dan de dagen dat ik thuis ben. Inmiddels heb ik dus ook wel een respect ontwikkeld voor moeders die thuisblijven met meerdere kinderen. Totdat ze naar school gaan is dat namelijk echt wel pittig om alles te combineren. Ik vind het heel prettig dat ik 3 dagen kan werken en dat voelt ook als een beetje me-time. En de andere dagen kan ik lekker genieten van de kleine, maar dat zijn soms best intensieve dagen. Dat is niet erg, maar ik hoop dat dit je een beetje inzicht biedt in mensen die dat soort dingen roepen.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 05-04-17 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:50

Jennyj01 schreef:

NOOOOIT.
Niet eens om de kinderen. Maar zo'n man zit voor altijd en eeuwig vast aan z'n (h)ex, vanwege die kinderen.
Nee, echt, never.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:55

Ik ben pas 19, maar ik kan niet overweg met kinderen, ik vind ze vervelend en heb ze het liefst zo ver mogelijk weg. Mijn neefje weet ook echt dat hij op familiefeesten liefst niet te lang opgescheept moet zitten met mij :+

Verder is mijn moeder ervan overtuigd dat ze veulentjes gaat krijgen ipv kleinkinderen :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:56

miccamaaike schreef:
Er is een tijd voordat kinderen naar school gaan ;)

Ik werk 3 dagen en heb thuis dus een kleine rondlopen (nou ja kruipen), die op deze 3 dagen naar een gastouder gaat. Ik kan je vertellen dat ik de dagen dat ik aan het werk ben soms minder vermoeiend vind dan de dagen dat ik thuis ben. Inmiddels heb ik dus ook wel een respect ontwikkeld voor moeders die thuisblijven met meerdere kinderen. Totdat ze naar school gaan is dat namelijk echt wel pittig om alles te combineren. Ik vind het heel prettig dat ik 3 dagen kan werken en dat voelt ook als een beetje me-time. En de andere dagen kan ik lekker genieten van de kleine, maar dat zijn soms best intensieve dagen. Dat is niet erg, maar ik hoop dat dit je een beetje inzicht biedt in mensen die dat soort dingen roepen.

Ik benijd thuismoeders ook niet, ik denk dat ik daar best ongelukkig van zou worden. De afleiding die een baan geven kan lijkt me dan ook zeker belangrijk.

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:57

Ik ben 38 jaar en heb ook nooit een kinderwens gehad.
Gouden tip om het niet over kinderen te moeten hebben?: Homoseksuele vrienden zoeken _/-\o_ (die dan niet willen adopteren uiteraard natuurlijk) ;)
Ik heb er een paar van en het bevalt enorm goed! :j

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:58

Ik weet het niet met een man met kinderen. Nu ben ik sowieso nog vrij jong vind ik zelf. Dus als er nu een man met kinderen aanklopt ren ik zo hard mogelijk weg :+

Maar later... stel dat het over gaat tussen mij en mijn vriend. (Ook zo een vooroordeel trouwens, je bent nog jong, dus dat gaat toch nog wel kapot...) Dan denk ik dat de groep die geen kinderen hebben een heel heel heel stuk kleiner zal zijn dan de groep met kinderen. Met het eisenlijstje wat ik al heb tov een man, weet ik niet of ik dan nog ooit aan een man zal komen als ik deze groep uitsluit :Y)
Ligt verder inderdaad ook aan de ex en het type kinderen wat rond rent + leeftijd. Wat moet je met een man die na 2 jaar zijn gezin in de steek laat denk ik dan....

Als ik mensen om mij heen hoor met kinderen denk ik oprecht ook wel dat full-time moeder zijn (en een baan) niet niks is. Als ik dan hoor dat na een volledige werkdag, snel naar huis, snel koken, kinderen eten geven, kind 1 moet naar hockey 2 naar voetbal etc, dan nog na afloop ophalen, naar bed brengen. En dan pas tijd voor jezelf, holymoly, ik moet er niet aan denken :x

Die kinder foto's lijken me ook heel irritant over de app. Kunnen jullie stiekem niet de telefoon van je vriend pakken en dan onder zijn nummer alle foto's van de dieren sturen? Dan heb jij het niet gedaan O:) muahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:01

Hier 21 en er nog niet volledig van overtuigd dat ik echt geen kinderwens heb, maar vond dit toch wel leuk om te lezen. Ik heb kortgeleden een super lief achternichtje gekregen en ik ben helemaal dol op en met haar, maar ik heb zelf écht geen actieve kinderwens. Wil nog zo veel doen in mijn leven waar ik nu geen geld voor heb omdat ik studeer, zie het echt niet zitten om gelijk nadat ik klaar ben te beginnen aan huisje boompje kindje zodat ik daar al m'n geld in kan storten. Jammer dat het feit dat ik graag knuffel met mijn babbienichtje gelijk gepaard gaat met opmerkingen over rammelende eierstokken en hoe snel ik wel niet een man moet vinden. Uhh... Donder op? Ten eerste ben ik 21 en ten tweede heb ik al meerdere malen aangegeven dat ik helemaal niet weet of ik wel kinderen wil.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:03

Hier ook geen kinderen ik ben 29 vriend 34. Oef voel me oud hahaha

Me schoonzusje verwacht in juli een kind. Ik vind r leuk om tante te worden

Maar voor de rest nee.

Vriend heeft er ook geen behoefte aan.

Ik weet wel dat mijn pa het stiekum jammer zou vinden dat ik geen kind wilt nemen. Maar hij acepteerd het en repecteerd het ook.

Hoe ik over paar jaar denkt, geen idee zie ik dan wel,
Laatst bijgewerkt door plutolover op 05-04-17 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:04

KellyR schreef:
Ik weet het niet met een man met kinderen. Nu ben ik sowieso nog vrij jong vind ik zelf. Dus als er nu een man met kinderen aanklopt ren ik zo hard mogelijk weg :+

Maar later... stel dat het over gaat tussen mij en mijn vriend. (Ook zo een vooroordeel trouwens, je bent nog jong, dus dat gaat toch nog wel kapot...) Dan denk ik dat de groep die geen kinderen hebben een heel heel heel stuk kleiner zal zijn dan de groep met kinderen. Met het eisenlijstje wat ik al heb tov een man, weet ik niet of ik dan nog ooit aan een man zal komen als ik deze groep uitsluit :Y)
Ligt verder inderdaad ook aan de ex en het type kinderen wat rond rent + leeftijd. Wat moet je met een man die na 2 jaar zijn gezin in de steek laat denk ik dan....

Als ik mensen om mij heen hoor met kinderen denk ik oprecht ook wel dat full-time moeder zijn (en een baan) niet niks is. Als ik dan hoor dat na een volledige werkdag, snel naar huis, snel koken, kinderen eten geven, kind 1 moet naar hockey 2 naar voetbal etc, dan nog na afloop ophalen, naar bed brengen. En dan pas tijd voor jezelf, holymoly, ik moet er niet aan denken :x

Die kinder foto's lijken me ook heel irritant over de app. Kunnen jullie stiekem niet de telefoon van je vriend pakken en dan onder zijn nummer alle foto's van de dieren sturen? Dan heb jij het niet gedaan O:) muahah

Dat is nu ook de clou, dat heb je een paar jaar niet zoveel meer.