Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:En daar gaan we weer...
Ik ga geeneens meer in discussie. Kijk maar even het lubachfilmpje over vaccineren. Geldt ook gewoon voor die HPV prik. Het is gewoon klinklare onzin, die bullshit over dat ie gevaarlijk zou zijn. En ja, dat heb ik van een hele betrouwbare bron; zus is arts en is met twee onderscheidingen afgestudeerd op het gedoe rond vaccinaties.
[ Video ]
Overigens heb ik de HPV vaccinatie ook gewoon gehad. Nergens last van.
pmarena schreef:Artsen zullen toch altijd geneigd zijn om te denken dat het niet aan vaccinaties kan liggen, die zitten veels te diep in het geloof dat het allemaal echt wel veilig zal zijn.... Totdat ze echt teveel bewijs zien van "toeval" en niet meer geloven dat het toeval is. Er komen steeds meer artsen / verzorgenden / onderzoekers die niet meer achter het huidige vaccinatie-beleid (in de hele breedte) staan.
Wat dat betreft is het wel "goed" dat er met Mexicaanse griep en HPV nu wat meer mensen de ogen geopend worden dat 1 en ander absoluut niet 100% veilig is en komt er wat meer begrip voor mensen die niet meteen in de rij springen voor prikken.
Maar dat moet dan weer ten koste gaan van duizenden meisjes die met mooie beloftes naar die prik toe gelokt zijn.... ik vind het vooral heel erg dat her en der al veel verhalen zijn van meiden die "toevallig" helemaal ellendig worden na die prikken en dat men het gewoon negeert, afdoet als toeval of aanstelleritus en tegen meiden hier zegt dat ze die prikken echt wel moeten halen hoor voor hun eigen bestwil
Schandalig vind ik dat eerlijk gezegd
pmarena schreef:Artsen zullen toch altijd geneigd zijn om te denken dat het niet aan vaccinaties kan liggen, die zitten veels te diep in het geloof dat het allemaal echt wel veilig zal zijn.... Totdat ze echt teveel bewijs zien van "toeval" en niet meer geloven dat het toeval is. Er komen steeds meer artsen / verzorgenden / onderzoekers die niet meer achter het huidige vaccinatie-beleid (in de hele breedte) staan.
Wat dat betreft is het wel "goed" dat er met Mexicaanse griep en HPV nu wat meer mensen de ogen geopend worden dat 1 en ander absoluut niet 100% veilig is en komt er wat meer begrip voor mensen die niet meteen in de rij springen voor prikken.
Maar dat moet dan weer ten koste gaan van duizenden meisjes die met mooie beloftes naar die prik toe gelokt zijn.... ik vind het vooral heel erg dat her en der al veel verhalen zijn van meiden die "toevallig" helemaal ellendig worden na die prikken en dat men het gewoon negeert, afdoet als toeval of aanstelleritus en tegen meiden hier zegt dat ze die prikken echt wel moeten halen hoor voor hun eigen bestwil
Schandalig vind ik dat eerlijk gezegd
superlotje schreef:Het grootste nadeel van de HPV-vaccinatie momenteel is dat het alleen bij meisjes wordt toegediend. Daardoor kan er namelijk geen groepsimmuniteit ontstaan, wat bij andere ziektes waartegen gevaccineerd wordt wel het geval is. Zo worden ook meisjes tegen de bof gevaccineerd, terwijl het grootste gevaar hiervan onvruchtbaarheid bij mannen is.
Ook de huidige mode om alles wat voorheen als vooruitgang gezien werd nu hevig te wantrouwen is een probleem. Baarmoederhalskanker is een serieus probleem, wat met de huidige screening niet altijd te voorkomen is. Kijk het verhaal van Eveline maar terug in het vorige seizoen van Over Mijn Lijk. Harde waarheid.
De hulpstoffen van het vaccin zijn niet nieuw en veelvuldig getest en toegepast. Nederland is niet het eerste land waar tegen HPV gevaccineerd wordt waardoor de ervaringen uit het buitenland meegenomen zijn. En die ervaringen zijn veelbelovend, zoals de resultaten die in dit artikel beschreven worden: http://www.cbsnews.com/news/hpv-vaccine-works-even-better-than-expected-study-finds/
Het is een goede ontwikkeling dat er gesproken wordt over vaccineren, maar eeuwig zonde dat er in die discussies gestrooid wordt met verhalen-van-horen-zeggen die als feiten gepresenteerd worden.
Goed dat je nadenkt over wel of niet vaccineren TS. Ik, als verpleegkundige die zich zoveel mogelijk op wetenschappelijk onderzoek baseert, wil je adviseren om het vaccin wel te nemen. De bewezen voordelen zijn namelijk veel en veel groter dan de bewezen nadelen. Succes met het maken van je keuze!
StonedRomy schreef:Wat heeft je uiteindelijke beslissing doen maken?