Hpv vaccinatie ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:41

Ik ben best pro-vaccineren maar ik loop het risico niet. Mexicaanse griep heb ik toen ook niet laten enten en achteraf ben ik daar ook blij om.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 23:32

Suzanne F. schreef:
Ik ben best pro-vaccineren maar ik loop het risico niet. Mexicaanse griep heb ik toen ook niet laten enten en achteraf ben ik daar ook blij om.

Daarbij had ik geen keuze en heb hem gewoon gehad. Nergens last van gehad volgens ouders ( ik was 4 ofzo :') )

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:40

Ik heb hem toentertijd niet gehaald. Dat was vreemd, vond een groot aantal klasgenoten, maar ik sta nog altijd achter die keuze: er is gewoonweg geen duidelijkheid over wat de gevolgen op lange termijn (kunnen) zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:04

Suzanne F. schreef:

Precies dit ja

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:56

Resistance schreef:
En daar gaan we weer...

Ik ga geeneens meer in discussie. Kijk maar even het lubachfilmpje over vaccineren. Geldt ook gewoon voor die HPV prik. Het is gewoon klinklare onzin, die bullshit over dat ie gevaarlijk zou zijn. En ja, dat heb ik van een hele betrouwbare bron; zus is arts en is met twee onderscheidingen afgestudeerd op het gedoe rond vaccinaties.

[ Video ]

Overigens heb ik de HPV vaccinatie ook gewoon gehad. Nergens last van.

En bedankt, dat doet eventjes zeer als je leugenaar genoemd word, en dat alles wat al die duizenden meisjes zeggen bullshit is.. Maarja zo aardig zijn de mensen tegenwoordig of niet soms? :+

Mij lijkt het bijna onmogelijk om van topfit naar doodziek te gaan zonder enige aanleiding, en uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. En waarom is het dan dat sommige direct na die vaccinatie die klachten krijgen? Is dat dan gewoon toeval met al die duizenden meisjes? En het is ook weer niet zo dat we hier voor gekozen hebben, Geloof me maar ik denk dat menig mens niet meer zou weten wat ze zouden moeten doen, zouden ze in mijn schoenen staan. Er zijn een paar artsen geweest die zwaar verbaasd waren over hoe ik ermee omging. Maar dat is genoeg over mij, het kan gewoon geen toeval wezen dat al die meisjes zomaar ziek worden na een vaccinatie. En dat je zus arts is met twee onderscheidingen etc, kan me dan niet zoveel uitmaken dan kan ik net zo goed zeggen dat de vriendin van mijn broer haar oom is dit en dat.

pmarena

Re: Hpv vaccinatie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:25

Artsen zullen toch altijd geneigd zijn om te denken dat het niet aan vaccinaties kan liggen, die zitten veels te diep in het geloof dat het allemaal echt wel veilig zal zijn.... Totdat ze echt teveel bewijs zien van "toeval" en niet meer geloven dat het toeval is. Er komen steeds meer artsen / verzorgenden / onderzoekers die niet meer achter het huidige vaccinatie-beleid (in de hele breedte) staan.

Wat dat betreft is het wel "goed" dat er met Mexicaanse griep en HPV nu wat meer mensen de ogen geopend worden dat 1 en ander absoluut niet 100% veilig is en komt er wat meer begrip voor mensen die niet meteen in de rij springen voor prikken.

Maar dat moet dan weer ten koste gaan van duizenden meisjes die met mooie beloftes naar die prik toe gelokt zijn.... ik vind het vooral heel erg dat her en der al veel verhalen zijn van meiden die "toevallig" helemaal ellendig worden na die prikken en dat men het gewoon negeert, afdoet als toeval of aanstelleritus en tegen meiden hier zegt dat ze die prikken echt wel moeten halen hoor voor hun eigen bestwil :j

Schandalig vind ik dat eerlijk gezegd :o

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:45

pmarena schreef:
Artsen zullen toch altijd geneigd zijn om te denken dat het niet aan vaccinaties kan liggen, die zitten veels te diep in het geloof dat het allemaal echt wel veilig zal zijn.... Totdat ze echt teveel bewijs zien van "toeval" en niet meer geloven dat het toeval is. Er komen steeds meer artsen / verzorgenden / onderzoekers die niet meer achter het huidige vaccinatie-beleid (in de hele breedte) staan.

Wat dat betreft is het wel "goed" dat er met Mexicaanse griep en HPV nu wat meer mensen de ogen geopend worden dat 1 en ander absoluut niet 100% veilig is en komt er wat meer begrip voor mensen die niet meteen in de rij springen voor prikken.

Maar dat moet dan weer ten koste gaan van duizenden meisjes die met mooie beloftes naar die prik toe gelokt zijn.... ik vind het vooral heel erg dat her en der al veel verhalen zijn van meiden die "toevallig" helemaal ellendig worden na die prikken en dat men het gewoon negeert, afdoet als toeval of aanstelleritus en tegen meiden hier zegt dat ze die prikken echt wel moeten halen hoor voor hun eigen bestwil :j

Ik heb eigenlijk niets anders te zeggen dan volledig eens. Damn, soms zou ik willen dat ik mijn gedachten zo mooi op kon schrijven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:48

pmarena schreef:

_/-\o_
Zo ervaar ik het ook, heel mooi gezegd!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:03

_/-\o_ pmarena

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:19

superlotje schreef:
Het grootste nadeel van de HPV-vaccinatie momenteel is dat het alleen bij meisjes wordt toegediend. Daardoor kan er namelijk geen groepsimmuniteit ontstaan, wat bij andere ziektes waartegen gevaccineerd wordt wel het geval is. Zo worden ook meisjes tegen de bof gevaccineerd, terwijl het grootste gevaar hiervan onvruchtbaarheid bij mannen is.

Ook de huidige mode om alles wat voorheen als vooruitgang gezien werd nu hevig te wantrouwen is een probleem. Baarmoederhalskanker is een serieus probleem, wat met de huidige screening niet altijd te voorkomen is. Kijk het verhaal van Eveline maar terug in het vorige seizoen van Over Mijn Lijk. Harde waarheid.

De hulpstoffen van het vaccin zijn niet nieuw en veelvuldig getest en toegepast. Nederland is niet het eerste land waar tegen HPV gevaccineerd wordt waardoor de ervaringen uit het buitenland meegenomen zijn. En die ervaringen zijn veelbelovend, zoals de resultaten die in dit artikel beschreven worden: http://www.cbsnews.com/news/hpv-vaccine-works-even-better-than-expected-study-finds/

Het is een goede ontwikkeling dat er gesproken wordt over vaccineren, maar eeuwig zonde dat er in die discussies gestrooid wordt met verhalen-van-horen-zeggen die als feiten gepresenteerd worden.

Goed dat je nadenkt over wel of niet vaccineren TS. Ik, als verpleegkundige die zich zoveel mogelijk op wetenschappelijk onderzoek baseert, wil je adviseren om het vaccin wel te nemen. De bewezen voordelen zijn namelijk veel en veel groter dan de bewezen nadelen. Succes met het maken van je keuze!

Hier kan ik helemaal in meegaan.

Goed dat men kritisch is mazr er is ook iets als "massahysterie". En denk dat dat hier ook een beetje het geval is.
Daarmee beweer ik niet dat die mensen niet ziek zijn, maar men meer in de paniek laat ons zeggen de oorzaak heel snel bij het vaccin legt terwijl er zoveel andere oorzaken mogelijk zijn. Maar men is zo wantrouwig in de dokter dat wat hij ook zegt, het toch niet geloofd wordt. En men is zo zeker dat het vaccin de oorzaak is, dat men nizt open staat voor nog maar een suggestie dat het iets anders is.

Er zullen mensen zijn die bijwerkingen hebben, net zoals er mensen zijn die van dafalgan of antibiotica bijwerkingen krijgen maar denk wel dat er in de groep van slachtoffers er een deel zijn waarvan de oorzaak iets anders kan zijn dan het vaccin.

Ik zal nooit niet zeggen dat iemand dit vaccin moet halen. Als ik een dochter zou hebben, zou ik ze dit vaccin ook niet geven, omdat het toch niet totaal beschermd.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 18:24

Ik heb de Beslissing genomen het wel te doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:18

Poeh, dat je dat durft.... ik duim heel oprecht dat je er goed doorheen rolt :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:19

Wat heeft je uiteindelijke beslissing doen maken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:20

pmarena schreef:

Je kunt het ook overdrijven he.

Er zijn miljoenen prikken gegeven en het overgrote deel heeft hooguit een pijnlijk arm of een graadje verhoging.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:21

Nou, daarom gun ik haar dat dus ook :j Niet meer lezen dan er staat aub ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:23

pmarena schreef:

Overdrijven is ook een kunst... je kan ook niets zeggen en TS niet weer doen twijfelen over haar keuze met zo'n reactie...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:29

Niet reageren vind ik ook lüllig, dus tja ik vind het oprecht "dapper" van TS gezien ik er zelf nevernooit voor zou kiezen :j Maar dat weet ze toch al, dat heel veel mensen in het topic het absoluut niet zouden doen dus daar hoeft ze niet van te schrikken toch :)

Je kan het zurig lezen maar de bedoeling is juist om haar al het beste te wensen want tja de kans bestaat dat ze straks in dezelfde situatie zit als sommige meiden hier in het topic...en dat gun ik haar uiteraard niet dus wens ik haar al het beste. In dat laatste stukje zit het zwaartepunt van mijn reactie, niet in het eerste :)*

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:43

Wat is het nut van het eerste deel dan 8)7 ?

Ts: elke beslissing die je doordacht maakt, is een goede.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:53

Dat lijkt me een prima beslissing TS. Kom je nog terug om te vertellen hoe je het hebt ervaren?

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:09

superlotje schreef:
Dat lijkt me een prima beslissing TS. Kom je nog terug om te vertellen hoe je het hebt ervaren?

Ja zal ik doen +:)+

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:11

StonedRomy schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Voor mij zouden de 'voordelen' niet opwegen tegen de nadelen en mogelijke bijwerkingen.

Verder snap ik ook wel wat Pmarena zegt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:15

Ik heb deze prik ook gehad. Mijn moeder heeft in het ziekenhuis gewerkt en daar was een vrouw met jonge kindjes overleden aan baarmoederhalskanker. Dus als moeder heeft zij voor mij besloten (ik was 12/13) Nergens last van gehad, de eerste twee prikken voelde ik niks van. Alleen de laatste deed wat zeer en gaf me wat spierpijn (zoals veel prikken hebben).

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:16

StonedRomy schreef:

Vertrouwen op mensen binnen mijn kennissen en hun kennissen, waaronder er alleen goede ervaringen zonder bijwerkingen te zien zijn.
Ik heb een (lijkt mij omdat ik nu 4 jaar niet ziek geweest ben) een goed immuunsysteem en schat daarom de kans op ziekte door medicijn lager in. Ook heb ik nooit bijwerkingen gehad voor medicijnen alleen twee dagen spierpijn.
voorral naar mijn eigen situatie gekeken dus. Ik heb besloten te vertrouwen op het boekje dat bij de uitnodiging zat en als ik bijwerkingen krijg zal ik zo denken, 'dan ben ik een van de voorbeelden van slechte gevolgen en hoe meer mensen met bijwerkingen, hoe meer twijfel over dit medicijn in de wetenschap en dus beter onderzoek.'
Laatst bijgewerkt door Anna04 op 27-03-17 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:19

+:)+ goed gekozen TS, wijs besluit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:23

Wijs besluit TS! Je hebt goed over je keuze nagedacht zo te lezen :)