Justme_Lisaa schreef:snuffie123 schreef:Ik heb niet alles doorgelezen.
Maar ik vind dat het er heel erg aan ligt wat voor chronische ziekte iemand heeft. Ik vind het heel erg voor de mensen die echt veel last ondervinden van hun chronische ziekte en die hebben dan ook alle recht om gewoon thuis te blijven en niet te hoeven werken etc.
Maar ik denk dat er ook veel mensen zijn die een chronische aandoening hebben die nou niet zo ernstig is dat ze niet meer kunnen werken o.i.d. maar toch zeggen dat ze dit niet kunnen. En daar kan ik niet zo goed tegen. Je kan best een beetje hard voor jezelf zijn en toch nog een paar dagen in de week werken of naar school bijvoorbeeld. Ik ken ook echt mensen die al thuisblijven als ze chronisch verkouden zijn ofzo.
Ik vind dat de mensen die er niet tegen kunnen dat iemand in een groepsgesprek zegt dat hij last heeft van zijn griep terwijl diegene met een chronische ziekte kampt, wel erg snel op hun teentjes zijn getrapt. Waarom zou zo iemand dat niet mogen zeggen? Omdat jouw ziekte erger zou zijn?
Maar je hebt een chronische ziekte, zoals suikerziekte of epilepsie, die vallen bij jou dan onder een paar dagen werken of school? En je hebt een chronische ziekte waarbij mensen zoals met reuma, CVS o.i.d. in het rijtje wel heel graag willen werken, maar het gewoon niet kunnen.
Dat weet ik dus niet, dat ligt er maar net aan hoeveel last diegene ervan heeft/hoe ernstig het is.
Citaat:Chronische ziek zijn is 1, maar om in een bepaalde situatie ook vervolgens nog hard voor jezelf te zijn is een tweede. Iemand die inderdaad chronische verkouden of oliebol is, die kan makkelijk werken, neusspray of iets anders erin en klaar. Ik wou dat ik iets harder kon zijn voor mezelf. Dat kan ik wel, maar dan ben ik de twee dagen daarna knock-out. Vind het persoonlijk ook wel heel kort door de bocht om te zeggen dat ze dan maar iets harder voor zichzelf moeten zijn, of te wel, de welbekende schop onder hun kont krijgen. Mensen willen meestal wel, ongeacht of je het ziet of ziet.
Dan zijn we het hier toch gewoon over eens?
Citaat:Maar fijn dat je vind dat ik dan snel op mijn tenen bent getrapt. Wellicht had je dan wel het hele topic moeten lezen, want daar was eerder al geschreven dat de desbetreffende persoon vond dat mensen die ziek door een griepje waren, ook wel eens iets extra's mochten krijgen. Waarom alleen de mensen die chronisch of ernstig ziek (zoals opkikker of een andere geweldige organisatie) iets regelden voor die mensen.
Dat vind ik niet. En ik zag vaker voorbij komen dat iemand vond dat het "verkeerd" was dat er mensen klaagden over hun griepje waar een chronisch zieke persoon bij stond of via de app. Ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Wat je beschrijft heb ik wel gelezen, maar dat neemt de vorige uitspraak natuurlijk niet weg. Het is heel nobel dat ze vind dat ook die mensen extraatjes mogen, maar tegelijkertijd vind ze het wel vervelend dat die mensen in haar bijzijn klagen over hun griep. Tenminste, dat is zoals ik het begrijp.
Citaat:Het is helemaal niet zo dat een chronische ziekte zoveel erger is dan een griep, want die kan ook behoorlijk binnenkomen bij mensen. Maar ik ben van mening dat de essentie is dat een griep wellicht binnen twee a drie weken weer voorbij is en dan kan het gewone leven weer opgepakt worden. Als ik naar mezelf kijk, kan ik het gewone leven niet meer oppakken, omdat dat niet mogelijk is. Dit van mij gaat niet meer over, mijn griep is blijvend en zal bijdragen in mijn komende 40 jaar van mijn beroep.
Wederom ben ik het hier ook gewoon mee eens.
Citaat:En nee, ik maak het niet persoonlijk of ik voel me niet aangevallen. Ik vind je opmerking over dat iemand soms gemakkelijk wat kan doen en dat mijn eventuele ziekte erger is, belachelijk kort door de bocht.
En ik denk dat je mij gewoon helemaal verkeerd begrijpt of niet (goed) mijn berichten hebt doorgelezen. Want dit zag ik dus juist helemaal niet.