Afvallen voor daten of relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:19

Jildau schreef:
Wauw wat een discussie.

Dus aan de ene kant moet je je best doen om er goed uit te zien voor je partner maar als je dan een goede BH kiest, een makeupje op doet en je haar verft ben je bezig met bedrog.

Dus eigenlijk moet ik rechtstreeks uit bed de deur uit maar er dan wel top uit zien. Tsja die combi werkt bij mij niet. :')

Niet? Ook gek. Ik ben met makeup op de baarmoeder uitgekropen. :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:22

Resistance schreef:
Ik heb nog nooit iemand borsten horen vergelijken met het achterwerk van een baviaan.

In 1967 schreef de bioloog Desmond Morris een boek over de zoologie van de mens. Vervolgens is het heel rap hoofdstroom zoologie geworden.

Epileren of make up IS heel anders dan bh vullen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 19-01-17 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:22

Je partner ziet je als het goed is ook naakt en zonder dikke laag makeup dus het is toch geen bedrog als je kleding en makeup kiest waardoor je er net even aantrekkelijker uit ziet dan wanneer je net uit bed komt?

Ik vind vulling in een BH gelijk aan een shirtje kiezen waar je figuur goed in uit komt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:28

Jildau schreef:
Dus aan de ene kant moet je je best doen om er goed uit te zien voor je partner maar als je dan een goede BH kiest, een makeupje op doet en je haar verft ben je bezig met bedrog.

Die discussie is verworden door de vrouwelijke logica :P

Je kan het weer terugbrengen tot de kern van de openingstekst wanneer je wel opgevuld op date gaat en niet voor je partner idem wel opgemaakt op een date en niet opgemaakt met je partner uit.

Wat betreft bedrog is opvulling op een date wel misleiding en voor je partner niet, want die weet het.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:31

De discussie verwordt niet door toedoen van de vrouwelijke logica, maar voornamelijk door jouw eigen toedoen HC. Door uitsluitend te
redeneren vanuit het perspectief 'het IS zo en dat jullie dat niet inzien ligt aan jullie', in plaats van te redeneren vanuit het perspectief 'ik zie dat zo, het is mijn mening'. Daar geef je hierboven weer een mooi staaltje van weg.

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:16

Ik heb het niet helemaal meegelezen maar hier even mijn mening over wat er in de OP stond:
Als je gaat daten is het volledig in je voordeel om je lichamelijk goed te voelen. Als je jezelf haat met wat extra kilo's en dat is volledig verholpen door die kilo's er eerst even af te trainen, ga dan je gang als je je er beter van in je vel voelt. Zolang een maatje 36 geen definitie is voor een geslaagde date. Wel begrijp ik het als iemand eerst serieus afvalt/bijkomt voor die weer aan een relatie denk als dit iemand is met zwaar over/ondergewicht, een dokter zou afvallen/bijkomen immers ook zeer sterk aanraden.

Als je je goed voelt dan heb je al dat optutten niet nodig om mooi te zijn. Ik mag wel hopen dat zowel een man als een vrouw zich mooi verzorgd en een outfit kiest waar ze/hij er niet als een patattenzak of dakloos uitziet als ze echt een date hebben. Maw: als je gewicht (tenzij het echt extreem licht/zwaar is) je relatie definieert kan je toch echt niet spreken van een gezonde relatie maar dat betekend niet dat je nooit meer een effort moet doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:24

KatooG schreef:
Ik heb het niet helemaal meegelezen maar hier even mijn mening over wat er in de OP stond:
Als je gaat daten is het volledig in je voordeel om je lichamelijk goed te voelen. Als je jezelf haat met wat extra kilo's en dat is volledig verholpen door die kilo's er eerst even af te trainen, ga dan je gang als je je er beter van in je vel voelt. Zolang een maatje 36 geen definitie is voor een geslaagde date. Wel begrijp ik het als iemand eerst serieus afvalt/bijkomt voor die weer aan een relatie denk als dit iemand is met zwaar over/ondergewicht, een dokter zou afvallen/bijkomen immers ook zeer sterk aanraden.

Als je je goed voelt dan heb je al dat optutten niet nodig om mooi te zijn. Ik mag wel hopen dat zowel een man als een vrouw zich mooi verzorgd en een outfit kiest waar ze/hij er niet als een patattenzak of dakloos uitziet als ze echt een date hebben. Maw: als je gewicht (tenzij het echt extreem licht/zwaar is) je relatie definieert kan je toch echt niet spreken van een gezonde relatie maar dat betekend niet dat je nooit meer een effort moet doen.

Ik ben 'nu' aan het afvallen.
Ben vorig jaar aangekomen door verwennerij door twee lieven. De ene vond het wel makkelijk om zichzelf niet in de gaten te houden de ander vind wat meer, meer.
Nu val ik voor mezelf af omdat ik me wat slanker beter voel en de ene doet mee.

Wat optutten voor uitgaan betreft ga ik uit eten met een vriendin die een bon voor een exclusief diner gewonnen heeft. Of is me wat extra 'guapo' wil uitdossen.
Partner heeft mijn haar geknipt zoals zij dat leuk vindt voor als ik met haar uitga. Lekker kort; staat vlot en is geheel wysiwyg; toont geneadeloos hoe dun het bovenop is :D
Me extra glad geschoren en scheerkit mee. Nat superglad geschoren vind ik zelf het meest prettig en als bonus de meeste dames ook.

Beste beentje voor, voor mezelf en het charmante gezelschap, wat uiteindelijk ook voor mezelf is ja.
Met mijn afvallen nu eigenlijk andersom.

Ok; vers gemalen koffie in luchtdichte bak, mijn espressomachine in de auto, mijn normale vlotte uitgaansoutfit aan, extra nette outfit in plastic op de haak;

https://www.youtube.com/watch?v=ruRLKy8vDK8 _O-

Goof

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:14

Och mannen met supergladde wangetjes en kinnetjes vind ik zo vrouwelijk.

Mars

Re: Afvallen voor daten of relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:17

Wat Goof zegt. :j

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:17

Huertecilla schreef:
Callisto04 schreef:
Deze uitspraak vind ik zoals ik het nu interpreteer ronduit walgelijk: "dat niet zelden met kinderen baren ook de intelligentie uitgepoept lijkt te worden."

De oplossing is niet interpreteren en als een observatie lezen.
Is ook helemaal niets nieuw. De oorzaak heet.... hormonen.

De moeder van mijn zoon is overigens wel een geestelijk sprankelend en - openstaande, interessante vrouw gebleven.
Bij haar heeft de ingrijpende hormonale verandering andere fundamentele aspecten van de relatie op basis waarvan we die waren aangegaan structureel beinvloed met gevolgen voor beider welzijn binnen de relatie.
Nu, met de overgang, is er een vergelijkbaar doch inhoudelijk ander proces aan de gang.
Omdat we voor elkaars welzijn zijn, lossen we dat tot nog toe op met voor beiden behoud van kwali-tijd van leven.
Ik hoop dat we dit zo kunnen blijven doen. De reeds gedeelde kwali-tijd heeft nl. beslist waarde doch het verleden blijft toch zoals het is.
Zoals A3a1 opmerkte is de invulling van wat je van je verdere leven verwacht belangrijker voor kwali-tijd van leven.
Je tijd van leven is nl. eindig. Imo heb je de plicht om het geschenk van leven in te vullen met zoveel mogelijk kwali-tijd met als kader dat je anderen geen schade berokkend.

Jouw observatie is net zo goed een interpretatie. Misschien kan je ipv hormonale verklaringen ook eens naar sociale verklaringen kijken. Vrouwen doen nog altijd de overgrote meerderheid van de zorg taken, zeker ivm de kinderen. Lijkt mij in dat geval logisch dat daar meer focus op ligt dan en dat de man dan minder in het centrum van de belangstelling staat. Is ook een groot punt van wrevel bij heel veel vrouwen die ik ken. Ze werken net zo goed als de man, maar krijgen het huishouden en de zorg voor kinderen er gratis bij. Er is trouwens al onderzoek geweest dat bv bevestigt dat in koppels waar de man meer meehelpt in het huishouden de frequentie van sex hoger ligt. Alles aan hormonen wijten is nogal een eenzijdig verhaal denk ik, maar is natuurlijk handig als je 100 % verklaringen wil hebben op een simpele ja/nee manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:33

Goof schreef:
Och mannen met supergladde wangetjes en kinnetjes vind ik zo vrouwelijk.

Haha, precies dit. Die "van mij" (laten we het zo maar even noemen :') ) heeft een vikingbaard. Vind ik nou veel fijner. :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:34

Huertecilla schreef:
3. Wanneer jij je laat gaan, blijf je imo in gebreke in jouw kant van de randvoorwaardes, dus de deal waarmee je de realtie bent aangegaan.

Imo doe je JUIST je best voor degene waar je van houdt, voor de relatie en dus jezelf.
Maar goed, ik zie wel meer op een niet modale manier.
Hoe zien jullie dit?

Eigenlijk komt dit best hard aan. ;(

10 jaar terug was ik al niet meer de lichtste toen ik verkering kreeg. Door de jaren heen gewoon gezond eten en normaal bewegen, jammer dan, ik bleef aankomen. Tot 2 jaar terug, eindelijk zat ik weer strak in mn vel, kon nog steeds wel wat af maar daar was ik ook gewoon mee bezig. Toen besloten we 14 maanden terug om te proberen een kindje te krijgen. Wauw in 1 klap raak en 29 jaar oud. Tot 24 weken kwam ik amper aan, maar daarna |( |( ik ging van 78 kilo naar 116 voor mijn bevalling. Gelukkig zat ik na de bevalling alweer op 94 kilo, maar toen?? Ik ben bewust met de kleine gaan wandelen naar een supermarkt iets verder weg, heen en terug is 4.4 km. Ik kan in 1 dag tijd 1 kilo afvallen en volgende dag zit er weer 1 kilo bij :? Ik eet gezond, ik probeer zoveel mogelijk te bewegen en nog blijf ik 1 jojo. Wandelen lukt uiteraard niet altijd want als het rotweer is dan kies ik ervoor om naar de dichtstbijzijnde supermarkt (10 minuten heen, 10 terug) te lopen of de auto te pakken vanwege die kleine.

Snap zeker wel wat je bedoeld hoor (en dat het waarschijnlijk ook niet zo bedoeld is), maar is gewoon even frustratie van mij :D

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:37

Trouwens, als iemand het idee heeft dat de ander geen moeite doet, bv liever op café met de mannen (of andere vrouwen) dan thuis bij de vrouw (die dan nog een keer bekaf is van werken, huishouden, kindjes) behalve de dagen dat ze sex willen, dan is het toch een logisch gevolg dat er ook van die kant minder moeite wordt gedaan? Als dat dan eindigt in een breuk en er komt een date verhaal, met iemand waarvan je hoopt dat die wel aandacht, interesse heeft voor jou en moeite doet, dan is zelf moeite doen ook logisch. Lijkt mij.
Hoe mensen samen evolueren zonder naar 1 kant te wijzen (degene die zogezegd geen moeite deed tijdens de relatie en bij nieuwe dates wel) ontbreekt in het verhaal, alles aan (vrouwelijke) hormonen wijten en een relatie als een kosten baten analyse zien, inclusief contractuele verplichtingen, vind ik persoonlijk een heel eng en eenzijdig idee.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:42

daffie1986 schreef:
Huertecilla schreef:
3. Wanneer jij je laat gaan, blijf je imo in gebreke in jouw kant van de randvoorwaardes, dus de deal waarmee je de realtie bent aangegaan.

Imo doe je JUIST je best voor degene waar je van houdt, voor de relatie en dus jezelf.
Maar goed, ik zie wel meer op een niet modale manier.
Hoe zien jullie dit?

Eigenlijk komt dit best hard aan. ;(

10 jaar terug was ik al niet meer de lichtste toen ik verkering kreeg. Door de jaren heen gewoon gezond eten en normaal bewegen, jammer dan, ik bleef aankomen. Tot 2 jaar terug, eindelijk zat ik weer strak in mn vel, kon nog steeds wel wat af maar daar was ik ook gewoon mee bezig. Toen besloten we 14 maanden terug om te proberen een kindje te krijgen. Wauw in 1 klap raak en 29 jaar oud. Tot 24 weken kwam ik amper aan, maar daarna |( |( ik ging van 78 kilo naar 116 voor mijn bevalling. Gelukkig zat ik na de bevalling alweer op 94 kilo, maar toen?? Ik ben bewust met de kleine gaan wandelen naar een supermarkt iets verder weg, heen en terug is 4.4 km. Ik kan in 1 dag tijd 1 kilo afvallen en volgende dag zit er weer 1 kilo bij :? Ik eet gezond, ik probeer zoveel mogelijk te bewegen en nog blijf ik 1 jojo. Wandelen lukt uiteraard niet altijd want als het rotweer is dan kies ik ervoor om naar de dichtstbijzijnde supermarkt (10 minuten heen, 10 terug) te lopen of de auto te pakken vanwege die kleine.

Snap zeker wel wat je bedoeld hoor (en dat het waarschijnlijk ook niet zo bedoeld is), maar is gewoon even frustratie van mij :D

Niet om aan te vallen maar als tip:
Misschien is het gezonde eten helemaal niet zo gezond als je denkt? Heb je daar al eens met een dietiste over gesproken? En bewegen kan ook in huis (hometrainer, fiets, stepper) of in de sportschool zodat je niet afhankelijk bent van het van naar de supermarkt lopen? Ik zou zeker niet dagelijks op de weegschaal gaan staan, dat is enorm frustrerend en het is helemaal niet raar dat je per dag een kilo kan schelen hoor! 1x per week een vast weegmoment is meer dan voldoende.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:01

Ja, ik ben het daar wel mee eens.
En misschien heb je eens een dieet gedaan dat beetje crashdieet was, maar dan kan je lijf in de spaarstand gaan staan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 12:20

Callisto04 schreef:
Jouw observatie is net zo goed een interpretatie. Misschien kan je ipv hormonale verklaringen ook eens naar sociale verklaringen kijken. Vrouwen doen nog altijd de overgrote meerderheid van de zorg taken, zeker ivm de kinderen. Lijkt mij in dat geval logisch dat daar meer focus op ligt dan en dat de man dan minder in het centrum van de belangstelling staat. Is ook een groot punt van wrevel bij heel veel vrouwen die ik ken. Ze werken net zo goed als de man, maar krijgen het huishouden en de zorg voor kinderen er gratis bij. Er is trouwens al onderzoek geweest dat bv bevestigt dat in koppels waar de man meer meehelpt in het huishouden de frequentie van sex hoger ligt. Alles aan hormonen wijten is nogal een eenzijdig verhaal denk ik, maar is natuurlijk handig als je 100 % verklaringen wil hebben op een simpele ja/nee manier.

Oef, rolpatroon. Ntuurlijk hebben de randvoorwaardes OOK invloed. Natuurlijk hebben BEIDEN invloed, beider gedrag effect.
De man kan ook ze thuiszorg op zich nemen, of beiden in deeltijd werken.
Ik ben degene die het meeste thuis op zich neemt. Ook met afstand de meeste tijd met kind besteed.
Toch ´gewoon´ het hormoonpatroon.

Ok, ga me weer scheren, omkleden; uit in Malaga, naar centro de Pompidou en lunch met charmant gezelschap. Deze heeft bh met wat vulling, maar dat weet ik. Voelt ze zich beter door, meer conform marketing ideaal.
Heeft ook permanente make up voor de wenkbrauwen. Voor haarzelf, makkelijker en vindt ze mooi. Wederom aan mode conformerend. Ik vind haar puur natuur mooier.
De outfit die ze uitzoekt is voor mij, naar MIJN smaak. Mijn kleding die van haar.
Mooie wisselwerking.
Wil eigenlijk wat gewicht verliezen dus lichte lunch met hoog aandeel konijnenvoer.