Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kwanyin schreef:Haha dat was ook bij wijze van spreke, maar je kent zo van die moeders die zich helemaal laten onderkwijlen en dan nog kusjes op de natte besnotte mond van hun peuter geven, of wat ik ook al eens gezien heb een koekje dat de peuter in de mond heeft gehad maar terug uitgespuwd zelf opeten enzo, nee gruwel niets voor mij en daarvan ben ik toch vrij zeker dat het niet gaat veranderen "omdat het die van mijn is".
WendyLotte schreef:Ik heb 2 dochters, de eerste kreeg ik om mijn 23 ste, de 2de op mijn 37ste.
Mijn huidige vriend was nog geen vader en hij was/is zo'n leuke man / vader met kinderen ! Ik gunde het hem ook zo en ik wilde het ook nog wel weer een keertje mee maken : zwanger zijn, een baby'tje van mezelf....
Ik hou heel veel van mijn meiden, maar ik denk ook regelmatig met een beetje spijt aan de tijd voor mezelf en de financiën die ik nu niet heb om vrij te leven.
Tuurlijk komen ze niks te kort als het aan mij ligt, maar misschien had ik er wel langer over na moeten denken, maar ja.... de klok tikte, het was nu of nooit meer.
Nogmaals...ik hou van ze, ze zijn mijn alles, ze komen niks te kort, maar het gras is soms wel groener bij de buren hoor !
callum schreef:blue_sky schreef:Ik begrijp werkelijk waar niet dat er zo veel mensen zijn die denken het grootste geluk gevonden te hebben in vrijheid, reizen, uit eten gaan etc. Het ware geluk zit hem in heel andere dingen en een daarvan is voor veel mensen de liefde voor je kind (en de zonsopgang, fluitend naar je werk, verkleurende bladeren in het bos) En het is heel cliché maar dat snap je pas als je kindje in je armen ligt.
Daar is de eerste echte Jehova getuigen. Kom op zeg hoe arrogant moet je zijn om dit neer te typen. En hoe kortzichtig. Ik hou zielsveel van mijn zoon maar het is niet zo dat je je grote geluk vind. En hebt als je een kind krijgt wat een onzin.
Het is geen walhalla moment hoor die bevalling. Het is niet zo dat je na je bevalling alles meer gaat waarderen.
Heel fijn dat JIJ het zo ervaart maar realiseer je dat dat jou beleving is en dat je niet kan roepen dat jou beleving voor iedereen geldt.
Er zijn genoeg mensen die hun vreugde halen uit verre reizen omdat ze daar nieuwe mensen ontmoeten nieuwe dingen leren nieuwe inzichten krijgen. Prima toch.
En zoals mijn moeder me altijd geleerd heeft anders is niet beter of slechter. Wijze les. Kortom kijk niet meer op mensen met een andere zienswijze maar accepteer deze en wees gelukkig met. Je eigen leven