Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:14

Hoe is het nu met je? Ik was ook zo iemand die savonds alweer aan het rondlopen was en vroeg of ik niet gewoon naar huis mocht. Heb ook geen pijnstillers genomen, was niet nodig. Geen last van gas gehad dus echt mazzel.

Maar kun je nu al weer wat meer?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 19:16

Het gaat met de dag beter! Het gas is nu ook bijna uit mijn arm gelukkig want dat was echt en hel! Vandaag ren mini stukje buiten gewandeld dat was wel fijn! Merk wel dat ik heel snel moe ben en veel prikkels om me heen niet kan handelen maar dat is van die narcose

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:37

Gelukkig gaat het elke dag wat beter!
Lukt het een beetje met drinken en eten bij jullie?die prikkels zijn herkenbaar. Snel moe ook. Duurt ff voor de narcose uit je lichaam gaat! Gelukkig heb je het ergste gehad! :-)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:19

Hoe is het nu ashley? met jullie beide?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 20:52

Lief dat je aan ons denkt! Het gaat echt buiten gewoon goed met ons.. nergens meer last van.. ja soms een beetje.. maar het enge is dan dat je misschien jezelf voorbij gaat lopen dus ik probeer nog wel rustig aan te doen. We mogen sinds gister eten en dat gaat ook top! Wel gek dat ik na 1 cracker al vol zit Haha!
Die trombose prikken was in het begin echt een hell maar elke dag gaat dat ook veel beter. En morgen de laatste! Daar ben ik helemaal blij mee. Ik ben nu in 8 dagen al bijna 10kg kwijt! Maar gaat in het begin natuurlijk altijd snel. Ik hoop echt snel te mogen sporten ik heb daar nu zo'n zin in. Om nu bij deze nieuwe "start" ook weer alles op te gaan pakken qua sport. Dus ja kan niet beter eigenlijk Haha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:55

Wat goed!
En je vriend? Gaat dat ook zo goed?
Ja de eerste weken gaat het hard hoor met de kilo's
Das ook normaal. Zeker als je zo lang vloeibaar moet

En met de vitamines?
Ik heb die van ra medical binnen en heb al gezien dat ze geurloos en smaakloos zijn en lekker klein
Dus wat dat betreft top
Alleen nog ff vergelijken met wat er in zit met de fitforme

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:21

Wat goed om te horen!
Ik heb inmiddels contant gehad met beverwijk en wacht op een nieuwe oproep voor de intake.
Gek nu de knoop is doorgehakt heb ik er helemaal zin in. geknal als ik hoor dat het zo goed met jullie gaat

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 12:35

Gelukkig! Ik had het zelfde.. toen ik eenmaal door verwezen was mocht het van mij ook gelijk beginnen!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:55

Als ik je een tip mag meegeven. Probeer vanaf het begin af aan te sporten ( zodra het kan natuurlijk ).

Afvallen lijkt in het begin vanzelf te gaan, en dan lijkt sporten niet zo'n prioriteit. Maar later in het proces zul je er profijt van hebben ivm losse huid etc! Ik ben 50 kilo afgevallen door een bypass maar wel flink gesport erbij en ik heb amper last van losse huidflappen oid!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 16:06

Ik mag 3 weken na de operatie weer sporten en ik kan je zeggen ik kan niet wachten. Heb er echt zin in

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:35

Ik heb wel enorm huid overschot. Heeft sporten niets aan veranderd. Is ook echt heel verschillend per persoon

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:45

Fijn dat het goed gaat! Hou wel rekening met dat je hoogstwaarschijnlijk straks nog een periode krijgt waarin je doodmoe bent want je lichaam gaat in de overdrive.....het afvallen gaat hard maar het heeft wat tijd nodig voor je lichaam om aan te wennen. Bij mij duurde dat echt een week of 3/4 maar sindsdien gaat het zo goed als vlekkeloos.

Huidoverschot heb ik niet, hoewel wat lossig bij mijn bovenarmen en het bovenste stuk van mijn buik. Ben inmiddels totaal 48 kilo kwijt, en nog een halve kilo en ik heb "gezond" gewicht volgens de bmi meter! Echt heel blij mee! Ben ook heel benieuwd wat er bij de 1e jaarscontrole gezegd wordt over 3 maanden. Ik zit nu 6 kilo onder het gewicht wat ik binnen 2 jaar af zou vallen.

Wel blijft iedereen nu vragen of het onderhand een keer stopt maar ja daar heb ik geen invloed op en ach zo vel over been ben ik echt nog niet hoor!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:31

Even een vraagje, ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.

Ik ben zelf 22 kg te licht voor een maagverkleining. Zou dit dan aan moeten komen.
Wat is het verschil tussen het volgen van het dieet van na een maagverkleining, als je geen maagverkleining hebt gehad? Ik begrijp dat je minder snel vol zit en waarschijnlijk meer trek hebt. Maar is het even effectief?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:08

Als jij er 22 kilo aan gaat eten voor een maagverkleining expres, is het niet eens zeker dat je er een krijgt.... Bijzondere redenering imo.

Je volgt geen dieet na een maagverkleining. Ja op de eerste 3 weken vloeibaar omdat de boel moet herstellen. Daarnaast is het per persoon verschillend hoeveel je kan eten en welke producten je kan verdragen. Ook de hoeveelheid veranderd. In het begin kon ik net een halve boterham op. Nu gewoon weer 2.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 10:20

Bij ons in Beverwijk was het gelukkig 1 week vloeibaar. En het is inderdaad geen dieet.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:23

Ja, het is heel bizar. De dieetiste gaf aan dat ik beter wat aan kon komen omdat ik dan wel in aanmerking kon komen.

Vanuit de dieetiste wordt een dieetadvies gegeven voor na een maagverkleining. Ben gewoon benieuwd of je daar dezelfde resultaten mee kan halen zonder een maagverkleining.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:26

Maar in je onderschrift staat dat je al -45kg bent... dan wil je er toch geen 22 weer bij aan gaan eten?? Probeer goed door te gaan. Een maagverkleining is een hulpmiddel maar geen oplossing. Je zult het nog grotendeels zelf moeten doen...

Wat een vreemd advies van die dietiste zeg...

@justashley... hoe gaat het bij jullie???

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:14

Zeker niet aan gaan komen om in aanmerking te komen voor een maagverkleining, ik wou dat ik zelfstandig kon afvallen zonder behulp van deze operatie.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 11:22

Fire: hier gaat het nu wel weer goed. Ik kreeg er een buikgriep bij en omdat er niks in die darmen zat deed dat onwijs veel pijn! Eerste hulp gebeld en moest met gepaste spoed terug komen. Daar hebben ze me aan het infuus met paracetamol en vocht gehangen. Bloed afgenomen nog meer checks gedaan. Niks gevonden moest de volgende ochtend terug komen weer bloed afgenomen en van alles gedaan. Uiteindelijk dachten ze aan een buikgriep en gelukkig was het 2 dagen erna ook weg. Nou dat was niet zo'n hele prettige ervaring kan ik je vertellen Haha. Qua eten gaaf het heel verschillend. Sommige dingen vallen gewoon niet lekker en water ook niet dus ben maar aan cristalclear en ander drinken waar weinig suiker in zit.
Ik heb wel al vanaf de operatie echt mega dorst. Ik drink heel veel maar de dorst gaat niet weg.
Met mijn vriend gaat het gelukkig helemaal prima ! Die heeft "nergens" last van.. behalve dan de dingetjes zoals snel moe enzo maar dat is natuurlijk logisch.

En ik kan zeggen dat ik nu 12 kg ben afgevallen sinds de dag van de operatie 15 mei.. dus dat gaat nu ook nog wel heel snel.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:44

Aankomen voor een operatie zeker niet doen. Mijn bmi was ook te laag volgens de standaard. Maar mijn huisarts heeft me wel gewoon Door gestuurd. Uiteindelijk is advies van de kliniek en chirurg doorslaggevend

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:55

Als je een paar kilo "te licht" bent voor de operatie kan ik me voorstellen dat je daar over nadenkt maar bij 22 kilo niet... sorry. Hoe moeilijk het ook is maar zou proberen vol te houden wat andere ook al zeggen. Daarbij rek je je huid ook misschien onnodig extra op, 22 kilo is best veel.
Heel veel succes in ieder geval! We weten allemaal hoe moeilijk het is. Ik had gewild dat ik op eigen kracht kon afvallen...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:28

Romeo2007 schreef:
Ja, het is heel bizar. De dieetiste gaf aan dat ik beter wat aan kon komen omdat ik dan wel in aanmerking kon komen.

Vanuit de dieetiste wordt een dieetadvies gegeven voor na een maagverkleining. Ben gewoon benieuwd of je daar dezelfde resultaten mee kan halen zonder een maagverkleining.

Heeft de diëtiste echt letterlijk tegen je gezegd dat je 22 kilo moet aankomen?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:26

JustAshley schreef:
Fire: hier gaat het nu wel weer goed. Ik kreeg er een buikgriep bij en omdat er niks in die darmen zat deed dat onwijs veel pijn! Eerste hulp gebeld en moest met gepaste spoed terug komen. Daar hebben ze me aan het infuus met paracetamol en vocht gehangen. Bloed afgenomen nog meer checks gedaan. Niks gevonden moest de volgende ochtend terug komen weer bloed afgenomen en van alles gedaan. Uiteindelijk dachten ze aan een buikgriep en gelukkig was het 2 dagen erna ook weg. Nou dat was niet zo'n hele prettige ervaring kan ik je vertellen Haha. Qua eten gaaf het heel verschillend. Sommige dingen vallen gewoon niet lekker en water ook niet dus ben maar aan cristalclear en ander drinken waar weinig suiker in zit.
Ik heb wel al vanaf de operatie echt mega dorst. Ik drink heel veel maar de dorst gaat niet weg.
Met mijn vriend gaat het gelukkig helemaal prima ! Die heeft "nergens" last van.. behalve dan de dingetjes zoals snel moe enzo maar dat is natuurlijk logisch.

En ik kan zeggen dat ik nu 12 kg ben afgevallen sinds de dag van de operatie 15 mei.. dus dat gaat nu ook nog wel heel snel.

Heftig... dat lijkt me niet fijn. Gelukkig dan maar een buikgriep!!
Mijn moeder had ook problemen met water in begin. Toen dronk ze koude thee wat wel goed ging. Denk ook nog wat nawerking narcose... ik heb vorig jaar operatie gehad voor wat anders maar ook lang nadorst gehad. Dus niet heel gek.

Gaat lekker het afvallen nu dus!! Geniet ervan :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:45

Ik heb een half jaar lang geen water gedronken, gaat nu wel aardig maar blijft regelmatig hangen terwijl dat helemaal niet kan. Ik functioneer het beste op thee en icetea.

Dat je nou 5 kilo aan komt om ervoor in aanmerking te komen oke, maar 22 slaat echt nergens op want dan zit je dus niet eens in de buurt van serieus overgewicht. Heel raar advies, net of het een makkie is om geopereerd te worden. Als ik 22 kilo te licht had geweest voor de operatie had ik het nooit overwogen......

Oh en dorst heb ik ook altijd, ik kan heel veel drinken maar ben daar echt superblij mee! Ik dronk voor de operatie gerust 4 tot 6 liter per dag. Nou dat haal ik niet meer maar dat is misschien beter. Maar 2 tot 3 liter met gemak.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:34

Water heeft bij mij ook lang geduurd.
Drupje suikervrije ranja er in en dan ging het wel goed
Maar thee viel en valt nog steeds het beste