Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:hm, besured is voor mij ook interessant zeg. ben ik met maximale vergoedingen nog steeds slechts 119 kwijt ipv 129 (fbto). zit alleen met de fysio. is zo lastig vergelijken; bij fbto krijg ik 500 euro vergoed, bij besured 8 behandelingen...
benangelique schreef:hm, besured is voor mij ook interessant zeg. ben ik met maximale vergoedingen nog steeds slechts 119 kwijt ipv 129 (fbto). zit alleen met de fysio. is zo lastig vergelijken; bij fbto krijg ik 500 euro vergoed, bij besured 8 behandelingen...
karuna schreef:Eigen risico is op ergens in februari meestal. Alleen hoor steeds meer om me heen dat een deel van wat ik nu vergoed krijg bij sommigen helemaal op eigen rekening komt. Ipv vergoed na opgebruiken van eigen risico
Citaat:De agressiefste verzekeraars zijn de grote vier, zegt directeur Edwin Brugman van de VvAA. 'Over Zilveren Kruis en VGZ horen we de meeste klachten. Daarna komen CZ en Menzis. Hun bestuursvoorzitters hebben vaak een positief verhaal, maar in de praktijk opereren inkopers op de werkvloer heel anders. Die moeten gewoon hun targets halen.' [...]
Zorgverzekeraars zeggen steeds dat er te praten valt als een zorgverlener meer behandelingen wil geven', zegt Brugman. 'Maar in de praktijk willen ze die discussie helemaal niet aan. Als je belt, krijg je een helpdesk. De onderhandelingsruimte van de individuele zorgverlener tegenover de verzekeraar is nul.'
Jenkins schreef:Ik zit bij Zilverenkruis en blijf daar ook. Al veel verzekeringen bekeken en vergeleken maar blijf bij zilverenkruis uitkomen.
Twijfel alleen nog erg tussen aanvullend met 12x Fysio of 27x Fysio.. ook ivm aankomend zwangerschap en chronische rugklachten.
Jenkins schreef:JenniferU, ik krijg vanaf volgend jaar korting via mijn man zijn werk. Dus ben volgend jaar nog goedkoper uit dan dit jaar bij Zilverenkruis
Heb nu ook 27 behadelingen, maar omdat er gezegd wordt dat je fysio er maar 9 mag geven twijfel ik.
Jenkins schreef:JenniferU, ik krijg vanaf volgend jaar korting via mijn man zijn werk. Dus ben volgend jaar nog goedkoper uit dan dit jaar bij Zilverenkruis
Heb nu ook 27 behadelingen, maar omdat er gezegd wordt dat je fysio er maar 9 mag geven twijfel ik.
Petpa schreef:Het is dus niet zo dat jij niet meer dan 9 behandelingen krijgt als je de behandelingen nodig hebt.
Shadow0 schreef:Dergelijke bepalingen in contracten zouden gewoon absoluut onwettig verklaard moeten worden: ze zijn schadelijk voor de kwaliteit van de zorg. Het is pure misleiding ook - mensen hebben recht op zorg en keuze, maar worden via sluiproutes van de verzekeraars toch belemmerd.
Shadow0 schreef:Petpa schreef:Het is dus niet zo dat jij niet meer dan 9 behandelingen krijgt als je de behandelingen nodig hebt.
Maar je kunt ze dus niet bij dezelfde persoon krijgen. En dat opzich is al een schadelijke tendens - een goede behandelrelatie is belangrijk. Het is zo'n verspilling als mensen om dit soort redenen steeds weer naar iemand anders moeten.
En als professionals gewoon niet meer betaald krijgen dan 9 behandelingen per persoon, ongeacht de werkelijkheid, omdat dat het gemiddelde is (en dat is dus waar het op neer komt) dan houdt dat op een bepaald moment gewoon op.
Dergelijke bepalingen in contracten zouden gewoon absoluut onwettig verklaard moeten worden: ze zijn schadelijk voor de kwaliteit van de zorg. Het is pure misleiding ook - mensen hebben recht op zorg en keuze, maar worden via sluiproutes van de verzekeraars toch belemmerd.
Cer schreef:Nee maar dat wordt wel lastig als de financiële kant gaat bepalen hoeveel zorg je nodig hebt...
Petpa schreef:Ik word 2 keer in de week behandeld door dezelfde persoon. En dit gebeurt reeds langer dan 4,5e week.
Daarnaast gaat het om gemiddeld 9 behandelingen per persoon. Het is dus niet zo dat een therapeut stopt met behandelen na 9 keer.
Citaat:De zorgkosten moeten beheersbaar blijven, dus ik vind het op zich best logisch dat er gekeken wordt naar behandelaars die aantoonbaar meer behandelen dan zijn / haar collega's.