Keep calm and do triathlon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 07:21

Intervaltraining van gisteren avond :
Warmgelopen naar het park , daar 4 X een versnelling,s loopje gedaan .
Daarna 6 X 7 minuten afwisselend op 80% en 90% van max HF .

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:12

Goedemorgen. :)

@Welshfan, klinkt goed! Hij staat inmiddels op het lijstje van loopjes die ik nog wil doen. Hoorde van meerdere mensen dat het een erg leuke wedstrijd was.
Hoe was het schaatsen? Is eigenlijk ook een soort vorm van training toch? ;-) Maar ik herken je probleem ook wel een beetje hoor. Hier is het ook zo af en toe passen en meten.

@Time2tri, de zwemestafette was (gelukkig) niet voor het goede doel. Ik ben altijd een beetje allergisch voor dat soort evenementen haha! :o
Kickboksen was iig afgelopen maandag zeer geslaagd, soort HIIT training. Weer eens wat anders. :D
Hoe veel kilometer loop jij ongeveer gemiddeld tijdens een training?

Hier dinsdag weer gezwommen volgens schema van de tri vereniging. Z3 afgewisseld met Z1 en in totaal ongeveer 2,5k gezwommen. Gisteravond weer voor het eerst sinds 6 weken hardgelopen in verband met een blessure. Een rondje van 2,5k, 2min hardlopen/1min wandelen. Geen pijn gehad en vandaag voel ik ook niks dus kan weer rustig aan gaan opbouwen! *\o/*

welshfan97

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:53

WoW Marloes wat een enorme zwemafstand! En fijn dat je weer hebt kunnen lopen, hopelijk kun je nu langzaam opbouwen.

Time2tri, weer mooie trainingen achter de rug!

Looptraining ging super, zwemtraining ging niet zo lekker maar ik had 3 weken niet gezwommen dus was weer even inkomen.

De triatlon die ik dit jaar heel graag wilde doen (Stein) is afgelast. :( jammer maar financieel was het evenement niet heel haalbaar. Maar nu moet ik dus opzoek naar wat nieuws. Weten jullie nog leuke triatlons die niet al te groot zijn? Wil de eerste triatlons op iets kleinere evenementen doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 11:16

@ Marloes : Tijdens de interval training lopen we meestal tussen de 8 en 12 km .
Hangt er een beetje vanaf wat we doen .

Jammer dat Stein afgelast is Welshfan .
In Nederland ken ik alleen Zutphen als klein evenement . Ben daar vorig jaar gestart .
Maar ik weet natuurlijk niet in welke hoek je woont .

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:38

Ik las ook al op internet dat Stein is afgelast, wel jammer zeg. Wat betreft kleine triathlons, rondom Utrecht zijn er wel een aantal maar dat is voor jou iets wat uit de richting gok ik.
Zwemtrainingen zijn bij ons altijd gemiddeld rond de 2,5 a 2,6K met uitschieters naar boven. Per training heb je overigens wel de optie om in groep 1 (snelle zwemmers) of groep 2 (langzamere zwemmers, iets minder meters. Gemiddeld ongeveer 2300m) te zwemmen.

Time2tri, zoiets lopen wij ook altijd met intervaltraining, is altijd op de baan. Ongemerkt loop je toch heel wat kilometers tijdens die rondje.

Nog een leuk nieuwtje trouwens. Ik werk bij Defensie en daar hebben ze ook een militair equipe. Vanochtend een mailtje voor meer informatie gestuurd en zojuist antwoord gekregen. Ben uitgenodigd om deel te nemen aan een training om te zien of het wat is, ben heel benieuwd! Lijkt me wel super vet! 8-)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:48

Time2Tri schreef:
@ Marloes : Tijdens de interval training lopen we meestal tussen de 8 en 12 km .
Hangt er een beetje vanaf wat we doen .

Jammer dat Stein afgelast is Welshfan .
In Nederland ken ik alleen Zutphen als klein evenement . Ben daar vorig jaar gestart .
Maar ik weet natuurlijk niet in welke hoek je woont .

Ik woon in Maastricht en studeer/op kamers in Enschede dus het zou allebij wel kunnen al is Maastricht makkelijk ivm auto lenen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:06

Hm ik wilde zeggen rondom Amsterdam heb je zo'n 6 kleinere triatlons per zomerseizoen maar dat is een beetje uit de richting dus :+

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:43

Rondom Maastricht zou ik zo 1,2,3 niks weten. Misschien eens kijken bij Belgische wedstrijden? Al weet ik niet hoe groot die gemiddeld zijn.
Rondom Enschede heb je oa de wintertriathlon eind maart. Tip: triathlons met korte afstanden die minder dan 5 edities hebben zijn vaak niet zo groot/massaal en ook triathlons waarbij het zwemonderdeel nog in het zwembad is vallen qua grootte vaak wel mee.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:25

Amsterdan ligt idd een beetje uit de richting. Zou misschien wel kunnen maar dan moet ik op de vereniging nog wat mensen enthousiast maken zodat we samen kunnen reizen ;)

De wintertriatlon wordt hem helaas niet omdat ik gewoon niet kan schaatsen. misschien dan in estafette vorm maar ik heb nog niet rondgevraagd of er mensen zijn die graag willen schaatsen. Oke dan ga ik sowieso eens kijken naar triatlons met een zwembad, is misschien de eerste keer ook wat makkelijker dan meteen open water.

Welke triatlons gaan jullie zelf aan meedoen?

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:40

Planning voor tot en met juni.

12-03 - Zwemloop Bodegraven (500m/5K)
02-04 - Zwemloop Nieuwkoop (1K/10K)
08-04 - Zwemloop het Lint (500m/5K)
15-04 - Tijdrit Almere (42K)
30-04 - Triathlon Arnhem (2e divisie, Sprint)
06-05 - Triathlon Breukelen (1/4)
05-06 - Triathlon Woerden (1/4)
14-06 - Triathlon Biddinghuizen (Militair Kampioenschap, OD)
25-06 - Triathlon Oud Gastel (1/3)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:59

Ik weet nog niet precies aan welke ik mee ga doen. Heb al wel gezien dat er voldoende keuze is in de periode van juni-september bij mij in de omgeving. Zowel rondom Amsterdam als op andere locaties in de buurt wordt er genoeg georganiseerd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:12

Hoi dames :wave:

@Welshfan :Mijn planning voor 2017 :
9-4 sprint Duathlon Mettmann
Mallorca triathlon trainingskamp 23-4/75
11-6 Bocholt 1/8
2-7 Wissel 1/8
27-8 Goch 1/8
3-9 Xanten 1/8
2-10 Münster Giro 120 km

Heb nog wel wat andere evenementen op het oog , die ik i.o met mijn
trainer nog toevoegen kan .

@Marloes : heb je je eerste militaire triathlon training al achter de rug ??
Wel stoer hoor .... :j

Gisteren de mentale sterkte workshop gehad ...was heel interessant .
En het leuke is ..dat de beste triatleet Jan Frodeno de laatste jaren
heel veel aan mentale training heeft gedaan .
Bijgaand een link naar een interview met hem ..is helaas wel in het Duits .
http://www.stern.de/sport/sportwelt/jan ... 74590.html

Verder heb ik nu eerst sport pauze/verbod ..
Kreeg dinsdag last van mijn boven kaak , gisteren een dikke wang .
Oorzaak ..een ontsteking aan de punt van de wortel ..
Dat is vandaag open gemaakt ..etter eruit gespoeld , dus nu eerst
aan de antibiotica . -O-

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:42

Een sportverbod, hoe ga JIJ dat volhouden? ;) balen zeg! Hopelijk geneest het snel, beterschap!

Ik ga hopelijk morgen een rondje hardlopen. Het ging van de week heel fijn dus hopelijk wil het morgen ook.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 10:01

welshfan97 schreef:
Een sportverbod, hoe ga JIJ dat volhouden? ;) balen zeg! Hopelijk geneest het snel, beterschap!

Dat weet ik ook niet ...vind het vreselijk -O-
Maar het is helaas niet anders ...

Gisteren thuis gebleven , veel geslapen op de bank ..
Heb twee slechte nachten gehad ..dus had wat in te halen .
Sinds de ontsteking open gemaakt is gelukkig geen pijn meer.
Mijn wang is vandaag iets minder dik ...lijk dus iets minder op
een hamster _O-
Maandag ochtend moet ik weer naar de tandarts om te spoelen .
Word eventueel een wortelkanaal behandeling voor die kies als de
ontsteking eruit is :oo

Verder vandaag maar wat huishoudelijke klusjes doen , zodat ik me
iig iets beweeg .Wil ook nog een brood bakken en eventueel een
appeltaart :9 .

Succes met je hardlooprondje morgen +:)+

Oh ja ...Wetsuit test zwemmen is 31 maart , daar ga ik me iig voor aanmelden .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:29

Welshfan, leuk! We gaan er met een clubje heen van de zwemvereniging, die onofficieel ook een triatlonvereniging is voor studenten trouwens, omdat studenten niet echt ergens anders zwemtraining kunnen krijgen :) waar je hardlopen en fietsen nog wel een beetje zelf kunt doen buiten gaat dat met zwemmen natuurlijk niet zo.

Time2tri, hoe krijg je een sportverbod van een kaakontsteking? Dacht dat ik over een beenblessure heen gelezen had ofzo, maar voel je je gewoon niet lekker of is het daadwerkelijk slecht voor je als je nu toch gaat lopen oid?

Marloes, ziet er leuk uit :) Ik heb tot nu toe twee keer hardlopen erop staan en 1x 1/8e, binnenkort toch eens kijken naar wat ik nog meer wil doen :) Heb me van de week ook aangemeld bij Vegan Runners en het lijkt me ook leuk om eens in teamverband een wedstrijd te lopen. Maar die doen alleen hardlopen.
Ik zit ook te denken om eens rondje eilanden te starten, schijnt ook erg leuk te zijn. Is zwemmen/lopen/zwemmen/lopen over eilandjes in de Vinkeveense plassen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 22:03

Magrathea schreef:
Time2tri, hoe krijg je een sportverbod van een kaakontsteking? Voel je je gewoon niet lekker of is het daadwerkelijk slecht voor je als je nu toch gaat lopen oid :)

Die heeft mijn tandarts me gegeven ...
Zou zelfs gevaarlijk kunnen zijn . -O-
Vrijdag voelde ik me idd niet lekker , liep dan ook al drie dagen met een ontsteking.
Die is vrijdag open gemaakt , daar zit nu een soort van tampon in zodat het open blijft . Maandag moet ik terug en word het weer gespoelt .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 13:16

Vanochtend naar de tandarts geweest , alle drie wortelkanalen zijn open geboord en de zenuwen verwijderd ...alles schoon gemaakt en
gevuld .Nu een weekje wachten of alles rustig blijft , dan word de kies
weer provisorisch opgebouwd .
Dan na 6 maanden moeten er röntgen foto,s gemaakt worden , als dan
alles goed is kan er een kroon op .

Maar , ik mag weer wat sporten , als ik maar niet overdrijf O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:12

Yay, wat leuk! *\o/*

Ik heb een vraag: wat doen jullie met sportbh's? Draag je die in het water al? En zo ja welk merk? Hardlopen zonder sportbh is echt absoluut geen optie voor mij, ik ben gezegend met een flinke E-cup :+ Ik zocht er net op en kwam voornamelijk op blogs waarin uitgebreid werd verteld hoe belangrijk het is dat je geen mannen-fietsshirt draagt want dat staat niet leuk en het is niet roze :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 16:48

Net 5,9 km gelopen , lekker rustig.
Was heerlijk bij dit weer .

Ik heb idd de twee keer dat ik gestart ben een sport bh onder mijn tri-suit gedragen .
Heb 3 stuks van moving comfort .

Roze fiets shirts heb ik niet , maar mijn oog wil idd wel wat O:)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:16

He jakkie time2tri dat klinkt heel akelig die tandarts behandeling := wel fijn dat je weer wat mag doen rustig aan.

Ik neem aan inderdaad dat je gewoon in sport-bh en tri-suit zwemt toch? Hoe zit dat eigenlijk als je zonder wetsuit zwemt? Zwem je dan gewoon alleen in je tri-suit? Lijkt me namelijk zo'n gedoe om van badpak naar fiets/loopkleding om te moeten schakelen.

Ik had gister een lekkere duurloop van 11 km. Vroor nog vroeg in de ochtend dus moest wel de juiste paden kiezen om niet onderuit te gaan := na een half uurtje lopen kwam de zon net op, heerlijk is het dan! Morgen een kort rondje, donderdag interval en dan volgende week mn eerste zwemtraining *\o/* *\o/* heb er zin in :D Ben heel benieuwd, heb al toegang tot mijn persoonlijke voortgangspagina. De trainer houdt daar je ontwikkeling bij zodat je precies kunt zien waar je staat in de training.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 17:30

Idd , in je tri-suit doe je alles ... zwemmen ,fietsen , lopen .

Bij dit weer is het echt heerlijk lopen :j
Ik moest net ook nog opletten met gladde stukken .

Spannend +:)+ , nu gaat je training dus echt beginnen ... leuk hoor .
Vanaf volgende week krijgen we weer wekelijks trainingsplannen toe gestuurd .
Dan gaat het weer beginnen *\o/*

De behandeling vanochtend viel mee ..toen ik vrijdag al hoorde "wortelkanaal behandeling " kreeg ik al paniek .
Maar de zenuw was al dood ...dus verdoving was niet nodig .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 17:41

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 18:32

Goedeavond! :D

Time2tri, nee ik heb pas eind maart de eerste training met het equipe. Je planning ziet er trouwens goed uit! +:)+ Zo'n ontsteking lijkt mij ook niet prettig, ben sowieso al niet zo happig op de tandarts. Wel beter dat je weer wat mag doen, en ach de tandarts hoeft toch niet precies te weten wat je allemaal doet. O:) Had eind november een kleine operatie aan m'n hand, herr dokter zei dat ik na 5 tot 8 dagen weer mocht zwemmen. 3x raden hoelang het duurde voordat ik in het zwembad lag hahaha. <<)

Eliine, inderdaad rondom Amsterdam heb je genoeg triathlons komend seizoen! Gaaf dat je je ontwikkeling bij kan houden, heb je toch een soort van houvast in plaats van dat je maar wat doet. :)

Magrathea, rondje Eilanden is heel leuk! En vooral ook heel gezellig en gemoedelijk. Afgelopen 2 jaar gedaan en hij staat ook weer voor dit jaar op de planning. In totaal 5k lopen en 1,5k zwemmen.
Wat betreft de sportbh's, ik ben ook redelijk gezegend. Ik heb de sportbh's via Defensie bij run2day gehaald, volgens mij van shockabsorber. Ik draag ze ook gewoon onder mijn trisuit, gaat prima. :)
En wat betreft dat fietsshirt, ik draag een uber mannelijke fietsshirt in camo kleur. (Defensie tenue ;) )

Hier van het weekend ook weer lekker bezig geweest, onder gezwommen (volgens schema van de tri, 2,8k) en weer een spinninglesje meegedaan. :)
Vandaag was ik vrij en zodoende lag ik vanochtend (weer) in het zwembad. Had geen zin om volgens schema te zwemmen dus heb een simpele duurtraining afgelegd: 15 min aan stuk door zwemmen, 1 min rust en dat 4x. Ging erg lekker en vond het ook wel fijn om gewoon even 'hersenloos' heen en weer te zwemmen en alleen maar op de klok te hoeven letten. :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:59

MarloesV89 schreef:
Goedeavond! :D
En wat betreft dat fietsshirt, ik draag een uber mannelijke fietsshirt in camo kleur. (Defensie tenue ;) )

Dat schreeuwt natuurlijk om een foto *\o/* :j

Tjaaa...pffff spotpauze is echt niets voor mij , was blij dat ik vanmiddag
effe een rondje kon lopen .
Woensdag ochtend wil ik gaan zwemmen ..hardlopen s,avonds moet ik even kijken ...
Trainer moet niet perse meekrijgen dat ik nog tot woensdag antibiotica
moet slikken ...dan word hij wild namelijk O:)

Happig op de tandarts was ik vroeger ook niet ..heb als kind dan ook een
hele slechte tandarts gehad die echt mijn gebit verkloot heeft .
Maar ondertussen heb ik wel weer vertrouwen ...niet dat ik er heel
ontspant bij lig := ..
Maar als ik deze drie sessies heb gehad ...dat komt nog het uitgestelde
projectje drie kronen aan de andere kant -O- ....

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 19:04

Voor het trainingskamp op Mallorca hebben we met een stel meiden een
"fun" fietsshirt gekocht _O- ....
Cookie monsters ..ha ha ha

Afbeelding

Afbeelding