Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:00

Esplendido schreef:
Het is een enting. Tenminste onze dochter werd maandelijks geënt met de antistof tegen RS met bijkomende hulpstoffen. De eerste maanden was het een prik per vier weken, daarna werden het steeds twee prikken per keer vanwege de hoeveelheid entstof die gegeven moest worden. Ik sta nog steeds achter ons besluit om die entingen te geven, maar het was voor haar echt niet prettig.

Hoi Esplendido,
ik grijp even terug naar een eerder iets in de discussie. Ik geloof grif dat de prikken geen pretje waren, maar in welke zin was het voor haar echt niet prettig...?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:03

Mag ik iedereen er even op wijzen dat wij allemaal (als het goed is) een functionerende lever en nieren bezitten, die er zijn om je lichaam te ontdoen van afvalstoffen :)*
Daar hoef je geen zuiveringskorreltjes voor te nemen, hooguit nu en dan een sapje met wortel of een lekker stuk watermeloen voor extra vitamine A, daar word je lever blij van en kan die weer goed aan de bak +:)+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:08

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen die zich niet laten inenten dan ook niet naar het buitenland gaan waarvoor je bepaalde inentingen nodig hebt? Hoe maak je daar een keuze in?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:11

Magrathea schreef:
Mag ik iedereen er even op wijzen dat wij allemaal (als het goed is) een functionerende lever en nieren bezitten, die er zijn om je lichaam te ontdoen van afvalstoffen :)*
Daar hoef je geen zuiveringskorreltjes voor te nemen, hooguit nu en dan een sapje met wortel of een lekker stuk watermeloen voor extra vitamine A, daar word je lever blij van en kan die weer goed aan de bak +:)+

Ach ja hetzelfde verhaal met mensen die 3 liter water op een dag gaan drinken om hun nieren door te spoelen van afvalstoffen. Er gaat elke dag 170 liter water door je nieren heen :+ die spoelen wel hoor :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:14

.... ;) leuke mededeling, Margaretha!

Wellicht zijn sommigen daar niet van op de hoogte - zou kunnen ("alles kan", roepen sommigen).
En wellicht zijn anderen op zoek naar manieren om lever en nieren te helpen...?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:15

Eliine schreef:
[

Ach ja hetzelfde verhaal met mensen die 3 liter water op een dag gaan drinken om hun nieren door te spoelen van afvalstoffen. Er gaat elke dag 170 liter water door je nieren heen :+ die spoelen wel hoor :')

Daarnaast graag de lever ivm fase I - het verwijderen van ongewenste vetoplosbare stoffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:20

Janneke2 schreef:

Wellicht zijn sommigen daar niet van op de hoogte - zou kunnen ("alles kan", roepen sommigen).

Maar als mensen er zo overtuigd van zijn dat entingen slecht zijn en dat hun eigen lichaam het allemaal wel oplost, waarom zouden ze hun lever en nieren dan wel helpen...?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:33

Resistance schreef:
Maar als mensen er zo overtuigd van zijn dat entingen slecht zijn en dat hun eigen lichaam het allemaal wel oplost, waarom zouden ze hun lever en nieren dan wel helpen...?

Als - dan: dat weet ik niet.

Maar in principe gaat dit topic over het hoe en wat mbt het idee dat je eigen nieren en lever de boel niet met een sneltreinvaart naar buiten werken.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 07-11-16 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:33

Resistance schreef:
Janneke2 schreef:

Goede vraag en dan vraag ik me vervolgens af, nemen ze af en toe een borreltje op een feestje ja of nee?

050206051012

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:43

Verootjoo, de verloskundige zei dat het helaas vaker voorkwam, mocht het dus absoluut niet meer gebruiken. In Frankrijk zeiden ze dat het geen probleem was.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:48

badeendje schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen die zich niet laten inenten dan ook niet naar het buitenland gaan waarvoor je bepaalde inentingen nodig hebt? Hoe maak je daar een keuze in?

Ik ga niet op vakantie naar landen waar je inentingen voor nodig hebt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:54

Er is natuurlijk een grens aan wat je lichaam, lever, nieren kan verwerken aan zooi ;)
Sommige mensen maken zich niet druk en sommige vinden het geen prettig idee dat hun lichaam zo vervuilt.
Echt geen reden om mensen belachelijk te maken. Dat is nog steeds wat hier gebeurd. Heel jammer en onvolwassen. :(:)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:58

Iemand vroeg waarom de RS enting zo vervelend was voor mijn dochter. De hoeveelheid stof die ingespoten werd, werd naarmate haar gewicht toenam steeds groter. Het werd in een spier in haar bovenbeen ingespoten en het is een vrij dikke vloeistof. Ze had die dag altijd wel wat last van het beentje waar de vloeistof ingespoten was. Na een aantal maanden was de hoeveelheid zo groot dat er in beide beentjes gespoten moest worden. En omdat het ruim een halfjaar lang (september tot en met mei) iedere vier weken ingespoten moest worden, wist ze al snel wat er ging komen als ze de verpleegster weer binnen zag komen met de weegschaal. Maar gezien de grote kans op besmetting met RS en de kans dat het bij haar ernstig zou verlopen was het gewoon nodig.

En wat betreft de definitie dan ben ik verkeerd ingelicht. Ik had begrepen dat inenten ook met medicijnen kon en dat vaccineren echt ging om een virus inbrengen om zo immuniteit te creëren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:01

Ja die entingen zijn echt niet leuk :n het duurt heel lang voor alles ingespoten is en die naald is zo dik, en brullen dat hij dan doet :(:) Heb gelukkig niet het idee dat hij last heeft van z'n beentje.
Maar die injecties zijn echt nodig, de kans dat ze worden besmet met het RS virus is zo goed als zeker

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:07

Keet schreef:
badeendje schreef:

Jammer dat je jezelf zo ontzettend beperkt uit angst voor een 0.00001% kans op een bijwerking van een vaccinatie.
Sneu eigenlijk.

Neem je ook geen paracetamol, de pil, supplementen, ibuprofen? Of een verdoving bij de tandarts?? En als je onder narcose moet, doe je dat dan ook niet?
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 07-11-16 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:08

Dat is niet zo beperkend toch? Wie zegt dat ze dat wil? Misschien is er wel niet over nagedacht omdat ze er niet heen wil :)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:08

Nikass schreef:
Er is natuurlijk een grens aan wat je lichaam, lever, nieren kan verwerken aan zooi ;)
Sommige mensen maken zich niet druk en sommige vinden het geen prettig idee dat hun lichaam zo vervuilt.
Echt geen reden om mensen belachelijk te maken. Dat is nog steeds wat hier gebeurd. Heel jammer en onvolwassen. :(:)

Nee geen reden om mensen belachelijk te maken. Maar de 'vervuiling' die een enting met zich mee brengt is niet schadelijk:

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... vaccinatie

Feiten en Fabels over (BMR) vaccinaties:
14. Het BMR-vaccin bevat tal van onnatuurlijke en giftige stoffen
Het BMR-vaccin is een verzwakt levend vaccin. Het bevat bof-, mazelen- en rodehond-virussen, die wel een goede afweerreactie tegen de ziekte kunnen opwekken, maar zelf niet de ziekte kunnen veroorzaken. Deze verzwakt levende virussen gaan dood bij de aanwezigheid van giftige stoffen en dan werkt het vaccin niet meer. Bij de productie van het vaccin wordt hier zeer zorgvuldig naar gekeken. Een overzicht van de hulpstoffen van het BMR-vaccin, dat op dit moment binnen het RVP wordt gebruikt, vindt u hier: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/V/Vaccin ... eprogramma.
Het is ook duidelijk aangetoond dat de hoeveelheid hulpstoffen in vaccins zo klein is, dat dit geen gevaar vormt voor de gezondheid [15].

15. Hulpstoffen in vaccins zijn schadelijk en kunnen stapelen
Dit klopt niet. Hulpstoffen zijn toevoegingen die de kwaliteit van het vaccin verbeteren. Het kunnen stoffen zijn, die de werkzaamheid verbeteren (ook wel adjuvans genoemd), maar ook buffers, die de zuurgraad constant kunnen houden, conserveringsmiddelen, die de houdbaarheid vergroten of stabilisatoren, die zorgen voor een goede werkzaamheid op de langere termijn. Het gaat over hele kleine hoeveelheden die ver onder de grens van het toelaatbare liggen. De exacte samenstelling van een vaccin moet in de bijsluiter worden vermeld. Een enkele keer zijn er sporen van stoffen, die tijdens het productieproces gebruikt zijn, terug te vinden in het vaccin. De fabrikant vermeldt dit meestal ook in de bijsluiter [16]. Van al deze stoffen is aangetoond dat ze geen gevaar vormen voor de gezondheid, ook niet als een kind een volledig vaccinatieprogramma volgt [15].

16. BMR-vaccin wordt gekweekt op levend weefsel van dieren of mensen
Dat klopt. Virussen kunnen niet groeien zonder levende cellen. Ze gebruiken voor hun eigen vermeerdering de huishouding van levende cellen. In plaats van steeds opnieuw cellen uit organen (of dieren) te halen, kan dat tegenwoordig met celkweken of continue cellijnen. Deze cellen kunnen steeds weer worden doorgekweekt zonder gebruik van nieuwe donoren. Voor bof en mazelen betreft dat een continue cellijn van een kippenembryo en voor rodehond een cellijn van longfibroblasten uit een om medische reden uitgevoerde abortus met toestemming van de moeder.

17. Het BMR-vaccin bevat thiomersal, methylkwik en andere giftige kwikverbindingen
Dit is een fabel. Thiomersal is een ethylkwikverbinding die soms in dode of geïnactiveerde vaccins wordt gebruikt vanwege de desinfecterende werking. In het BMR-vaccin zit geen thiomersal of andere kwikverbindingen. Dit zou namelijk de verzwakte virussen in het vaccin doden, waardoor de werkzaamheid verdwijnt. Meer informatie over thiomersal in andere vaccins kunt u vinden onder: http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... in_vaccins

18. Het BMR-vaccin bevat aluminiumzouten en deze zijn schadelijk voor de ontwikkeling
Dit is een fabel. Aluminiumzouten worden in vaccins gebruikt als adjuvans, waardoor de werkzaamheid wordt versterkt. Het BMR-vaccin bevat geen aluminiumzouten. Vaccins met verzwakt levend virus, zoals het BMR-vaccin, hebben deze stof ook niet nodig om goed te werken en immuniteit te bewerkstelligen.
Aan sommige andere vaccins worden wel aluminiumzouten toegevoegd om de antistofvorming te bevorderen. De hoeveelheden hiervan in vaccins zijn zeer klein, zijn niet schadelijk voor de gezondheid [15] en worden ook weer door het lichaam uitgescheiden. De hoeveelheden die via voedsel (ook borstvoeding) binnenkomen zijn veel groter dan die uit de vaccins.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:10

Nou... Dat je jezelf beperkt als je niet reist naar landen waarvoor een extra inenting nodig is, is ook wel wat kort door de bocht :') en bovendien nogal off-topic.
Er zijn zeer veel landen te zien in de wereld, ook landen waar je geen extra inentingen voor nodig hebt.
Veel landen waar ik als lesbienne niet welkom ben vragen om een extra inenting dus dan ga ik daar toch al niet meer heen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:16

Supervixen schreef:
Keet schreef:

Jammer dat je jezelf zo ontzettend beperkt uit angst voor een 0.00001% kans op een bijwerking van een vaccinatie.
Sneu eigenlijk.

Neem je ook geen paracetamol, de pil, supplementen, ibuprofen? Of een verdoving bij de tandarts?? En als je onder narcose moet, doe je dat dan ook niet?

Euh, sorry hoor. Ik ben volledig ingeënt maar ik heb ook absoluut niet de behoefte om naar landen in Azië enzo te gaan waar allemaal enge ziektes heersen. Niet omdat daar ziektes heersen, maar omdat ik gewoon totaal niet de behoefte heb om daar naartoe op reis te gaan.

Beetje vreemde reactie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:19

Ik ook niet :') een keer naar Afrika geweest, familiebezoek. Maar normaal kom ik ook niet verder dan zuid-Frankrijk of Italië

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:24

Resistance schreef:
Supervixen schreef:

Sneu eigenlijk.

Euh, sorry hoor. Ik ben volledig ingeënt maar ik heb ook absoluut niet de behoefte om naar landen in Azië enzo te gaan waar allemaal enge ziektes heersen. Niet omdat daar ziektes heersen, maar omdat ik gewoon totaal niet de behoefte heb om daar naartoe op reis te gaan.

Beetje vreemde reactie.

Het ligt eraan hoe je de reactie leest. Als je niet naar de landen gaat omdat je je moet vaccineren vind ik dat namelijk inderdaad een beperking en helemaal geen vreemde reactie.
Maar als je niet naar die landen gaat omdat je de landen niet leuk vindt/geld voor hebt (oid, vul maar in), dan heeft dat naar mijn inziens helemaal niets met vaccineren te maken en dus ook niet met deze discussie.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:25

Citaat:
Sneu eigenlijk.

...ik kies mijn vakantielanden uit op een x aantal criteria.
Rust, geen al te lange reis, geen mensen die enkel en alleen een taal spreken die ik niet versta en nog zo het een en ander.
Eind van het liedje: nooit een malariakuur etc etc hoeven slikken.

Iedereen ;) mag medelijden met mij hebben, hoor. Maar ik voel mij niet beperkt.
En als het zo uitkomt slik ik wel eens een paracetamol.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:29

Azmay schreef:
Esplendido schreef:
De definitie van inenten is gewoon een medicijn (of virus) via een naald in het lichaam brengen.

Van Dale:
in·en·ten (entte in, heeft ingeënt)
1
immuun maken door verzwakte smetstof in het bloed te brengen; vaccineren

woordenboek is niet altijd volledig, want wat hierboven beschreven wordt is actieve immunisatie, of vaccinatie

inenten kan op twee manieren:
inspuiten van antistoffen > passieve inmmunisatie
inspuiten van vaccin van verzwakte ziekte verwekkers > actieve immunisatie.

het laatste is een vaccinatie, passieve immunisatie is geen vaccinatie maar wel een inenting..

Meestal wordt met het woord inenting een vaccinatie bedoeld

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:32

Dat is nou precies wat ik bedoel querty: ik geef aan dat er verschillende meningen en ervaringen zijn en ik word meteen om de oren geslagen met een wetenschappelijke verhandeling over BMR. Alsof ik daar op zit te wachten. Ik heb het niet eens speciaal over BMR.
Respecteer toch gewoon dat er andere meningen zijn, ook als ze niet wetenschappelijk bewezen zijn.

Als je echt met een kl*te ziekte in de medische wereld terecht komt kom je er vanzelf achter wat voor rotzooi je allemaal voorgeschreven krijgt. En daarmee niet altijd onterecht, zeker niet, soms is het nou eenmaal nodig. Maar daarmee is het niet allemaal onschuldig en onschadelijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:37

Het is meer het idee dat dat een beperking voor je is. Daar kan ik gewoon met mijn hoofd niet bij.

Ik weet ook wel dat er veel landen zijn waar je geen vaccinatie voor nodig hebt. Duh.

Het niet laten vaccineren heeft te maken met een bepaald (bijna verwaarloosbaar) risico dat je niet wilt nemen omdat het de gezondheid kan schaden.
Ik vraag me af of zulke mensen dat niet nemen van risico's dan ook doortrekken in de rest van hun leven.

De volgende zaken zouden je gezondheid ook permanent kunnen schaden en het risico is daarbij vele malen hoger dan een vaccinatie.
- paardrijden, fietsen, over straat wandelen, met het openbaar vervoer gaan, van de trap aflopen, roken, uit eten gaan, enz enz..

Ik snap er gewoon echt niks van, waarom je zo'n miniem risico van een vaccinatie, waarbij de kans veel groter is dat het je gezond houdt dan ziek maakt niet neemt.