Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Weeën, de wat, hoe en waarom vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:24

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Fijn dat hij t zo goed doet.

In heel veel vitamine druppels zit trouwens suiker. Vond ik best bizar. Die van Davitamon heeft ook suiker.

Ik heb bij een versie zonder. Zit een anijs achtige smaak aan. Lijkt mij toch beter.

Olie druppels worden makkelijker opgenomen door t lichaam en druppels op waterbasis is makkelijker om te geven omdat t dunner is. Zoiets vertelde de drogist me.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:44

...en mensen met meer pigment verbruiken evenveel vitamine D als diegenen onder ons die van Scandinavische herkomst zijn.
Alleen heeft een Scandinaviër met die blonde haren en bleke huid zich helemaal opengesteld voor de zon - mensen aan wie je ons aller Afrikaanse oorsprong nog ziet zijn 'minder open'.

En wie donkerder is, maakt het minder snel aan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:17

Ja goed dat je het geeft!
Ik geef van de hema. Scheelt ook zoveel! Maar mijn eerste flesje was ook van davitamon.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 13:49

Ik heb de dure versie gekocht op waterbasis op aanraden van mijn verloskundige, maar wat een vies spul zeg! Iedere keer wanneer ik het gegeven had spoog de baby er alles uit en leek last te hebben van maagzuur of iets dergelijks. Nu ik het niet meer geef, is er ook niets aan de hand. Heb het gisteren zelf maar even voor de grap geproefd maar ik ga er al van over mijn nek laat staan zo'n kleintje!

Hebben meer baby's hier last van (gehad)? Mijn man zegt er het volgende over; ik ben ook groot geworden zonder al die bij middeltjes. Ook ik heb vroeger nooit vitamine D bijgekregen. Eigenlijk is het toch ook zo, dat borstvoeding helemaal compleet is?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:54

cynthia5 schreef:
Ik heb de dure versie gekocht op waterbasis op aanraden van mijn verloskundige, maar wat een vies spul zeg! Iedere keer wanneer ik het gegeven had spoog de baby er alles uit en leek last te hebben van maagzuur of iets dergelijks. Nu ik het niet meer geef, is er ook niets aan de hand. Heb het gisteren zelf maar even voor de grap geproefd maar ik ga er al van over mijn nek laat staan zo'n kleintje!

Hebben meer baby's hier last van (gehad)? Mijn man zegt er het volgende over; ik ben ook groot geworden zonder al die bij middeltjes. Ook ik heb vroeger nooit vitamine D bijgekregen. Eigenlijk is het toch ook zo, dat borstvoeding helemaal compleet is?

Nee ook met bv moet je vitamines bij geven. In Nederland neem je bijna nooit genoeg d op.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:15

Vit d is echt niet voor de grap en gewoon noodzakelijk. Misschien dat de vitame op waterbasis meer bevalt.

Vroeger werd er wel meer gedaan wat nu afgeraden wordt. En ja, ook die kinderen zijn groot geworden. Maar gelukkig hebben we nu meer kennis dan toen. Zou daar gebruik van maken :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:18

Ik vindt het helemaal niet zo vies hoor, het smaakt naar anijs, mijn dochter neemt het graag, al vanaf het begin. Ik gaf het vanaf dag 1 op een theelepel.

Ik heb het alleen op olie-basis geloof ik, mogelijk is dat het verschil.

Het is wel belangrijk dat je het geeft, je voorkomt er oa engelse ziekte mee, zoek maar op..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:42

Ik heb ook op waterbasis gebruikt, omdat beide kinderen buikpijn kregen van die op oliebasis. Hier altijd zonder problemen gegeven, ze deden er graag hun mond voor open. Zelf vind ik t ook niet vies.

Niet alles van vroeger is beter, inmiddels zijn er veel nieuwe inzichten, dus ik zou het zeker geven. In nl krijg je al moeilijk genoeg daglicht, laat staan nu het kouder en natter wordt en je het grootste deel van je kind bedekt als je naar buiten gaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:43

Ze geeft juist op waterbasis

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:45

Ik zeg toch ook dat ik ook op waterbasis heb gebruikt? Ik geef er alleen de reden bij.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:48

Kimbers niet, maar maakt toch ook niet uit? iedereen bedoelt het goed..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:50

Huh, ik bedoelde het niet rot hoor. Ik dacht dat je op mij reageerde, vandaar de reactie, zag niet dat t tegen kimberds bedoeld was.

Edit, oh nu heb je t eerste deel weggehaald en klinkt mijn reactie weer raar.. maar was dus niet onvriendelijk bedoeld oid.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:18

Ja, ik dacht, intonatie is lastig lezen, dus ik zal het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben :o
Had het dus al weggehaald.. *D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:32

Dat is ook echt een lastig iets in geschreven tekst :j

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 15:47

Ik snap heel goed dat Vitamine D nodig is, het zal niet voor niets overal aangeschreven staan dat je dat vanaf dag 8 moet bijgeven.
Alleen weet ik niet zo goed op wat voor manier, sinds dat ik het niet meer geef heb ik weer een blije baby. Toen ik het nog wel gaf moest hij spugen en als hij dan sliep kwam hij schreeuwend met een heel zuur gezicht weer wakker. Was dan ook ontroostbaar.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:49

Er zit vrij veel verschil tussen de verschillende merken, misschien een ander merk proberen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:57

Een zonder smaak proberen? De mijne vond anijs trouwens heel erg lekker hij sabbelde de hele lepel weg :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:31

Ik geef bonusan. Is op oliebasis smaakt naar niks en je hoeft maar 1 druppel te geven

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:16

Zou idd gewoon een andere versie proberen.

Ik had eerder die van de Etos. Die is heel zoet want er zit suiker in. Ook niet ideaal maar lijkt me beter dan niks geven. Of iets zonder smaak kan ook natuurlijk.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:30

Cynthia ik zou een andere druppel proberen.
Ik heb zelf druppels van thorne, smaken nergens naar.
Er zijn hier al een aantal merken genoemd. Ik zou wel altijd op olie basis geven, vit D is een vet oplosbare vitamine en wordt daardoor met vet/olie beter opgenomen in het lijfje.
Je baby heeft gereageerd op de rest van de inhoud niet op de vit d: wat staan er voor ingrediënten op het flesje?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:46

Mijne reageerde ook heel heftig op die op waterbasis. Ben toen ook van merk gewisseld naar iets smaakloos en dat ging veel beter.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 23:37

Tip: mocht jij je goed voelen vraag dan gewoon aan de verloskundige of je weer mag sporten. Na 1 week liep ik al hard en na 1.5 week begon ik met buikspieroefeningen. Verloskundige heeft mijn rechte buikspieren gecontroleerd en ik kreeg gelijk groen licht. Die 6 weken is gewoon een algemeen termijn daarvoor.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:35

Hardlopen zou ik de eerste 6 weken zeker niet adviezeren. Dit kan een verzakking van je baarmoeder betekenen. Buiten het feit dat je bekken nog week zijn (al gaat het bij de een harder als bij een ander)

Ik snap echt niet dat vrouwen een week of twee na hun bevallIng zware sporten willen gaan doen. Geef je lichaam kans om te herstellen ookal voel je je fit van binnen ben je dan echt nog niet de oude.

Ga lekker op normaal tempo wandelen en start na het bloedverlies eerst eens met zwemmen. Hardlopen is na een bevalling echt slecht voor je lichaam op lange termijn. Meer geluk dan wijsheid als je nergens last hebt als je gaat hardlopen na de bevalling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:29

Urona447 schreef:
Tip: mocht jij je goed voelen vraag dan gewoon aan de verloskundige of je weer mag sporten. Na 1 week liep ik al hard en na 1.5 week begon ik met buikspieroefeningen. Verloskundige heeft mijn rechte buikspieren gecontroleerd en ik kreeg gelijk groen licht. Die 6 weken is gewoon een algemeen termijn daarvoor.

6weken is de termijn dat je spieren hersteld zijn.
Na een week sporten is echt niet verstandig :n
Om de redenen die hierboven worden genoemd. Dat kan je VK wel zeggen maar die hebben niet echt verstand van spierherstel. Dan zou ik naar een bekkenfysio gaan als je er wil weten.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:35

Buikspieren zijn gecontroleerd en als 2 verloskundigen zeggen dat je gewoon mag sporten als jij je goed voelt doe ik dat. Niet elke bevalling is voor iedereen hetzelfde. Als je 9 maanden zwanger bent geweest en altijd fanatiek gesport hebt en walgt van je zwangere lichaam is het toch logisch om lekker te sporten? Natuurlijk sport je niet gelijk op je oude niveau maar met opbouwend hardlopen is niks mis. Er word niet voor niks aangeraden zolang mogelijk door te sporten in je zwangersschap.