Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Roken? ik heb er opeens geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 18:06

Dat is ook wel zo,maar 35 jaar geleden wist ik echt niet dat het zó verslavend was. Ook zaten er toen maar 3 stofjes in en geen 600 zoals nu.
Ik ga er vanuit dat het straks helemaal over is met die momentjes.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:26

Mijn vriend en ik zijn al 11 weken gestopt, heel soms mis ik het nog wel maar dat is snel weg.
De 1e peuk van de dag was voor mij het belangrijkst. Die mis ik helemaal niet meer, alleen af en toe in de avond nog!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:54

gohya schreef:
Nou idd. schuimpie,dat bedoel ik dus. Je stopt met roken, wat een heel gevecht is,maar dan is het niet de bedoeling dat je de rest van je leven moet blijven vechten,hahaha.
Maar miss. ist over een paar mnd. wel helemaal over.
Ik heb nu 1804 sigaretten niet gerookt en 513,- euro bespaard. Ik merk het lichamelijk heel erg goed dat ik niet meer rook,de huid is zoveel meer zuiver en ik heb er eindelijk 5 kilo bij.Al ben ik ook zo weer 1 kilo kwijt als ik een dag iets te weinig eet.

Volgens de App. moet ik nu van de Geestelijke verslaving af zijn,staat nu op 100%. Maar nog maar 16% een Niet Roker.

Kijk nou eens hoe goed je gaat. Al bijna 2000 sigaretten niet gerookt _/-\o_ . Kijk, je oude verslaving merkt dit ook en verzet zich ertegen, maar dat wordt steeds minder. Deze probleempjes komen niet omdat je gestopt bent, maar juist omdat je al die jaren hebt gerookt. De momenten dat je eraan denkt worden vanzelf minder en je krijgt steeds sterker het gevoel dat je de juiste beslissing hebt genomen door te stoppen. Nu voelt het als vechten, straks als een mild stoeipartijtje en op den duur hoef je je voormalige verslaving alleen nog maar aan te kijken en weg is 'ie weer ;). Komt goed hoor, gewoon lekker doorgaan!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:38

Pipodipo, wat een goede oppepper, die ga ik zeker onthouden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 16:23

Gelukkig zijn die vervelende momenten niet zo vaak,en ik geloof ook zeker wel dat ze alleen maar minder worden.Het is ook pas 2mnd. geleden dat ik gestopt ben,na tig jaren te hebben gerookt.
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee om tussen rokers te gaan zitten,net nog getest op de wei bij de paarden.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:21

Pipodipo: Dat zijn de posts die het doorzettingsvermogen een boost geven! +:)+

Gek he Gohya, de momenten waarvan ik gedacht had dat het moeilijk zou worden vallen best mee. Met rokers om me heen of bij een feestje heb ik echt nergens last van! Het zijn meer de kleine momentjes voor mezelf die lastig zijn.... Na het werk, of na een flinke poetsbeurt... Ik had een soort van beloningsmomenten ingebouwd die ik nu mis? Kan het lastig uitleggen, maar die momenten mis ik vooral, niet de sigaret zelf...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:41

gohya schreef:
Gelukkig zijn die vervelende momenten niet zo vaak,en ik geloof ook zeker wel dat ze alleen maar minder worden.Het is ook pas 2mnd. geleden dat ik gestopt ben,na tig jaren te hebben gerookt.
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee om tussen rokers te gaan zitten,net nog getest op de wei bij de paarden.

Roken jouw paarden?
:+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 11:43

mbkaatje schreef:
gohya schreef:

Roken jouw paarden?
:+

:D :D nou ze rookten best wel mee eigenlijk.Enkele verzorgsters roken,heb ik geen probleem mee,moet kunnen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:45

schuimpie schreef:
Pipodipo: Dat zijn de posts die het doorzettingsvermogen een boost geven! +:)+

Gek he Gohya, de momenten waarvan ik gedacht had dat het moeilijk zou worden vallen best mee. Met rokers om me heen of bij een feestje heb ik echt nergens last van! Het zijn meer de kleine momentjes voor mezelf die lastig zijn.... Na het werk, of na een flinke poetsbeurt... Ik had een soort van beloningsmomenten ingebouwd die ik nu mis? Kan het lastig uitleggen, maar die momenten mis ik vooral, niet de sigaret zelf...

Graag gedaan Schuimpje, Gohya en Jobamara.

Zelf was ik een echte pauzemomentjesroker, maar dat verdwijnt ook allemaal vanzelf. Nu neem ik ook nog wel pauzes natuurlijk, maar dan doe ik dus niks, gewoon niks. Bij de koffie doe ik ook niks tegenwoordig, ook niet al te veel koekjes eten want dan krijg je die gevreesde stopkilo's.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 13:02

Ik heb die momentjes al een poosje niet meer bij de koffie of na het eten.Ik krijg ze altijd als ik effe niks te doen heb,of als ik iets gedaan heb en ben er klaar mee.Want dan was het altijd ff tijd voor een peuk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 19:21

We zijn 2 mnd. verder en ik ben nog steeds gestopt,ruim 4mnd. nu.
Maar nog steeds moeilijke momenten! soms zegt er dan een stemmetje: rook toch gewoon,wat maakt het uit. Dan denk ik weer aan de voordelen en dan laat ik me niet overhalen.
Heb er nu wel 7 kilo bij,maar dat is voor mij niet zo erg,ik kan het zeker wel hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:11

Ach, 35 jaar tegenover vier maanden is natuurlijk ook nog niets qua slijten van gewoontes :) Maar hoe verder je gaat hoe minder het wordt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:40

Goed hoor! Ga zo door!
Die moeilijke momenten zullen nog wel even blijven, maar het gaat je zeker lukken.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:59

Zooooo ontzettend knap, hou vol! ,

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:35

Wat ik ook regelmatig heb,dat ik droom dat ik per ongeluk een sigaret opsteek en/of oprook. :\
Dan schrik ik echt, hahaha. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:55

Ik ben 3,5 jaar verder en ik droom dat af en toe nog steeds ;)
Je bent supergoed bezig en houden zo!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:59

Na ruim 12 jaar heb ik het ook nog wel eens. Maar wat ontzettend fijn dat je nog steeds niet rookt !!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 10:10

En we zitten nu op 5 mnd. niet meer gerookt.
Helaas weinig voordeel w.b.t. meer lucht,ik ben veel benauwder geworden.Vorige weel longtest gehad bij de praktijkondersteuner i.v.m. stoppen met roken traject. Veel slechter dan de vorige keer dat ik gestopt was. En met medicijn nog slechter dan zonder.Door gestuurd naar de longarts.

En nu denk ik dus weer,ik had niet moeten stoppen met roken,dan had ik dit niet gehad. ;(
Bij de vorige keer gestopt te zijn [9mnd.] kreeg ik ook veel klachten en ben toen weer gaan roken.
Heb er nu wel bijna 8 kilo bij gekregen.Maar het blijft nog steeds moeilijk.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:21

Het blijft het altijd waard om WEL gestopt te blijven. Dat weet je ook. Alleen het is het stemmetje in je hoofd die als een laatste strohalm allerlei rare excuses en smoesjes probeert te verzinnen om je weer aan het roken te krijgen.

Alleen je lichaam is zo blij dat je bent gestopt. Als je al een tijdje bent gestopt zoals jij nu, dan heb je niet meer de directe voordelen van het stoppen, zoals het besparen van geld, de stank die je niet meer om je heen draagt, je bent niet meer afhankelijk van die stomme peuken, niet meer in de avond laat nog naar het tankstation voor sigaretten, niet in de ochtend met een zere keel een peuk opsteken.

Je ruikt beter, je huid ziet er beter uit en je longen hebben nu even moeite. Dat is ook niet zo gek, want je hebt 35 jaar gerookt. Alleen je weet zelf ook dat je longen er echt niet beter op gaan worden als je nu weer begint.

Ik ben nu 4 jaar gestopt en ik ben een echte niet-roker. Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit gerookt heb. Ik denk er nooit meer aan, het doet me ook niks meer, vind het stinken. Alleen dat heeft echt wel even geduurd voordat dat zo was. Ik denk een jaar ongeveer.

(Oh ja, je kunt natuurlijk altijd nog dat boekje van Allen Carr lezen ;) )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 10:41

Ik wil ook niet toegeven aan dat vervelende stemmetje,die vanalles verzint om maar een peuk te pakken.
Oke dan ga ik er maar vanauit dat ik ook minstens een jaar nodig heb om van die vervelende stem af te komen.
Natuurlijk heb ik voordelen,geen stress meer als ik zonder peuken zit,en mijn huid is zoveel beter geworden,gezicht is dikker [wat echt wel mag]. Alleen jammer van de benauwdheid,maar miss. is daar een bepaalde reden voor,dat zoekt de longarts wel uit.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:07

Maandag een rokersauto schoon gemaakt.
Je kunt zien waar 1 keer een veeg overheen gehaald is om schoon te makenAfbeelding

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:31

Eens met _Nelleke_!
Toen ik stopte met roken heb ik het wekenlang belachelijk benauwd gehad, alsof ik door een plastic zakje moest ademen. Daarnaast nog wat andere vervelende bijverschijnselen, maar alles gaat uiteindelijk vanzelf weer weg. Geduld is een schone zaak en als je geduld een beetje opraakt, bedenk dan dat je het moeilijkste al gedaan hebt en dat je elke dag ontzettend trots moet zijn op jezelf. Je bent op weg om een schone, gezonde nietroker te worden, blijf op de juiste weg!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 12:39

Wauw hagelslag! wat een verschil al zeg.
Nou ik heb in ieder geval geen COPD meer, bronchitus is ook weg,dat hoesten s'morgens tot kotsen toe ook helemaal weg.Mijn keel is weer echt schoon,geen slijm meer.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:01

Volhouden hoor! Copd geneest toch niet?
Het is hoe dan ook zinloos om te gaan roken. Ik sluit me aan bij Nelleke, ik snap ook niet hoe ik ooit zo lang en zo veel heb kunnen roken. Bah.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:10

Balen van de benauwdheid joh :(:) , hoop dat de longarts een oorzaak en oplossing vind. Maar hou vol hoor, vind het zo knap,