Ik zal het zien of mijn cup ineens gaat lekken als ik boven de 30 ben, over een klein half jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Foaly schreef:
Vergeet de nieuwe lakens niet omdat je éven niet doorhad dat je die nacht ongesteld zou worden (en dus wakker wordt in een bloedbad wat onmogelijk uit te wassen is)
Even een tip, koud/beetje lauw water en zout. Nacht laten weken en daarna even op max 30 graden wassen. En het is schoonNa de bevalling vloeide ik enorm en dat ging niet altijd goed maar heb niets hoeven weg te gooien. Zolang je maar niet heet wast, dan stolt het juist. Zélfs het shirt waarin in bevallen ben is weer schoon geworden
MarliesV schreef:Lees hier al even mee en heb mij er eens in verdiept maar vind de keuze zo lastig.
De Sckooncup (maat L) lijkt mij wel wat (ondanks dat dit de duurste optie is) maar ik heb volgens mij best sterke bekkenbodemspieren
(35, geen kids, rijdt minimaal 3x per week paard, geen urinelekkage bij wat dan ook).
Is deze cup dan wel geschikt?
Eisen die ik eigenlijk heb: zo soepel mogelijk, geen lekkage, doorzichtig
Mooncup zag ik ook, zit daar veel verschil in met de Sckooncup?
Riddershow schreef:Ik heb ook de mijne binnen, na alle horrorverhalen over het formaat vond ik hem nog meevallen.
Even een vraagje. ik heb er een sterilisatiebakje bij gekocht, maar hoe gebruik je dat?
Riddershow schreef:@corine: Ik heb hem bij Cute Cotton meebesteld en er zat geen schrijving bij nee.
corine1981 schreef:Meluna is er ook met steeltje want die heb ik net gehaald.
Eloya schreef:de meluna is 15 euro, en de lunette 30. maar toch vind ik de lunette er fijner uitzien ivm het steeltje en bij de meluna m zit er een knopje aan. Denk dat ik bij cute cotton ook maar wat wasbaar maandverband mee bestel. ik heb soms best afscheiding dus ik draag altijd 24/7 maandverband. maar dat vind ik niet echt prettig
ik twijfel nogsteeds welke cup haha
corine1981 schreef:Riddershow schreef:@corine: Ik heb hem bij Cute Cotton meebesteld en er zat geen schrijving bij nee.
Wat ik getypt heb komt van mijn beschrijving ook van cc, maar dan dus de opvouwbare omdat die leuke kleurtjes Had en je makkelijk mee neemt
TurboTinker schreef:Hoe meet je het makkelijkste welke maat je nodig hebt?
En zijn er ook andere materialem dan siliconem?
Ik gebruik altijd ob mini en normaal. Dat is groot zat ivm de ruimte die ik heb. Helpt dat om te berekenen welke maat cup je nodig hebt?
Riddershow schreef:Hmm, ik zie mijn ei er nu niet bij staan en alleen die opvouwbare (en die was er tijdens mijn bestelling niet)... Maar het is niet alsof ik mijn sterilisatiebakje ga meenemen![]()
Mijn cup is trouwens ook mooi rood
Tortilla schreef:Ik zou heel graag eens zo'n ding proberen, maar nu ben ik benieuwd. Verkopen ze deze alleen online of zou je ze ook kunnen vinden in bijvoorbeeld de kruidvat?
TurboTinker schreef:En zijn er ook andere materialem dan siliconem?
_Mirjam schreef:Riddershow schreef:Hmm, ik zie mijn ei er nu niet bij staan en alleen die opvouwbare (en die was er tijdens mijn bestelling niet)... Maar het is niet alsof ik mijn sterilisatiebakje ga meenemen![]()
Mijn cup is trouwens ook mooi rood
Heb je mijn vorige bericht, iets hierboven, gezien? Dat is het difrax ei dat ikzelf ooit via cutecotton heb besteld.
Mijn cup heb ik overigens transparant. Ik wil geen nutteloze chemicaliën in me stoppen voor iets wat toch niet zichtbaar is, plus dat ik juist blij ben dat ik het bloed hierop kan zien - en dus dat hij niet goed schoon is.
corine1981 schreef:MarliesV schreef:Lees hier al even mee en heb mij er eens in verdiept maar vind de keuze zo lastig.
De Sckooncup (maat L) lijkt mij wel wat (ondanks dat dit de duurste optie is) maar ik heb volgens mij best sterke bekkenbodemspieren
(35, geen kids, rijdt minimaal 3x per week paard, geen urinelekkage bij wat dan ook).
Is deze cup dan wel geschikt?
Eisen die ik eigenlijk heb: zo soepel mogelijk, geen lekkage, doorzichtig
Mooncup zag ik ook, zit daar veel verschil in met de Sckooncup?
Ik quote je even, ik ben vanmorgen bij cutecotton geweest, en heb het ook over de sckooncup gehad.
Ik had daar namelijk last van en bij het voelen van mijn nieuwe cups voelde ik heel duidelijk een verschil in stevigheid. De Sckooncup is echt heel stug, waardoor ik ook wel eens last ervan gehad zou kunnen hebben.
Ze gaven ook aan dat de sckooncup harder is dan al hun andere cups in hun assortiment.
Ik ben blij met mijn nieuwe meluna en mamicup, ze zijn betaalbaar dus ik probeer ze allebei maar uit.
Ze geven je graag advies bij cutecotton dus misschien kun je daar kijken.
Ik ben er een goed gevoel bij!