Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Youknowme schreef:Ik denk dat als een kind liefde en geborgenheid krijgt het tevreden is, of het nou samen slaapt of niet. Maar ik denk ook dat samen slapen/borstvoeding/dragen een andere band opbouwt dan dat je dat niet doet. Niet zo zeer slechter of beter maar gewoon anders.
Youknowme schreef:Ik denk dat als een kind liefde en geborgenheid krijgt het tevreden is, of het nou samen slaapt of niet. Maar ik denk ook dat samen slapen/borstvoeding/dragen een andere band opbouwt dan dat je dat niet doet. Niet zo zeer slechter of beter maar gewoon anders.
Esplendido schreef:Ik denk dat het wel of niet samen slapen met je kind weinig met nuchterheid te maken heeft. Het gaat erom wat voor jou en je kindje prettig is en wat voor jullie werkt. Voor ons werkt samen slapen het beste. Vanaf een jaar of vier gaan de kindjes pas naar hun eigen kamer.
Tendance schreef:Ik heb onwijs respect voor kv mama's. Ten eerste zijn er veel waarvoor het een lastige maar wel de enige juiste keuze was om te maken.
Ten tweede heb je bv altijd bij je, hoef je niets klaar te maken enz. scheelt tijd en energie. Ik heb veel respect voor moeders die kv geven. Overigens heb ik respect voor alle moeders en vaders die goed voor hun kind zorgen.
chanel1985 schreef:Je kan wel veel dingen willen, maar in een acute situatie heb je niet veel te willen. Je kan moeilijk eerst nog gaan discusieren of dat wel nodig is, als je kind in hoge nood is en elke seconde telt.
Wat nodig is, is nodig. En ja, dan zijn er soms dingen zoals een bloeduitstorting of een beschadiging, maar als het alternatief de dood van het kind is, dan denk ik dat je liever het eerste hebt.
chanel1985 schreef:Ik kon/ kan mijn zoontje amper dragen. Heb een ongebruikte draagzak hier door liggen.
Ik kon niet op de mat met hem spelen want dan geraakte ik niet meer recht. Ik wou hem veel pakken, maar ik kon dat gewoon niet. Nu nog altijd kan ik hem van de auto op de oprit tot binnen dragen, meer niet.
Ik heb tranen met tuiten geweend, omdat ik dacht dat mijn kind een hechtingsstoornis ging krijgen omdat ik heel weinig met hem kon doen.
Hij is gelukkig een heel makkelijk kind, tot 6 maanden sliep en at hij, letterlijk. Hij is eigenlijk pas echt vanaf zijn 7 maanden ofzo gaan spelen.
Keerzijde is dat hij met alles later is en nu op 14 mdn bijna nog maar juist op zijn benen kan staan voor een paar seconde, dus het zal wel nog duren voor hij zal stappen. Waar ik blij mee ga zijn, want met zijn bijna 12 kg is dat voor mij wel een heel karwei.
Sizlle: inderdaad, overlaatst zei iemand nog tegen mij, dat flesvoeding chemische brol is en dat haar kleine dat nooit ging krijgen en ze iedereen een supermama vind die lang borstvoeding geeft.
Fijn, dat ik dus mijn zoontje vergiftig met chemische brol en ik geen supermama ben...