Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Ik denk ook dat een gesprek je meer gaat schaden dan goed doen vooral omdat er eigenlijk niet echt aanwijzingen zijn dan een vaag vermoede.Zelfs als ze het wel gedaan gaan hebben,gaan ze zonder direkt bewijs vast niet bekennen.Ik vraag me af of ze zelfs geen aanklacht voor smaad kunnen indienen en dan ben je nog verder van huis.
Ik hoop dat er voor jou en je dochter wat uitkomt uit de testen en dat je dan wat rust kan vinden.Opvoeden is al moeilijk genoeg zonder problemen.
sneeuwpop schreef:Wat is het nut, van dat gesprek met die mensen?
Ik heb er totaal geen verstand van en daarom zie ik er alleen maar nadelen in.
Ik verwacht dat het meer vragen gaat opleveren, dan antwoorden. Ik verwacht niet dat "ze" bekennen. En aangezien je ze nog tegen komt bij verjaardagen van anderen, lijkt me het een behoorlijk ingrijpend gesprek. Iets wat als een sneeuwbal door rolt.
Ik vraag me dus oprecht af wat het voordeel zou kunnen zijn?
beatje schreef:Ik vraag me af of ze zelfs geen aanklacht voor smaad kunnen indienen en dan ben je nog verder van huis.
Dani schreef:beatje schreef:Ik vraag me af of ze zelfs geen aanklacht voor smaad kunnen indienen en dan ben je nog verder van huis.
Nee, dat is echt onzin. Het is pas smaad als je feiten, al dan niet waar, naar buiten brengt met als voornaamste doel de reputatie van de ander te beschadigen. TS heeft verklaarbare vermoedens en wil die hooguit met het stel zelf bespreken, al dan niet in bijzijn van professionals. En in het topic hier houdt ze hun identiteit zorgvuldig verborgen.
Poiuytrewq schreef:Volgens mij bedoeld je ha meer dat je niet enkel aan de hand van het plekje kan stellen dat er misbruik is, maar dat ze het zeker een verdacht plekje vindt
Moet wel zeggen dat ik het lang vind duren allemaal, of is dat normaal met die instanties?
piezze schreef:Jee TS ik vind dat je als moeder verplicht ben bij het minste vermoeden van zoiets je kind te beschermen. Zolang jouw dochter het niet uitspreekt zul je dit via instanties nooit hard krijgen en dus zul je op een andere manier je kind moeten vrijstellen van risico. Echt breken met hen en als je daarvoor moet verhuizen dan zou ik je adviseren dat meteen te doen. Gesprekken etc. met die mensen, wat wil je daarmee bereiken? En op bezoek met je kind met die mensen erbij is een echte no-go.
Geloof me, moederinstinct liegt niet.
Hoenuverder schreef:uit de vrienden-/kennissengroep verwijderen en hun nooit meer zien is lastig, mede omdat er nog wat meer lijntjes tussen die mensen en ons zijn (geen familieleden)
Hoenuverder schreef:En toch maar weer vragen of er ooit iemand aan haar heeft gezeten.
Dit uiteraard in andere bewoordingen en uiterst voorzichtig, maar zoals het nu gaat komen we geen stap verder en blijf ik er dag en nacht mee bezig.
De jp vond dat mijn dochter worstelde met zichzelf, toen zij het gesprek met haar aan ging over die ene dag/nacht.
.