Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:57

tja maar ook een bezoekje aan de wc kan gevolg zijn van intolerantie ....(eigen ervaring) dus pas daar mee op.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:35

Storm schreef:
Hannanas, dank je wel voor je post. Het gekke is dat mijn dochter niet allergisch is. Ze is getest (bloed) en daar kwam niks uit. Het is echt de slijmvorming. Kunnen ze daar iets mee?
En helaas sliep ze pas na 4 uur rustig. Tot die tijd heeft ze maar liefst 6 hoestaanvallen gehad met overgeven van slijm. Voor 24:00 had ze er 4, en daarna werd ze rustiger en de hoestbuien werden minder heftig. Om 4 uur kwam ze zelf uit haar hoestbui en sliep ze verder zonder een kuchje. Een wonder!

Appiesjappie, wat fijn dat jullie nu weten wat je moet doen met je zoon tegen de terugkerende verkoudheden. Ze zal wel flink kapot zijn geweest na al die gebroken nachten.

Ja ik ben blij dat we nu weten dat hij "astma" heeft ook al mag ik het niet zo noemen bij deze kleintjes. Gisteravond kreeg hij ook weer een enorme hoestbui en kon hij niet meer slapen. Het klinkt dan echt alsof kriebelhoest heeft. Meteen met de pufjes begonnen en het hielp meteen. Misschien moet je ook een keer naar de huisartsenpost gaan.even iemand anders die er naar kijkt

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:53

Mijn zoontje is 16 maanden bijna en krijgt inderdaad wel koemelk
uit de bloedtesten oa allergie test is niks gekomen
wel ontdekte ze vandaag een oor ontsteking.
Heb een neusspray mee gekregen voor 4 weken 1 x per dag. En moet nog 2-3 x per dag spoelen met een zout oplossing.
Over 4 weken hopen ze dan beter in zijn neusje te kunnen kijken en word er gekeken of de amandelen er misschien uit moeten....
al is dat geen garantie op succes. Dus dat vind ik wel een lastige

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:18

Er werd ons verteld dat ze op zo n jonge leeftijd nog geen amandellen verwijderen
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 24-10-16 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:20

Ja blijkbaar wel. Is bij mijn broer ook gedaan op 1.5 jarige leeftijd

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:58

Bij mijn zoontje moesten de amandelen er ook uit ivm terugkerende oor- en keelontstekingen. Tot we bij hem ook stopten met koemelk, aangezien mijn dochter een lactose intolerantie bleek te hebben. Vonden het sneu dat hij dan wel yoki en toetjes mocht en zij niet.
En of het toeval is of niet (ik denk eigenlijk van niet), sinds hij bijna geen koemelkproducten meer krijgt heeft hij geen 1x weer oor- of keelontsteking gehad. Echt nul, noppes, nada. Dat is nu ruim 2 jaar geleden. En zijn amandelen zitten er dus nog gewoon in.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:10

Hoe gaat het nu TS?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 11:02

Het gaat goed maar ze is nu snotverkouden. Haar longen zijn heel gevoelig dus ze hoest best veel nu. Maar het is niet zoals 'eerst' dat ze er zelf niet uit kan komen en gaat overgeven gelukkig. Ze hoest in haar slaap maar het stopt wel en ze blijft gewoon doorslapen.

Dus al met al gaat het goed. Verkoudheid is al minder aan het worden en het hoesten is al minder dan een paar dagen terug. Melk en sojamelk krijgt ze nog steeds niet, andere zuivel gaat wel goed.
:D