Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:45

Het andere gat heet een colonoscopie. Dus klinkt bijna hetzelde haha.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 16:52

Durante schreef:
Maar ze hebben al gezegt dat het nu nog geen kanker was, en dat maakte me al een beetje rustiger...

Gelukkig weet je in ieder geval dat het optijd weggehaald gaat worden en geen kanker is. Ben blij voor je!
Ik weet niet wat het inhoud wat je voor behandeling gaat krijgen maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen!! Ik vind je heel erg stoer en sterk zoals je het allemaal vertelt! :j

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:10

Ianrowan2009 schreef:
Durante schreef:
Maar ze hebben al gezegt dat het nu nog geen kanker was, en dat maakte me al een beetje rustiger...

Gelukkig weet je in ieder geval dat het optijd weggehaald gaat worden en geen kanker is. Ben blij voor je!
Ik weet niet wat het inhoud wat je voor behandeling gaat krijgen maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen!! Ik vind je heel erg stoer en sterk zoals je het allemaal vertelt! :j

Voel me niet echt stoer hoor, eerder erg zenuwachtig,maar bij vlagen ook opgelucht,emoties wisselen elkaar maar af :o

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:01

Afgelopen maandag moest ik naar 't UMCG voor een lisexcisie, werd ik ongesteld |o , dus het ziekenhuis maar bellen om te vragen hoe het verder moest.Nu kan ik vanmiddag heen, en hoef ik gelukkig niet nóg weer 2 weken te wachten ofzo, want ben al hartstikke nerveus, en wil er zo snel mogelijk vanaf zijn...
Heb gelukkig afgelopen nacht goed geslapen, en was aardig rustig vanmorgen, en heb nog even een rondje hardgelopen ook, om m'n aandacht even te verzetten,maar nu gaat het weer aardig kriebelen in mijn maag...
Wou het even van me afschrijven haha :o
Werd net nog even door de behandelende arts gebeld, of ik nog vragen had, vond ik erg vriendelijk van 'm :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:39

Sterkte met de zenuwen!

Zo te lezen ben je in goede handen.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 16:27

Durante schreef:
Afgelopen maandag moest ik naar 't UMCG voor een lisexcisie, werd ik ongesteld |o , dus het ziekenhuis maar bellen om te vragen hoe het verder moest.Nu kan ik vanmiddag heen, en hoef ik gelukkig niet nóg weer 2 weken te wachten ofzo, want ben al hartstikke nerveus, en wil er zo snel mogelijk vanaf zijn...
Heb gelukkig afgelopen nacht goed geslapen, en was aardig rustig vanmorgen, en heb nog even een rondje hardgelopen ook, om m'n aandacht even te verzetten,maar nu gaat het weer aardig kriebelen in mijn maag...
Werd net nog even door de behandelende arts gebeld, of ik nog vragen had, vond ik erg vriendelijk van 'm :D

Hoe is het gegaan gisteren??
Beetje door de zenuwen heen kunnen zuchten??

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 02:22

soesita schreef:
Naomi schreef:
ik ben ook geweest, helaas verkeerde cellen. Verder onderzoek gehad. Helaas ook foute boel. Cin 2. Maar sta goed onder controle en misschien wordt het nog cin1, opereren en weghalen kan altijd nog.
Wel even schrikken

Hey Naomi, sterkte! Ik zit helaas net in hetzelfde schuitje. 't Is te zeggen: twee foute uitsrijkjes na elkaar, dus nu de medische mallemolen in. :( Als je behoefte hebt om er gevoelens, gedachten, ervaringen over uit te wisselen staat mijn PB-box voor je open. :(:)

Dankje!
Gaat goed verder.. Ben benieuwd hoe het over een maanden is qua cin

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:55

Ianrowan2009 schreef:
Durante schreef:

Hoe is het gegaan gisteren??
Beetje door de zenuwen heen kunnen zuchten??

Nou het viel me reuze mee :j
Ik was zo'n beetje 20 minuten te vroeg in het UMCG,en zat er nog geen 2 minuten en werd toen al opgeroepen.
Van de verdoving heb ik niks vernomen, moest even hoesten, en ik hoestte maar door en de arts zei stop maar hoor hij zit er al in haha :o
De ingreep zelf duurde maar 3 minuutjes ofzo.
Heb nog even gezien wat ze eruit hebben gehaald, en daar keek ik wel even van op; een brokje zo groot als de nagel van mijn duim.De arts zei dat als het goed is alles weg is qua verkeerde cellen, maar dat ze dat blokje nog wel op kweek zetten en daar krijg ik over 2 weken de uitslag van.
Ik had vrijdagavond een bbq, en wou dat eerst afzeggen de dag daarvoor,omdat ik niet wist hoe ik me zou voelen,maar voelde me uitstekend , en het was ook nog gezellig ook.
Van het weekend geen last meer gehad, alleen een beetje vloei, en dat kon nog een paar dagen aanhouden.Heb deze week wel vrij gehouden van mijn werk,zodat ik geen zware dingen hoef te doen(werk bij de thuiszorg als hulp)Maar ga straks wel even naar m'n paard op de fiets, die staat op 10 minuten fietsen van mijn huis.
Ik merk wel dat ik last van emoties heb, maar dat komt waarschijnlijk door opgekropte spanning, die ik de laatste tijd heb opgebouwd, vanwege dingen die hiervoor zijn gebeurd(heb een curretage gehad,paar maanden geleden..)en dan dit gedoe weer...
Maar we gaan gewoon weer door ;)

@Naomi: blij dat het goed met je gaat, maar bij jou laten ze het gewoon eerst nog zitten dus?
Maar wel goed dat je onder controle staat.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 01:32

Ja, ik moet in november terug. Dan weer een uitstrijkje en kijken ze hoe het dan is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:27

Hopelijk heb je het dan zelf helemaal opgeruimd!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:04

Hey allemaal

Heb me eerder in dit topic gemeld om anderen te helpen en ervaring te delen maar moet ff m'n ei kwijt. Ik heb het HPV sinds m'n 18e. Chronische vorm en agressieve vorm. Heb meerdere keren pap 3b gehad en telkens worden er biopten of kleine ingrepen gedaan. Is het weer jaar rustig en dan begint de ellende weer. Afgelopen 2 jaar was het pap 2. Dus niet goed maar beter als eerst.

Heb inmiddels een zoontje dus m'n grote angst geen kinderen te kunnen krijgen is wel weg Hierdoor. Een tweede is door andere medische oorzaak niet mogelijk dus in die zin maakte ik me weinig zorgen. Vandaag dus de checkup die ik jaarlijks heb en ging er relax heen...

Zegt de arts dat ik rekening moet houden met een andere uitslag als pap2 gezien het er erg onrustig uitzag op het oog...de laatste keer dat ze dat met t blote oog konden zien zonder spul inspuiten of apparatuur was het goed mis...

Ik zit flink in de stress nu toch weer...Ben zo bang dat t erger is (weer) en ik weer in de molen van spanningen, biopties en lysecties ga....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:32

Sterkte aan iedereen met onrustige cellen en/of erger. :(:)

Ik mag de 22ste weer op halfjaarlijkse controle. -O- Eens kijken of de boel weer wat bedaard is of dat de cellen weer besloten hebben mij weer te treiteren zodat ik weer een biopsie moet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:55

Jeetje storm, wat heftig. Hopelijk valt het mee, sterkte met de stress van het wachten. Wanneer hoor je wat?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:02

Binnen een week. Staat op kweek dus wss ma of di...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:31

Storm, heeeeel veel sterkte met afwachten. Kom je de dagen een beetje door?

Ik durf nog steeds niet, mijn interne littekens doen mij zo opzien tegen het onderzoek dat ik het nog maar even voor mij uitschuif.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:04

Storm, heel veel sterkte de aankomende dagen,hoop voor je dat het meevalt.

Palmera, moet je over een half jaar dan weer naar het ziekenhuis?Ikzelf moet ook over een half jaar weer heen, volgensmij wel naar het ziekenhuis(ipv huisarts),maar heb nog geen bericht gekregen over hoe en wat, maar dat duurt ook nog wel even, en anders bel ik er gewoon heen.
Het zag er bij mij dus goed uit, en hebben ze alles weg kunnen krijgen.
Ik mag ook gewoon weer zwanger worden, mocht dat gebeuren, dan is het erg welkom.
Ben nu alweer 2x ongesteld geweest, en mooi op schema zeg maar haha, maar wel een stuk heftiger.
Maar balen dat ik 't net nu ben, wou graag zwemmen,maar dat zit er nu even niet in.....

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:58

Merk wel dat ik het lastig vind en ermee bezig ben in mn hoofd.

Ook is het lastig dat als ik écht op m'n lichaam Let ik eigenlijk wél klachten heb (soms gevoelig bij vrijen, tussen menstruaties bloedverlies, apart ruikende afscheiding)....maak me dus wel zorgen met m'n verleden...

@vuurneon kun je dat niet bespreken met je arts? Lijkt me wel handig om toch te onderzoeken maar kan me voorstellen dat je het niet durft door je littekens

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:22

Durante schreef:
Storm, heel veel sterkte de aankomende dagen,hoop voor je dat het meevalt.

Palmera, moet je over een half jaar dan weer naar het ziekenhuis?Ikzelf moet ook over een half jaar weer heen, volgensmij wel naar het ziekenhuis(ipv huisarts),maar heb nog geen bericht gekregen over hoe en wat, maar dat duurt ook nog wel even, en anders bel ik er gewoon heen.
Het zag er bij mij dus goed uit, en hebben ze alles weg kunnen krijgen.
Ik mag ook gewoon weer zwanger worden, mocht dat gebeuren, dan is het erg welkom.
Ben nu alweer 2x ongesteld geweest, en mooi op schema zeg maar haha, maar wel een stuk heftiger.
Maar balen dat ik 't net nu ben, wou graag zwemmen,maar dat zit er nu even niet in.....

In mijn geval een privékliniek, maar wel ieder half jaar ja.
Op dit moment kunnen ze niets doen, want het is 'slechts zeer onrustig'. Maar ze willen me onder strikte controle houden om meteen in te kunnen grijpen als dat moet.
Zelf heb ik eigenlijk nergens last van, en dat wil ik zo houden. :)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:17

Ik heb net een belletje gehad, pap1 wel HPV agressieve vorm nog steeds maar pap 1....geen pap 2b, geen 3b meer :) WOOP WOOP WOOP

Over jaartje weer

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 17:25

Storm2009 schreef:
Ik heb net een belletje gehad, pap1 wel HPV agressieve vorm nog steeds maar pap 1....geen pap 2b, geen 3b meer :) WOOP WOOP WOOP

Over jaartje weer

Jeej!! *\o/* wat een ontzettend fijn belletje om te krijgen voor je!
Ondanks de HPV agressieve vorm, is dit een belletje die je in ieder geval het komende jaar rust geeft!