Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 22:14

Ook ik denk niet na over mijn ademhaling. Ik heb altijd geleerd dat zolang je nog kan praten je ademhaling oké is.
Vanavond was ik echt zo traag als een slak met een 'tempo' van 6:40 per kilometer

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:26

Benangelique; da's tov mij nog bijzonder snel hoor haha.

Jette; Op wat voor schoeisel loop je? Ieder mens is natuurlijk anders maar mijn knieën gingen zeer doen omdat mn enkel naar binnen draaide en de schoenen onvoldoende dempten. Nu ik nieuw spul heb heb ik nergens meer last van. Dus misschien voor jou ook interessant om uit te zoeken?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:08

IsaCalixa schreef:
Zijn hier ook mensen die zich hebben opgegeven voor de 4 mijl in Groningen? :D

Ja ik!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:36

Jette, vlak terrein is een heel andere belasting dan wanneer je door de heuvels loopt. Dus niet meteen te snel willen of te ver. Je knieën en achillespezen moeten erg wennen aan het stijgen en afdalen.
Ik ga alleen met een intervaltraining flink ertegenaan, maar niet met een gewone afstandloop. Dat moet op het gemakje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:42

6.40 minuten per kilometer? Dat is niet langzaam hoor!
Of bedoel je 6.40 km per uur?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:47

Tempo is 6,4min per km
Dat is idd geen slakkentempo..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:50

Geen slakkengang? Ik vind het niet echt rap hoor. Mijn streven is 6 min per kilometer, dan zou ik de 10k in een uur moeten kunnen lopen. Ik heb dus heel wat werk te doen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:05

In mijn opinie is er verschil tussen niet echt rap en slakkengang ;) Dus dat zal dan meer een persoonlijke opvatting zijn.
Mijn streven is ook sneller dan 6min/km op de weg (trail is alweer anders). 6,4 is dan minder snel, maar niet super langzaam :P Slakkengang is voor mij 8min/km of langzamer..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:34

als ik trail geniet ik van de omgeving, loop een stukje, moet even herstellen van een klim, daar loop ik gerust met 8 min/km, n het interesseert me ondertussen ook niet meer, als ik maar beweeg denk ik dan

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:39

EmptyWords schreef:
als ik trail geniet ik van de omgeving, loop een stukje, moet even herstellen van een klim, daar loop ik gerust met 8 min/km, n het interesseert me ondertussen ook niet meer, als ik maar beweeg denk ik dan

Je beweegt altijd meer dan mensen op de bank

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:23

EmptyWords schreef:

Ik wilde iig niemand beledigen met de genoemde 8min/km hoor. Meer om aan te geven dat ik 6,4 nou niet bepaald slakkentempo kan noemen :+ En 8min/km is dat natuurlijk ook niet.

Een trail loop je per definitie langzamer dan op de weg :) Je moet op sommige stukken elke pas op je voeten letten en het gaat idd als het even meezit ook op en af. Ik doe daar ook veel langer over (plus idd af en toe een pauze om te genieten van de omgeving) :D
En het boeit me ook niet.
Het gaat er idd gewoon om dat je geniet en je eigen ding doet.(althans, daar gaat het mij om)

Mij gaat hardlopen vooral om de lol, dat heb ik inmiddels wel geleerd van de endurance.Dat ik op de weg wel steeds wat sneller wil is omdat ik die 10km/h een mooi streven vind voor wedstrijdjes. maar in trail heb ik dat streven helemaal niet. Uitdaging ligt dan in het parkoers en genieten van de omgeving.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:16

trail is sowieso +1 minuut per kilometer als je doorrent. Dus als je om je heen gaat kijken voor de omgeving ben je vaak nog wel iets langer bezig.

Verder ‘A 12 minutes mile is just as far as a 6 minutes mile’

Ik heb mij weer ingeschreven voor een aantal loopjes hier in de buurt. Zo loop ik ook echt van run naar run en zit er niet teveel tijd tussen dat de motivatie zakt :+

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:17

Na vanaf ongeveer het begin stille meelezer geweest te zijn, ga ik me hier nu toch ook maar melden als echt BEGINNERbeginner. Ik heb nu 4 keer gelopen. Vroeger wel eens geprobeerd, maar kon het nooit volhouden (ik vond lopen nooit zo leuk). Nu heb ik mezelf een doel gesteld en dat maakt me wel fanatieker: 21 mei wil ik 5km lopen tijdens de Night Run in Helmond.

Van de week nieuwe schoenen gekocht en daar gisteren mee gelopen, meteen een nieuw record, terwijl ik daar echt helemaal niet op uit was!!
Nu gelopen:
1e keer 20 minuten 2,21 km
2e keer 20 minuten 2,79 km
3e keer 20 minuten 2,48 km (dit was samen met een vriend die bij een loopgroep zit en goede tips had. Na deze 20 minuten nog verder doorgelopen, iets meer dan 10 minuten, en mezelf verbaasd met hoe lang ik achter elkaar kan rennen! We liepen overigens in het bos en dat vind ik beduidend leuker dan hier door de stad, jammer dat ik dan weer in de auto moet, maar ja een klein geitje houd je toch ;) )
4e keer 20 minuten 2,96 km!

Gisteren dan toch maar Evy punten gekocht en nu kan ik de training dus gaan uitbouwen. Ik heb helaas niet zo'n goede benen, dus ondanks mijn doel, gaat het lekker pijnloos kunnen lopen echt voor! Gelukkig fijne mensen in mijn omgeving en dit topic waar ik tips vandaan kan krijgen.

Mocht iemand van jullie in de buurt van Helmond wonen en (een keer of vaker) samen willen lopen, dan houd ik mij aanbevolen! :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:19

Winged heb je zoveel loopjes in de buurt?
Ik wil na de annulering van de ladiesrun vanavond ook graag wat anders, maar zit komende weekenden eigenlijk al vol met paardenactiviteiten. Dus ik heb 28 mei pas de eerstvolgende.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:16

Zo'n trail lijkt me geweldig. Veel leuker dan op de weg lopen. Maar hoe begin je nu aan zoiets?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:38

Trail lijkt mij ook leuk! Ik heb me ingeschreven voor een obstakel run hier op Texel. Is pas in okt dus heb ff de tijd. Ik loop nu veel onverhard. In stevig loop pas 6 km per uur ongeveer.
Op de sportschool doe ik veel heuvel training op de loop band. Waar ik ook bij hard loop 7 km per uur. Merk dat het steeds beter gaat. Nu beginnen met een training van Evy. Zodat ik straks 5 km kan hard lopen.

Leuk om hier al die berichten te lezen met tips en tops. Motiveert toch wel weer.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:15

Djilna schreef:
In mijn opinie is er verschil tussen niet echt rap en slakkengang ;) Dus dat zal dan meer een persoonlijke opvatting zijn.
Mijn streven is ook sneller dan 6min/km op de weg (trail is alweer anders). 6,4 is dan minder snel, maar niet super langzaam :P Slakkengang is voor mij 8min/km of langzamer..

Hé rustig he! Ik was net zo trots op mijn eerste 5km non stop rennen! Nu moet ik dus zeggen 'mijn eerste 5km nonstop slakkengang' :+
Maar je hebt een punt hoor. ik wil de 5km binnen de 35 minuten lopen en dan moet ik dus onder de 7 minuten per km komen. Daar zit ik nog niet op als ik de 5km rond ren (wel als ik intervallen van 1km rennen, 2 minuten wandelen doe).
Enne.. annulering van de Ladiesrun?

Morgen ga ik voor de 1km rennen, 2 minuten lopen, 1 km rennen, 2 min lopen en dan 5km. En dan hopelijk minder dan 36 minuten totaal.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:20

Ik was van plan te rennen.. Maar eergisteren roei/squat training gedaan, gisteren een les met enkel verlichte zit,.. Mijn benen gaven aan toch niet te willen rennen :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:30

Cynthia, ja de Ladiesrun in Arnhem vanavond. Verder heb ik alleen maar trailruns gepland staan oplopend van 10-17km..
En voor het eerst aan 1 stuk 5km is top!

Hoe je begint met trail? Gewoon gaan :D Afhankelijk van het soort terrein en of het wel of niet vlak is zal je in het begin wat minder ver gaan en/of wat vaker/meer wandelen dan op asfalt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 08:08

Wat ontzettend leuk zoveel activiteit hier in het topic steeds :-)

Gister was ik op de fiets en daar had ik idee dat ik minder snel buiten adem was eigenlijk. Dat is toch wel beetje extra motivatie zo.

Ik doe nu 2,5 km in 20 min. Waar eerste keer uithoudingsvermogen grens aan gaf voel ik nu vooral in de benen dat die beperkende factor zijn. Vooral niet te snel willen las ik hier ook dus ik tuf lekker verder :D

Ook veel echte startenden zoals ik zag ik voorbij komen. Leuk om ook van jillie te lezen en herkenning dat ik niet de enige ben die het tegenvalt hoe slacht mijn loopconditie is!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:09

Het moet niet gekker worden! Om 8 uur had ik er vanmorgen al 3 km opzitten! Hahaha! :') Was wel fijn.

Wat voor oortjes gebruiken jullie tijdens het lopen of lopen jullie zonder muziek? Ik loop momenteel zonder muziek, maar denk dat ik met ook wel fijn vind.

Nu nog moed verzamelen om me daadwerkelijk op te geven voor de Night Run. :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:27

Jij bent niet goed, Zucchero :')
Knap hoor! 's Ochtends rennen heb ik één keer gedaan, maar dat is niets voor mij. Dan is mijn lijf echt nog te stijf.

Benangelique, ik gebruik gewoon de oortjes die bij mijn foon horen, maar ik kan me goed voorstellen dat blue tooth oortjes veel fijner zijn.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:44

Ik ben weer trots!
Vandaag weer 5km gelopen, maar nu mijn snelheid wat getraind door telkens 1km te rennen en 2 minuten te wandelen. Zo dus op 1, 2, 3 en 4 km 2 minuten gewandeld en de rest gerend: 35.46 minuten. Bijna op mijn doel! :)

Nu even een weekje niet, denk ik. Ik voel mijn linkerknie al een paar dagen, dus die heeft even wat meer dan 2 a 3 dagen rust nodig. Ik heb geen zin in een blessure die ervoor zorgt dat ik straks niet mee mag doen aan de Ladiesrun en alles dus voor niets is geweest.
Het wordt toch de hele week slecht weer ;)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:57

Vanochtend weer groepstraining gehad. Was best zwaar (kon de afgelopen week niet lopen), maar het is wel gelukt. Wel had ik tegen het einde ineens enorme buikkramp en na afloop werd ik ineens enorm misselijk. Heb het ternauwernood naar huis gered op de fiets, alwaar ik de rest van de dag als een vaatdoek op de bank heb gelegen :o Hopelijk een eenmalig iets en een toevallige samenloop van omstandigheden. Maandagavond hebben we een extra groepstraining en krijgen we uitleg over kleding en sporthorloges.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:38

Ik heb vandaag ook weer een les gelopen. Moest 3x8 minuten met 2 minuten wandelen. Heb volgens mij alle seizoenen op mn hoofd gehad in dat half uurtje. Lekker 8,5 km per uur ongeveer. Vind ik een heerlijk tempo om in te lopen :)