Bewust alleenstaand moeder worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:32

Moderatoropmerking:
Even de opmerking dat dit topic op een informatief gedeelte van het forum staat. Ts vraagt ervaringen als bewust alleenstaande moeder worden, niet over scheidingen en andere situatie's. Kunnen jullie wat ontopic blijven? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:33

Nou idd Karin.. Je zit maar te praten over statistieken dit en statistieken dat, maar tot nu toe luister je niet en ga je ook totaal niet in op de tegenargumenten en als er gevraagd wordt naar jouw statistieken.. Heb je tot nu toe een YouTube video geproduceerd die al ter discussie is gesteld en nu heb je het over dik 100 onderzoeken? Nou.. Ik zie graag een lijstje dan...

Sees

Re: Bewust alleenstaand moeder worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:49

Ik vind HC en Karin eigenlijk beide goed punten hebben.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:52

Goede punten voor sommige, ieder zijn mening maar daarom zijn het geen feiten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:59

Sees schreef:
Ik vind HC en Karin eigenlijk beide goed punten hebben.

Die zijn er ook, maar het is wel tweerichtingsverkeer en bij bovengenoemde is het eerder een doodlopend straatje ofwel my way or the highway. En dat is imo jammer.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:32

Ik vind het ook jammer dat een aantal zo negatief zijn.
Hier zoals eerder genoemd samen met de vader van mijn kinderen maar hij werkt helaas veel (we hopen wel dat dit in de toekomst mindr wordt) het komt dus wel eeens voor dat ze papa 5min zien voor ze gaan slapen.

Zo te horen heeft TS tijd om zelf het grootste gedeelte van de opvoeding te doen en ook de middelen.
Een bam kiest echt bewust voor het ouderschap, dat betekend dat het kindje heel heel gewenst is en veel liefde zal krijgen. Precies wat een kind nodig heeft dus.
En wie weet komt TS over twee jaar wel de ideale mman tegen en kan ze dan de taken delen. Maar ook als dit niet gebeurd groeit een kind niet verknipt op.

Zoals iemand al eerder schreef zou je bij sommige doem senario's die genoemd worden hier al geen hond meer durven nemen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:13

Sammie schreef:
Die zijn er ook, maar het is wel tweerichtingsverkeer en bij bovengenoemde is het eerder een doodlopend straatje ofwel my way or the highway. En dat is imo jammer.

Zo komt het op mij niet over dus dat is ook weer persoonlijk ;). En daarmee het is logisch dat je je eigen opinie onderbouwt. Is het niet aan de andere 'partij' om met tegenargumenten te komen ;)? Kunnen jullie onderzoeken optrommelen die het tegendeel bewijzen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:18

Die tegenargumenten zijn juist al gegeven en daar wordt totaal niet op gereageerd. En hoe wil je onderzoeken optrommelen als je vraag over 'haar' onderzoeken steevast genegeerd worden. 100 stuks.. Zou een makkie moeten zijn toch :D

En daar wou ik het op dit gebied maar bij laten, aangezien deze zij-discussie over een andere discussie wel wat offtopic wordt imo.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:31

Er komen tegenargumenten, maar die worden allemaal van tafel gesmeten.
Dus denk dat afkomen met andere onderzoeken ook niet zal helpen.

Maar kom, doe een poging:

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... kiger.html

Lees veel artikelen over nadelige gevolgen van alleenstaande ouder te hebben na scheiding, daar zeggen ze ook dat het even goed kan zijn dat kinderen problemen hebben door de scheiding, niet doordat ze alleen worden opgevoed.
Als men die artkelen en onderzoeken meepakt, dan zal je misschien wel aan 100 geraken, maar zijn ze niet relevant en onderbouwen ze hun mening niet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:10

Sammie schreef:
Die tegenargumenten zijn juist al gegeven en daar wordt totaal niet op gereageerd. En hoe wil je onderzoeken optrommelen als je vraag over 'haar' onderzoeken steevast genegeerd worden. 100 stuks.. Zou een makkie moeten zijn toch :D

En daar wou ik het op dit gebied maar bij laten, aangezien deze zij-discussie over een andere discussie wel wat offtopic wordt imo.

Maar die tegenargumenten worden dmv onderzoeken toch 'teniet' gedaan?
En ik snap niet zo goed waarom het negeren van vragen over onderzoeken verhindert dat er onderzoeken worden gevonden waarin wordt 'bewezen' dat het alleenstaande ouderschap bevorderlijk is voor kinderen? Dat staan toch los van elkaar? Bewijs het tegendeel zou ik zeggen ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:12

chanel1985 schreef:
Er komen tegenargumenten, maar die worden allemaal van tafel gesmeten.
Dus denk dat afkomen met andere onderzoeken ook niet zal helpen.

Maar kom, doe een poging:

http://www.welingelichtekringen.nl/same ... kiger.html

Lees veel artikelen over nadelige gevolgen van alleenstaande ouder te hebben na scheiding, daar zeggen ze ook dat het even goed kan zijn dat kinderen problemen hebben door de scheiding, niet doordat ze alleen worden opgevoed.
Als men die artkelen en onderzoeken meepakt, dan zal je misschien wel aan 100 geraken, maar zijn ze niet relevant en onderbouwen ze hun mening niet.

Eigenlijk is het dus alleen interessant om te onderzoeken of kinderen uit stabiele eenoudergezinnen net zo gelukkig zijn als kinderen uit stabiele tweeoudergezinnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:24

Sees schreef:
dat er onderzoeken worden gevonden waarin wordt 'bewezen' dat het alleenstaande ouderschap bevorderlijk is voor kinderen? .

Heb je die hele discussie nu wel eigenlijk goed gevolgd? Want juist dát was nu het discussiepunt niet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:35

O.a. jij geeft aan dat men eenzijdig post (hetgeen overigens voor alle partijen geldt, wat me ook meer dan logisch lijkt maar goed...). De 'tegen'partij post onderzoeken die hun mening onderbouwt. 'Het is dan toch aan de 'pro'partij om onderzoeken te posten die hun mening onderbouwt? Hoe moeilijk kan het zijn?

Heb jij wel goed gelezen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:53

Ik heb prima en zeer goed gelezen :j Ik wacht een reactie van KarinX af en als die niet komt ook prima.

Dit nogmaals gelezen en daar laat ik het nu dus echt bij.
Citaat:

En daar wou ik het op dit gebied maar bij laten, aangezien deze zij-discussie over een andere discussie wel wat offtopic wordt imo.[/quote]

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:57

KarinX schreef:
maar inderdaad, als je alleenstaande moeder bent, en je bent de hele dag weg bij je kind omdat je moet werken, ben je geen goede moeder.

[knip]

het is natuurlijk gek om je kind geisoleerd thuis te houden om deze 24/7 op te voeden. bij de creche leren ze omgaan met andere kinderen. zoals Huertecilla ook heeft gedaan met haar zoon.

Spreek je jezelf hier niet tegen? Je moet ze zelf opvoeden, anders ben je geen goede moeder (ben overigens benieuwd hoe jij de rol van de vader in het geheel ziet, in tweeoudergezinnen. Moeten beide ouders dan thuisblijven om goede ouders te zijn in jouw ogen?). Maar naar de creche brengen is wel goed ivm het leren omgaan met andere kinderen?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:08

Excuses, ontopic: TS, ik denk dat je je gevoel moet volgen. Dat geldt eigenlijk met alles omtrent kinderen. Ik heb zelf heel lang absoluut géén kinderwens gehad, maar ik weet ook hoe sterk het gevoel is als je deze opeens wél hebt.

Echter, moet je er natuurlijk altijd met je verstand bij blijven. Maar als jouw netwerk mensen telt die je willen helpen, als je salaris toereikend is dat je niet per se 5 dagen hoeft te blijven werken om het fijn te kunnen hebben samen, en als je geen spoortje twijfel hebt... Tja, wie zijn de anonieme posters op Bokt dan om jouw besluit uit je hoofd te praten? (Er vanuit gaande dat je dat besluit ergens al hebt genomen, omdat je er een topic over plaatst.)

Sowieso denk ik dat er honderden onderzoeken zijn, en dat je er genoeg kunt vinden die elkaar tegenspreken. Je kunt zeggen dat een moeder (of beide ouders) thuis moeten zijn om de kinderen 'zelf op te voeden'. Tja, de situaties die ik ken met ouders die allebei thuis zijn, dan gaat het toch echt om ouders die in de bijstand zitten (al dan niet vrijwillig), die thuis op de bank zitten met een slof sigaretten. Dan kan wellicht onderzocht zijn dat het fijner is voor kinderen om veel aandacht te krijgen van de ouders - maar dan kun je mijns inziens beter een parttime werkende moeder hebben die op de thuisdagen veel aandacht besteedt aan het kind. Er leiden meerdere wegen naar Rome, gelukkig.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:37

Ryder schreef:
Tja, de situaties die ik ken met ouders die allebei thuis zijn, dan gaat het toch echt om ouders die in de bijstand zitten (al dan niet vrijwillig), die thuis op de bank zitten met een slof sigaretten. Dan kan wellicht onderzocht zijn dat het fijner is voor kinderen om veel aandacht te krijgen van de ouders - maar dan kun je mijns inziens beter een parttime werkende moeder hebben die op de thuisdagen veel aandacht besteedt aan het kind. Er leiden meerdere wegen naar Rome, gelukkig.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe!

Beter dan maakt nog niet GOED.

Er leiden inderdaad meer wegen naar Rome en op ALLE kun je een lekke band krijgen doch er is wel degelijk EEN weg die de minste kans daarop geeft.

Bepaal zelf maar of het belang van het kind wat geen keuze heeft wel/niet zwaarder weegt dan dat van een volwassene die bewust kan kiezen voor de kansen voor dat kind.

Even een heel ander voorbeeld:
Ik kan ERG goed autorijden. Heb pakweg een miljoen kms door heel europa gestuurd, twee decennia wedstrijdervaring, alle rijbewijzen, geen enkel ongeluk in 40 jaar.
Moet ik me nu aan de maximum snelheid welke op de ... euh... zwakste bestuurders gericht is houden of niet?

Snappen jullie de vergelijking?
Kan best zijn dat een bepaalde individuele ouder ZO goed is dat deze in zijn/haar uppie een veel betere ouder is dan een hele volksstam aan minder geschikte stellen, modaal blijft dat 1 minder succeskans heeft dan 2.

Oh en ik heb ik 40 jaar ook geen boete voor te snel gekregen ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:41

HC, goed verwoord!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:43

Huertecilla schreef:
Kan best zijn dat een bepaalde individuele ouder ZO goed is dat deze in zijn/haar uppie een veel betere ouder is dan een hele volksstam aan minder geschikte stellen

... dus laten we die ene ouder vooral niet teveel in de weg zitten. Uiteindelijk is kinderen krijgen en opvoeden vrij natuurlijk - best effort is in veel opzichten gewoon ok. Wachten tot alleen de perfecte ouders de perfecte kinderen krijgen lijkt mij een hele akelige wereld te geven.

Wat mij betreft beginnen we met het respecteren van liefde, van de individuele keuze van mensen (ja... ook van ouders voor hun kinderen), gaan we ervan uit dat de meeste mensen naar eer en geweten handelen, en hoeft niet alles perfect. Volgens mij wordt er veel meer schade gedaan met kille berekening en die drang om anderen te veroordelen ipv gewoon je eigen keuzes te maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:59

Shadow0 schreef:
Huertecilla schreef:
Kan best zijn dat een bepaalde individuele ouder ZO goed is dat deze in zijn/haar uppie een veel betere ouder is dan een hele volksstam aan minder geschikte stellen

... dus laten we die ene ouder vooral niet teveel in de weg zitten.

Dat rechtvaardigt dan ook dat ik de max. snelheid kan negeren.

Je haalt door het knippen de bedoelde context weg;
Citaat:
blijft dat 1 minder succeskans heeft dan 2.
en ook ik me aan de max. snelheid moet houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:11

Huertecilla schreef:
Dat rechtvaardigt dan ook dat ik de max. snelheid kan negeren.

Nou, nee, da's heel gek, dat rechtvaardigt het niet, want dat is gewoon een wet die je dan zou overtreden. Je blijft maar proberen om een hele rigide versimpeling te maken, maar die versimpeling doet de situatie geen recht.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:13

De maximum snelheid overtreden is inderdaad niet hetzelfde want dan ben je gewoon in overtreding en dat ben je als alleenstaande ouder gelukkig niet maar ik het gaat om de gedachte die HC uit wil dragen denk ik ;).

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:13

HC, ik ben het met je eens dat 2 ouders een grotere kans op 'succes' hebben (wat je dan ook succes mag noemen) dan 1. Maar dat wil nog niet zeggen dat 1 het niet goed kan doen.

Rest me overigens nog steeds de vraag over die creche. Jij zegt dat je je kind erheen hebt gebracht en dat dat goed is ivm sociale ontwikkeling. Maar gedurende de tijd dat je kind daar was, voedde je hem toch ook niet zelf op (om het in jouw bewoording te zeggen)? Waarom is dat dan wél goed?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:18

Sees schreef:
De maximum snelheid overtreden is inderdaad niet hetzelfde want dan ben je gewoon in overtreding en dat ben je als alleenstaande ouder gelukkig niet maar ik het gaat om de gedachte die HC uit wil dragen denk ik ;).

Ach ja.
Maar waar geen wil is, is geen weg.

De ts vraag ervaringen/meningen.
Praktijkbewezen beste ervaring is dat 1 minder succeskans heeft dan 2.
Een slecht lezer mist dat minder niet geen inhoudt.

Ja en of het terecht is dat je zowat een afgeronde middelbare school opleiding nodig hebt om vakken te vullen in de super en voor kinderen maken niets is een ander punt.
Zoals ik al eerder, en wederom tot ongenoegen van Shadow, opmerkte is dat de Staat zowel bij max.snelheid handhaven als bij kinderfok een belang heeft, De wet als argument opvoeren is daarom niet perse in het kindbelang.

De ts mag beslissen over een kind statistisch minder kans te geven.
Dit is en blijft een inhoudelijk correct antwoord.
Wij weten niet hoe goed ze is en of het correct is haar te antwoorden dat ze het best in haar uppie kan.

Veel succes verder.
Ik ga me weer even concentreren op het opvoeden van mijn eigen DNA en het in stand houden van de relatie tussen de ouders.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:31

Huertecilla schreef:
De ts vraag ervaringen/meningen.
Praktijkbewezen beste ervaring is dat 1 minder succeskans heeft dan 2.
Een slecht lezer mist dat minder niet geen inhoudt.
.

Natuurlijk heeft 1 een kleinere succeskans en heeft een groter vangnet nodig om 'eigen tijd' te kunnen houden. Maar dan nog blijft het een individuele keuze en kunnen wij bij de TS niet in haar situatie kijken. Dus misschien is zij wel die ene as moeder die dit wel aan durft / kan en beter dan een 2 ouder gezin. Ze heeft de argumenten nu vast gelezen en zal hier haar eigen conclusies uit trekken ;)