Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Lennox schreef:Over je eigen gevoelens projecteren gesproken...om mensen met kinderen of een kinderwens broed-brigade te noemen vind ik niet minder projecteren van je eigen gevoelens.
Dat is geen projecteren dat is uiten. Projecteren is een ander gevoelens toedichten die je zelf ervaart. Jouw kinderwens dus aan een ander toedichten.
Ayasha schreef:Oh nee mensen hoeven daar geen respect voor te hebben, of zij daar al dan niet mee kunnen leven/respect voor hebben veranderd niets aan mijn wens om kindvrij te blijven. Alleen mijn man "moet" daar respect voor hebben. (lees; alleen hij moet daar mee kunnen leven maar als hij dat niet kon was hij nooit mijn man geworden) . Ik zou al blij zijn als ze niet zouden doen alsof hun kinderwens ook de mijne is.Dat zou ook al helpen in mijn vrijheid van keuze nl. Als mensen eens zouden stoppen met te doen alsof hun gevoelens beslist ook in de ander moeten zitten.
Anoniem schreef:Maar jij had toch een medische situatie? Geen hormonen mogen enzo?
Mag jij dan op grond daarvan je vroeg laten steriliseren of wordt het bij jou ook afgewezen en moet je je dan maar verder redden met condooms e.d?
Anoniem schreef:Ik vind het in dit geval (van TS) een comfortkeuze.
Er zijn genoeg andere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Waarom wil je een zorgsysteem met comfortkeuzes belasten terwijl er een heleboel gezinnen zijn die op het minimum niveau leven en de grootste moeite hebben de basispremie te betalen. Gezinnen die noodzakelijke tandartsbehandelingen niet kunnen laten uitvoeren omdat ze zichzelf hier niet voor kunnen verzekeren. Ik vind het onverantwoord om een systeem dat financieel al compleet uit de klauwen gelopen is te gaan belasten met comfortkeuzes alleen omdat een ander dan sex kan hebben zonder vervelende voorzorgsmaatregelen te moeten treffen, want daar komt het in dit geval wel op neer.
Maar dat is mijn mening.
Sjintoo schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Wil ook heel graag gesteriliseerd worden, maar de gynaecologe wil dit niet omdat ik een gezonde jonge vrouw ben er geen enkele medische reden is waarom ze me zou moeten steriliseren. Ik heb dan wel geen vriend, maar kinderen komen er toch niet. Dus waarom moet ik dan maandelijks zoveel pijn hebben en last van die vervelende menstruaties?
Ayasha schreef:Door de baarmoeder weg te halen blijf je hormonaal ook hetzelfde zolang de eierstokken maar blijven zitten.
Je kan wel het slijmvlies laten wegbranden. Ben de naam even kwijt. Minder invasief als de eileiders doorknippen en gelijkaardig resultaat.
Edit: novasure
moonfish13 schreef:Ayasha schreef:Door de baarmoeder weg te halen blijf je hormonaal ook hetzelfde zolang de eierstokken maar blijven zitten.
Je kan wel het slijmvlies laten wegbranden. Ben de naam even kwijt. Minder invasief als de eileiders doorknippen en gelijkaardig resultaat.
Edit: novasure
Ik vind persoonlijk de risico's van verzakking ook aanzienlijk en iets wat je niet moet onderschatten.
Met sterilisatie is dat niet aan de orde.