janderegelaa schreef:Polio zit gewoon nog in de basisenting. En dat is een cocktail. Polio kan er niet zomaar uit.
Jawel hoor. Je kan alles los laten enten. Alleen niet op het consultatiebureau en je zal zelf moeten betalen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Ik merkte wel met mijn zoon (is autistisch), dat hij heel heftig reageerde op de enting.
Doordat hij toch een lichamelijke tik kreeg (hij werd echt heel ziek), keerde hij nog meer in zichzelf.
Daardoor wilde hij helemaal niet meer eten/drinken en lag alleen maar voor zich uit te staren.
Hem hebben we de latere entingen in gedeeltes laten geven door de HA (dus niet in 1 cocktail), en dat werkte voor hem veel beter.
Dus ik kan mij indenken dat mensen die (nog) niet weten dat hun kind autisme heeft, dit pas duidelijk wordt na bv een koortsaanval (en deze krijgen vaak voor het eerst na een enting).
Catnip schreef:Daar is geen causaliteit aangetoond. Dit is dus hetzelfde als zeggen dat je kind autisme heeft door de BMR prik.
Anoniem schreef:Mioux schreef:ik heb mijn kind wel laten enten, mijn zoon is inmiddels 4. Ik zou juist andersom van repelsteel willen weten als er een kind bij mijn zoon in de buurt komt die niet gevaccineerd is...
Hij is volledig gevaccineerd? Dan is hij toch volledig beschermd volgens jouw geloof? Waar ben je dan bang voor? Dan kan hij toch helemaal niets meer oplopen van een niet gevaccineerd kind.
ohjajoh6 schreef:Ik heb alleen de 1e pagina gelezen, dus excuses als het al staat vermeld.
Maar waarom een baby die nog te jong is voor inentingen, blootstellen aan zoiets vol met bacteriën als een crèche ?
Ik heb ook geen kinderen dus misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor, maar dat was het eerste dat ik mij afvroeg.
Mioux schreef:janderegelaa schreef:Gevaccineerde kinderen kunnen wel degelijk ziek worden van een niet gevaccineerd ziek kindje mevrouw tunnelvisie. Alleen is het ziekteverloop vele malen milder. Zou je toch moeten weten als je zo van de ins en outs bent...
Dit dus
ohjajoh6 schreef:Ik heb alleen de 1e pagina gelezen, dus excuses als het al staat vermeld.
Maar waarom een baby die nog te jong is voor inentingen, blootstellen aan zoiets vol met bacteriën als een crèche ?
Ik heb ook geen kinderen dus misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd hoor, maar dat was het eerste dat ik mij afvroeg.
ohjajoh6 schreef:Van dat werken begrijp ik wel hoor, maar ook gevaccineerde kinderen kunnen drager zijn, dus dan is een te jonge baby (voor vaccinatie) toch altijd de Sjaak? Lijkt het bij opa en oma brengen nog altijd minder groot risico, dan naar de crèche , waar je er vergif op in kunt nemen, dat alle
ziektes daar ronddwalen.
Paulina schreef:ohjajoh6 schreef:Ik heb alleen de 1e pagina gelezen, dus excuses als het al staat vermeld.
Baby's worden al vanaf 12 weken geënt en je krijgt minimaal 10 weken zwangerschapsverlof.
Echter werkt de inenting niet voordat alle prikken zijn gegeven en dat is met een leeftijd van 1,5. Anderhalf jaar thuis zitten is voor veel ouders een probleem.
Op Polio na zijn de ziektes waarvoor ingeënt wordt tegenwoordig onschuldige ziektes. Kinkhoest is namelijk niets meer dan een heftige verkoudheid. Alleen kindjes met een zwakkere weerstand hebben de heftige bijwerkingen. Bij de andere kindjes weten de ouders meestal niet eens dat hun kindje kinkhoest heeft. Om even een voorbeeld te noemen.
Mioux schreef:[naam] schreef:
Hij is volledig gevaccineerd? Dan is hij toch volledig beschermd volgens jouw geloof? Waar ben je dan bang voor? Dan kan hij toch helemaal niets meer oplopen van een niet gevaccineerd kind.
Heeft niks met het geloof te maken, staat er los van waarom hij gevaccineerd is. Jouw kind die niet gevaccineerd is kan het best in ergere maten overbrengen. Dan zou ik mijn zoontje (ja sorry maar zo denk ik erover) er niet bij willen zeker niet rond deze periode van griepepedimie waarin iedereen al erg vatbaar is. En niks meer oplopen? das dikke onzin.. Dan heb je je duidelijk niet goed ingelezen wat de vaccinaties doen
Resistance schreef:Heel jammer voor de mensen die wegens geloofsovertuiging of zweverigheid hun kinderen niet laten vaccineren, maar wel terecht.
ohjajoh6 schreef:Heb je een heel groot punt brainless, zover had ik niet doorgedacht eigenlijk. Maar goed dat ik geen kinderen heb dus, zou gek worden van de zorgen en misschien wel smetvrees ontwikkelen ofzo.
chanel1985 schreef:IK heb al meermaals gelezen dat mensen die enten, zich in de materie moeten verdiepen.
Maar wie zegt dat we dit niet gedaan hebben?
Ik laat mijn, ten volle bewust, mijn kind vaccineren, juist omdat ik er mij in verdiept heb.