Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britt_Sisi schreef:Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Ze had het er inderdaad over dat door de emdr de paniek aanvallen ook minder zouden gaan worden. En als dat niet het geval is zou er nog een ander soort therapie achteraan komen . Ik heb overal ja op gezegd want ik wil er gewoon van af!!
KoudbloedKim schreef:Bij een goede psycholoog krijg je de diagnose niet zomaar hoor.
Het is niet zo dat iedereen met een trauma direct PTSS heeft.
gohya schreef:Helemaal met je eens Tineke,dit was duidelijk geen goed psychologe. Ze zei ook bijna niks,stond alleen maar te staren en dan moest ik praten.Ik ben geen prater,dus dat waren stille sessies.
KoudbloedKim schreef:coldsummers schreef:Vreselijk...Ik hou ook niet zo van psychologen. Die van mij zei dat ik niet depressief kon zijn omdat ik nog altijd lachte...Door zo'n mens kun je haast je vertrouwen in iedereen kwijt raken.
ikkkke schreef:gohya schreef:Helemaal met je eens Tineke,dit was duidelijk geen goed psychologe. Ze zei ook bijna niks,stond alleen maar te staren en dan moest ik praten.Ik ben geen prater,dus dat waren stille sessies.
wat maakt precies dat je haar geen goede psycholoog vindt? Wat moet een psycholoog anders doen om wel goed te zijn? Wat heb jij nodig om te durven en kunnen spreken? Hoe zou een ideale therapiesessie er voor jou uitzien?
lor1_1984 schreef:Ik kreeg niet dat oogbeweginggedoe maar moest met een tijdslijn werken en dan bij alle hoogte- en dieptepunten vertellen wat ze waren, wat er gebeurd was en wat dat met me deed (qua emoties, gedrag, flashbacks enzo).
Was ook EMDR volgens de betreffende therapeut.