Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kim345 schreef:Dan eet je toch een tussendoortje om 5 uur?
Volgens mij snap ik je mizora, die getallen die jij aangeeft moet je minimaal eten.
De overige kcal mag je dan invullen met wat je maar wilt?
xNavatu schreef:Ik neem aan dat je uit moet gaan van je huidige gewicht turtlelito. (:
Als ze het bedoeld zoals ik het begrijp is het gewoon een kwestie van eten totdat je die verhoudingen hebt bereikt, en daarna aanvullen met wat je wilt. Om het voorbeeld maar even aan te houden, je eet 30gr vet, 60 gram eiwit en 60gr koolhydraten, dan heb je (elke gram vet staat gelijk aan 9kcal, dus 9x30=270, en elke gram eiwit en koolhydraten staat gelijk aan 4 kcal, dus 4x60=240x2=480+270=)750 calorieën gegeten.
Stel je hebt een doel van 1500, dan heb je dus nog 750 resterend om 'op te vullen'.
Snap je het zo?
turtlelito schreef:xNavatu schreef:Ik neem aan dat je uit moet gaan van je huidige gewicht turtlelito. (:
Als ze het bedoeld zoals ik het begrijp is het gewoon een kwestie van eten totdat je die verhoudingen hebt bereikt, en daarna aanvullen met wat je wilt. Om het voorbeeld maar even aan te houden, je eet 30gr vet, 60 gram eiwit en 60gr koolhydraten, dan heb je (elke gram vet staat gelijk aan 9kcal, dus 9x30=270, en elke gram eiwit en koolhydraten staat gelijk aan 4 kcal, dus 4x60=240x2=480+270=)750 calorieën gegeten.
Stel je hebt een doel van 1500, dan heb je dus nog 750 resterend om 'op te vullen'.
Snap je het zo?
Haha, mijn huidige gewicht is 63 kg, dus heel veel zal dat niet schelen, maar ik ga het herberekenen. Ik snap het, maar ik bedoel meer dat je tijdens het eten van die 'verplichte' grammen vet, eiwit en koolhydraten waarschijnlijk ook andere zaken binnen krijgt (als je voedingsmiddelen eet die niet puur vet/eiwit/koolhydraat zijn). Dan moet je die rest toch ook meetellen in je 'opvulcalorieen' ?
sunnybellami schreef:Alles even doorgelezen en weer wat dingetjes bijgeleerd!
Ik ga zaterdag naar de opendag van hva naar de opleiding voeding en diëtiek!
Net 2 uur in de sportschool gestaan en net klaar met eten