Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maaikemuis schreef:Oh dear lord...
Het gaat hier niet om afvallen, maar om het verminderen van geraffineerde suikers. een lunch van avocado en hoemoes is in die zin een heerlijk en ook verantwoorde lunch. Heel veel natuurlijkere vetten ga je niet tegenkomen. Voordeel aan voeding als deze is dat het vullend is en je er automatisch niet teveel van eet (althans, ik).
Je lijf heeft vetten nodig, net als dat het koolhydraten en eiwitten nodig heeft. Beter dat deze producten uit natuurlijke producten komen, dan uit gefabriceerde rommel.
maaikemuis schreef:Je lijf heeft vetten nodig, net als dat het koolhydraten en eiwitten nodig heeft. Beter dat deze producten uit natuurlijke producten komen, dan uit gefabriceerde rommel.
musiqolog schreef:maaikemuis schreef:Je lijf heeft vetten nodig, net als dat het koolhydraten en eiwitten nodig heeft. Beter dat deze producten uit natuurlijke producten komen, dan uit gefabriceerde rommel.
Waarom? Wat maakt het uit of een suikeratoom of lipide uit natuurlijke bronnen of uit kunstmatige komt? Het is hetzelfde stofje, het lichaam verwerkt dat op dezelfde manier.
In de jaren zeventig zijn mensen zich (terecht) druk gaan maken over kunstmatige, toegevoegde, stoffen zoals conserveermiddelen en landbouwgif. Daaruit is het geloof ontstaan dat alles wat kunstmatig is, ook automatisch slecht voor je is. Maar dat is echt nergens op gebaseerd.
gribaldi schreef:Het is toch algemeen bekend dat "natuurlijke" suikers beter zijn dan de toegevoegde rommel?
gribaldi schreef:Het is toch algemeen bekend dat "natuurlijke" suikers beter zijn dan de toegevoegde rommel?
Waar heb jij je bronnen vandaan? Jij bent afgestudeerd muziekwetenschapper, dus hoe kom je aan deze info? Ik zou zeggen verklaar je nader
musiqolog schreef:En oké, als je het hebt over energie die langer aanhoudt: daar zit wat in. Vetten worden op een andere manier omgezet ("verbrand") dan suikers, en het tempo waarin dat gebeurt verschilt inderdaad. Maar wees eens eerlijk: dat had je ook meteen zo kunnen zeggen.
Suusje1986 schreef:gribaldi schreef:Het is toch algemeen bekend dat "natuurlijke" suikers beter zijn dan de toegevoegde rommel?
Waar baseer je dat op? Het voordeel van "natuurlijke" suikers is alleen dat het meestal samen gaat met voedingsstoffen en vezels. Toegevoegde suikers voegen alleen lege calorieën toe en geen voedingsstoffen.
gribaldi schreef:denice schreef:Het feit dat er met een appel niet alleen suiker meekomt, maar ook vezelsen vitaminen en vast nog andere dingen, maakt het een heel ander soort suiker dan een suikerklontje.
@ musiqolog, dit dus!
gribaldi schreef:Waarom zou je zoveel toegevoegde 'bewerkte' rommel willen eten?
Suusje1986 schreef:gribaldi schreef:Waarom zou je zoveel toegevoegde 'bewerkte' rommel willen eten?
Er staat nergens dat ik daar veel van eet. Maar ik eet wel toegevoegde suikers ja, omdat ik het lekker vind en er gelukkig van wordt om af en toe lekker wat te snoepen!
Zoals ik net al zei, niks mis met toegevoegde suikers, als je maar zorgt dat je toch voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en niet teveel calorieën!
musiqolog schreef:gribaldi schreef:Waarom zou je zoveel toegevoegde 'bewerkte' rommel willen eten?
Waarom is het automatisch rommel als het bewerkt is?
gribaldi schreef:musiqolog schreef:Waarom is het automatisch rommel als het bewerkt is?
Hoe goed lees jij etiketten?