de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:24

Keet schreef:
Bij de AH hebben ze broodtrommels met een koelelement erin :) dan heb je geen koelkast nodig om het koel te houden :) erg makkelijk.
Ik heb een broodtrommel met vakjes. Grote vakje gaat vol met sla, kleine met augurkjes/uitjes/zaadjes/slasaus/wat dan ook voor vulling. Paar losse bakjes gaan mee met afgewogen nootjes oid.
Heerlijke verse salade (stuk goedkoper als elke pauze wat halen) en weet precies wat erin zit :D

Oh dat klinkt goed! :D

Kayleigh, heb jij niet met kwark dat als het te lang (op kamertemperatuur) zit, dat het helemaal waterig wordt? Bij mij komt er dan echt zo'n laag overheen.

Ik eet eigenlijk alleen 's middags maximaal twee bolletjes. 'S morgens meestal crackers, beschuit, yoghurt of brinta. Vanochtend magere yoghurt met brinta en aardbeien geprobeerd, was alleen niet heel lekker :') Dus probeer nog een betere combinatie te vinden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:25

Eulogy schreef:
Onder je BMR gaan eten is gewoon niet gezond

Structureel. langere tijd, mag je niet verwarren met nooit.

Zo wordt een kern van waarheid een dogma voor kulsmoezen.

Een dag of wat vasten is helemaal net zo ongezond. Idem onregelmatig, afwisselende hoeveelheden.
De mens is daar juist helemaal op geevolueerd.
Knijp jezelf gerust af als je overgwicht hebt. Dat is in de regel minder ongezond dan dat overgewicht en wat sneller resultaat zien is motiverend dus gezond :D

Ik heb een waslijst aan steekhoudende argmenten waarom het voor mij moeilijker is om op gewicht te blijven, om af te vallen. En???
Het is maar hoe graag je het wil en de rest is geneuzel.
Ik kan het niet opbrengen om maanden moeilijk te doen over eten/drinken. Dan val ik niet genoeg af. DAT is ongezond voor mij.
Mezelf hard, in jou ogen te hard, aanpaken maakt dat ik wel genoeg afval.
Kwestie van een andere chip en geen chips.

Ok, ik ga naar het dorp lopen. De tampons zijn in de aanbieding. Die dingen berderven niet dus ik ga een grote doos halen. Jammer dat ze niets wegen; zou meer enegie kosten de berg weer op. Maar goed, het kost al minder geld en dat is ook wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:27

IsaCalixa schreef:
Kayleigh, heb jij niet met kwark dat als het te lang (op kamertemperatuur) zit, dat het helemaal waterig wordt? Bij mij komt er dan echt zo'n laag overheen.

Jawel, maar dit gebeurt ook in de koeling zelf als het wat langer staat. Effe roeren en je hebt een prima kwarkje / yoghurtje!

Huertecilla schreef:
Ok, ik ga naar het dorp lopen. De tampons zijn in de aanbieding. Die dingen berderven niet dus ik ga een grote doos halen. Jammer dat ze niets wegen; zou meer enegie kosten de berg weer op. Maar goed, het kost al minder geld en dat is ook wat.

Bedankt voor het delen van deze reuze interessante info :j

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:33

IsaCalixa schreef:
Awwijk24 schreef:
Maak je niet zo druk. Het verschilt ook heel erg hoe zwaar jij bent. Iemand met 20 kilo overgewicht valt de eerste 3 weken veel meer af dan iemand met 7 kilo overgewicht. Daarbij reageert elk lichaam anders op een leefstijl omslag. Ik heb niet het hele topic gelezen ofzo dus weet niet of je sport in de week (hardlopen/fitness). Een kantoor baan is zowiso niet motiverend voor je lichaam natuurlijk dus dan is sporten wel belangrijk. Eten halen is ook een gevaarlijke, wat haal je dan? Je zou ook savonds voor het slapen gaan een salade met ei en 2 of 3 crackers en een bakje yoghurt klaar kunnen zetten om mee te nemen naar het werk. Als je fulltime werkt dus 5x in de week eten haalt hoop ik maar dat het geen Subway of snackbar is.

Hoe dan ook heb je geen reden om niet gemotiveerd te zijn. Eigenlijk zou je je omvang moeten meten en dat vergelijken. Misschien ben je al wel een cm kwijt maar vind je dat in kilo's niet terug.

Ja, sorry, ik heb mijn dag gewoon niet. Kijk misschien ook te vaak naar de weegschaal.

Ik sport in ieder geval twee keer per week intensief, 1 keer zwemmen en dan probeer ik zo'n 30 tot 40 baantjes binnen een uur te doen. En 1 keer 1,5 uur badminton, dit is ook vooral intensief wedstrijdjes spelen. Verder probeer ik regelmatig te fietsen en te wandelen. Ik wil er nog een 3e sport bij doen, maar ik heb nog niks gevonden wat ik verder nog leuk vind (en wat je vanuit huis zou kunnen doen). Misschien met gewichtjes aan de slag.

Als ik eten haal in mijn middagpauze zijn het meestal: of meloenbroodjes van de supermarkt (zonder beleg). Van die bolletjes met pitjes erop, zijn erg lekker als ze nog vers zijn. Of anders haal ik soms iets van magere kwark, maar dat kan ik niet lang goed houden op het werk (geen koelkast). En maximaal 1 keer per week een belegd broodje, maar dat is dan wel een broodje gezond.

Naja, ik zal eens proberen 's avonds eten klaar te maken, maar meestal heb ik daar totaal geen zin in :') Heb dan vaak ook het idee dat het eten niet vers blijft haha. Misschien wel met goede bakjes/folie ofzo.

Dan heb je niks om je druk over te maken. Ik kan nu wel zeggen dat brood niet zo goed is enzo maar afvallen moet wel leuk blijven en het is echt niet zo dat als jij tussen de middag een broodje eet dat dat het afvallen in de weg mag staan. Ik denk gewoon dat je lichaam wat laat reageerd en dat het vanzelf komt. Doe desnoods zo dat je 3x in de week eten mee neemt en 2x in de week je belegde broodjes haalt. Oh en "broodjes gezond" bestaan eigenlijk niet. Zitten veel calorieën in en vaak word er nog saus overheen gegooid ook. Dus ga rustig voor filet American of carpaccio ofzo voor de afwisseling haha.

Mensen willen graag direct effect maar zo werkt dat niet altijd bij elk lichaam en dat demotiveert mensen dan. 7 kilo is niet zo veel overgewicht. Persoonlijk zou ik dat wandelen omzetten in hardlopen en dat als 3e sport pakken. Voor afvallen is hardlopen erg effectief en goed voor je conditie.

Doordat je op kantoor werkt en de hele dag dus zit is wandelen niet effectief. Wat jij wandelt in 1,5 uur is wat een gemiddeld mens sochtens al gelopen heeft voor 13uur. Als je echt sneller effect wil zal je toch wat meer van je lichaam moeten vragen.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:35

Huertecilla schreef:
Firefly4 schreef:
Maar de regel:onder je BMR gaan eten klopt wel... als die 1400 is, ga dan geen 1300 eten... je doet jezelf tekort!

Weer zo'n dogma wat alleen maar tot kulsmoezen leidt.

Je doet jezelf ook tekort met overgewicht.

Afvallen is LETTERLIJK 'te kort doen' want daartoe moet je meer verstoken dan op het vuur gooien. Daarbij is er geen harder grens. Die 'grens' gaat pas spelen wanneer je laag in je overschot aan vet komt of te weinig doet om je spieren te onderhouden/opkweken.

Eet minder, eet gevarieerder.
Doe meer en zet de verwarming lager.
Maak je niet druk over pseudo-wetenschap.
Afvallen, conditie opbouwen etc zit uitsluitend tussen je oren.
Als het niet lukt, ligt het aan de wil, niet aan geneuzel met acronymen.

Je mag me dan wel even uitleggen hoezo dat dit tot kulsmoezen leidt? Ik ben nu afgevallen, sta al een hele tijd stabiel nu toevallig. Als ik minder eet dan mijn BMR val ik toch echt om... word ik strondberoerd en kan ik niet functioneren... Misschien is dat voor jou niet zo...
Vind het dus erg jammer dat je meteen zo aanvallend reageerd...

Maar ik snap het al... ik ga lekker verder waar ik mee bezig ben en laat dit topic maar meteen weer links liggen!! Succes allemaal

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:39

Awwijk24 schreef:
Dan heb je niks om je druk over te maken. Ik kan nu wel zeggen dat brood niet zo goed is enzo maar afvallen moet wel leuk blijven en het is echt niet zo dat als jij tussen de middag een broodje eet dat dat het afvallen in de weg mag staan. Ik denk gewoon dat je lichaam wat laat reageerd en dat het vanzelf komt. Doe desnoods zo dat je 3x in de week eten mee neemt en 2x in de week je belegde broodjes haalt. Oh en "broodjes gezond" bestaan eigenlijk niet. Zitten veel calorieën in en vaak word er nog saus overheen gegooid ook. Dus ga rustig voor filet American of carpaccio ofzo voor de afwisseling haha.

Mensen willen graag direct effect maar zo werkt dat niet altijd bij elk lichaam en dat demotiveert mensen dan. 7 kilo is niet zo veel overgewicht. Persoonlijk zou ik dat wandelen omzetten in hardlopen en dat als 3e sport pakken. Voor afvallen is hardlopen erg effectief en goed voor je conditie.

Doordat je op kantoor werkt en de hele dag dus zit is wandelen niet effectief. Wat jij wandelt in 1,5 uur is wat een gemiddeld mens sochtens al gelopen heeft voor 13uur. Als je echt sneller effect wil zal je toch wat meer van je lichaam moeten vragen.

Oke zal het proberen :) Ik weet nog niet of ik eten ga wegen, maar ik wil denk ik wel zo'n koelbakje halen van de AH en dan zelf thuis eten klaar maken.

De reden dat ik wel brood eet is eigenlijk dat het goed vult. Zoals laatst had ik 's middags een salade gehad, en als tussendoortje nog fruit, maar toen was ik echt erg duizelig tegen een uur of 5 en had echt het gevoel flauw te vallen in de trein naar huis. Dan toch maar liever brood.. :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:45

Maar wat doe je dan allemaal in de salade? Als ik een flinke salade met bijvoorbeeld geitenkaas, ei, feta of ham eet, dan kan ik daar echt wel heel de middag van doen. Dan eet ik 's middags nog wel een appel of juist iets hartigs als stukje worst of kaas. Dan kan ik zelfs na mijn werk mijn paard nog rijden en val ik nog niet om.

Je moet dan overigens ook wel stevig ontbijten, bijvoorbeeld met ei of een gevulde yoghurt.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:45

Huertecilla wat jij doet is een jojo effect creëren. Tuurlijk snel effect en een paar weken je klote voelen omdat je honger hebt maar hej het is maar tijdelijk. Daarna ga je weer "normaal" eten en kom je ook weer aan en op lange termijn zit je vanzelf op je oude gewicht. Daarbij is het slecht voor je organen om jezelf uit te hongeren en waarom zou je ook. Afvallen en honger lijden horen niet bij elkaar. Afvallen, aankomen, afvallen en weer aankomen en ga zo maar door is het slechtste wat je met je lichaam kan doen.

Afvallen is het veranderen van je leefstijl. Daarom moet je ook iets doen waar je aan kan wennen en op de lange termijn gewoon word. Waar je eerste een vieze b*k trok bij groente moet je na een maand of 3 denken lekker groente bij het vlees. Als men normaal en met verstand eet gaan de kilo's er af en blijf je vanzelf op gewicht. Als een app 1400 calorieën aangeeft kan je er beter 100 meer eten dan 100 te weinig. Niet dat je structureel te veel moet eten maar iig nooit minder.

Even over die app. Ik persoonlijk vind dat hij erg weinig calorieën aangeeft wat je mag eten, iig voor de mensen die fanatiek 3 a 4x pw sporten. Als je het idee hebt dat je te weinig eet en je niet oké in je vel zit daar door of het sporten bijna niet trekt, eet dan rustig een cracker of een stuk groente extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:47

IsaCalixa schreef:
Oke zal het proberen :) Ik weet nog niet of ik eten ga wegen, maar ik wil denk ik wel zo'n koelbakje halen van de AH en dan zelf thuis eten klaar maken.

De reden dat ik wel brood eet is eigenlijk dat het goed vult. Zoals laatst had ik 's middags een salade gehad, en als tussendoortje nog fruit, maar toen was ik echt erg duizelig tegen een uur of 5 en had echt het gevoel flauw te vallen in de trein naar huis. Dan toch maar liever brood.. :P

Isa, die honger die je ervaart is waarschijnlijk je suikerverslaving. Je eet in verhouding best veel koolhydraten, dus je lichaam is daar aan gewend. Zodra jouw lichaam afkickt van deze koolhydraten, zal je merken dat je juist veel langer verzadigd bent van een goede salade (sla, komkommer, tomaat, iets van vis/kip/kaas/worst, in ieder geval een eiwitbron). Eiwitten hebben een veel betere verzadiging dan koolhydraten en je lichaam moet harder werken om eiwitten te verwerken = win win!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:49

Huertecilla schreef:

:') Ik wil ook tampons uit de aanbieding! Als jij ze nou naar mij toe zwemt heb je direct extra lichaamsbeweging :D

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:52

Amanda schreef:
Maar wat doe je dan allemaal in de salade? Als ik een flinke salade met bijvoorbeeld geitenkaas, ei, feta of ham eet, dan kan ik daar echt wel heel de middag van doen. Dan eet ik 's middags nog wel een appel of juist iets hartigs als stukje worst of kaas. Dan kan ik zelfs na mijn werk mijn paard nog rijden en val ik nog niet om.

Je moet dan overigens ook wel stevig ontbijten, bijvoorbeeld met ei of een gevulde yoghurt.

Precies dit. Alles draait eigenlijk op je ontbijt. Sochtens goed eten is het belangrijkst. Het beste zou zijn is dat je gaat lunchen omdat het tijd is ipv omdat je honger hebt.

Als een salade niet genoeg vult mag je er gerust een volkoren cracker bij eten en kwark na. Doe ook lekker nootjes in je salade als je daar van houd die vullen ook, erg lekker met geitenkaas (met mate he).

Eten afwegen vind ik persoonlijk onzin. Als jij een gezonde salade maakt boeit het echt niet of je een hele of een halve zak sla er in pleurd. Enige zijn de kaas soorten waar je niet te royaal mee moet zijn. Even als avond groente, al eet je 3 bloemkolen, zolang je er geen 3 porties saus over heen gooit boeit t niet.

Als je nog 1 effectieve sport gaat doen weet ik zeker dat ook jij met 2-3 weken een kilo of 1,5 kwijt bent.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:54

Awwijk24 schreef:
Huertecilla wat jij doet is een jojo effect creëren. Tuurlijk snel effect en een paar weken je klote voelen omdat je honger hebt maar hej het is maar tijdelijk. Daarna ga je weer "normaal" eten en kom je ook weer aan en op lange termijn zit je vanzelf op je oude gewicht. Daarbij is het slecht voor je organen om jezelf uit te hongeren en waarom zou je ook. Afvallen en honger lijden horen niet bij elkaar. Afvallen, aankomen, afvallen en weer aankomen en ga zo maar door is het slechtste wat je met je lichaam kan doen.

Afvallen is het veranderen van je leefstijl. Daarom moet je ook iets doen waar je aan kan wennen en op de lange termijn gewoon word. Waar je eerste een vieze b*k trok bij groente moet je na een maand of 3 denken lekker groente bij het vlees. Als men normaal en met verstand eet gaan de kilo's er af en blijf je vanzelf op gewicht. Als een app 1400 calorieën aangeeft kan je er beter 100 meer eten dan 100 te weinig. Niet dat je structureel te veel moet eten maar iig nooit minder.

Even over die app. Ik persoonlijk vind dat hij erg weinig calorieën aangeeft wat je mag eten, iig voor de mensen die fanatiek 3 a 4x pw sporten. Als je het idee hebt dat je te weinig eet en je niet oké in je vel zit daar door of het sporten bijna niet trekt, eet dan rustig een cracker of een stuk groente extra.

Het mooie van die app is dat je het kcal doel kunt aanpassen. De mensen hier die My Fitness Pal aanraden voor de grote hoeveelheid producten die erin staan, hebben ook allemaal hun dagelijkse kcal doel hoger gezet.

Kayleigh heeft het ook al een keer uitgelegd in dit topic, doel berekenen met behulp van BMR en dan vermenigvuldigen met activiteitsniveau. En dan dit als dagelijks doel aanhouden in plaats van het doel wat My Fitness Pal bedenkt. Want dat die veel te laag is heb je gelijk in.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:56

Awwijk24 schreef:
Amanda schreef:

Precies dit. Alles draait eigenlijk op je ontbijt. Sochtens goed eten is het belangrijkst. Het beste zou zijn is dat je gaat lunchen omdat het tijd is ipv omdat je honger hebt.

Als een salade niet genoeg vult mag je er gerust een volkoren cracker bij eten en kwark na. Doe ook lekker nootjes in je salade als je daar van houd die vullen ook, erg lekker met geitenkaas (met mate he).

Eten afwegen vind ik persoonlijk onzin. Als jij een gezonde salade maakt boeit het echt niet of je een hele of een halve zak sla er in pleurd. Enige zijn de kaas soorten waar je niet te royaal mee moet zijn. Even als avond groente, al eet je 3 bloemkolen, zolang je er geen 3 porties saus over heen gooit boeit t niet.

Als je nog 1 effectieve sport gaat doen weet ik zeker dat ook jij met 2-3 weken een kilo of 1,5 kwijt bent.

Waarom is 's ochtends goed eten precies het belangrijkst? :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:57

Zo heb ik het ook geleerd inderdaad: eiwitten afwegen en kiezen voor magere producten. Groenten mag onbeperkt en 3 stuks fruit per dag.
Ik eet maximaal maar 1x per dag koolhydraten. Dat is tussen de middag 2 volkoren of speltcrackers met beleg, of 's avonds aardappelen. Maar vaak ook helemaal geen koolhydraten.
Dan reken ik fruit hier overigens niet in mee.

Als je gewend bent om veel khd te eten, moet je echt afkicken. Khd geven inderdaad een verslaving, snelle verbranding, waardoor je snel weer een hongergevoel krijgt.

Fearn

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:05

Oke zal meer salade proberen te eten :) Of maximaal 1x brood op een dag.

Nadeel is alleen dat ik nog thuis woon. Vaak is het alsnog eten wat de pot schaft. En we eten wel regelmatig aardappelen en pasta, dat is dan weer jammer.

Om die reden zal ik wel graag uit huis willen, zodat ik daar volledige controle over heb. Maar ik woon verder nog prima thuis dus voorlopig gaat dat nog niet gebeuren :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:10

Ik woon ook bij mijn ouders en heb dus weinig inspraak over wat mijn moeder kookt. Maar ik bepaal nog steeds zelf wat op mijn bord komt te liggen. Dus ik neem meer groente en geen of minder aardappelen. Stuk vlees/vis erbij en je hebt een nette avond maaltijd.

Vaak vraag ik 's ochtends of avond van te voren wat we gaan eten. Kan ik de rest van de dag erop aanpassen als het nodig is.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:25

Zo dit word al de derde keer dat ik dit verhaal typ ;)

Net MPF ingevuld en ik vind het een giller.
Gewoon bij ontbijt en lunch brood, meerdere stukken fruit tussendoor, paar kopjes cappuccino en normaal avond eten.

Ik blijf prima binnen mijn calorieën alleen is mijn percentage vet iets te hoog en mijn eiwitten en koolhydraten zelfs wat te laag.
Daar kan ik dus nog wat in schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:27

zerena schreef:
Zo dit word al de derde keer dat ik dit verhaal typ ;)

Net MPF ingevuld en ik vind het een giller.
Gewoon bij ontbijt en lunch brood, meerdere stukken fruit tussendoor, paar kopjes cappuccino en normaal avond eten.

Ik blijf prima binnen mijn calorieën alleen is mijn percentage vet iets te hoog en mijn eiwitten en koolhydraten zelfs wat te laag.
Daar kan ik dus nog wat in schuiven.

Hou je dan de verhoudingen aan die MFP je adviseert of heb je jezelf ingelezen en je eigen doelen gemaakt? Dat scheelt namelijk ook nogal. Als ik MFP aanhoud klopt er niks van mijn doelen namelijk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:30

Ik ontbijt nooit en heb niks te klagen hoor :D Onzin, dat je stevig moet ontbijten.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:31

Nou ik ga per vandaag weer eens echt opletten.
Heb thuis nog een half pak Cruesli en een restje Chocopops. Hier ontbijt ik altijd mee. Wil dit wel eerst opmaken, vind het zonde om het zomaar weg te gooien. Als het op is, ga ik over op yoghurt met fruit of Havermout met melk, appel en kaneel.

Heb vanmorgen dus ontbeten met yoghurt met cruesli en zal straks met de lunch 2/3 volkorenbroodjes eten met kaas/ kip of worst (net waar ik zin in heb). Tussendoor heb ik lekker mandarijntjes mee en eventueel een pakje Sultana. Vanavond gaan we aan de bietjes met aardappels en een gehaktbal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:33

hebben jullie het dan over het dieet profiel veranderen? Of gewoon het aantal calorieën verhogen?

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:33

xNavatu dat is omdat je sochtens je lichaam op moet starten plus dat de ochtend maaltijd bepaald of jij constant een honger gevoel hebt. Als je te weinig ontbijt heb je na 2 a 3 uur al honger. Sommige mensen kunnen prima tegen dat gevoel, ikzelf word er chagrijnig van, heb minder kracht en voel me futloos als ik slecht ontbijt. Zeker als ik bij de paarden moet werken sochtens ontbijt ik extra ruim.

Als je systematisch te weinig of helemaal niet ontbijt start je je lichaam niet goed op. Dit kan betekenen dat je je lichaam in de verzamel modes zet waarbij die alles wat je eet op gaat slaan (hier kom je door aan).

Eigenlijk moet je zo ontbijten dat je niet met "honger" gaat lunchen. En na de lunch moet je je zo vol voelen dat je met gezonde trek avond gaat eten. Als je daarna goed vol zit stimuleert dat om niet te gaan snaaien savonds. Als je ontbijt dus niet goed is (de start) loop je altijd achter en heb je alleen jezelf mee als je serieus af wil vallen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:37

IsaCalixa schreef:

Nou dan eet je een (halve) bak Skyr op, gegarandeerd dat je dan hardstikke vol zit de rest van de dag. Spreek uit eigen ervaring. En van eiwitten zit je nu eenmaal sneller vol.

IsaCalixa schreef:
Nadeel is alleen dat ik nog thuis woon. Vaak is het alsnog eten wat de pot schaft. En we eten wel regelmatig aardappelen en pasta, dat is dan weer jammer.

Om die reden zal ik wel graag uit huis willen, zodat ik daar volledige controle over heb. Maar ik woon verder nog prima thuis dus voorlopig gaat dat nog niet gebeuren :P

Weeral: kulreden. Ik woon ook thuis. Ik moet ook eten wat de pot schaft. En ik weet veelal niet wat we s avonds eten. Dan is het simpelweg een kwestie van afwegen en invoeren in je app. Heb je pasta? Pak je maar een (kleine) portie en desnoods wat kwark/Skyr na. Heb je aardappelen vlees groenten: meestal hou ik dan 50-100gr aardappel aan (ligt een beetje aan wat ik gegeten heb), 70-100gr vlees en 200gr groenten (zit 9/10x heel weinig kcal in).

@awwijk: dat is niet waar. Ja, bij SOMMIGE mensen helpt het bij het hongergevoel. Bij andere niet. Ik kan makkelijk mijn ontbijt overslaan maar bij mij is het gewoonte geworden. Bij anderen is het ontbijt misselijk makend en eten ze dus pas voor t eerst als ze lunchen. Prima toch? Als je aan t eind van de dag maar ong je kcal hebt.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:38

Kayleigh bedoel je mijn calorieën doel of mijn macro's??

Als je mijn macro's bedoeld dan hou ik die van MPF aan want ik zou niet weten hoe ik die doelen zelf moet maken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:38

Awwijk24 schreef:
xNavatu dat is omdat je sochtens je lichaam op moet starten plus dat de ochtend maaltijd bepaald of jij constant een honger gevoel hebt. Als je te weinig ontbijt heb je na 2 a 3 uur al honger. Sommige mensen kunnen prima tegen dat gevoel, ikzelf word er chagrijnig van, heb minder kracht en voel me futloos als ik slecht ontbijt. Zeker als ik bij de paarden moet werken sochtens ontbijt ik extra ruim.

Als je systematisch te weinig of helemaal niet ontbijt start je je lichaam niet goed op. Dit kan betekenen dat je je lichaam in de verzamel modes zet waarbij die alles wat je eet op gaat slaan (hier kom je door aan).

Eigenlijk moet je zo ontbijten dat je niet met "honger" gaat lunchen. En na de lunch moet je je zo vol voelen dat je met gezonde trek avond gaat eten. Als je daarna goed vol zit stimuleert dat om niet te gaan snaaien savonds. Als je ontbijt dus niet goed is (de start) loop je altijd achter en heb je alleen jezelf mee als je serieus af wil vallen.

Onzin. Je lichaam werkt ook 's nachts gewoon door en heeft helemaal geen voedsel nodig om op te starten. Als je te weinig ontbijt krijg je na 2 a 3 uur honger? Ik ontbijt niet, en zelfs tijdens de lunch ga ik eten omdat het tijd is in plek van omdat ik honger heb.

Ja, voor veel mensen die het gewend zijn zal ontbijten inderdaad beter werken en dan moet je ook gewoon lekker blijven ontbijten. Maar 'het belangrijkste' is het zeker niet, en er is ook niets mis mee om het niet te doen.