Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:01

Hannanas schreef:
janderegelaa schreef:
Ik ben en blijf bij de ONVZ. Fantastische zorgverzekeraar waar óók de artsen zelf zich verzekeren.

En als enige verzekeraar een echt restitutiepolis. Zelfs volgens Independer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... evrijheid/

Ik begrijp dat sommige mensen echt (moeten) shoppen op prijs. Ik kijk alleen naar de zorg die mijn dochter en ik krijgen.

Helaas voor de aanvullende die ik zou willen een medische keuring...:(

Ik zit al jaren bij de Fbto met max fysio en max alternatief.
Elk jaar meer beperkt..
Nu de alternatief dus max 500€ vergoed ben ik op zoek naar een aanvullende die meer alternatief vergoed maar ik stuit overal op medische toelatingtests.

Het zilveren kruis heeft 40 fysio behandelingen en € 850,- alternatief in het grootste pakket, zonder medische toelatingstest!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:49

Ik heb toch wat gewijzigd in mijn polis, heb lang aan de lijn gehangen ivm regelen van zorghotel voor januari. Blijkt dat mijn aanvullende verzekering nog oo agis staat ipv zilveren kruis. Nooit geweten dat daar verschil in zat. Normaal had ik dat rustig laten staan maar heb de aanvulling omgezet naar drie sterren.

Hierdoor kan ik tot 1000 euro hulp krijgen aan thuiszorg na de operatie. Verder was er voor mij geen verschil behalve 1 euro goedkoper.

Wat wel interessant is voor zilveren kruis mensen. Donateur, vrijwilliger van rode kruis levert best een flinke korting op. 5 % op de basispolis en 10 % op de aanvullende. Ik heb dus ruim 8 euro per maand korting voor een donatie van 5 euro 4 keer per jaar. Dat is te doen. :+

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:50

11AFotograaf schreef:
Hannanas schreef:
Helaas voor de aanvullende die ik zou willen een medische keuring...:(

Ik zit al jaren bij de Fbto met max fysio en max alternatief.
Elk jaar meer beperkt..
Nu de alternatief dus max 500€ vergoed ben ik op zoek naar een aanvullende die meer alternatief vergoed maar ik stuit overal op medische toelatingtests.

Het zilveren kruis heeft 40 fysio behandelingen en € 850,- alternatief in het grootste pakket, zonder medische toelatingstest!

Alternatief wordt hier wel maar max 40,- per dag vergoed.

IZZ heeft in pakket Zorg voor de Zorg + Extra 3
100 % fysio en € 600,- voor alternatieve bewegingstherapie (geen budget per dag)
en daarbij nog eens € 500,- voor alternatieve behandelingen als bijv acupunctuur. Dit wel met een max van € 45,- per dag.
Premie is dan wel € 202,72 per maand.

Bij UMC extra zorg 4 kwam ik uit op 184,59 per maand.
€ 1200,- voor fysio, € 750,- voor alternatief uit een zorgbudget (geen budget per dag) en tandarts tot € 250,- 100%.

PNO Zorg voor € 172,62 per maand.
100% fysio, € 600,- alternatief en € 250,- voor tanden. Alles zonder maximaal bedrag.

Bij ONVZ zou ik uitkomen op € 169,75 per maand.
€ 500,- voor alternatief met een max van € 65,- per dag. (Daar ik volgens de reactie op de vorige pagina hun verkeerd begrepen heb met hun arts a 1200,- en 85,- p.d.)
Onbeperkt fysio, € 1000,- voor chiropractie, osteopathie en manuele therapie.
Tanden max € 250,- a 75%.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:04

karuna schreef:
Ik heb toch wat gewijzigd in mijn polis, heb lang aan de lijn gehangen ivm regelen van zorghotel voor januari. Blijkt dat mijn aanvullende verzekering nog oo agis staat ipv zilveren kruis. Nooit geweten dat daar verschil in zat. Normaal had ik dat rustig laten staan maar heb de aanvulling omgezet naar drie sterren.

Hierdoor kan ik tot 1000 euro hulp krijgen aan thuiszorg na de operatie. Verder was er voor mij geen verschil behalve 1 euro goedkoper.

Wat wel interessant is voor zilveren kruis mensen. Donateur, vrijwilliger van rode kruis levert best een flinke korting op. 5 % op de basispolis en 10 % op de aanvullende. Ik heb dus ruim 8 euro per maand korting voor een donatie van 5 euro 4 keer per jaar. Dat is te doen. :+

Die korting krijg je ook met je KNHS lidmaatschap bij ZK ;-) En die betaal je misschien toch al (en anders is die maar 20 euro := )! En je krijgt ook nog 50 euro per jaar voor sport contributies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:08

Alleen menbewijsheb ik maar die ga ik stopzetten de volgende keer. Rijd niet meer en sport ook niet, gaat helaas niet meer,

miss_lizje

Re: Zorgverzekering 2016: het is weer zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:18

Ik ga nu overstappen naar zilverenkruis ivm de knhs korting. Zat bij FBTO maar die word bijna 10 euro duurder als ik niks verander. Zilverenkruis is met 120 euro voor mij voldoende.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:31

Sting schreef:
Ik weet dat bij de Jong-aanvulling er bij Anderzorg 80% vergoed wordt met onbeperkt bedrag. En daar heb je ook speciale tand-verzekeringen, zoals jij ook al noemt bij FBTO. Bij hun kom je dan op 122 euro met een Tand max vergoeding van 500 euro. Linkje voor vergoeding van Kronen en Bruggen is dan: https://www.anderzorg.nl/vergoedingen/k ... uggen-2016 . Ik moet over twee jaar waarschijnlijk ook een kroon/brug/iets en ga dan wel kijken wat handig uitkomt, maar het lijkt me lastig kiezen!

Bedankt voor je reactie. Helaas wordt er bij Anderszorg Jong niks vergoed voor bruggen etc. En ook bij 100% aanvullend wordt er maar heel beperkt vergoed op kronen en bruggen dus daar houd het helaas voor mij op.

Winged: Ik heb je even een pb gestuurd naar aanleiding van je berichtje over implantaten.

Senna21: Bij de meeste tandarts verzekeringen tot €500,- kan jij je aanmelden zonder keuring. Wil je een hogere vergoeding dan kom ik momenteel bij FBTO uit waar je altijd wordt toegelaten en zij keren 100% uit tot €750,-. Hoop dat je hier iets mee kan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:32

Ik zat bij Anderzorg en daar blijven we ook, alleen volledig Tand erbij en eigen risico omhoog naar maximaal. Verder hebben we nooit wat, maar onze tanden zijn in geen jaren gedaan :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:10

Wat een goed topic. Zal vanavond alles hier door lezen.
Zijn zelf opzoek naar een zorgverzekering die het meest vergoed op een beugel. Omdat mijn dochter er een moet.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:45

Heel goed topic! Vanavond ga ik dit even doorlezen, maar vermoedelijk blijf ik toch bij mijn eigen verzekering. Ik zit op dit moment al een aantal jaar bij Anderzorg en dat bevalt goed: goede service, vergoeden veel, duidelijk in wat ze wel en niet vergoeden, ,etc. Ik heb een extra pakket waarbij ook mijn tandartskosten voor een groot gedeelte betaald worden.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:52

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:19

Kimmiee_D schreef:
Voor mensen die bij zilverenkruis zitten.

Als je lid bent van KNHS dan krijg je korting! Zo moest ik eerst volgend jaar eigenlijk 143 euro betalen maar dankzij menbewijs waardoor ik lid van khns moet ik nu 128 euro te betalen

En dan heb ik 2 aanvullende verzekeringen voor fysio ect en tandarts

Oh mooi, dat heb ik ook, scheelt weer! *\o/*

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:21

Ik ga even als ik tijd heb terug lezen.
We zitten nu bij AnderZorg en dan Budget als aanvulling.
Ideaal! en goedkoop

Nu moet onze dochter van 10 een beugel en dat wordt dus niet vergoed dus moeten overstappen maar goed er is zoveeeeel keuze!

Heb nu Unive op het oog.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:23

Hylkje schreef:
Wat een goed topic. Zal vanavond alles hier door lezen.
Zijn zelf opzoek naar een zorgverzekering die het meest vergoed op een beugel. Omdat mijn dochter er een moet.

Meeste verzekeraars hebben een wachtrij daarin. Als je overstapt moet je eerst jaar verzekerd zijn en mag je pas jaar erop beugel met vergoeding. dus dat zou dan 2017 betekenen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:27

Ik ben weer afgewezen bij ONVZ. Met weer de geweldige reden.

'Een verzekering is er om je te dekken tegen kosten waarvan je niet weet of je die ooit gaat maken. Het gaat dus niet om kosten je al verwacht of waarop je een grotere kans hebt dan gemiddeld.'

Ja inderdaad want al die mensen die een groter pakket willen die zullen inderdaad ook zeker niet verwachten dat ze het nodig zullen hebben maar willen wel maar al de graag die dikke premie die voor dat grote pakket staat betalen 8)7.

Nou.. op naar een andere dus maar ;).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:30

Tsja, dat is ziektekostenverzekering anno nu. Als er niets aan de hand is, is het een perfect systeem, vol met loterijen en bonussen en kansen om nog extra voordeeltjes te krijgen.

Je moet alleen niet werkelijk aan de verkeerde kant van de streep belanden door bv zo dom te zijn chronisch ziek te worden, want daar is het systeem niet voor bedoeld.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:34

Dat slaat nergens op! Ik verzeker me juist voor de kosten die ik komend jaar VERWACHT te maken! Misschien iets meer als nodig is, maar heb liever fysio behandelingen over dan dat ik er te kort kom.

Ben wel echt blij dat het Zilveren Kruis vorig jaar geen medische keuring had en dat ik gewoon zo het aanvullende pakket voor 'chronisch zieken en bejaarden' kon afsluiten (meest aanvullende). Ze klonken wel raar aan de telefoon toen ik aangaf dat pakket te willen. Maar ja, eigenlijk heb ik ook een chronische ziekte, hij wordt alleen niet erkent op die speciale lijst.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 12:46

Pattypaard schreef:

'Een verzekering is er om je te dekken tegen kosten waarvan je niet weet of je die ooit gaat maken. Het gaat dus niet om kosten je al verwacht of waarop je een grotere kans hebt dan gemiddeld.'

Ja inderdaad want al die mensen die een groter pakket willen die zullen inderdaad ook zeker niet verwachten dat ze het nodig zullen hebben maar willen wel maar al de graag die dikke premie die voor dat grote pakket staat betalen 8)7.

:(:)

Kun je geen lager aanvullend pakket nemen? Een stapje lager scheelt ontzettend veel in premie (zit volgens mij 30 euro verschil tussen per maand), maar qua vergoeding niet zo heel veel minder (iig voor alternatief en beweegzorg). Grote kans dat daar geen keuring voor is.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:12

Ik heb inmiddels gekozen om bij Anderzorg te blijven, nu met het laagste ER plus 9 fysiobehandelingen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:14

11AFotograaf schreef:
Ben wel echt blij dat het Zilveren Kruis vorig jaar geen medische keuring had en dat ik gewoon zo het aanvullende pakket voor 'chronisch zieken en bejaarden' kon afsluiten (meest aanvullende). Ze klonken wel raar aan de telefoon toen ik aangaf dat pakket te willen. Maar ja, eigenlijk heb ik ook een chronische ziekte, hij wordt alleen niet erkent op die speciale lijst.

Idem hier, anders had ik nu nog met een gat in mijn smoel rondgelopen omdat ik een implantaat moest :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:20

Pattypaard schreef:

Dit is wel waar ik me in dit topic (en in het algemeen) zorgen over maak. Mensen zoeken de goedkoopste verzekering "omdat ze toch niets mankeren" maar daar sluit je een verzekering niet voor af. Ik heb 9 jaar geleden ONVZ Optifit afgesloten en mankeerde toen niets. Het was echt met het oog op de toekomst. En nu ben ik zo ontzettend blij dat ik dat toen gedaan heb want ik heb mijn premie er dik uit.

Ik zie op Bokt zoveel mensen een vermogen uitgeven aan hun paard etc. maar op zichzelf besparen ze dan. De paar tientjes die je meer betaald is 1 keer uit eten. Of een minder dure deken voor je paard. Of een avondje minder in de kroeg. Maar dan weet je wel zeker dat je later gedekt bent als je echt iets krijgt.

En natuurlijk zijn er altijd mensen die het echt niet kunnen betalen (en dan toch vaak nog een paard hebben of een hond) maar daar bestaat weer zorgtoeslag voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:25

janderegelaa schreef:
En natuurlijk zijn er altijd mensen die het echt niet kunnen betalen (en dan toch vaak nog een paard hebben of een hond) maar daar bestaat weer zorgtoeslag voor.

De zorgtoeslag dekt alleen een deel van de basisverzekering, verder niks.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:38

Niene87 schreef:
Ik ga even als ik tijd heb terug lezen.
We zitten nu bij AnderZorg en dan Budget als aanvulling.
Ideaal! en goedkoop

Nu moet onze dochter van 10 een beugel en dat wordt dus niet vergoed dus moeten overstappen maar goed er is zoveeeeel keuze!

Heb nu Unive op het oog.

Wij zitten bij dsw en beugel wordt 75% vergoed. Zitten ook rond te kijken waar nog beter is voor de beugel die mijn 11 jarige dochter moet.

Las net van 1 die zei dat je eerst een jaar verzekerd moet wezen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:44

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

De zorgtoeslag dekt alleen een deel van de basisverzekering, verder niks.

Als je minimumloon hebt is de zorgtoeslag €998,- in 2016. Lijkt me toch dat je daar een heel eind mee komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:56

janderegelaa schreef:
Als je minimumloon hebt is de zorgtoeslag €998,- in 2016. Lijkt me toch dat je daar een heel eind mee komt.

De allerlaagste premie die ik kan vinden is €86 euro per maand, dus €1032,- Dan speel je ongeveer quitte, maar heb je dus nog geen vrije zorgkeuze, en je eigen risico nog niet gedekt... De zorgtoeslag dekt nog niet de volledige basisverzekering. Aanvullende verzekering komt helemaal uit eigen zak.

Daarnaast: het voorbereiden op later werkt ook niet altijd. Diverse verzekeraars hebben hun topverzekeringen stap voor stap zowel beperkter als flink duurder gemaakt, waardoor het op een bepaald moment niet meer op te brengen is voor de mensen (ziek en niet ziek.)

Vervolgens introduceren ze dan een nieuw pakket dat gunstiger is, maar met nieuwe medische selectie. Zo worden de zieke mensen keurig gewipt.