CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:29

Bij ons in de box kan dat wel. Ze houden er rekening mee in de opbouw en als mensen 2 dagen achter elkaar komen en ze hebben 2 dagen focus op benen in de krachttraining pakken ze iets anders voor de mensen die de dag ervoor hebben getraind.
Mijn ervaring is wel dat je in het begin echt ontzettend veel spierpijn hebt en dan geen 2 dagen achter elkaar wil gaan, maar datbis persoonlijk. Ik zou het even afstemmen met de box.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:11

Oke, bedankt voor de tip, ik ga het idd even navragen. Spierpijn is me alles meegevallen, mijn karkas is al wat gewend blijkbaar :D Doen jullie ook nog andere sporten naast de crossfit?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:14

Ikzelf doe nog 1x in de week fietsen (of met de koersfiets de baan op of naar de spinning) en paardrijden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:32

Ik doe nog losse krachttraining en mountainbike af en toe.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:02

Gisteren hadden we een gewichthefwedstrijd, samen met twee andere boxen hier uit de buurt. Nu in Den-Helder, volgende keer bij ons en daarna in Hoorn. Superleuk om te doen. Snatch ging niet zoals ik wilde, maar toch de 35kg gehaald. Clean & Jerk met een PR geëindigd 57kg *\o/*

Uiteindelijke eerste geworden in de B-Klasse. Dus met een medaille naar huis, totaal onverwacht, dus supertof _/-\o_

Volgende keer moeten de gewichten dus omhoog! Morgen gewoon maar weer een wodje. Kijk er nu alweer naar uit :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:03

En om nog antwoord te geven op de gestelde vraag: ik loop hard en fiets regelmatig (mountainbiken en wielrennen)..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 21:22

Super goed Musli!

Wij hebben met een hele groep meegedaan aan de Caveman run in Exloo! 13.3 kilometer, ben helemaal kapot haha :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:39

1 november is het Murph WOD.. Ik denk als beginnende crossfitter dat ik daar nog maar even met ga passen, vooral omdat ik al 2dagen ervoor ga meedoen met de 10k row challenge. Ach, je kan in het begin niet alles doen zeker :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:33

Afgelopen vrijdag weer wezen trainen maar toch weer een aantal dagen flink last van de knie gehad. Ik ga een week rust pakken................. -O-

Ik baal er zo vreselijk van, het ging zo ontzettend goed :-( Voorheen een soort gelijke blessure aan mn andere knie gehad en ben ik vrolijk blijven doortrainen wat uiteindelijk resulteerde in een flinke knie blessure en maanden lang niets mogen doen %) Dus nu voor de zekerheid even rust nemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:36

Balen zeg!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:08

Hebben de paarden deze week pech :+ :D Dus lekker 3 paarden per dag rijden, ook niet slecht voor de conditie _O-

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:54

Wat balen van je blessure Allienda...

Wij hadden vandaag een kracht wod.
5 reps pause squat max gewicht. Ik had 35! 15 meer dan mijn gewone squat max, dus dat is ook geen max meer haha!
5 reps touch and go deadlift, ik had 55 kg, ook weer een nieuw PR.

En daarna nog 5 minuten zo veel mogelijk sit ups, daar ben ik niet heel goed in. Had 86 reps :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:04

Gisteren een uur workshop gehad DU. Nog steeds niet succesvol, en men benen staan vol striemen ><

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:31

Ohjeetje Cat, dat is niet zo heel prettig :+ SU gaat hier super maar die DU........ _-:(

Afgelopen vrijdag bij de manuele arts geweest en mijn knie probleem is verklaard en is niets bijzonders +:)+ . Door het vele trainen en mijn onvermoeibare motivatie heb ik wat te enthousiast getraind :+ gevalletje van mentaal sterker zijn dan je lichaam. Kortom ik squatte te diep terwijl ik eigenlijk nog niet sterk genoeg was om dat aan te kunnen. Daardoor is mijn lichaam gaan overcompenseren gevolg was dat mijn bovenste spronggewricht, enkel en kuitbeen vastzat. Waardoor ik niet meer de mobiliteit had met squatten/lungen en last kreeg van mn knie :Y)

Dokters advies was minder diep squatten en heel goed op de techniek letten! Ik had de trainer ge-appt dat hij heel kritisch naar mijn technieken moest kijken. Slechte techniek = 10 burpees hebben we afgesproken := ~~}>

Vandaag na een week rust ga ik weer lekker aan de gang, ik zie er toch wel een beetje tegenop. Afgelopen week niet gesport en teveel gesnoept (weegschaal gaf wel een licht gewichtsverlies aan, nu in totaal al 8,8 kg afgevallen) zal wel zwaar zijn. gelukkig geen squats of lunges, weer even lekker erin komen.

Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:38

Wat een abacadabra komt er hier voorbij :D
Voorzichtig Allienda, gelukkig is het niks ernstigs.
Zodra mijn centen op de bank staan ga ik me inschrijven, kan ik deze week al beginnen *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:41

The_Cat, lekker bezig! Wel goede adviezen gehad? DU gaan hier wel redelijk goed, kan ze alleen niet achter elkaar door, moet een tussensprong maken. Blijf het ook wel eng vinden met mijn knie.

Allienda, fijn dat er niks mis is, hopelijk wordt het snel beter!! Voor mij werkte squatten boven een bal goed zodat je niet te diep gaat. Ik zakte gewoon door mijn benen in een squat, maar daardoor span je je beenspieren niet aan en dat is erg slecht voor je knieën! Daarnaast heel veel gesquat met een elastiek om mijn benen om te zorgen dat mijn knieën naar buiten gedraaid blijven, heeft ook wel heel veel effect gehad!

miryamk, have fun! De taal leer je vanzelf kennen ;)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:45

Dat is denk ik een hele goede tip, squatten met een bal +:)+ Knieen naar buiten draaien gaat heel erg goed, in het verleden juist geleerd door de elastiek. Ik ga voor de zekerheid de elastiek toch maar weer opzoeken en in mn tas dumpen :o .

Morgen heb ik een open gym gepland en dan kan ik mooi oefenen op mn gemakkie ;)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:59

secricible schreef:
The_Cat, lekker bezig! Wel goede adviezen gehad? DU gaan hier wel redelijk goed, kan ze alleen niet achter elkaar door, moet een tussensprong maken. Blijf het ook wel eng vinden met mijn knie.

Ja over de adviezen niet te klagen, maar het was heel moeilijk. De man heeft ons een nieuwe houding aangeleerd, die het beste is voor DU, maar het is zo vreemd om zo te springen. Ik kom al in de buurt, maar het verder door springen na de DU is nog werk aan

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:28

*\o/* *\o/* JAAAAAA 2x PR in 1 training *\%/* *\%/*

Push Press van 30 kg naar 42 kg :Y) Damn dat ging lekker :D {edit}correctie m'n oude PR stond op 25kg

En tijdens de warming up moesten we DU gaan oefenen. Ik had er nog nooit 2 achter elkaar gekregen meestal met 1 of 2 SU en dan weer 1 DU..........Guess wat ik was heel ver weg met mn gedachten en opeens realiseerde ik me dat ik er 3 achter elkaar had en toen was het moment weer voorbij :+ lol, volgens mij denk ik teveel ofzo := :=

De rest van de WOD ging eigenlijk wel lekker maar ik merkte wel het slechte eten van afgelopen week en 1,5 week rust. M'n conditie heeft wel een deukje opgelopen 8)7 Maar dat maakt niet uit, donderdag ga ik weer knallen ~~}> Maar het belangrijkste is dat ik geen last van mn knie had +:)+

Uit niewsgierigheid -> Wat was jullie laatste PR?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 10:29

Mijn laatste PR was de clean, 50kg.
Gisteren snatch met 30kg in de WOD gedaan, dat viel me 100% mee dus die wil ik binnenkort eens kijken hoe ver ik kan komen.

Gisteren de WOD was echt niet normaal zwaar... Vond hem eigenlijk wel too much :o
Eerst buikspieroefeningen, paar rondjes en daarna was ik al kapot.
En toen
5RFT TC 25min

7 thrusters 30kg
7pullups (ring rows gedaan)
7 burpees
7 snatches 30kg
7 t2B
7x 20M sprint

Was echt helemaal kapot, heb hem ook niet afgekregen, was in het laatste rondje van de burpees. Maar dus wel met 30kg. Viel niet mee, voornamelijk de thrusters waren zwaar maar heb ik unbroken geprobeerd. De snatches vielen me mee. Wel zwaar natuurlijk, maar had gedacht dat ik dat niet zou volhouden op 30kg.

Heb de laatste tijd alleen ontzettend last van geen grip op de stang kunnen krijgen bij de T2B of pullup oefeningen oid. Gladde handen, maakt niet uit of ik magnesium gebruik. Zo irritant...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:22

Ik heb net even op de WODapp gekeken naar het programma voor vanavond:

Multi amrap
single arm cluster 444444
Challange:
5 min amrap
5 trap
5 gobletsquats
30 sec rust (dat moet lukken :D )
5 min amrap
5 ropeclimbs :oo
5 burpees
rust
5 min amrap
1 bearcrawl
5 jumpsquats

Ik snap er nog niet veel van en vind het allemaal vreselijk klinken, maar we gaan ervoor :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:35

Ik ga een geweldig crossfit weekend tegemoet.

Morgen gewone WOD, Vrijdag HalloweenWOD, zaterdag gewone WOD, zondag 10km Row..
Ik ben eens benieuwd of ik de 10km row ga kunnen afwerken. Als beginner zal het alvast een uitdaging worden, maar we gaan ervoor

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:38

Klinkt pittig, verwacht je geen spierpijn te krijgen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:40

Ooh jawel :') ik denk dat ik ga afzien tegen dat het al zaterdag is, omdat de halloweenwod 1:30u is ipv 1u. Maar ik wil mezelf eens uitdagen ook langs de andere kant :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 09:41

Nou succes :D en veel plezier natuurlijk :D