franka75 schreef:heeft hij geen pijn aan zn tandjes heb je daar al naar gekeken misschien heeft tie wel kiespijn of pijn bij het naar het toilet gaan dat die denkt als ik niet eet hoef ik niet. als hij niet durft klopt er iets niet.
Nee hij heeft geen pijn in zijn tandjes, hij komt elk half jaar bij de tandarts, vorige week nog geweest (heeft nu een ‘wiebeltand’ waar hij beretrots op is). Hij klaagt nergens over pijn, hij kan geen reden geven voor het niet eten. Hij komt niet verder dan ‘ik wil niet’, ‘geen zin in’, ‘ik hoef niet’ en ‘weet ik niet’, maar friet lust hij wel, hoâr
Zijn stoelgang is overigens geen probleem en is het ook nooit geweest.
benangelique schreef:Veel ouders worstelen hier mee maar zeggen dat niet, juist omdat de veroordeling (net als ik hier lees), heel groot is.
Precies. Durf eens na een bevalling te zeggen dat je een zwart gat ziet ipv een roze wolk; ontaarde moeder! Sommige dingen zijn taboe en alles ligt aan de ouders, uiteraard, logisch. Vriendlief zat dit topic gisteravond gniffelend te lezen: ‘goh, dan mag half Nederland wel naar de psych’. Het is niet zo’n issue als hier wordt geschetst door bepaalde mensen, die doen voorkomen dat we zwaar gefrustreerd en discussiërend aan tafel zitten.
Amandavd schreef:Ts ik vind dat je ontzettend defensief en overtrokken reageert. Ik vraag mij af waarom je zo gekwetst bent door alle quotes die je in een post hebt gezet. Verder zakt je broek af omdat mensen vragen of hij autisme heeft of hooggevoelig is en je suggereert dat we dat zeggen omdat hij lief is? Je geeft zelf aan dat hij blijkbaar erg gevoelig is, logische vraag is of hij dan hooggevoelig is? Ik ben het ook, dat is niet erg en maakt hem niet raar.
Als ik al je posts lees dan lijkt het mij een goed idee dat jij eens met iemand gaat praten. Het doet je blijkbaar heel wat en je bent nogal gefrustreerd. Logisch! Maar die spanning slaat ook over op je gezin.
Vind je dat ik overtrokken reageer? Ik vind dat veel mensen hier overtrokken reageren. Ik kan enorm goed filteren, maar dat wordt niet geaccepteerd. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat hij niet autistisch of hooggevoelig is? Waarom moet er een stempel geplakt worden op een kind dat de mensen hier niet kennen? Waarom kan een kind niet gewoon lief en gevoelig zijn? Kan het niet gewoon zijn dat ik een goede ouder ben en dat terugkomt in een lief, gevoelig en zorgzaam kind? Overigens, ik weet niet hoe jij gevoeligheid ziet? Ik ken een hooggevoelig meisje dat 4 weken na het overlijden van haar hamster ineens in huilen uitbarst, daar herken ik absoluut mijn kind niet in. Zijn gevoeligheid uit zich niet in huilen of in zorgen maken, zijn gevoeligheid zit hem in het zorgzame. Het is een enorm zorgzame scheet die meevoelt met anderen en daarnaast is hij een dierenvriend, het is een gevoelskind. Niets mis mee, we hebben in de opvoeding toch erg aangestuurd op zulke positieve gedragingen. Als dit topic had gegaan over een kind dat elke avond driftbuien had, dan had ik naar m’n hoofd geslingerd gekregen dat het toch echt aan de opvoeding ligt. Waarom kan positief niets te maken hebben met opvoeding, maar moet dit onder een sticker weggedrukt worden en waarom is negatief gedrag van een kind wél een gevolg van opvoeding?
Kahawa schreef:benangelique schreef:Maar om dan gelijk te zeggen dat zij degene is die psychische hulp nodig heeft?
Wat is daar mis mee? De situatie vraagt veel van TS. Het is wel degelijk belangrijk dat ze ook aan zichzelf blijft denken.
Juist als moeder weet je toch dat je jezelf dan gemakkelijk wegcijfert..
Geloof me, mijn wereld staat niet op zijn kop. Het is vervelend ja, het is naar om te zien dat je kind een fatsoenlijke basis niet aangrijpt, maar nee… ik hoef hierom niet met iemand te praten hoor, denk voldoende aan mezelf. Bedankt voor de goede zorgen.
Amandavd schreef:Waarom vat iedereen het toch altijd zo negatief op als je zegt dat die persoon is eens met iemand moet gaan praten? Waarom heerst daar nou toch zo'n taboe op? Ik zeg helemaal niet dat TS psychisch hulp nodig heeft, maar dat ze wel haar frustraties en andere emoties kwijt moet omdat dat zeker effect heeft op het gezin. Al helemaal op een gevoelige joch. Het is maar net hoe je het zelf oppakt. Negatief of positief.
Ik krijg frustraties van de reacties hier ja, omdat ze kortzichtig en eenzijdig zijn. Wat ik zeg wordt weerlegd en niet geaccepteerd.
Cowboy55 schreef:Kahawa schreef:@benangelique: waarom dan niet gewoon je schouders ophalen bij die adviezen in plaats van alle adviezen zo makkelijk naast je neer leggen? Dit is een internetforum en TS zit al heel lang op Bokt, dan ga ik er vanuit dat je op een bepaalde manier hebt leren filteren.
Dat werkt natuurlijk ook andersom: waarom dan niet gewoon je schouders ophalen als iemand je adviezen naast zich neerlegt in plaats van maar te blijven doorduwen? Dit is een internetforum en je zit al heel lang op Bokt, dan ga ik er vanuit dat je op een bepaalde manier hebt leren filteren
Precies, waarom iets door iemands strot willen duwen? Waarom blijven hameren op dingen zoals autisme of psycholoog? Waarom moet er een stempel op? Waarom niet accepteren wat er wordt gezegd? Ik ben een heel realistische ouder (in tegenstelling tot mijn vriend, die zijn zoon in een roze pluchen hart heeft wonen, wat ik alleen maar kan respecteren!), ik grijp in als er ingegrepen dient te worden, ik ben de realist thuis. Blijf geen dingen herhalen die al meermaals uitgelegd en weerlegd zijn.
knollentuin schreef:Ik denk dat je de post van xyzututu nog een keer moet lezen, want zoals zij het opschrijft zo lees ik dit topic ook.
En jouw 5 jarige gaat het echt niet van de dokter aannemen hoor, zoals je het hier nu post onderstreept dat voor mij dat je denkwijze niet helemaal op de goede lijn zit om dit probleem op te lossen
Want? Omdat er gerefereerd wordt naar een zogenaamde eetstoornis bij de ouders? Misschien moeten we er ook nog even bij vertellen dat het buurkind allergisch is voor katten? Wellicht net zo relevant.
Wat is mijn denkwijze volgens jullie? Daar ben ik erg benieuwd naar.
chamion, we hebben een moestuin, hij heeft zijn eigen stukje. Hij vindt het geweldig! Ook erg leuk om de kapucijners uit de doppen te halen, ook erg leuk om ze in water in de pan te doen en om te roeren, maar daar stopt het.
Verder blijf ik in herhaling vallen, bepaalde mensen hebben een onrealistisch beeld geschetst (op basis van mijn zogenoemde gefrustreerde manier van reageren?) en daar moet ik me tegen blijven verdedigen? Serieus?
Desalniettemin heb ik ook heel fijne reacties voorbij zien komen, waarvoor dank! Deze neem ik zeker mee op deze ontdekkingsreis!