Meer lange meiden op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Meer lange meiden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:50

Ik kom voornamelijk in Emmen en daar heb ik nog nooit een meisje gezien die groter is dan ik, best gek eigenlijk.
Hier in Den Helder is dat namelijk wel een normale lengte en als ik dit topic zo lees ben ik nog best een 'kleine' lange met mijn 1.80.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:03

Ik ook met 1.81m :j
Als je kijkt naar Klub Lange Mensen, die noemen vrouwen vanaf 1.80m lang.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:04

Van de zomer in Barcelona zaten er soms mensen echt te kijken alsof ik een tweede hoofd had, ik ben wel lang (1,83) maar voelde me soms net een attractie :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:08

Ik ben 1.78 m, schoenmaat 40. Dat valt allemaal wel mee zul je denken.. maar ik heb ontzettend lange benen. Alleen met lengtemaat 36 heb ik enigszins geen 'hoog water' ;) Oja.. en mouwen zijn ook altijd te kort. Vooral bij (winter)jassen. Best irritant soms.
Als iemand nog een goed shop-adres weet (vooral voor broeken), dan hoor ik het graag O:)

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:38

Ja de Miss etam heb ik gister 2 broeken van binnen gekregen, zitten toch wel lekker en vind ze nog leuk ook :D

Oh ik stem voor een meeting!

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:52

Wauww, als ik dit zo lees moet ik naar het noorden verhuizen. Hier valt het echt tegen qua lengtes, of ik begeef me niet op de juiste plekken haha.
Bij ons is de hele familie juist lang en voelt mijn zusje zich "klein" met haar 1.70 haha.

Heeft er iemand nog een leuk idee voor n meeeting?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:53

Bowleennn *\o/*
Uiteten doet het altijd goed.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:55

Sjolvir schreef:
Oh en ik ben oud, dus ben allang blij dat er nu zoveel lange meiden zijn, val stukken minder op dan vroeger en durf nu gewoon paar hakken aan te trekken.

En hoe oud is oud? :+ }>

En hier in friesland zijn ook veel lange vrouwen ;)
Maar met mijn 1.80m mag ik mij dus echt net een lange vrouw noemen volgens de klub van lange mensen lees ik net? Dan is het niet zo vreemd dat ik me helemaal niet zo lang voel ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:58

Ik woon in Groningen, maar afgelopen jaar met een vriendin en daar weer vriendinnen van op stap geweest. Dat voelde heel erg goed, vier meiden van 185+ *\o/*

Maar doorgaans ben ik één van de grotere meiden natuurlijk.

Vroeger was ik echt ongelukkig met mijn lengte, nu heb ik het geaccepteerd. Maar 4 of 5 cm minder was leuker geweest. 180/181 ofzo.

Wat paarden betreft is het niet altijd makkelijk. Maar een paar jaar terug zat ik op een haflinger van 1.53m en dat kon eigenlijk nog wel redelijk:

Afbeelding

Inmiddels 2 jaar geleden, was een gelegenheidscombinatie ;)

Afbeelding

En nu met mijn Fries die op papier 1.66m is, gemeten op 4 jaar. Dus er zal misschien eens 3cm bij zijn gekomen, maar ik schat niet meer. Dan zal ik hem eens moeten meten.
Maar ik krijg zó veel reacties dat we zo'n leuke combinatie zijn (met name van jury's). Dus ik geloof niet dat mijn lengte storend is. Terwijl ik toch best wel massaal ben.

Zadels zijn wel lastig, hebben jullie dat ook? Huidige zadel is van de eigenaar van mijn paard, er zal in de toekomst vast nog eens iets zijn waar ik naar moet kijken.
En lange benen + rond paard, niet makkelijk :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:04

Met lange benen moet ik juist een rond paard, dan kan je je er nog een beetje omheen vouwen....ik heb met dressuurzadels gelukkig nooit problemen en ik laat nu laarzen op maat maken, eerst schuurde de rand van m'n zadel wel eens langs m'n laars, daar hopelijk nooit meer last van

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:06

Pallatin schreef:
Met lange benen moet ik juist een rond paard, dan kan je je er nog een beetje omheen vouwen....ik heb met dressuurzadels gelukkig nooit problemen en ik laat nu laarzen op maat maken, eerst schuurde de rand van m'n zadel wel eens langs m'n laars, daar hopelijk nooit meer last van

Trust me... niet makkelijk...
Je benen bewegen all the time....

Ik heb mijn Derby's ook op maat laten maken, 56cm hoog :D
Maten (60-41) (60 buitenkant schacht, dus inclusief boog) hoorden bij schoenmaat 46 _O-

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:48

Zadels heb ik nog niet zo'n problemen mee haha.

Ik rijd tijdelijk met springzadel, waarop de staleigebares me vandaag vroeg of ik niet heeel erg kort zat met mn beugels. :+
Comfortabel is anders, maar ik zoek het niet om gaatjes bij te prikken haha.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 03:28

Ik ben 1.82m, heb schoenmaat 41 en van broeken lengtemaat 34. O.a. door mijn lengte ben ik een even model geweest, maar na een tijdje had ik dat wereldje wel gezien. Paardrijden is veel leuker :D

@Lovelynutia: Vorig jaar ben ik ook in Barcelona geweest, maar wat je zegt herken ik niet.
Sowieso heb ik altijd het idee dat er in het buitenland (Europa, Australie & Amerika) veel minder raar wordt gereageerd op een dame van 1.80m+ dan in Nederland.

@Janine1990: 'dat kon eigenlijk nog wel redelijk' ? Je past er perfect op! :) Mooie combinatie, ik vind je totaal niet te groot (of iets wat daar enigszins bij in de buurt komt) voor het paard.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:52

Janine1990 schreef:
Pallatin schreef:

Trust me... niet makkelijk...
Je benen bewegen all the time....
-

Haha...jouw benen bewegen all the time....ik rijd een rondgeribte Fries....no problemo voor mij :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:06

Bellona_K schreef:
Ik ben 1.82m, heb schoenmaat 41 en van broeken lengtemaat 34. O.a. door mijn lengte ben ik een even model geweest, maar na een tijdje had ik dat wereldje wel gezien. Paardrijden is veel leuker :D

Wat ik dan nooit snap is dat modellen zo lang moeten zijn. Zij moeten kleding presenteren. Maar de kleding die in de winkels hangt is gewoon te kort voor ons.
Hebben ze voor modellen dan aangepaste kleding met langere mouwen en broekspijpen?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:46

Nee de modellen passen toch echt de maten uit de winkel.
Maar modellen zijn dan ook niet zo lang als je zou denken.
De Nederlandse eis voor modellen tussen de 18 en 25 is 175 tot 182.
Helemaal niet zo lang dus.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:30

Misschien heeft een model dan korte benen en korte armen maar een hele lange romp?
Want ik ben 1.80 en voor mij zijn die kleren echt allemaal te kort.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:18

Vanochtend bij de tandarts, 4(ish) jarig jongetje:
''mama kijk! wooowww zo'n lange benen heb ik nog noooit gezieen!!''
En daarna bleef ie me de hele tijd maar aankijken.

Volgens mij had ik sjans _O- _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:20

Bellona_K schreef:
@Janine1990: 'dat kon eigenlijk nog wel redelijk' ? Je past er perfect op! :) Mooie combinatie, ik vind je totaal niet te groot (of iets wat daar enigszins bij in de buurt komt) voor het paard.

De haflinger? Nou, dat vind ik echt op het randje. Ik zou er geen wedstrijden mee starten, gewoon omdat ik het niet mooi vind :P
De Fries vind ik het wel mooi hoor. Maar tegelijk ook verrassend dat het zo goed past.

Pallatin schreef:
Haha...jouw benen bewegen all the time....ik rijd een rondgeribte Fries....no problemo voor mij :D

Ik ook. Wat is je geheim?
Ik heb gelukkig binnenkort een flexchair training, misschien dat ik daar net weer dat trucje kan vinden om het te laten stoppen. Maar echt... DOOODELIJK vervelend...

Scum schreef:
Wat ik dan nooit snap is dat modellen zo lang moeten zijn. Zij moeten kleding presenteren. Maar de kleding die in de winkels hangt is gewoon te kort voor ons.
Hebben ze voor modellen dan aangepaste kleding met langere mouwen en broekspijpen?

DIT!!!!!!!!!!!!!!!
Echt he? Zó gemeen!!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:55

amkeVH schreef:
Vanochtend bij de tandarts, 4(ish) jarig jongetje:
''mama kijk! wooowww zo'n lange benen heb ik nog noooit gezieen!!''
En daarna bleef ie me de hele tijd maar aankijken.

Volgens mij had ik sjans _O- _O-

Awww <3

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:21

Janine1990 schreef:
Scum schreef:

DIT!!!!!!!!!!!!!!!
Echt he? Zó gemeen!!!

Bedoel je dat naar mij toe? Of maak je een grapje?
Want van mij uit is het niet gemeen bedoelt. Ze nemen lange meiden als model. Omdat dat schijnbaar mooier eruit ziet op de catwalk of op foto's. Dus moeten die meiden ook op dat moment kleren aan hebben die goed passen (anders koopt niemand ze).
Maar als ik vervolgens als lange persoon naar de winkel ga om diezelfde kleren te kopen, dan passen ze mij voor geen meter. Ik kom tenminste 6 cm aan broekspijp of mouw tekort.
En dat snap ik dus niet...............

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:22

Scum schreef:
Janine1990 schreef:
DIT!!!!!!!!!!!!!!!
Echt he? Zó gemeen!!!

Bedoel je dat naar mij toe? Of maak je een grapje?
Want van mij uit is het niet gemeen bedoelt. Ze nemen lange meiden als model. Omdat dat schijnbaar mooier eruit ziet op de catwalk of op foto's. Dus moeten die meiden ook op dat moment kleren aan hebben die goed passen (anders koopt niemand ze).
Maar als ik vervolgens als lange persoon naar de winkel ga om diezelfde kleren te kopen, dan passen ze mij voor geen meter. Ik kom tenminste 6 cm aan broekspijp of mouw tekort.
En dat snap ik dus niet...............

Neee, ik vind het gemeen dat er niets normaals in de kledingwinkels hangt! Terwijl modellen ook 178+ zijn!!
Ik vind dat je enorm gelijk hebt!!!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:25

Wat ik wel vervelend vind aan mijn 1,86 meter is dat ik een schoen met hak echt gigantisch haat. Ik probeer alle zolen zo plat mogelijk te hebben, zodat ik niet nog langer lijk. Ik heb ook van die soort Sendra's, daar zit wel een klein hakje onder, maar die kon ik echt niet laten staan... Wel jammer, want ik ben toch echt een meisje-meisje en had zo graag (als ik 1.70 meter was) hakken willen dragen. Daar baal ik soms wel van, want hakken zien er wel eleganter uit en helemaal leuk onder een jurkje. Nu zit ik heel vaak te tobben wat ik onder een jurkje moet dragen, dus draag ik alleen jurkjes in de zomer waar ik zomerschoentjes onder kan dragen. (die open sandaaltjes)

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:31

Mijn buurvrouw was maar 1.49m.... We zijn zooooo vaak uitgelachen als we op stap waren. Als ze bij mij in de bedrijfsbus zat, namen we een badkrukje mee. Zat een bankje voorin en anders kon ze niet met haar voeten aan de grond :D

Voelde me dan echt enorm

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:34

Yunaa schreef:
Wat ik wel vervelend vind aan mijn 1,86 meter is dat ik een schoen met hak echt gigantisch haat. Ik probeer alle zolen zo plat mogelijk te hebben, zodat ik niet nog langer lijk. Ik heb ook van die soort Sendra's, daar zit wel een klein hakje onder, maar die kon ik echt niet laten staan... Wel jammer, want ik ben toch echt een meisje-meisje en had zo graag (als ik 1.70 meter was) hakken willen dragen. Daar baal ik soms wel van, want hakken zien er wel eleganter uit en helemaal leuk onder een jurkje. Nu zit ik heel vaak te tobben wat ik onder een jurkje moet dragen, dus draag ik alleen jurkjes in de zomer waar ik zomerschoentjes onder kan dragen. (die open sandaaltjes)

Oooh eens... tips zijn van harte welkom!

Wel fijn dat het nu wel tof is om platte schoenen of zelfs sneakers onder een jurk of rok te dragen. Maar hé, dat doe ik niet aan naar een sollicitatiegesprek! Heb een hele gave bronskleurige rok gekocht, maar daar moeten toch echt mooie schoenen bij.

Heb onlangs deze schoenen gekocht: http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/merke ... _brand_r=6

Ik vind ze echt suuupergaaf! En ze zouden prima onder een lange wollen jurk passen.
Maar niet op een sollicitatiegesprek.

Maar zijn ook hoge schoenen. Ik heb ook hakken van 8cm in de kast staan. Maar ik denk dat het best intimiderend kan zijn voor een sollicitatiegesprek.

Dat heb ik al eens eerder ervaren toen ik moest afrijden voor autorijbewijs. Sowieso vond ik dat ik er nogal mannelijk op stond die dag. Gelukkig al 6 jaar geleden. Maar ik droeg een lange broek, witte tennis court nikes en een capuchonsweater. Mijn examinator was een vrouwtje van 1.50m die haar nek bijna brak toen ik binnen kwam. Ze keek meteen kwaad. Ik kon niet met haar praten, het zat er gewoon niet in. Kreeg een ingreep. Ze deed onaardig tegen me, vond ik in ieder geval. En ze leek er plezier in te hebben me te vertellen dat ik was gezakt. -:(- Stomme smurf!

Later afgereden bij een hele fijne kerel, goed gesprek mee gehad. Leuk mee geouwehoerd. En fijn gereden.

Nouja, eigenlijk deed het zakken er niet toe. Maar ik merkte wel dat mijn lengte intimiderend was voor die vrouw.