Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 17:09

Wij zitten aardog op één lijn en denk dat je zo een mooi pakket hebt. Ik twijfel alleen over de rozenwater icm met hammameliswater, kun je niet een voor beide problemen gebruiken?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:28

Ohh super! Ben heel benieuwd hoe m'n huid gaat reageren.

Poeh geen idee wat betreft die combi, ik zal eens meer info erover opzoeken. Gelukkig is rozenwater niet zo duur en kan het voor van alles gebruiken.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:35

Ik gebruik pure avocado olie als body olie. Echt heel fijn spul en trekt snel in. Zelf even een lekkere geurolie mix toevoegen om je eigen geurtje te maken

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:27

Is aleppo zeep niet te uitdrogend voor je gezicht ?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:36

Aleppozeep is op basis van olijfolie toch?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:36

Abacab schreef:
Ik gebruik pure avocado olie als body olie. Echt heel fijn spul en trekt snel in. Zelf even een lekkere geurolie mix toevoegen om je eigen geurtje te maken

Klinkt goed!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 18:45

Femm_k schreef:

Ja klopt. Ik was er al jaren mijn haren mee. Maar die drogen er echt wel wat van uit.....

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:28

Hmm oké... ik ga het gewoon proberen :P maar bedankt voor de tip iig! Ik was nu ook alleen maar met shampoo van Zarqa en gebruik geen conditioner dus de overgang zal meevallen denk ik.

En kwa gezicht merk ik het gauw genoeg. Ach en als dat niks is is het prima zeep voor m'n lichaam! :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:31

Hmmm, heb je aleppo zeep al eens geroken ? Ik vind het een fijne zeep hoor, maar de geur ben ik niet weg van. Echt een (wat zware) oosterse geur.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:35

Ja ik vind hem wel lekker ruiken haha. Hopelijk vind m'n man dat ook :')

Wat vind jij zelf fijne zeep of milk om je gezicht mee schoon te maken?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 19:38

Ik gebruik zelf geen zeep voor mijn gezicht ivm dat uitdrogen. Dus gewoon een milk en/of tonic ( van decubal ).

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:55

Oke. :)

Kunnen jullie ook altijd zo enthousiast worden van nieuwe verzorgingsproducten? :P Ik ga zo lekker douchen en m'n nieuwe spulletjes uitproberen! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 21:21

Maris schreef:
Femm_k schreef:

Ja klopt. Ik was er al jaren mijn haren mee. Maar die drogen er echt wel wat van uit.....

Nergens last van.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 22:07

Nou ik heb mijn doucheavontuur gehad. :P Wat schuimt de zeep lekker zeg! Had wel eerst moeite er genoeg zeep vanaf te krijgen.

Heb m'n haar wel nagespoeld met appelazijn, daar wordt het net even wat soepeler van. M'n huid voelt superzacht! De amandelolie voelt ook erg fijn aan. Ben benieuwd hoe ik morgenochtend wakker wordt. :) Het is altijd een gokje bij mij, ben vaak genoeg wakker geworden onder de uitslag.

Edit: heb ook meteen maar m'n tanden gepoetst met de zeep, gewoon omdat het kan :P smaakt wat raar maar m'n tanden voelen superglad en schoon. M'n tandvlees ging wel wat prikken, maar dat is sowieso niet helemaal gezond momenteel.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:38

Femm_k schreef:
Nou ik heb mijn doucheavontuur gehad. :P Wat schuimt de zeep lekker zeg! Had wel eerst moeite er genoeg zeep vanaf te krijgen.

Heb m'n haar wel nagespoeld met appelazijn, daar wordt het net even wat soepeler van. M'n huid voelt superzacht! De amandelolie voelt ook erg fijn aan. Ben benieuwd hoe ik morgenochtend wakker wordt. :) Het is altijd een gokje bij mij, ben vaak genoeg wakker geworden onder de uitslag.

Edit: heb ook meteen maar m'n tanden gepoetst met de zeep, gewoon omdat het kan :P smaakt wat raar maar m'n tanden voelen superglad en schoon. M'n tandvlees ging wel wat prikken, maar dat is sowieso niet helemaal gezond momenteel.

Doe je dat met de Aleppo zeep? :)
Dat is apart! En ik maar denken dat mijn home made tandpasta gek was, valt mee dus :')
Geen uitslag nu vanochtend?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 09:22

Haha gek hè. Ik las op internet dat dat kon dus ik dacht why not. :P Ga het niet heel vaak doen want ik vind de smaak van gewone tandpasta toch lekkerder.

Nou m'n huid is dus echt super rustig!! Ik had voor het eerst sinds lange tijd geen velletjes, en m'n puistjes zijn ook wat rustiger. M'n make up bracht zelfs makkelijker aan, normaal is dat heel gauw vlekkerig. Nu is dit pas dag 1 natuurlijk maar ik ben best wel enthousiast. :D M'n haar glanst ook mooi en is erg zacht. Het valt nu wel even anders dus ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.

Dit allemaal kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk dus ik kijk het rustig aan.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:52

Gaaf!
Heb jij ook jeukerige uitslag?
Mijn moeder krijgt dit namelijk van sommige zepen en dacht misschien is Aleppo dan ook wat voor haar. Hebben andere hier ervaring mee?

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 13:07

WillBokkers schreef:
Gaaf!
Heb jij ook jeukerige uitslag?
Mijn moeder krijgt dit namelijk van sommige zepen en dacht misschien is Aleppo dan ook wat voor haar. Hebben andere hier ervaring mee?

Ja ik heb constitutioneel eczeem en dat jeukt heel erg :x maar hier kan ik dus goed tegen. Anders had ik nu al wel eczeem gehad..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 14:40

Ik denk dat dat allemaal super persoonlijk is. Ik heb een zeer gevoelige huid op mijn hals, zeep is er niet fijn op. Allerlei dagcrème etc ook niet. Maar nu alleen schoonmaken met de tonic en milk van decubal en mijn huid is er veel rustiger.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:44

Ik gebruik nu ook weer alleen pure Aleppo zeep om mijn gezicht te wassen en rozenwater of oranjebloesemwater ter hydratatie. Ik merk toch dat mijn huid hier het beste op reageert. Ik was mijn lichaam ook met Aleppo zeep. Ik heb ook geprobeerd om mijn haar ermee te wassen, maar daar werd het veel te stug/droog door. Voor mijn haar gebruik ik nu gewoon een zo natuurlijk mogelijke shampoo en conditioner met af en toe wat natuurlijke olie in de puntjes.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:48

Andere haarzepen zorgen, bij mij, wel voor zacht en schoon haar, dus misschien kan je dat nog proberen ? mijn haar werd door de aleppo zeep ook erg stug en voelde ( daardoor??) niet zo schoon aan.
Nu met een andere haarzeep ( nu van chagrin valley) super schoon en zacht haar.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:54

Ik zal er eens naar kijken. En wat gebruik je dan als conditioner? Ik heb bijvoorbeeld appelciderazijn geprobeerd, maar dat vind ik zó stinken :r De geur zou weg moeten zijn zodra je haar droog is, maar dat was bij mij dus niet zo. Ik vind het wel prettig als mijn haar lekker ruikt of in ieder geval niet stinkt :7

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:58

Ik kom ook niet weg met aleppo en azijn... Mijn haar is dan compleet onhandelbaar (krullen)
Heb momenteel inecto staan maar wil wat anders
krijg er weer lichte jeuk van... Wil weer terug naar zo schoon mogelijk (parabenen silliconen en andere muik vrij). En liefst ook zo min mogelijk verpakkingsmateriaal

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:07

Aleppo en azijn werkt bij mij perfect. Ik gebruik 1 eetlepel azijn op 1 glas water om m'n haar te spoelen en het glanst mooi en is niet vet of pluizig.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:22

Update van mijn natuurlijke huidverzorgingsroutine:

Het gaat supergoed! Heb helemaal geen last meer gehad van schilferende, schrale plekken. Het eczeem is nihil, een hele verbetering dus!! Mijn haar is ook zachter en glanzender. En heb minder last van scheer-uitslag.

Alles heb ik nog wel last van onzuiverheden. Ik heb vannacht een nachtje geen amandelolie gebruikt, Heeft iemand tips om van de onzuiverheden af te komen? Misschien een DIY maskertje?